David Guetta klipjeinek lassan állandó főszereplője a hobbijárműként, városi miniautóként és mozgó művészeti alkotások ihletőjeként Francia- és Olaszországban egyre népszerűbb Twizy. A világ talán legbájosabb elektromos városi mini négykerekűjének örvendetes terjedését mi magyarok, úgy tűnik, sajnos még sokáig csak bamba kívülállóként szemlélhetjük.
A Renault ugyanis elég világossá tette: belátható időn belül nem kívánnak foglalkozni a Twizy hivatalos magyarországi piaci bevezetésével.
Megérthetők, de csak részben fogadhatók el a francia-japán (Renault-Nissan-Dacia) mamutcég érvei. Tény, hogy sajnos Magyarországon továbbra is kifejezetten elektromos autó, kisautó, megújuló energiaforrásból származó áram- és takarékosközlekedés-ellenes a politikai, gazdasági, társadalmi légkör.
Viszont a Twizy hazai bevezetésével szembeni egyik fontos korábbi aggály, a mopedautók tisztázatlan jogi háttere - a Twizy gyengébb, 45 km/h-s végsebességre képes változata annak számít - már a múlté. A most bevezetett új magyar jogsi ugyanis végre az európai szabványok szerint tisztázza a kis elektromos két- és négykerekűek vezethetőségét, bevezetve az úgynevezett AM kategóriát. (Ráadásul az Európa-szerte általános 16 éves kor helyett itthon már 14-től.)
Szóval a mopedautósok tradicionális magyarországi cseszegetésének nagy történelmi korszaka az elektromos mopedautók megjelenésével talán véget ér. De mindezektől teljesen függetlenül is: ha egy Renault méretű multi komolyan akarja venni a fenntartható, zöld városi közlekedés terjesztését, igenis bátran, vagy ha kell: merészen, de kockáztassa be a magyar Twizy-forgalmazásban rejlő kockázatot.