Kultúrák egymásra találása: Connect

2013.11.18. 07:23 - vancat

connect1.jpgTudják, mi a közös egy Las Vegas-i tuningőrültben, egy New York-i kajakiszállítóban, egy középosztálybeli német családban, egy hongkongi taxisofőrben és egy magyar kisvállalkozóban?
Az új Transit Connect/ Tourneo Connect, vagyis a Ford most bemutatott - egyébként abszolút nem kicsi - kisáruszállítója. Egy olyan műszaki-esztétikai kvintesszencia, amely - szerintem - tökéletesen megfelel az európai ízlésnek, de emellett egy amerikainak, ázsiainak, vagy akár afrikainak és ausztrálnak is.

A most leváltott Transit Connect - amely itthon Magyarországon is meglehetősen népszerűvé vált - a Ford első olyan áruszállítója, amelyet Európában terveztek, és mégis meghódította az Egyesült Államokat - a Ford eredeti hazáját.

Utódjával, a most bemutatkozott Transit Connect (áruszállító) - Tourneo Connect (személyszállító) modellekkel azonban még ennél is ambiciózusabb tervei vannak a Fordnak. Olyan világautót vizionálnak, amelyet nem a különböző kultúrák, eltérő ízlések, differenciált műszaki elvárások kompromisszuma, hanem mindezek kvintesszenciája jellemez.

connect2.jpgA feladat nem volt kicsi: a nálunk csak horrofilmekből ismert legendás böszme Econoline-hoz szokott amerikait kell átültetni egy lényegesen kisebb, takarékosabb autóba. A hongkongi taxist rá kell venni, hogy felejtse el végre a Datsun nevet, és ne próbáljon a Yakuzák egykori autóihoz idomulni. Az őrült amerikai tuningművészeknek meg azt kellett javasolni, hogy F 150-esek helyett Transit Connecteket tuningoljanak.

(Érdekes: az előző Transit Connectet abszolúte nem tuningolták, ez az új viszont bemutatkozása pillanatában megihlette jónéhányukat.)

De mi köze mindennek a Noemisszióhoz? Mert - valljuk be őszintén - a korábbi, különösen az amerikai, Ford áruszállítóknak inkább az emisszióhoz volt több kötődésük...

connect3.jpgAz új Transit Connect/Tourneo noemisszió-faktora éppen amiatt magas, hogy elképesztő huszárvágásra készül: egyliteres, (Amerikában 1,6-os) benzines Ecoboost, valamint 1,5-ös és 1,6-os részecskeszűrős dízelekkel képes megoldani annyi áru/személy kényelmes elszállítását, amit köbcentiben eddig nem ritkán a duplájával (Amerikában a három-négyszeresével) oldottak meg.

5-7 liter közötti fogyasztással akarja megtetetni a 100 kilométert azokkal, akik eddig 9-12, (Amerikában akár 20) literrel tették.

Ráadásul meggyőződésem, hogy ez az autó alapvetően az európai ízlés alapjaira készült világjármű, ami visszaad valamicskét az egyre inkább perifériára szoruló öreg kontinensünk, meg az európai patriotizmus büszkeségéhez.

Szóval én sikert kívánok a jelenleg legkisebb és legtakarékosabb motorral a legtöbb áru elszállítására képes új Connectnek. Amely, ha ökológiai forradalmat nem is, egy környezettudatossági, takarékossági, ésszerűségi fordulatot azért világszerte hozhat az egyre pusztítóbb globális motorizációban.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr335641245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.11.19. 07:37:42

Az elődje - a most leváltott Connect - zseniális autó volt, főleg árúszállítónak, csak az 1.8-as dízele volt egy kissé túl szennyező. Én azzal is megelégedtem volna, ha abba a kasztniba tesznek egy Ecoboostot, de tényleg szép ez az új is.

gatto nero 2013.11.19. 08:19:24

Az a stílus, mint az elődje: letisztult, sármos, csak sokkal több kényelmi extrával.

gigabursch 2013.12.03. 12:08:44

Kíváncsi vagyok a műkődőképességére.
Meg a használtpiaci árára is.


süti beállítások módosítása