Igazán hagyománytisztelő, kedves, trendi és öko módon akarja szélesíteni kisautós termékpalettáját a Renault. Megbízható forrásból származó információink szerint 2014-ben most már bizonyosan visszatér a Renault 5, Európa egykori kedvence, a hétköznapi használatra tervezett, unisex kisautók talán legsármosabbikja. Amelynek gyártása 1996-ban, a Clio érkezésével fejeződött be.
De ami a lényeg: az új Renault 5-ös lesz az, amely az új, hosszabb Smart padlólemezre épül, és megkapja a Renault háromhengeres, kilencszázas motorjának turbó nélküli változatát (is). Kizárólag ötajtós változata lesz, a hátsó kettő, ahogy a képen is látható, rejtett kilinccsel, és rendes csomagtartóval jön, kilencezer euró körüli alapáron.
Vagyis a Renault (is) megpróbál visszatalálni ahhoz a nemes, de egyszerű hagyományhoz, hogy korrekt áron, vonzó külsejű, takarékos és praktikus autót kínáljon. Olyat, ami városba még nem túl nagy, országútra már pont jó, és akár hosszabb autópályás utazások is abszolválhatóak vele - persze normális tempóban, a külső sávban. Amit nem ostoba extrák, hanem a jármű, a maga csupasz valójában képes eladni és eladhatóvá tenni.
Valószínűleg ezzel egyébként el is dőlt a jövőbeli, új, nagyobbik Smart sorsa, hiszen ki lesz az a hülye, aki a két azonos mechanikájú autó közül a sokkal drágább és egyelőre csúnyácskának ígérkező Mercedes (Smart) változatot választja majd. Ma se nagyon vesz senki drága Mercedes Citant az olcsó és nagyszerű Dacia Dokker helyett, miközben a két autó lényegét tekintve egy és ugyanaz.