Képmutatók

2013.06.05. 10:15 - vancat

Hiába a felfokozott médiaérdeklődés, úgy tűnik, mégsem figyeltünk oda eléggé annak a három akasztanivaló véglénynek a Kaposvári Törvényszéken zajló tárgyalására, akik elképesztő embertelenséggel kínoztak halálra egy tizenegy éves kisfiút, Szita Bencét.

A bíróságon közülük kettő összevissza hazudozik, a harmadik viszont sokkolóan őszinte: a maga primitív módján, de részletesen elmeséli, mit, hogyan csináltak. Valahogy úgy fogalmazott, hogy amikor már megásták a kisfiú sírját, bele is dobták, de még élt, és valamilyen szerszámmal elkezdték ütni-vágni, hogy végre meghaljon, ő pedig úgy sírt, mint egy őzike. Nyilván nem véletlen a hasonlat, hiszen a kisfiú meggyilkolása előtt sokszor, ha nem sok százszor hallotta már, hogyan sír egy őzike, amikor haláltusáját vívja, miközben szétverik a fejét egy szerszámmal.

A legborzalmasabb egyébként az, hogy ha kivennénk a történetből a bestiálisan meggyilkolt kisfiút, és csak arról mesélne ez az alak, hogy miként vert halálra egy őzikét, nemhogy megdöbbenés, de egyesekben talán még helyeslés is megfogalmazódna.

Szóval nem a trafikmutyi, meg Orbán, Gyurcsány és társai jelentik itt az igazi, mély botrányt, hanem az a rettenetes, általános morális-emberi mélység és kegyetlenségkultusz, amelybe ez a mai magyar társadalom süllyedt. És amely mélység fel sem tűnik mindaddig, amíg őzike, kutya, macska, róka helyett, de ugyanolyan természetességgel éppen egy kisfiú életét veszik el.

Az egész a képmutatás általánossá és természetessé válásával kezdődött. Fekete István és Dargay Attila Vukjának országában iszonyatos kegyetlenséggel irtják az egyébként a mezőgazdaság szempontjából is hasznos, rágcsálópusztító rókákat. Az egyik szép papírra nyomtatott vadászati szennylap tavaszi száma egyenesen a teljes Magyarországin kiirtásukra tesz javaslatot.

Kincsem hazájában lovakat éheztetnek, kínoznak, istállókat gyújtanak fel, szúrnak le, és ezt az egészet legrosszabb esetben megússzák az elkövetők egy kamu pénzbírsággal vagy felfüggesztettel.

Csalogány Magyarországán senkinek nem tűnt fel, hogy ez öreg komcsi munkásőr lelövöldözi a macskákat. Csak akkor kaptuk fel a fejünket, amikor ugyanezzel a lendülettel kiirtotta a családját is.

A turulmadár hazájában a gazdák megmérgezik a kerecsensólymokat, réti sasokat és más, a nemzeti büszkeségünk részét (is) jelentő ragadozó madarakat, akiket egy megszállott orvos próbál megmenteni, gyógyítani a Hortobágyi Madárkórházban.

Kaán Károly hazájában kiirtják, felszámolják a rekreációs erdőket, kivágják az utak mentén és a mezőgazdasági táblák között jó okkal létesített erdősávokat, amelyek nemcsak az utazókat, a termést védték, de egy kis természetes élőhelyük is szolgáltak az ott lakó állatoknak.

Némán és bambán asszisztálunk a vadászmaffia kegyetlenkedéseihez: ha egy állat betéved az autópályára, azonnal ott terem egy vadász, aki - szigorúan törvényesen és rendőri biztosítás mellett - agyonlövi a nyomorultat. De éppen tegnap egy vaddisznót lőtt agyon egy rohadt vadász Budán, azzal sem törődve, hogy a környéken lakó gyerekek közül sokan megkedvelték az emberekhez már hozzászokott kedves állatot.

Közben nemzetieskedünk, hagyományőrzősködünk, ajnározzuk az igaz magyar gazdákat, akik évek óta fedezik és bújtatják a védett madarak rohadt mérgezőit, akik hallgatnak, mint szar a fűben, amikor a hóátfúvások betemetik az utakat a mezőgazdaság érdekében kivágott fasorok hiánya miatt.

Amit a kaposvári kisfiú, Szita Bence gyilkosai a kisfiú meggyilkolásán kívül rendszeresen tettek - orvvadászat, állatkínzás stb. -, az ma teljesen elfogadott a magyar társadalomban. Ugyanúgy, mint madarak, kutyák, macskák mérgezése, kínhalála. Aztán, amikor ugyanezzel a mocskos szadizmussal - az állatok után - éppen egy kisfiú ellen fordulnak, akkor gyertyákat gyújtunk, megdöbbenünk, gyászolunk. De továbbra sem tesszük fel a kérdést: hányan vannak olyanok a környezetünkben, akik egy őzikét (lovat, macskát, kutyát, fát) bármikor brutális kegyetlenséggel elpusztítanak, egy istállót felgyújtanak vagy egy kóbor állatot megmérgeznek, felakasztanak.
Szegény kis Vuk jogosan rettegett a dölyfös, vadászpuskás simabőrűektől.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr285345032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kecses 2013.06.05. 22:00:20

Nagyon jó lenne, ha nem általánosítanál ennyire. Köszönöm.

vitéž munkášőr 2013.06.05. 22:10:41

@Görkoris Józsi: teljes mértékben egyetértek. VELE!

MACSKANŐ 2013.06.05. 22:14:21

@Görkoris Józsi:

Szívemből szól ez a poszt, hanem vagy érintett, ne vedd magadra.

nagyfeszültség 2013.06.05. 22:18:02

Ha van tisztességes vadász, az feljelenti az állatkínzókat, ha van tisztességes gazda, az feljelenti a sólyom és sasmérgezőket, macskákra lövöldözőket. És nem vágja ki az erdősávokat az utak mentén.
Aki ilyen, annak nem kell magára vennie a posztot.

gatto nero 2013.06.05. 22:22:35

Megható és megdöbbentő írás és bár nem minden vadász lesz gyerekgyilkos, alapjában véve mélységesen egyetértek....

gumirocker 2013.06.05. 22:42:31

Egyetértek. Mélységesen.

Gera 2013.06.05. 22:47:21

Az állatkínzást nem komálom, egyetértek a büntetésével is, már csak azért is, mert aki állatokat kínoz, attól az embertársai se várhatnak mást, csak idő kérdése a dolog. A vadászattal viszont semmi bajom, bár engem nem vonz.

Viszont nem kellene úgy tenni, mintha ezek a dolgok valami magyar specialitások lennének, mintha valami extra kegyetlen népek lennénk. Szerintem semmi különleges nincs Magyarországban ezen a téren.

szalaif 2013.06.05. 23:11:09

Ez a poszt egy nagyon nagy tévedés... Egy teljes tévedés... Egy ostoba összehasonlíthatatlan összehasonlítás... Egy ostobaság... Hátborzongató butaság. Még undorító is...

miketbeszéltek 2013.06.05. 23:41:02

Soha nem kínoztam állatot. De egyenlővé tenni egy szegény gyermeket egy állattal (amelyet a maga módján persze szintén sajnálunk) ízléstelen kegyeletsértés.

nagyfeszültség 2013.06.05. 23:41:25

"Egy ostoba összehasonlíthatatlan összehasonlítás... Egy ostobaság... Hátborzongató butaság. Még undorító is... "

Így is körülhet írni azt, hogy fájdalmas és szomorú a ma magyar valóság.

s 2013.06.05. 23:43:27

Szeretem az állatokat. Ezt viszont most nem kellett volna.

Bármennyire is szeretem az állatokat, meg amúgy Isten összes teremtményét, valamennyi élő és élettelen dolgot, ezt most mégsem kellett volna írni.

Szita Bence ugyanis egy másik minőség. Embergyerek. Egy kicsi isten lehetett a maga módján. Akárki megbocsájthat ezért az aljas tettért akárkinek, de én soha nem fogok. Valami megváltozott bennem ez után az ügy után, és már nem úgy tekintek az emberekre, mint azelőtt. Nem tekintem őket a fajtársaimnak. Valami élőlények, de nem az én rokonaim. Idegenek. Nem akarok velük közös dolgokat, mert közönyös vagyok irántuk. Egy hangyával, vagy egy fűszállal, egy kaviccsal jobban megértjük egymást, mint az emberrel. Az emberek halottak számomra.

eöeöe 2013.06.06. 00:04:12

@s:
Pont azt kéne felismerni, hogy az ember is csak egy állat, embernek lenni úgyanúgy azt jelenti, hogy a génjeit akarja örökíteni egy orgánum, oszt pont.
Az, hogy ezt annyira túlbonyolította, mint amennyire és még olyanokra is képes, hogy elrohan vallásosnak, mert "Öntudata" tiltja, hogy a majomtól származzon, meg erkölcsről és elvont dolgokrol hablatyol még nem teszi többé, sőt. Lehetőséget ugyan ad a kezébe, de sajna mint a mellékelt ábra is mutatja, élni nem képes vele.

Gera 2013.06.06. 00:15:22

@s: Valahol nem normális dolog az egész emberiséget elítélni egy gyerekgyilkosság miatt. Ez van, ilyen emberek voltak, vannak és sajnos lesznek is, de kár ebből messzemenő következtetéseket levonni, pláne kár embergyűlölővé válni.

csavari 2013.06.06. 07:01:04

vancat

Ezt hoztátok a "liberalizmusotokkal! Semmilyen jogod nincs fikázni senkit amikor erre tanítottátok az embereket, hogy "neked ez jár"! Az aljas aknamunkátok meghozta a gyümölcsét, senki nem ismer se Istent, se Hazát, se Embert csak a maga haszonszerzése érdekli! Elértétek a célotokat akkor most ne ugass szemrehányóan!

midnight coder 2013.06.06. 07:09:13

@eöeöe: Nem. Az ember és az állat közt hatalmas minőségi különbség van - ahogy egy csimpánz és egy szúnyog között is.

Az megint egy másik kérdés, hogy a természettől fényévekre eltávolodott emberek már nem feltétlenül vannak tisztában ezzel. Sajnos, leginkább pont az állatvédőkről mondható el, hogy a legkevésbé sem ismerik az állatokat amiket védenek. Lásd Négy Mancs. Vagy Pl. az az állatvédő, aki felháborodik azon, hogy a kínaiak kutyát esznek, vígan megeszi a legalább annyira intelligens disznót - amit egyébként egyes helyeken szintén tartanak hobbiállatként is.

Ami pedig a vadászatot illeti: húst ugye eszünk. És ha már eszünk, és neked a következő újjászületésben épp ilyen állatka sorsa jut, te mit választanál ? Házidisznóként leélni az életet egy hizlaldában (olyan opciók mellett mint herélés), vagy vaddisznóként a természetben ? És ha meg kell halni, mit választanál ? Vágóhidat, vagy hogy ragadozók tépjenek szét, vagy egy vadász puskáját ?

2013.06.06. 07:09:14

@Gera: Tovább mennék: ezek a fajta önostorzós, morális világvégés, gyermeteg nyafogások többet ártanak 'az ország morális állapotának', mint az egyébként tényleg fölháborító és fölfoghatatlan kiinduló példái.
Persze valahol érthető is: merthogy tényleg elképesztő mértékben fölháborító és fölfoghatatlan, amiről szó van; s úgy vélem, hogy szerzőnk egyszerűen nem tudta már fokozni az érzelmei kifejezésének mértékét.
De azon is elgondolkodtam, hogy honnan kellene tudnia arról, hogy ez a fajta kegyetlenség igenis része az emberiség történelmének/történetének? Az iskolai töriórákról? Irodalomórákról? Dokumentum- és/vagy játékfilmekből? Olvasmányélményekből? Idősebbek elmeséléséből?
Valószínűleg mindegyikből.
Szóval én most kioktatás nélkül azt üzenném a posztolónak, hogy higgye el nekünk, hogy a világ mindig is ilyen borzalmas volt, a fölsorolt témák semmiképp sem számitanak kirívónak, fordulópontnak az emberi moralitás történetében. S pont az ő fölháborodása is jó példája az egészséges erkölcs meglétének.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.06.06. 07:19:23

Igen, igen, szörnyű, de abban nagyot tévedsz, hogy most süllyedtünk volna bele. Mindig is ebben éltünk.
A történelem során vérontás, a kegyetlenkedés, a kínzás, sőt nagyobb éhínségek alkalmával a kannibalizmus mindig ott volt. És ez még csak az, ahogy az emberekkel bántunk. Az állatokat még ennyibe se vettük.
Nem ez változott meg, hanem az a mai ember gyomra már kényes rá.

Silent Bob 2013.06.06. 07:21:06

mekkora egy fogyatékos fasz vagy. egy kisgyerek halálát felhasználni ilyen olcsó nyavalygáshoz, undorító.

2013.06.06. 07:22:36

@csavari: Ezt hoztátok a nacionalizmusotokkal, "konzervatívizmusotokkal", klerikalizmusotokkal: a haza, a nemzet, a rassz nevében elfogadható gyűlölettel, háborúkkal... (soroljak konkrét példákat?)
De nincs ezzel különösebben gond, csak ne kelljen elfogadnom a sekélyes érvelésedet.

Here Comes The Pain 2013.06.06. 08:02:33

@Görkoris Józsi: Tán érzékenyen érintett az a négy-öt pont, ami tökéletesen rád illik?

Morrancs 2013.06.06. 08:53:49

Ez a poszt nem arról szól, hogy az ember egyenlő az állattal. Ti nem értitek.
Itt arról van szó, hogy aki az állatokkal szemben megszokja a könyörtelenséget, és ezen tekintetben semmilyen ellenérzést nem tapasztal a a társadalom részéről, azoknak egy része el fog jutni idáig, a másik részét meg csak a megtorlástól való félelem tartja vissza ettől. Nincsen belső morális gátjuk az élet (bármilyen élet!) kioltása ellen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.06. 09:01:46

Pont az ilyen demagóg cikkek jelzik az erkölcsi süllyedést. Bocs.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.06. 09:24:49

a róka veszettségimmunizáció miatt van túlszaporodva, és igen, ovcsmány hogy méreggel irtják...de az valódi ok az immunizáció.

nagyfeszültség 2013.06.06. 20:03:40

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ne haragudj, de újra visszakérdezek:
embergyilkosság összemosása az állatgyilkossággal?
állatokkal szembeni szadizmus összemosása az emberekkel szembeni szadizmussal?
az állat életének kioltásával szembeni cinikus közöny az emberi élet kioltásával szembeni cinikus közönnyel?

Ezek nem illenek össze?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.06. 20:11:25

@nagyfeszültség:

Az említett őzölés jellemzően nem szadizmus, hanem vadászat. Ezt szadizmussal összemosni eleve erős csúsztatás. S milyen közöny? A vadászattal szemben?

nagyfeszültség 2013.06.06. 23:46:26

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Dehogynem. az orvvadászat, a hurkolás, az elevenen megnyúzás stb mocskos szadizmus. Mint ahogy az is, amikor meglőnek egy állatot, hogy a vérnyomot követve izgalmasabb legyen a móka.
Gyakori vadásszokás.
Aztán mikor néha egymást is lelövik, akkor meg meg vannak rendülve.

Szamiz67 2013.06.11. 20:04:08

Ilyen sok kidobott, céltalanul lófráló kutyust, mint az utóbbi 1-2 évben, nem láttam korábban. Sajnos nem egy kutyatartót ismerek, aki a lesütött olajba áztatott száraz kenyérrel eteti a kutyáját évek óta, de van amelyik láncra verve tartotta a kutyust üres házőrzésre, de ő maga csak hetente 1x jelent meg, hogy vizet, meg száraz kenyeret adjon neki...
Ha számon kéred rajtuk üveges, közönyös tekintettel mennek tovább, nem is értük a mi a problémád.
Ezek a dolgok (demagóg, vagy nem) együtt mozognak, nem létezik, hogy egy jól szocializált, érzelmileg rendben lévő ember egy másik emberrel vagy állattal szemben közönyösen viselkedne.

gigabursch 2013.08.07. 07:58:05

@Beri Svarc:
Sorold sorban mindazt, amit 1946 óta Palesztínában elkövettetek.


süti beállítások módosítása