David Guetta autója

2013.03.22. 06:13 - vancat

David-Guetta-Renault-Twizy 2.jpgDavid Guetta klipjeinek lassan állandó főszereplője a hobbijárműként, városi miniautóként és mozgó művészeti alkotások ihletőjeként Francia- és Olaszországban egyre népszerűbb Twizy. A világ talán legbájosabb elektromos városi mini négykerekűjének örvendetes terjedését mi magyarok, úgy tűnik, sajnos még sokáig csak bamba kívülállóként szemlélhetjük.

A Renault ugyanis elég világossá tette: belátható időn belül nem kívánnak foglalkozni a Twizy hivatalos magyarországi piaci bevezetésével.

Megérthetők, de csak részben fogadhatók el a francia-japán (Renault-Nissan-Dacia) mamutcég érvei. Tény, hogy sajnos Magyarországon továbbra is kifejezetten elektromos autó, kisautó, megújuló energiaforrásból származó áram- és takarékosközlekedés-ellenes a politikai, gazdasági, társadalmi légkör.

Viszont a Twizy hazai bevezetésével szembeni egyik fontos korábbi aggály, a mopedautók tisztázatlan jogi háttere - a Twizy gyengébb, 45 km/h-s végsebességre képes változata annak számít - már a múlté. A most bevezetett új magyar jogsi ugyanis végre az európai szabványok szerint tisztázza a kis elektromos két- és négykerekűek vezethetőségét, bevezetve az úgynevezett AM kategóriát. (Ráadásul az Európa-szerte általános 16 éves kor helyett itthon már 14-től.)

Szóval a mopedautósok tradicionális magyarországi cseszegetésének nagy történelmi korszaka az elektromos mopedautók megjelenésével talán véget ér. De mindezektől teljesen függetlenül is: ha egy Renault méretű multi komolyan akarja venni a fenntartható, zöld városi közlekedés terjesztését, igenis bátran, vagy ha kell: merészen, de kockáztassa be a magyar Twizy-forgalmazásban rejlő kockázatot.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr315161901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Captain Caveman 2013.03.22. 13:31:05

Gondolkodni nem szoktál, mielőtt posztolsz vmit, igaz?

Mo-on, az európai forgalom csökkenéshez mérten is eszetlen mértékben esett vissza az új autó értékesítés, az autósok jelentős része a 0hiteles Suzukiját nyögi, aki nem, az a meglévő autóját próbálja életben tartani. A kormány 0 forinttal támogatja a zöldautók vásárlását.

A Twizzy ára Franciaországban 7000EUR, számolj rá reg adót vámot, és nézd meg mit adnak érte itthon...na ezért nem árusítják.

KevinMulder 2013.03.22. 13:54:39

A pesti közlekedéskultúrát ismerve ezek guruló koporsók a Q7-esek között.

gatto nero 2013.03.22. 14:11:15

@Captain Caveman:

Ezzel a logikával se Ferrarit, se Bentley-t nem szabadna árulni, mert túl drága és sok rá a regadó,
meg a súlyadó stb.

clt 2013.03.22. 14:20:26

Ha Renault-ként nem, akkor majd Daciaként hozzánk is eljut.

flamer 2013.03.22. 14:28:58

@gatto nero: Azok luxusáruk, ott másképp működik az árazás, pont ezért lehetett eladni a Teslákat is. Ez a masina viszont nem az, ez praktikus és olcsó próbál lenni, de a technológia korlátjai miatt ez egyelőre nem igazán sikerült.

gatto nero 2013.03.22. 14:35:31

@flamer:

Nekem ettől függetlenül szimpatikus
és szebb látvány lenne a pesti utakon,
mint a Q7-esek...

nagyfeszültség 2013.03.22. 14:44:33

@KevinMulder:

Ezért kell a Q7-eseket és a hasonló méretű SUV-okat kitiltani a belvárosokból.

Bambano 2013.03.22. 14:58:11

szerencsére guetta sem a zenében, sem az utakon nem mérvadó...

Bambano 2013.03.22. 14:59:29

@nagyfeszültség: ha azért akarod kitiltani a q7-et meg a suvokat a belvárosból, mert az ilyen betonpörsenésekre nézve veszélyesek, akkor tiltsd ki a buszokat és a villamosokat is, meg az összes villanyoszlopot és házfalat. a duna hidakat meg pláne.

Captain Caveman 2013.03.22. 15:13:55

@gatto nero: ha sem az autókhoz, sem a marketinghez nem értesz, minek pofázol bele?

Érzed, hogy a két csoport nagyon nem fedi egymást, ugye?
És ha utána számolsz, hogy érdemes-e annyi Twizzyért (amit normál napi közlekedési eszköznek szánnak), amennyi supersport+GT gépet értékesítenek, megkezdeni a mo-i értékesítést, rá kellene jönnöd, hogy nem. De valószínűsítem, hogy nem fogsz...

Captain Caveman 2013.03.22. 15:14:55

@gatto nero: hát ez megint másik kérdés. Csak a poszt nem arról szól, hogy kinek szimpatikusabb ez mint a Q7

hackbard.celine 2013.03.22. 18:01:40

Immáron sokadszor: Franciaországban a villanyáram a sötétzöldek szerint fujjfujj atomenergiából van 80%-ban. Olaszország a francia atomáram legnagyobb importőre.
Mert ugye nem a Napocska és nem a szélenergia tartja életben a csodacuki Twizzy-t.
Javaslom a bloggernek, hogy a fantáziavilágból térjen már át egy picit a rögvalóság talajára és próbáljon meg a cuki 45 km/h végsebességű járművel (lehet itthon kölcsönözni) végigmenni a Hungária körgyűrűn Óbudáról Lágymányosra, majd vissza.
Ha ezek után a külső sávban a kamionok között nem lesz halálfélelme (belső sávban 45-el ugye nem akar menni 70-es korlát mellett?) és nem fogyott ki a szufla a cukiságból, akkor térjünk vissza rá, hogy a lakótelepen a nyolcadik emeleti másfél szobásból hogyan tölti újra.

Gera 2013.03.22. 19:05:17

Ez az izé egy fos, kurva drágán. A Renault felmérte, hogy nálunk nem létezik az a réteg, akik annak ellenére is megveszik, hogy nem jó semmire, úgyhogy nem árulják. Nem azért, mert "takarékos autózás ellenes a légkör". Életemben nem olvastam ekkora baromságot, még ezen a blogon se. Több millió magyar szeretne takarékosan autózni, csak azt mondjuk elsősorban autóval lehet, ez meg nem az. Ez a cucc nem autó, a használhatóságát tekintve rosszabb egy robogónál. Lassú, mint a szar, 60-70 km-enként tölteni kell, komfort alig jobb, mint a robogón, de ugyanúgy a dugóban állsz vele, mint egy autóval és ingyen parkolás sincs. Viszont 3x annyiba kerül és üzemeltetése több(!), mint a robogóé, mert hiába olcsó az áram, ha csak az akkubérlet árából 1500 kmt robogózhat az ember havonta.

Gera 2013.03.22. 19:16:01

Kezdem sejteni, mi tetszik Guettának a Twizyben: lehet, hogy ezt úgy is vezetheti, hogy örökre bevonták a jogsiját sorozatos gyorshajtások miatt :)

teddybear01 2013.03.22. 21:09:03

Amennyibe ez kerül, annyiért vehet az ember egy új normál autót. Pl. ennél olcsóbb egy Dacia Logan.
Az már egy valódi autó, belefér a család, és nem is fogyaszt olyan sokat. De el tudsz indulni egy hosszabb útra is vele, és nem kell félni attól, hogy mi lesz veled az úton.

Ami pedig a mopedautó kategóriát illeti, az eléggé faramuci. Ugyan elfér benne két felnőtt(ha nem túl termetesek), és még némi csomag is, és hát van tető a fejük felett, de akkor is kicsi.
A max. 45 km/ó végsebesség már városon belül is kevés, hiába van a sebességkorlát. (amit szinte sohasem tartanak be!)
Csakis második közlekedési eszköznek jó, de akkor már inkább egy 125 köbcentis motorkerékpár. Árban is, mozgékonyságban is veri a másikat.

nagyfeszültség 2013.03.23. 09:59:19

Sajnálom, hogy itt szinte senki nem képes egy kamion, terepjáró és autópályamentes élhető nagyvárosban gondolkodni, ahol viszont éppen az ilyen Twizy típusú járműveknek lenne létjogosultsága.

teddybear01 2013.03.23. 13:57:16

@nagyfeszültség: Te nem érted, hogy pl. a teherautóval hordják be a városba mindazt, amit te és a családod elfogyaszt, és a Twizy meg gyakorlatilag alkalmatlan arra, amire tervezték.

Egy tanulmányterv, egy elmejáték, semmi más. Rövidebb távon a kerékpár, hosszabb távon a tömegközlekedés, vagy egy moped olcsóbb, és kisebb helyet foglal.

Ami pedig a gépkocsimentes nagyvárost illeti, az működésképtelen. Majd kézben fogod cipelni mondjuk a boltokba a naponta elfogyó több száz tonna kenyeret? Kézben fogod elcipelni a bútoraidat költözéskor?

A hozzád hasonlóak cirkuszoltak a bűz miatt, amit a lovak trágyája okozott a gépkocsik elterjedése előtt, és most meg az autók ellen szóltok.


süti beállítások módosítása