Amiről Tavares elfeledkezett

2013.07.03. 06:45 - vancat

A modernkori európai politikatörténet torz, abszord és perverz fejlődésének egyik eklatáns figurája Rui Tavares, a portugál származású zöld politikus, aki mostanában Magyrországról készült jelentésével került a hazai közérdeklődés homlokterébe.
Amagyar országjelentéssel én itt a noemisszion nem foglalkoznék, hiszen egyrészt írtak-írnak róla pró és kontra eleget, másrészt minden józan ember el tudja dönteni maga is: elég demokratikus ország e Magyarország, ha igen miért születhetett mégis e jelentés, ha meg nem, akkor biztosan azok a problémák jelentik e a demokrácia deficitet, amelyeket Tavares csokorba szedett.
Én inkább azzal a rettenetesen perverz helyzettel szeretnék foglalkozni, hogy bár évek óta rendszeresen ás súlyosan ócsárolják az európai zöldek - együtt persze a baloldaliakkal és a liberálisokkal - Magyarországot és miközben már mindenfélébe, köztük nyilvánvalóan az ország belügyeinek számító ügyekbe is belekötöttek, aközben még egyetlen környezet és természetvédelmi témájú kritika sem hangzott el irányukból.
Ennyire súlyos politikai diktatúra felé rohanna az Orbán kormány és közben ilyen marha jól intézik a környezet és természetvédelmi ügyeket?
Aligha.
De ha ez nincsen így, akkor mennyire hiteles egy zöld képviselő súlyos és sokszor durva demokráciadeficit kritikája, miközben környezet és természetvédelmi kritikák nyílvános meg nem fogalmazásával aszisztál a magyar környezet és természetvédel bűnös semmittevéséhez.
Tudom, és erre utaltam a "torz, abszurd és perverz" jelzőkkel, egy "európai zöld" ma már nem csak a csicsergő madarakat védi és fákat ültet, de a homoszekszuálisok, a cigányok, a bevándorlók, a menekültek jogaiért harcol, még akkor is, utóbbiak mostanában egyre gyakrabban borítanak lángba egy-egy jobb napokat látott európai nagyvárost.
Értem én, az európai politikai fejlődés úgy hozta, hogy a zöldek a baloldali és liberális eszmékkel kerültek úgymond "szimbiózisba" és nem a konzervatív és radikálisakkal.
De azért egyszer-egyszer csak úgy mutatóba talán hiteles lenne ha környezetpolitikai, természetvédelmi, állatvédelmi kérdéseket is érintenének.
Ráadásul ha ennyire tüzetesen tanulmányozták a magyarországi viszonyokat, akkor megdöbbenve tapasztalhatnák, hogy a bírósági ügyáthelyezésnél, a homoszekszuálisok gyermekvállalásánál és a hajléktalanok köztéri elhelyezésénél kardinálisabb problémák is - mondjuk úgy - mutatkoznak.
Csak a példa kedvéért néhány:

- Magyarország tudatosan és koncepciózusan szabotálja a megújulók energiák terjedését, helyette atomerőműépítés(ek)et készít elő

- Magyarországon példátlan túlhatalma van a kormányzatban a közúti lobbinak, amelynek nyomán tudatosan akadályozzák a vasúti és vizi áruszállítás esélyegyenlősségét

- Magyarországon példátlan befolyása és jogai vannak a vadászoknak, akik számos esetben törvények felett állnak, és számos alkalommalé sikeresen lobbiznak annak érdekében, hogy védett állatok törvényi védelmét megszüntetve azokat is lelődözhessék. (Nem utolsósorban azért, mert hazánk egyik miniszterelnök-helyettese egy magát kereszténydemokratának és vadásznak képzelő, nemzeti közhelyeket puffogtató alak.)

- Magyarország néhány befolyásos kormánypárti politikusa suttyomban a Magyar Autósport Szövetség vezetője is, és ilyen minőségükben nyomást gyakorolnak a gyenge és jellemtelen környezetvédelmi államtitkárra annak érdekében, hogy könnyítsen a súlyosan környezetpusztító és balesetveszélyes rali- és tereprali-versenyek engedélyezésén.

- Magyarország folyóvizein bárki olyan sebességgel száguldozik, amilyennel csak akar, nyáron kifejezetten megvalósítva a közveszélyokozást; motorcsónakos és jetskis barmok veszélyeztetik a vizek flóráját, faunáját, a nyugalmat és az ott evezőket, pihenőket. Ezt a törvénysértő helyzetet elfogadta, tudomásul vette a vízirendőrség is, és lényegében tehetetlen az elkövetőkkel szemben.

Néhány ügy, gond, amely Tavares és zöld társai figyelmét nem kerülhette volna el - ha zöldpártiként a környezet és természetvédelem bármilyen módon érdeklődésük homlokterében lenne. Az pedig már egy másik kérdés, hogy ha a szó eredeti értelmében zöldek lennének, az Európai Parlament magyar szocialista képviselőivel bizonyosan szóba sem állnának, hiszen az Orbán-kormány előtti, környezet- és természetvédelmi ügyekben szintén gyalázatos kormányzati munkát éppen ők jegyzik.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr715388766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MACSKANŐ 2013.07.03. 10:53:09

Tavares, vagy tavaris,,,

nagyfeszültség 2013.07.03. 11:11:14

Ugyanilyen botrányos a lápok kibányászása és a bioetanol rejtett állami támogatása.

Kim Jong Un 2013.07.03. 17:00:26

A Hajdu Bet ugyerol meg a libas gordonrol mikor lesz jelentes?

$pi$ 2013.07.03. 17:08:24

"tudatosan akadályozzák a vasúti és vizi áruszállítás esélyegyenlősségét"

Milyen esélyegyenlőséget?! Töltsük fel vízzel az országot, hogy a hajók ne legyenek kitiltva a közutakról? Egy család, két szülő egy mozdony akció?

Szarrá adóztatják az üzemanyagot, mi a francot kellene még csinálniuk, hogy a hajók meg a vonatok eséllyel induljanak?

nagyfeszültség 2013.07.03. 17:17:43

@$pi$:

Elcsodálkoznál mennyibe van az adófizetőknek váberer gyurika és haverjai kamionozgatása és milliárdossá válása. A felét nem fizetik ki annak, amennyit pusztítanak, a balesetekről és a környezeti ártalmakról nem is beszélve.

odamondom 2013.07.03. 17:18:17

Világszerte az a tendencia, hogy a környeztet és egészséget károsító tevékenységet végzőket a törvények egyre szigorúbban korlátozzák.
Magyarország ezt a kérdést is unortodox módon kezeli, további korlátozás helyett kivételeket tesz, lazít a törvény szigorán.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló, a zaj és rezgésterhelés határértékeit előíró törvényről van szó, amelynek tervezett megváltoztatása nem hogy javítaná a környezet védelmét, hanem rontja azt.

A vidékfejlesztési miniszter által készített, és az emberi erőforrások minisztere által támogatott előterjesztés lényege, hogy autó és motorversenyek pályáktól származó zaj esetén a jelenleg érvényes határértékekhez képest jelentős engedményeket biztosítana az új törvény.
Az előterjesztésben az is szerepel, hogy csak a licenccel rendelkező versenypályákra vonatkozik a határérték csökkentés.

Két kérdés azonnal felmerül a tervezettel kapcsolatban.
Ha a zajszennyezés, ami például egy üzemből származik és környezetszennyező, akkor ugyanakkora zaj egy versenypálya esetében már nem lesz környezetszennyező?
Ha a pálya érvényes licenccel rendelkezik, akkor ettől nem valósul meg a környezetszennyezés?
Úgy tűnik a törvényalkotó azt gondolja, hogy ha a zaj forrása egy versenypálya, és a pálya licenccel rendelkezik, akkor a zaj egészségkárosító hatása nem fog érvényesülni.

A Hungaroring esetében ombudsmani vizsgálat bizonyította be, hogy a rendszeres és jelentős zaj határérték túllépések alkotmányos jogokat sértenek, ellehetetlenítik a pálya közelében élő mogyoródi, kerepesi, szilasligeti lakosok életét.
Amennyiben a tervezett törvénymódosítás megvalósulna, akkor az érintett lakosság Alaptörvényben lefektetett állampolgári jogai tovább csorbulnának.
Kijelenthető ezek alapján, hogy az előterjesztés célja, szelleme ellentétes az Alaptörvénnyel.

A törvényalkotó a tervezetben nem tér ki a törvény megváltoztatásának céljára.
Nem fejti ki, hogy miért vált mostanra elfogadhatatlanná a jelenleg érvényes, eddig megfelelő törvény.
Az állampolgároknak jogukban áll megtudni, hogy ha egy törvényt megváltoztatnak, akkor azt milyen érdekből teszik.

Aki figyelemmel kísérte az elmúlt években a Hungaroring versenypálya zajszennyezésével kapcsolatos eseményeket, annak egyértelmű, hogy mi a célja a törvény megváltoztatásának.
A Hungaroring a jelenlegi szabályozás alapján csak kétféleképpen tudna törvényesen működni.
Vagy zajvédelmi beruházást kellene megvalósítani, vagy korlátozni a pályát használó versenygépek zajkibocsájtását.
Az elsőre anyagi forrása nincs a többségi tulajdonos Magyar Államnak, utóbbi megoldás pedig a bevételeit csökkentené jelentősen.
Világos, hogy a tervezett változtatásnak egyedüli indoka, hogy csak ilyen módon lehetne biztosítani a Hungaroring törvényes működését.
Egyedül azt felejti el a jogalkotó, hogy bár ezzel a törvénymódosítással megszüntet egy törvénytelenséget, de ezzel szemben egy másik törvényt megsért, mégpedig az Alaptörvényt!

Egyértelműen nem a környezetkárosítás visszaszorítása a törvénymódosítás célja, hanem hogy legalizálja a Hungaroring eddig is törvénytelenül folytatott környezetkárosító tevékenységét.

gatto nero 2013.07.03. 17:19:35

@Kim Jong Un:

És magyar állam és a porsche hungária közötti százmilliárdokat felemésztő flottavásárlásnak álcázott maffiakapcsolatról?

Hidvégi Mihály 2013.07.03. 17:34:21

Kedves barátom, ne feledd el, hogy Rui Tavarest nem környezetvédelmi témában kérték fel jelentéstételre, hanem emberi jogi kérdésekben. Mi a fészkes fenét kellett volna csinálnia, hm? Nem elolvasni, nem értelmezni a feladatot s pofázni a könyezetvédelemről? Csak azért, mert ő állítólag zöld színeket képvisel? Lófaszt, barátom. Azt tette, amire felkérték. ték, tehát nyugi. Mindamellett, hogy fontos a környezetvédelem, tán a legfontosabb az egész világon, de ha kérdeznek, akkor a kérdésre kell felelni, nem másra. Ez csak ilyen hülye magyar szokás....egész másról beszélni, mint a lényeg, mint a kérdés.

$pi$ 2013.07.03. 17:35:07

@nagyfeszültség: "Elcsodálkoznál mennyibe van az adófizetőknek váberer gyurika és haverjai kamionozgatása és milliárdossá válása."

Mennyibe?

ben2 2013.07.03. 17:36:37

Anno a zöld mozgalmak indulásakor (1987-88 környékén) egy osztrák barátomat kérdezgettünk, hogy mit is jelent az akkor - innen nézve nagyon izgalmasnak tűnő - zöldpártiság európában.
Erre visszakérdezett, hogy melyik.
Hogy érti, hogy melyik?
Merthogy Európában két fajta zöld mozgalom létezik, a köznyelv az egyiket uborkáknak, a másikak a dinnyéknek hívja. Az uborkák kívül is és belül is zöldek, a dinnyék meg kívül zöldek, belül vörösek.
Azaz az európai zöld mozgalmak egy jó részét már az indulásukkor nyíltan megszállták az addigra hitelüket és társadalmi támogatásukat vesztett európai kommunisták.
Így lehet "zöld" képviselő Tavares, vagy "Vörös Dani" Cohn Bendit.
Ha tehát az a kérdés, hogy az európai zöldek Magyarország kapcsán miért nem foglalkoznak környezetvédelmi kérdésekkel, akkor pontosítani kell, hogy melyik zöldekre is gondolunk: a környezetvédő zöldekre, vagy kommunista zöldekre.
Azon nem érdemes csodálkozni, hogy a kommunisták ekézik a magyar jobboldalt, az lenne a furcsa, ha nem tennék. A nagy kérdés inkább az, hogy egyáltalán léteznek-e még valódi, környezetvédelemmel foglalkozó zöld pártok Európában és ha igen, akkor miért hagyják, hogy a Tavareshez és Bendithez hasonlók kiszorítsák őket a saját mozgalmukból.

2013.07.03. 18:06:23

Viktort most vágták nyakon, kapott egy nagy taslit, kokit és sallert .
De a legfőbb gond, hogy hogyan fogja a sok-sok brokit letüdőzni, mert hogy szopni fog, az biztos.
A baj csak az hogy vele együtt mi is, holott mi nem tudtunk sem bányát, sem szőlőt privatizélni, sem Joszip Tot és Kaya Ibrahim mellett és nevében, félázsiai módon "magánositani".
Ha kapnék én is vagy 3 milliárdot, akkor én is tapsolnék, de igy.........

♔batyu♔ 2013.07.03. 18:09:47

Veszélybe került külföldi érdekeltség? Nem.

gatto nero 2013.07.03. 18:14:33

@Hidvégi Mihály:

De az mégis feltűnő, hogy ez az úr Magyarország kapcsán még soha nem érezte szükségét annak, hogy környezetvédelmi kérdésekben megszólaljon...
Mert abban teljesen egyet kell értenem vancat-al, hogy sokkal nagyobb súlyúak az ország környezetvédelmi problémái annál, mint, hogy a buziknak, a hajléktalanoknak és a cigányoknak mlg mi mindenhez legyen joguk.

komplikato 2013.07.03. 18:15:58

Szerintem a listához simán hozzá lehetne tenni, hogy kis hazánk miként szabotálja az az EU előírást, hogy nem lehet elvileg már átadni újonnan épített lakóházat ha nem éri el az energetikai szintje a C kategóriát. Persze nem privát építkezésekre vonatkozik, hozzáteszem sajnos.

Mert az egész megújuló energia téma önmagában kevés, ha a háztartások fogyasztása folyamatosan NŐ, miközben meg van a technológia rá, hogy csökkenjen. Cégeknél pláne.

♔batyu♔ 2013.07.03. 18:17:41

@gatto nero: Nem is fogja. Az "úr" és a többi kb. annyira zöld, mint amennyire Harasztiék voltak liberálisak.

Egyetlen is megszólalna, a mögöttük lévő cégek már állítanák is le őket, mi a többihez képest nullák vagyunk környezetvédelmi területen.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.07.03. 18:26:12

gondolom amikor tesitanár volt a környezetvédelmi miniszter, meg fodog gabi..akkor még nem volt ez a blog.
meg amikor az mme, és a kamu természetvédelmi alapítványok ezerhektár számra nyúlták a földet, akkor sem...

gatto nero 2013.07.03. 18:28:03

@FILTOL:

Hát igen, a madártani egyesület vezetői is mint céges terepjárókkal járnak - a városban.
A pofátlanságnak tényleg nincs határa.

komplikato 2013.07.03. 18:39:58

@FILTOL: Elmúlt 23 évben nem csak a kül- és belpolitika, a gazdasági és mezőgazdasági volt olyan marha sikeres, hanem a természetvédelem is. :(
Azért nem lehet minden jelenlegi problémával foglalkozó blogot szvsz azzal b*sztatni, hogy hol volt akkor amikor még nem is volt.

húzzad neki shakespeare 2013.07.03. 18:56:13

@Kim Jong Un: az öregemnek is ott maradt egy jo kupac péze a Ganz-nál. Őt miért nem kárpótolja az Orbányc. He!?

nagyfeszültség 2013.07.03. 19:00:00

Egy biztos: normális országban egy ilyen semjén féle degenerált szélhámos még egy helyi pártszervezetben sem tölthetne be funkciót.
Egy ilyen huszadrangú figura miniszterelnök helyettes meg csak a szocializmusban lehetne.

Kerek négyszög 2013.07.03. 19:00:04

@ben2: Ne erölködj, nem fog menni. Nektek már lassan a levegő és a víz is kommunista lesz, ha nem a ti javatokra van.

Hajrá EU!

Napkutya 2013.07.03. 19:17:19

Hallgattam a narancs EP képviselőt. Itthon piacképtelen, -ment a z EP-be. Nem ő az egyetlen.

Néppárti egyetértés?

No, példaképp, nyilatkozat szinten: az "én elől, tartottam a karom, hogy sz.passuk a bírót, ezek a köcsögök meg nem figyeltek rá"- hát, az neki nem jött be. Még erre sem jó.

Vakon dupláznék egy példával:

Ez, még a Fradi B-középnél is azt jelenti, hogy ugyan mi a f.szt, akar ez a kis fikusz, ha nyilván lesen volt a csatár, neki meg a meccs után más teszi be hátulról.... Pénzért.
Erre nem állhatunk fel!

No, ez volt kinn a Néppártnál....

Kell ezt ragozni???

Electrolo 2013.07.03. 19:30:35

@$pi$:
Mondjuk valahogyan segítsék elö a kamionok vasúton való szállítását. Erdekes, itt nem nagyon látszik az aktivitás:
nem készül az állam beszállni erre a piacra mint pl. a bankszektorban (Takarékbank törvény).
A MÁV reformja meg hol marad ? Ez is prioritás volt az elején, még a Széll Kálmán terv I-II, stb idöszakában. Hol a végrehajtás ?

Napkutya 2013.07.03. 19:39:52

@Elektro_ló: Ha már itt tartunk: Sokat kirándulunk..

A narancs pufajkásoknak, jelenleg, komoly gáz, hogy még nem sikerült lenyúlni a kisvasutakat, az általuk kezelt ingatlanokat, és földterületeket a Nemzeti Parkok környékén.

Biztos lesz rá törvény is.

Jönnek még oda is pénzéhes rohadékok, panzióval, parkolóval, fotóengedélyekkel, állami szerepben!

Bár, -lássuk be- ebből, SOHA nem lesz MTI-s sajtóhír....

De!

BIZTOS lesz egy narancslabda, aki 125 évre megnyer valamit...

kisQtya 2013.07.03. 19:45:10

@Hidvégi Mihály: S vajon miért éppen ezt a dinnye elvtársat kérték fel a jelentés elkészítésére?
:))))))
S kit érdekel az ő jelentése, mikor éppen recsegve-ropogva dől össze az USA által megfigyelt és lehallgatott, sikertelen és ebaltázott EU-tákolmány?

nagyfeszültség 2013.07.03. 19:49:40

@Elektro_ló:

Az első lépés az lenne, hogy a szennyező fizessen. Ha fizetne, rögtön helyreállna a rend. Maguk a a kamionoscégek szállnának be a vasúti, folyami árúszállításba.

Napkutya 2013.07.03. 19:55:02

@kisQtya: Recsegve-ropogva?

MEDDIG tartana ki EZ a Magyar állam támogatások nélkül????

NÁLAD, már öt hónap múlva NEM világítanák a köztereket!!!!

Ha igen, írd meg HOL laksz!

Gondolkodjunk már!!!!!

apanna 2013.07.03. 20:05:13

@gatto nero: "százmilliárdokat felemésztő flottavásárlásnak "-mesélj, nehogy hülyék maradjunk.

Napkutya 2013.07.03. 20:08:59

Jah, ha már itt tartunk: és komolyan gondoljuk, amit Orbán mond: -szerinte TÉNYLEG kilenc millió emberért írná át az EU, több száz millió EU polgár alkotmányát és jogrendszerét???
Vagy Ők basztak át mindenkit?

KI a fasz ül FORDÍTVA a lovon???

De, egy alternatíva:

5 év múlva lehetünk az ötezer politikus és a kétmillió támogatott országa. Lesz egy millió, aki tényleg, -és talán három, aki PAPÍRON dolgozik.

MINDENKI csóró.
Kivéve a politikusokat.

apanna 2013.07.03. 20:09:36

@Napkutya: Az EU nem támogat közvilágítást. Azt az adódból fizeted.

Napkutya 2013.07.03. 20:20:27

@apanna: Önkormányzati fejlesztések?
Felújítás?
Infrastruktúra fejlesztés?
Kandelláberek cseréje.?
Ne máááááá......

Közvilágítás ÉVI 73 ezer forintból, a többi fejlesztés??????

KI a hülye kettőnk közül?????

Napkutya 2013.07.03. 20:21:36

@Napkutya: Az EU sem az, csak még nem vizsgálják.

apanna 2013.07.03. 20:33:05

@Napkutya: Te közvilágításról beszéltél, azt nem az EU fizeti.

Egy főtér felújítására pályáznia kellett a városnak, ha megnyerte a pénz 50% át megkapta, a másik 50% ra hitelt vettek fel, ha nem volt meg az önrész.

Electrolo 2013.07.03. 20:35:50

@nagyfeszültség:
Ez nem igaz szerintem. Valaki már itt írta: az üzemanyag "szarrá" van már így is adóztatva, ez mind csak beépül az árakba. Most az eútdíj biztos még erre rátesz egy lapáttal.
Ha ez sem segít akkor államilag kell vmit csinálni...
Ha vállalkozó nincs, valahogy ösztönözni kell a cég létrejöttét, nem ?
Mi van a Schamschula György által jegyzett céggel ami évekig müködött ? Kiskundorozsma-Wels között vitte a kamionokat...

_Ne feledd 2013.07.03. 20:50:51

"Értem én, az európai politikai fejlődés úgy hozta, hogy a zöldek a baloldali és liberális eszmékkel kerültek úgymond "szimbiózisba" és nem a konzervatív és radikálisakkal. "

Csak az utolsó pár szóra reagálnék: Európában nem pusztán jobboldali radikálisok vannak: az európai baloldal balszárnyán levők radikalitása és agresszivitása jelentősen meghaladja a hazai szélsőjobb agresszivitását. A poszter pedig mintha a "radikális" fogalomban csak a szélsőjobbosokat értené.

Ez egyébként a történelmi fejlődés velejárója: míg ott csak egy szélsőjobboldali diktatúrát láttak, úgy nálunk a náci diktatúra és terror mellett a kommunista diktatúra és terror is működött, a magyar nép tehát mindkét oldal radikálisait elutasítja. Európában csak az egyik volt, ezért sokan azt hiszik, hogy az egyik jobb másiknál.

Egyébként érdekes, amit írsz, de ha már politizál az ember, akkor legalább használja pontosan a fogalmakat :)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2013.07.03. 21:07:10

" ahol a nagyobb visszaél az erejével, és a többség visszaél a hatalmával.."
Ezt akar magara is kivetitheti Orban , hiszen ok vannak ketharmadban, ok elnek vissza ezzel, ideje lenne emberszamba venni a "kisebbseget" is. Mas szemeben a szalkat, sajatban a gerendat se, tartja a mondas.

komplikato 2013.07.03. 21:39:14

@apanna: Ciánt nem vennék rá, van olyan alap ami az energia fogyasztás visszaszorítására ad pénzt, épületek szigetelése, A+ épületek és beruházások létrehozása, közvilágítás energia takarékosra cserélése ... csak a neve nem jut eszembe.

NemNick 2013.07.03. 22:15:11

@$pi$:
"Szarrá adóztatják az üzemanyagot, mi a francot kellene még csinálniuk, hogy a hajók meg a vonatok eséllyel induljanak?"

Nem vagyok otthon hajózásban, így csak a vasútról:
- ROLA rendszer - olcsóbb, balesetmentesebb, kevesebbe kerül(ne)
- ha utaztál már pl. Németorszgában, Svájcban vasúton, tudod, hogy hogyan is kellene/lehetne.
Ha nem - nos akkor képzelj el egy repülőt a földön. Repülőterekkel.
Ami mindjárt sok emberrel lerakatná az autóját.

Annak idején, még a csatlakozás előtt személyesen jött ide a DG TREN vezetője, akkor valami nőci volt, és legalább három alkalommal, szemérmetlenül felkínálkozott az akkori magyar kormánynak. Na, nem ő személyesen - hanem általa egy valag ZS, amit, szinte számolatlanul, egy dologra lehetett volna költeni: vasútfejlesztésre.
(A háttér az, hogy az akkori erőviszonyokban kellett volna egy ország, ahol megmutathatják, hogy a közúttal versenyképes a vasút. A magyar hálózat és az, hogy tranzitország vagyunk, pont megfelelt volna. )
Az akkori kormány (Medgyessy) köszönték, de nem kérték - helyette lényegében saját erőből elindították az autópálya fejlesztési programot.
Soha vissza nem térő alkalom volt - most nézd meg, hol tart a magyar vasút.

Csak egy példa, amire konkrétan emlékszem

A bejegyzéssel is említi, de itt, ebben az országban még egyetlen kormány nem volt, akinek fontos lett volna a környezetvédelem. Mindegy milyen színnel álcázta magát éppen, a cikkben leírt lobbik igazak.

Az üzemanyag adótartalma: az ÁFÁ-t, gondolom, nem kell magyaráznom. A jövedéki adó sorsa érdekesebb: ha jól tudom, az elmúlt évben _nulla_ forint ment közútfenntartásra belőle. (Amit arra fordítottak, az mind a KKK saját bevétele volt.)

Vedd már észre, hogy a benzint, dízelt azért adóztatják, mert tudják, kikerülhetetlen adózási nem - és nem holmi versenyképesség vagy környezetvédelmi okok miatt.

Ne higgy nekem, nézz utána.

Főleg, mielőtt idegbetegen írkálgatsz nagy mellénnyel.

@ben2: Sajnos, ezt józan ésszel lehet tapasztalni, full igaz, amit írtál. Sokan a szélsőbalról indulva lettek mostanra zöldpártiak.
Ami nem okvetlenül jelenti, hogy az általuk feszegetett problémák nem valósak - csak hogy van egyéb szándék is mögötte.

De a Fideszről se feledjük, hogy még mielőtt kitalálta és lefoglalta magának a "polgári" hívószót, azért a politikai paletta nagyonmás oldalán osztotta teli szájjal az észt.
Ugyan azok az emberek.
Ha hitelesnek fogadjuk el a FIdeszt (kinek mi, de gondolom a FIdesz saját magát hitelesnek fogadja el) akkor ezt el kéne fogadni az ellenfeleknél is.
Vagy nem - de akkor saját magunkra nézve is tanulságokat kéne levonni...

NemNick 2013.07.03. 22:18:48

@_Ne feledd: Jó gondolat, erre még így nem gondoltam, de valóban igaz lehet.

Reggie 2013.07.03. 22:51:42

Az atomeromu epitesek nagyon is helyesek. Szeleromubol es naperomubol sosem lehet alaperomu, vizunk meg nincs elegendo. Tehat marad az atom, ami az egyik legbiztonsagosabb es legkornyezetbaratabb .

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.07.03. 22:52:28

@vancat:

eddig, ha jól emlékszem nem voltam még nyelvtannáci, de itt szólnom kő':

szex, és nem szeksz
homoszexuális, és nem homoszekszuális
bi- a- metro- stb dettó

ellenben:
keksz és nem kex (bár az egy zseniális zenekar)

$pi$ 2013.07.04. 09:20:54

@NemNick:

"Nem vagyok otthon hajózásban, így csak a vasútról:
- ROLA rendszer - olcsóbb, balesetmentesebb, kevesebbe kerül(ne)"

Persze, sok minden kerül kevesebbe mint a régi, ilyen a technika. Előbb azonban be kell fektetni, ami aztán valamikor megtérül. Ha nincs pénz, akkor marad a régi. Ilyen a világ.

"- ha utaztál már pl. Németorszgában, Svájcban vasúton, tudod, hogy hogyan is kellene/lehetne."

Nem lehetne. Amit meg tud csinálni Németroszág és Svájc, azt nem tudja megcsinálni magyarország és ez persze nem csak a vasúttal van így. Naivitás lenne azt hinni, hogy a vasúton Német/Svájci viszonyokat teremteni csak egy egyszerű elhatározás lenne. Ha ezt meglépné a kormány, akkor polgárháború lenne.

"Ha nem - nos akkor képzelj el egy repülőt a földön. Repülőterekkel. Ami mindjárt sok emberrel lerakatná az autóját."

Biztos, hogy nem. Ha pl. a Pécsi és a Budapesti repülőterek közt lenne napi járat, akkor azt senki sem használná, mert az út nagy részét a két városban a repülőtérre/repülőtérről való utazás tenné ki. Túl kicsi az Ország egy jelentős belföldi repülőforgalomhoz.

"Annak idején, még a csatlakozás előtt személyesen jött ide a DG TREN vezetője, akkor valami nőci volt, és legalább három alkalommal, szemérmetlenül felkínálkozott az akkori magyar kormánynak. Na, nem ő személyesen - hanem általa egy valag ZS, amit, szinte számolatlanul, egy dologra lehetett volna költeni: vasútfejlesztésre."

A vasút ideje leáldozott. Számolatlanul szórni rá a pénzt ostobaság lenne.

"A háttér az, hogy az akkori erőviszonyokban kellett volna egy ország, ahol megmutathatják, hogy a közúttal versenyképes a vasút. A magyar hálózat és az, hogy tranzitország vagyunk, pont megfelelt volna."

Magyarul egy kísérlet lett volna a mi zsebünkre (gondolom a pénzt vissza is kellett volna fizetni).

"Az akkori kormány (Medgyessy) köszönték, de nem kérték - helyette lényegében saját erőből elindították az autópálya fejlesztési programot."

Igen, mert az autópályára van igény, a vasút meg mindenütt dögledezik. Nem a magyarok miatt van így, mindenütt ez a helyzet. Persze vannak gazdak országok, ahol van pénz a vasútra is, de vegyük észre, hogy ezeken a helyeken van pénz az autóutakra is.

"Soha vissza nem térő alkalom volt - most nézd meg, hol tart a magyar vasút."

És ha kihasználják ezt a "számolatlan" pénzt, akkor hol tartana az ország? Biztos, hogy nem átkozódnánk?

"A bejegyzéssel is említi, de itt, ebben az országban még egyetlen kormány nem volt, akinek fontos lett volna a környezetvédelem."

Egyetértek.

"Az üzemanyag adótartalma: az ÁFÁ-t, gondolom, nem kell magyaráznom. A jövedéki adó sorsa érdekesebb: ha jól tudom, az elmúlt évben _nulla_ forint ment közútfenntartásra belőle. "

Nos igen, de ez akkor is a vasútnak kedvez, mert a villanymozdonyon nincs csillió százalék benzinadó. Ezt mondtam, nem azt, hogy az adó jól van elköltve, mert nyilván nincs.

"Vedd már észre, hogy a benzint, dízelt azért adóztatják, mert tudják, kikerülhetetlen adózási nem - és nem holmi versenyképesség vagy környezetvédelmi okok miatt."

Majdnem igazad van. Azért teremtették meg a kikerülhetetlen adózás feltételeit mert a benzin ára alacsonyabb mint amennyit az emberek hajlandóak fizetni érte. Ha az emberek hajlandóak lennének 5000 forintot fizetni egy hangyáért, akkor a hangya jövedéki termék lenne. Ha lenne versenyképes villamos autó, akkor az akumlátor lenne a jövedéki termék a benzin meg nem.

"Főleg, mielőtt idegbetegen írkálgatsz nagy mellénnyel."

Idegbeteg? Én hol személyeskedtem vagy sértegettem bárkit is? Ha én idegbeteg vagyok, akkor te mi vagy?

NemNick 2013.07.04. 16:03:44

@$pi$:
Nem fogok válaszolni a kinyilatkoztatásaidra - szakmabeliként mindig öröm univerzális megmondóemerek irományait olvasgatni.
Viszont pár dolgot kénytelen vagyok kijavítani - nem miattad, csak hátha valaki más is olvassa:

"Ha nincs pénz, akkor marad a régi. Ilyen a világ." - Nem, a világ olyan, hogy ha nincs pénz, de várhatóan nagy valószínűséggel megtérül a projekt, akkor pl. hitelt veszünk fel. Vagy bevonjuk a magántőkét. Vagy kitalálunk valami más konstrukciót.
Mindegyik több ezer éves technika, egyébként.

"Biztos, hogy nem. Ha pl. a Pécsi és a Budapesti repülőterek közt lenne napi járat, akkor azt senki sem használná" - Remélem, mindenki másnak világos, hogy nem a repülésről írtam.

"A vasút ideje leáldozott. Számolatlanul szórni rá a pénzt ostobaság lenne." - Erre nem tudok mit mondani. Mind az érveléstechnika, mind a gondos alátámasztása ennek a kinyilatkoztatásnak önmagáért beszél. Itt adtam fel egyébként.

"Magyarul egy kísérlet lett volna a mi zsebünkre (gondolom a pénzt vissza is kellett volna fizetni)." - Tájékozottságodat mutatja: ezt is rosszul gondolod.

"És ha kihasználják ezt a "számolatlan" pénzt, akkor hol tartana az ország? Biztos, hogy nem átkozódnánk?" - Az ilyen vitákat nagyon ráérő emberek szokták lefolytatni. Én csak annyit tudok mondani, nem tudom, de nem nagyon értem, hogy kerül ez ide.
Máshol tartana, mint most, ez biztos.

"Nos igen, de ez akkor is a vasútnak kedvez, mert a villanymozdonyon nincs csillió százalék benzinadó."
(és a továbbiak) - Nem ok-okozati az összefüggés, én meg ezt mondtam, mielőtt elmennénk a málnásba.

"Idegbeteg? Én hol személyeskedtem vagy sértegettem bárkit is". - Nem tetted. De idézek:
"Szarrá adóztatják az üzemanyagot, mi a francot kellene még csinálniuk, hogy a hajók meg a vonatok eséllyel induljanak?"
Nos, mifelénk nem szokás ilyen stílusban indtani. Lehet, hogy ez nálad az alap,hétköznapi társalgási stílus, de mifelénk csak simán az idegbeteg kategória.
Ez van.

"akkor te mi vagy? "
Szerintem egy biztos: valami más.

gigabursch 2013.08.06. 20:06:21

@ben2:
Na ezt a hasonlatot megjegyzem magamnak.

József Kiss 2019.02.04. 16:35:58

@szorokin: ...és tyúkszar vagy tyúxar?


süti beállítások módosítása