Normafa: lehetne normálisan?

2013.12.29. 18:59 - vancat

Előre szólok: alábbi soraimmal lehet, hogy jelentős naivitásról teszek tanúbizonyságot. Ezúton arra kérek ugyanis egy kormánypárti politikust, hogy gondolja át álláspontját egy tervezett állami nagyberuházásról. Pedig egy ilyen kérés normális esetben, rendes demokráciában szinte mindennapos, átlagos közéleti tevékenység lenne egy választópolgár részéről.

De sajnos egyre világosabb: a mai magyar politika - oligarchikus, maffiaszerű működése miatt (nem csak a kormánypártokra gondolok!) - lényegében lényegtelen: meggyőzhető-e valamiről, mondhatni bármiről egy képviselő. A döntések erőterei ugyanis nem a választott képviselők körül, hanem egészen más erőterekben vannak.

A Normafa jövője esetében - erről lenne ugyanis szó - azonban egy kicsit speciális a helyzet: vélhetően nem egyszerűen valamelyik építőipari, ingatlanos lobbi lát kitűnő bizniszt és extraprofitot e csodálatos természeti környezet átépítésében-beépítésében. Hanem arról is, hogy néhány kisebb társadalmi, civil csoport erőszakos, buta fellépése legalább ennyire tolja, taszítja a rossz megoldás irányában ezt az ökológiailag, spirituálisan és urbanisztikailag is egészen egyedülálló értékű zöldterületet.

E kicsi és - ezügyben feltétlenül - buta csoport a Magyar Sí Szövetség, amely Normafa-ügyben súlyos, abnormális szereptévesztésben van. Azt gondolják, hogy nekik más civil szervezetekhez képest sokkal több okuk, joguk lenne beleszólni e terület jövőjének kialakításában. Egyszerűen csak azért, mert ott télen emberek síelni is szoktak.

Mindezt a szereptévesztést vélhetően az okozta, hogy a Magyar Sí Szövetség sorai között, sőt vezetőségében tudhatja Révész Máriusz fideszes parlamenti képviselőt, Orbán Viktor korábbi síoktatóját, tanácsadóját és bizalmasát.

Nos, Révész igazán különlegesen egyedi figurája a magyar politikai életnek. Szerintem nála kevesen láttak, hallottak több politikai, gazdasági mocskosságot, mégis megmaradt egyfajta derűs, szelíd, emberszabású civilnek. Olyannak, aki néha egészen elképesztő, irracionális dolgok megtételére is képes. Talán sokan emlékeznek, 2006-ban - sokakkal együtt - Révész Máriuszt is csúnyán megverték az utcai tüntetéseken.

Mit tett ezután Révész?

A televízió nyilvánossága előtt megbocsátott az őt verő, bűncselekményt bűncselekményre halmozó, feletteseiket és társaikat hamis tanúzással fedező rendőrbűnözőknek, és még kedélyesen össze is ismertette saját családját a bűnöző rendőrök családjaival.

Lehet, hogy megint naiv vagyok, de úgy gondolom, Révész azon kevesek közé tartozik, akik nincsenek lefizetve, anyagilag érdekeltté téve a Normafa tönkretételében. Ő meggyőződésből mond olyanokat, hogy "csak néhány fát kellene kivágni egy szélesebb sífutó pályához", és hogy a tervezett beruházás nem fog ártani a természeti környezetnek.

Kedves Révész Máriusz!

Kérem, vizsgálja felül Normafával kapcsolatos álláspontját, vagy ha erre nem hajlandó (ami szíve joga), politikusként legalább álljon ki a Magyar Sí Szövetség mögül, hogy a Normafa megmentéséért folytatott természetvédelmi harcban végre ők is csak egy sajátos, speciális érdeket artikuláló civilszervezetté váljanak. Kimondva vagy kimondatlanul, de ne léphessenek fel Orbán Viktor tanácsadójának kedvenceiként sajátos rétegigényeikkel.

Kedves Révész Máriusz! Ha ön nem a sí, hanem a sakkszövetség elnökségi tagja lenne, akkor most fák kivágása árán sakkasztalokat, meg sakkozóknak fenntartott szállodát követelhetnének "civilek" fenyegető erővel a Normafára?

Ha pedig ön az RC-autómodellezők egyesületének vezetőségi tagja lenne, akkor világbajnokság megrendezésére alkalmas modellautó-pályákat?

Arra már gondolni sem merek, mi lenne, ha a krosszmotoros szövetségben töltene be valami magas tisztséget.

Ugye ön is belátja, hogy abszurd és inkorrekt az ön részvétele a síelők oldalán ebben a természet védelméért folytatott elkeseredett harcban.

Ja, és még egy talán átgondolandó, átgondolható szempontot a figyelmébe ajánlanék, kedves Révész Máriusz! A Normafa védelméért folyó harcban ön nem csak kivénhedt komcsikkal, bomlasztó liberálisokkal, drogos együtt 2014-esekkel, meg hülye környezetvédőkkel fogja szembetalálni magát. De nagyon nagy számban konzervatív szavazók sokaságával is. Fideszesekkel például, akiknek fontos a Fidesz, de körömszakadtukig ragaszkodni fognak a Normafa nyugalmához és nem tartják elfogadhatónak "néhány fa kivágását", meg persze "néhány parkoló", "néhány sífelvonó", "néhány hóágyú"még "néhány épület" létesítését.

Az ő szemükbe is bele kell néznie, nem csak a síelőkébe.

Végül, de korántsem utolsósorban, azért azt a mérlegelendő szempontot is megtisztelő figyelmébe ajánlanám, hogy ha igazak az előrejelzések és hazánkban hamarosan firenzei jellegű éghajlat lesz, vagy ha csak az idei télhez hasonlóan nem esik a hó, nos, azért akkor ugye nem elvárható, hogy mi, nem síelők, mementóként nézegessük fenyegető hóágyúikat Budapest e csodálatos természetes erdejében.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr825716439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

McKinney 2013.12.29. 20:13:27

Nagyon jó! "Sajátos rétegigény"= rétigény! Mert síelés tekinteteben az csak rét. Úgy is mondják: libalegelő. Na de hát a "magyar tenger" (=Balaton) után mit csodálkozunk?

gatto nero 2013.12.29. 20:22:07

A legjobb az lenne, ha Révész Máriusz a jógaszövetség elnökségi tagja lenne. Akkor talán egy kicsit, meditálna és magába szállna - hivatalból. És nem azon gondolkodna, mit lehetne még elpusztítani a természetben.

MACSKANŐ 2013.12.29. 20:28:00

A Normafa Budapest tüdeje, szíve és lelke. Legjobb lenne békén hagyni, tisztelni és büszkének lenni rá.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.12.29. 20:47:38

Lehet...

Fideszes oligarchákkal csatázik Matyi Dezső

Közvetlenül Karácsony után borított az Alexandra könyvesbolt hálózatot és a Matias borászatot tulajdonló 45 éves Matyi Dezső, aki egyben a Pécsi Mecsek Futball Club (PMFC) 95%-os tulajdonosa (a maradék 5%-ot Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata birtokolja). Az egyszerű pécsi vásártéri könyvárusból magát Pécs legsikeresebb vállalkozójává felkűzdő Matyi Dezső, aki mára Pécs leggazdagabb és az ország egyik leggazdagabb üzletembere, régóta nem a jobboldal kedvence. Matyi kőkemény munkával vitte sikerre vállalkozását, nem kapcsolati tőkéje révén, állami, önkormányzati megbízásokból tett szert a hatalmas vagyonra. Ő maga sem egy értelmiségi, magasan képzett figura, mindössze egy érettségivel rendelkezik, ám 18 éves kora óta kőkeményen dolgozik, ha kellett minusz fokokban árulva a könyveket Pécsett a vásártéren.

Afféle plebejus vállalkozóként jól megértette magát és később szoros barátságba került már sikeres üzletemberként a pécsiek rendkívül népszerű polgármesterével és parlamenti képviselőjével a szintén plebejus Toller Lászlóval, akit a pécsiek öt választáson is kétharmaddal választottak meg. A keresztény konzervatív jobboldal igazából a fenti okok miatt sosem szívlelte, őt idegenként kezelte. A PMFC-t Dr. Toller László a PMFC korábbi elnöke súlyos balesete után 2007-ben vette át, Pécsett több száz gyermeknek biztosítva ezzel továbbra is a sportolás lehetőségét.
2009 májusában azonban Pécsett a Fidesz került hatalomra, akik szemmel láthatóan nem szívlelték a pécsi üzletembert. Bár a Fideszes városok szinte mindenhol öntötték a pénzt a fociba, Pécs városa 2012-ig semmivel sem támogatta a PMFC-t, Matyi egyedül tartotta el a csapatot, fejlesztve a létesítményeket, sportolási lehetőséget biztosítva több száz pécsi fiatalnak. Közben a De Blasio Antonio pécsi Fidesz EP képviselőhöz köthető, nézőkkel alig rendelkező vizilabda csapat sorra kapta az önkormányzati milliókat. Ezt a méltatlan helyzetet többször is említette Matyi: "Ezt a békát le kell nyelnem". Az üzletemberrel szembeni támadások az utóbbi időben fokozódtak, nemrégiben 40 milliós bírsággal sújtotta a Fidesz kormány irányítása alatt álló Gazdasági Versenyhivatal az Alexandra könyvhálózatot bírtokló céget, a Pécsi Direkt Kft-t. Feltehetőleg a végső csepp az volt a pohárban, amikor a Fidesz közeli Széchenyi Bank Matyi állítása szerint átverte őt és a megkötött fejlesztési hitelszerződést aljas módon felrúgta. A Széchenyi Bankot Fideszhez közel álló emberek irányítják és tulajdonolják.. A Széchenyi Bank 49%-át pár hónapja milliárdos összegért a magyar állam megvásárolta (közvetve a Fidesz kormány), 51%-a maradt magántulajdonban. Az 51%-os részvényes a T&T Ingatlanforgalmazó és Vagyonkezelő Zrt., amely a nagyhatalmú Fideszes Töröcskei Istvánhoz, az Államadósság Kezelő Központ vezetőjéhez köthető.

Matyi Dezsőt ezenfelül a Pécsett bűnrosszul teljesítő pécsi Fideszes önkormányzat is rögtön betámadta, miután Matyi bejelentette, hogy a kisebbségi tulajdonos önkormányzatnak adja át a PMFC-ben lévő teljes részesedését. A korábban Euroliga bronzérmes női kosárlabdacsapatot sikeresen szétverő Páva, Hoppál, Csizi trió vezette pécsi Fideszes önkormányzat is érdekes nyilatkozatot tett közzé, melyben felszólítják Matyit a PMFC teljes könyvelésének és összes szerződésének azonnali bemutatására. Forrás:csakfoci.hu Összefoglalva, Matyi Dezső és az ellenérdekelt felek közötti háború végkimenetelét nagyban befolyásolhatja a közelgő 2014-es választások végeredménye. Attól lehet tartani, hogy nem csak a nagy múltú pécsi klub lehet az áldozat, hanem maga Pécs városa is. Fontosabb a pár embert érdeklő felcsúti Puskás Akadémia FC és annak milliárdos Orbán stadionja mint a PMFC és kell két kieső is nem? Persze a mai világban egy Nemzeti Könyvesbolt hálózatot sem tartunk elképzelhetetlennek. Talán ez irányba mennek a dolgok? Hamarosan látni fogjuk . . .

Ez a „nemzeti”, sunyi,aljas Fidesz, de már elég volt belőlük!

Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2013.12.29. 21:35:28

Azért ez nem ilyen egyszerű ügy. Az éremnek sok oldala van. Ellenben mindenki magyaráz, mindenki a saját nézetei szerint torzítja a tényeket, és érzelmi szálak is megjelennek. így tisztán látni nem lehet. Akárhogy próbálom megérteni, hogy miről is van szó, egymásnak ellentmondó dolgokat olvasok.

Egyik oldalon látok egy fejlődés-ellenes, túl-környezetvédett, és minden módszeresen akadályozó ellenző oldalt. Mivel emlékszem, hogy az ilyenek miatt nem épült meg számunkra előnyösen Bős-Nagymaros (ma már világos, hogy meg kellett volna csinálnunk),az ilyenek miatt lett az M0 másfélszer akkora, és az ilyenek miatt csúszik a folytatása. Tehát ezek után hogy higgyek benne, hogy ezúttal igazuk van, és nem csak rövidlátó módon akadályoznak?

A másik oldalon meg látok egy agresszív igenlő oldalt, akik nem hallgatnak meg semmit és senkit. Komoly elemzések, szakértők nélkül, ötletszerűen döntenek, és nincs apelláta. Akkor sem, ha tévedtek. Honnan higgyem azt, hogy ezúttal jól átgondolták a dolgot?

Marad a józan ész: a Normafa szép, de ezzel nincs egyedül. A beruházás segíti Budapestet, de az ott lakók érthetően nem örülnek. Talán kimennék én is oda síelni, ha normális körülmények lennének. De amúgy meg komoly sízéshez kicsi, sokkal inkább megéri kiszaladni a sógorékhoz.
Most akkor jó ez nekünk, vagy ez is olyan lesz, mint Jászakarafaszentjenő határában a mega-wellness-fürdő: totál csőd?

jogalany 2013.12.29. 23:46:29

@Papírzsepi:
A normafa egész budapesté, nem a sielőké, és nemcsak az ottlakóké.
Részadat, de jól mutatja, hogy a kisebbségek uralják a döntéseket: az autópályákat csak a lakosság 15%-a használja, és ebben a kamion vezetők is benne vannak.
Vagyis az ország jeletős pénzét olyan beruházásokra fordították, melyet csak egy kisebbség használ.
Ez lenne a normafánál is, de az arány még kisebb, sokkal kisebb. A pályákat majd védeni kell - bekeritik, és még sétálni sem lehet, és a többi, templom, bobpálya, étterem is mind csak kisebbségeknek szolgál majd, melyek összesen sem érik el az 5%-ot sem.
Miközben beteg emberek tízezrei (60 ezer) és kéne 5 !! milliárd , éveket várnak - fájdalommal - egy műtétre, addig stadionra, élsportra, új múzeum komplexumra, focira százmilliárdok mennek el évente.
Franciahonban alakult a 99% politikai fórum mozgalom, mely azt jelzi, hogy a világon 99% ember viseli 1% ember döntéseit a saját érdekei szerint.
Az M0 készen van, mert nem azt jelenti, hogy körbe kell tudni autózni Bp.-et, hanem hogy el lehet kerülni Bp-et.
A körbe autózhatóságot csak nagyon drágán és természetvédelmi területek átvágásával lehet megvalósítani és valós közlekedés technikai haszna már nincs.
Az egyetlen érdek a megrendelői visszatérítés ami persze magánzsebekbe sok milliárdot jelent, hiszen már sok önkormányzat a 30 %-ot is visszakéri a vállalkozóktól.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.30. 00:14:04

@jogalany:

"az autópályákat csak a lakosság 15%-a használja, és ebben a kamion vezetők is benne vannak."
- Mi a helyzet a pályán szállított árukkal?
- Mi a helyzet azokkal a családokkal, ahol a kenyérkereső annak köszönheti mukahelyét, hogy az autópálya miatt megtelepedett egy munkaadó a környéken?

Autópálya és Normafa ügyben nem lehet ilyen jellegű összehasonlítást tenni.

Egyébként abban egyetértek, hogy nem szabad a Normafára csilliárdokat elszórni, már csak azért sem, mert sosem térül meg.

"Az M0 készen van, mert nem azt jelenti, hogy körbe kell tudni autózni Bp.-et, hanem hogy el lehet kerülni Bp-et.
A körbe autózhatóságot csak nagyon drágán és természetvédelmi területek átvágásával lehet megvalósítani és valós közlekedés technikai haszna már nincs."
- Erről Biatorbágy és Budakalász közötti agglomeráció lakosai mást gondolnak.

jogalany 2013.12.30. 00:36:51

Biztosan olvastad azt a kiadványt: A sínek többet bírnak.
Tudtad, hogy 1 kamiion út használata és környezetszennyezése 100.000 személy autóéval egyenértékű.
Azok a munka helyek létesültek volna máshol, nem azért lettek mert autópálya épült, hanem mert profitot csinálnak, és ott több van bellöle.
Az északi M§ szakasz lakossága hozta létre a van jobbM0 civil egyesületet, több száz taggal. Hozzájuk több tucat más civil szervezet is csatlakozott, hogy a körgyürű ne legyen bezárva.
Azt gondolják nem kell nekik. Többet ér a jó levegő, a még elviselhető forgalom és a természet maga.
Persze a környezet rombolók és a haszonlesők a többséggel szemben menve elpusztítanák azt is ami még megvan a természetből.

Izo 2013.12.30. 00:42:05

Magyarországon van két fejlődőben lévő síközpont, Eplényben és Matraszentistvánon. Kb. egyforma messze vannak Budapesttől, egyik keletre, másik nyugatra. Azonban ők is csak abból élnek, hogy mégiscsak fele olyan messze vannak Pesttől, mint egy "igazi" sípálya. Az időjárási, domborzati körülményeik távolról sem mondhatók ideálisnak, meglehetősen rizikós vállalkozásnak tűnnek, valószínűleg szükség van az üzemeltetők lelkesedésére is. Egy pesti síközpont jó eséllyel kinyírná őket, annyival azért nem jobbak egy pesti hegyoldalnál, hogy megérje másfél órát autózni.
Na már most, egy csomó mindenért fel kell mennie a vidéki embernek Pestre, mert vidéken nincs olyan. Mi lenne, ha most az egyszer a pesti ember emelné meg a s.ggét, és menne el vidékre pénzt költeni?

Izo 2013.12.30. 00:47:08

@jogalany: Néha járok Budakeszin. Ha tehetem, nem megyek arra, akkora a dugó. Ugyanez a helyzet Solymáron, Pilisvörösváron, meg jó néhány környékbeli településen. Biztos lennének ott páran, akiknek egy megváltással érne fel az M0. Nekik is folyamatosan sápítozni kéne az elviselhetetlen belterületi forgalom miatt, mert most csak a sötétzöldek jajveszékelését hallani.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.30. 01:46:19

@jogalany:

"Biztosan olvastad azt a kiadványt: A sínek többet bírnak.
Tudtad, hogy 1 kamiion út használata és környezetszennyezése 100.000 személy autóéval egyenértékű."
- Ha ez igaz lenne, akkor mindent személyautóval szállítanának, ugyanis egy kamion által elszállítható árut 25-30 személyautó lazán el tudna szállítani. Már nem is lenne környezetszennyezés. - Remélem érzed, mekkora szamárságot írtál.

"Azok a munka helyek létesültek volna máshol, nem azért lettek mert autópálya épült, hanem mert profitot csinálnak, és ott több van bellöle."
- Ismét szamárságot írsz, de megpróbállak rávezetni a helyes útra.

A tőke profitot akar csinálni, ahogy te sem akarsz ingyen dolgozni.
Profitot ott lehet csinálni, ahol ennek meg vannak a feltételei. A tőke, amennyiben egy termelő egységbe fektet, nyersanyagokat és késztermékeket mozgat. Ezeket a dolgokat általában elég nehéz egy erdei ösvényen szamárkaravánnal elszállítani, bár a spanyoloknak annak idején a fél Inka birodalmat sikerült ily módon áthordaniuk a keleti partra.
A lakosság és a munkahelyek számának nagyjából egyenlően kell eloszlaniuk, különben megindul a belső népvándorlás. ez azzal jár, hogy helyenként falvak néptelenednek el, máshol (jellemzően városokban, ahol a munkalehetőségek vannak) aránytalanul felduzzad a lakosság. Hat éve jártam az Ormánságban olyan kis falvakban, ahol 400 méteren keresztül csak üres elhagyatott házak álltak. Eladhatatlanok. Jártam olyan újpesti 53 négyzetméteres panellakásban is, ahol 12-en laktak (hivatalosan csak négyen). Mind gazdasági migráns, aki feljött Budapestre, mert a szülőfalujában kilátástalan volt az élet, itt meg kapott munkát..

.

"Az északi M§ szakasz lakossága hozta létre a van jobbM0 civil egyesületet, több száz taggal. Hozzájuk több tucat más civil szervezet is csatlakozott, hogy a körgyürű ne legyen bezárva."

- Jómagam is ismerek párat közülük (én más vonalról). Az egyikükkel (pilisborosjenői lakos) nem lehetett normálisan találkozni, mivel egy reggel 9-re megbeszélt terminről késett másfél órát. Szajkózta a nem kell nullás dumát, de kb. 3 perc alatt porba érveltem, hisz saját maga is elszenvedője nap mint nap annak a hülyeségnek amit szajkóz. Ezek az emberek zöme megvezetett buta hiszékeny ember, aki nem lát az orráig sem. Emlékezz, milyen és mekkora dugók voltak az Andor utcában, majd mikor végre győzött a józan ész, és megtörtént a kiszélesítése az útnak, a dugók másnapra megszűntek.

.

"Azt gondolják nem kell nekik. Többet ér a jó levegő, a még elviselhető forgalom és a természet maga."
- Szerinted az elviselhető forgalom, hogy Budakeszin reggel 90 perc alatt lehet néha csak keresztül jutni? Szerinted az elviselhető forgalom, hogy Solymártól összefüggő kocsisor áll a tízesen az ürömi lámpáig, mivel közel hatvan éve nem bővítették fel a kereszteződést? Az elkerülő útból a természet profitálna a legtöbbet.

.

"Persze a környezet rombolók és a haszonlesők a többséggel szemben menve elpusztítanák azt is ami még megvan a természetből."
- Érdeklődj az észak-budai agglomerációban, kinek mi a véleménye a nullás bővítéséről, és hamar rá fogsz jönni, hogy az általad többségnek vizionált csoport valójában csak egy mikroszkopikus minoritás, akik egyet tudnak: Hangoskodni.

Hatos villamos 2013.12.30. 06:32:37

E kicsi és - ezügyben feltétlenül - buta csoport az Emisszió szerkesztősége, amely Normafa-ügyben súlyos, abnormális szereptévesztésben van. Azt gondolják, hogy nekik más civil szervezetekhez képest sokkal több okuk, joguk lenne beleszólni e terület jövőjének kialakításában. Egyszerűen csak azért, mert ott télen emberek nemcsak síelni szoktak.

Hun Endorfin 2013.12.30. 08:28:47

Jó lenne ha a kedves -zömében belvárosi- népek leszállnának rólunk hegyvidékiekről. Majd mi eldöntjük mi kell nekünk(mert népszavazunk majd róla ha minden igaz) . Akkora baromságokat szajkóznak hogy hihetetlen..

Nincs rendes wc, nincs rendelő(a mentő állomás meg jó messze az alkotás úti focipálya alatt van, a tűzoltók meg Új Budán a Flamenco mellett), nincs rendes parkoló(gyakran az erdőbe parkolnak , de ezek szerint a kedves környezetvédők ezt így jónak látják, hisz a benzin/dízel jót tesz a fáknak), és a tömegközlekedés is hagy némi kívánnivalót maga után( a 21-s tömeges késései /járatkimaradásai megérnének egy bkv figyelős posztot). Ja és akkor még nem beszéltünk arról hogy a síelők meg a szánkósok gyakran összetalálkoznak, vagy ugyanazokkal a fákkal barátkoznak minden évben.

Egyelőre még mindig tervezési szakaszban van , de már úgy visítoztok mintha az egész erdőt kiírtanák (natura2000 meg még pár egyéb védelmi státuszban van a terület, nem is tudom hogyan gondoljátok), míg legrosszabb esetben is néhány fáról van szó.

jogalany 2013.12.30. 09:03:01

@Izo:
A felvetésed helytelen, bizonyított tény, hogy az úthálózat fejlesztése az forgalom generáló hatású, ez jobb esetben 25 %, rosszabb esetben 60% is lehet..
Tehát ha lenne északon is M0 akkor a most dugós útakon nagyobb lenne a forgalom.
Néhányan, jellemzően egoista személyek biztosan örülnének az M0-nak, mert hamarabb érnének ki az autópályára, de már írtam az autópályákat is a lakosság 15%-a használja csak, 85% nem használja.

Uva 2013.12.30. 09:05:12

A normafa sipalya utan balatoni oceanjaro-kikoto jon? Kb ugyanannyi ertelme lenne...
a kossuth ter kapcsan lattuk hogy a fiuk a szetbaszashoz nagyon ertenek

jogalany 2013.12.30. 09:28:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Látom Te aztán tudsz hangoskodni, de tudás az hiányzik mögüle.
egy kamion úthasználata kb 100.000 személyautó úthasználatával bír fel. A fizika alapjait nincs szándékomban megtanítani neked, de a tömeg tényező négyzetes hatásáról az út terhelésnél már talán hallottál, mint az kb. 1.300 kg/szgk és a kb. 60.000 kb/kamion.
egy szgk átlag teherbírása 400 kg, egy kamioné 40.000 kg, vaqyis kéne 1000 db szgk és 1000 sofőr és 1000 x 10 l átlagfogyasztás, szemben a kamion 44 l/100 km mennyiséggel.
Tudálékosságodnak nincs alapja.
Akire Te hivatkozol nem tudni kicsoda, létezik-e egyáltalán, hiszen a többi hivatkozásod is sántít. De ott (civilek) több tudós, sok szakember , művészek, társadalmilag érzékeny emberek zöme csoportosul, és tudásuk nagyban jobb, mint az állami szervek szakembereié.
Az a kocsisor ami az elágazás lámpájánál alakul ki rendszeresen, az mind budapesti befelé vagy kifelé irányuló forgalom és azt szinte szándékosan nem javítják, mert ez a gát! ami védi bpest belső forgalmi szabadság fokát. Megint mellé lőttél.
Andor u. dugók nem az Andor u-ban szüntek meg, hanem az egér út létesítésével, mely megoldotta a kivezetést.
Egy út közben mindegy milyen széles, ha csak egyetlen helyen is szűk.
A tömeg tehetetlensége nagy, akkor érezhető a léte, ha a mozgató csoportok a saját érdekeikkel azok bemutatásával tudják tájékoztatni.
A szakemberek tudják, Bp. közlekedésén az északi M0 már nem javít számot tevően, csak és csupán a rebak pénz beszedése az ami motíválja. De látom Te is csalók oldalán állsz. Sajnálom.

Lovag Mihály 2013.12.30. 09:31:09

@Fagyis Jimmy: szó sem lehet róla, h ti döntsetek a saját sorsotokról. majd egy 10 személyes álcivil szervezet megmondja nektek a tutit. ha ez nem tetszik akkor antiszemitanáci vagy!

jogalany 2013.12.30. 09:36:10

@Fagyis Jimmy:
Te nem vagy helyi lakos, fogalmad nincs mit szeretnének az ottaniak.
Láttam a terveket és nem néhány fáról van szó, hanem templomról, utakról pluszban, parkolókról, étteremről, bobpályáról, kerítésekről, kiszolgáló épületekről, egy szállodáról, a többi mint kerti padok, gyep csak maszlag.
Én csak laktam ott és sejtem, Csányi Úr is emiatt el fog onnan költözni, én már örülök neki, mert borzasztó lesz az építkezésa és a csend nyugalom elvesztése. Merthogy elvész, az biztos.

gatto nero 2013.12.30. 09:38:42

@Fagyis Jimmy:

ugye megengeded, hogy más is beleszólhasson Budapest tüdejének sorsába. Nem hinném, hogy a Margitsziget az újlipótvárosiak, a Városliget a zuglóiak, a Hajógyári sziget meg az óbudaiak ügy lenne kizárólagosan.

Amatőr 2013.12.30. 09:58:54

December elejétől február végéig tízezrek kerekednek fel , lécekkel a hónuk alatt, bankkártyával a zsebben, hogy a több-kevesebb pénzüket a tótokhoz, a sógorékhoz, vagy még messzebb vigyék. Mert szeretnek síelni. Nem sífutni, hanem lesiklani. Ahhoz meg lejtő kell. Meg persze pénz. Sok pénz.

Budapest ritka szerencsés fekvésű főváros; ott van Duna, meg a Várhegynek és Gellérthegynek nevezett dombocskák és kicsit kijjebb hosszabb lejtők is.
Egyébként pedig itt él az ország népességének ötöde.
És e kétmillió ember számára nem kell sem műhegyet, sem fedett lesiklópályát építeni, mégis villamossal járhatna síelni! Iskola helyett, vagy meló után.
Mint a sógoréknál; ha kedvük van, és szerencsések, akkor tíz percen belül csúszkálhatnak!

Kripli az új nemzedék. Nem sportol. Nincs hol. Nincsenek sportpályák, grundok a köznek, nincs uszi, csak az élsportnak.

Aki már párszor lécet kötött a lábára, tudja, hogy a Normafa alkalmatlan az élsportra! Mert rövid és szerény lejtésű. De a műkedvelőknek tökéletes! A gyerekeknek elsősorban! Ezer számra tanulhatnának síelni, „fillérekért”. Sportolnának nap, mint nap! Egész télen.

Visszatérve az anyagiakhoz; tudja valaki, hogy évente hány milliárdot hordunk ki külföldre, amikor síelni megyünk? Meg sem merem tippelni. Pedig az összeg jókora szelete itthontartható lenne! Csak út kellene a sípályákig és infrastruktúra! Kényelmes felvonó, tiszta WC, kocsma, szálláshely, stb. Egy focistadkó árának a töredékéből megvalósítható.
És van rá igény! Csak azt kell felfogni, hogy az idő a legdrágább! Mert az ócska pálya, a sorállás csak kidobott pénz! És akkor inkább drágábban, de jót! Nem luxust, csak jót!

A zöldekről alkotott véleményem nem publikus. Talán jobb is.
Az ellenben kétségtelen tény, hogy az ottlakóknak többet kellene elviselni. De ezzel így vagyunk mindannyian. Vagy majdnem mindannyian.

Reggie 2013.12.30. 12:53:32

@jogalany:
"Látom Te aztán tudsz hangoskodni, de tudás az hiányzik mögüle.
egy kamion úthasználata kb 100.000 személyautó úthasználatával bír fel. A fizika alapjait nincs szándékomban megtanítani neked, de a tömeg tényező négyzetes hatásáról az út terhelésnél már talán hallottál, mint az kb. 1.300 kg/szgk és a kb. 60.000 kb/kamion.
egy szgk átlag teherbírása 400 kg, egy kamioné 40.000 kg, vaqyis kéne 1000 db szgk és 1000 sofőr és 1000 x 10 l átlagfogyasztás, szemben a kamion 44 l/100 km mennyiséggel.
Tudálékosságodnak nincs alapja."

Nagyon gyenge ez a maszatolasod. Eloszoris nem az utat karosito hatasokra reagalt, hanem a kornyezetszennyezesre, amirol nyilvan hazudsz, hiszen a fogyasztasi adatok sem tamasztjak ala. Raadasul te irtad a fogyasztasi adatokat is.
Raadasul az utat karosito hatasok a kamion eseteben a _tengelyterheles_ negyedik/otodik hatvanyaval aranyos, mig a szemelyauto eseteben csak masodik korul van, tehat nincs itt semmifele negyzetes hatas, ennel bonyolultabb az osszefugges.
Ennyit a tudalekossagodrol.

"Andor u. dugók nem az Andor u-ban szüntek meg, hanem az egér út létesítésével, mely megoldotta a kivezetést."
Dehogynem. Elobb volt eger ut, ami semmit sem segitett az egysavos andor uton. A dugokat a ket savosra bovites oldotta meg.

"A felvetésed helytelen, bizonyított tény, hogy az úthálózat fejlesztése az forgalom generáló hatású, ez jobb esetben 25 %, rosszabb esetben 60% is lehet..
Tehát ha lenne északon is M0 akkor a most dugós útakon nagyobb lenne a forgalom.
Néhányan, jellemzően egoista személyek biztosan örülnének az M0-nak, mert hamarabb érnének ki az autópályára, de már írtam az autópályákat is a lakosság 15%-a használja csak, 85% nem használja. "

Az uthalozat bovitese csak korlatozott mertekben noveli a forgalmat, hiszen a forgalomban levo jarmuvek szama nem valtozik meg. Remelem nem azt akarod allitani, hogy az M0 bovitese miatt egy rakat ember gyorsan autot vesz. A keruloutak(figyelj, ilyen az M0 is), pedig pont arra valoak, hogy egy szuk keresztmetszetu resz kikeruljenek, azaz a forgalmat eltereli a mostani problemas helyekrol. Hogy ertsed egy pelda: Ha a kadadba ket lefolyot teszel, akkor nem lesz benne tobb viz, csak gyorsabban tudod leengedni.

A tobbi irasodra nem is reagalok, teljesen erdemtelen ra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.30. 14:01:44

@Fagyis Jimmy:

"Nincs rendes wc"
- Létezett ott egy nyilvános illemhely. Itt:
maps.google.hu/maps?q=47.506834,18.960207&hl=hu&num=1&t=h&z=18
Hova lett?

", nincs rendelő(a mentő állomás meg jó messze az alkotás úti focipálya alatt van,"
- A mentőállomás 7 km-re van. Ez átlagon felül jó. Rengeteg ember lakik a legközelebbi mentőállomástól 15-20-30 km-re. Az Alkotáson még Rohamkocsi is van. Sok mentőállomáson csak szállító.
Nyáron Badacsonyban ki van telepítve egy mentőautó a 71-es mellé.

" a tűzoltók meg Új Budán a Flamenco mellett)"
- 8,7 km.
- A Budakeszi úti laktanya csak 6,3 km.
- Az én házamtól a legközelebbi tűzoltóság 26 km-re van.
- És akkor a Koszciuszkó Tádé utcai tűzoltóságot meg sem említettük.

" nincs rendes parkoló(gyakran az erdőbe parkolnak , de ezek szerint a kedves környezetvédők ezt így jónak látják, hisz a benzin/dízel jót tesz a fáknak)"
- Ez jogos. Ugyanakkor ezen gond orvosolásához nem kell szétbaszni a környéket.

" és a tömegközlekedés is hagy némi kívánnivalót maga után"
- A tömegközlekedés máshol mindenütt hibátlan ugye?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.30. 14:10:09

@jogalany:

"Tehát ha lenne északon is M0 akkor a most dugós útakon nagyobb lenne a forgalom."

- Bizonyára attól, hogy sokan a dugós utak helyett a nullást használnák?

Újpest-Észak Buda-Budaörs kerülésre jelenleg két-három lehetőség van.

Megyeri híd (Ez a nullás része) - 11-es bevezető - Csillaghegy Mátyás Király út (ez egy kis utca) - Üröm Rókahegy (Ez egy csendes lakóövezet lenne) - Üröm ( A templomi csomópont balesetveszélyes kialakítása miatt rengetegen a mellékutcákon vágnak át, egy óvoda előtt) - 10-es út
10-es út - Solymár Auchan parkoló széle - Solymár és Pesthidegkút belterülete - Szépjuhászné út (Tudod ez az a szűk út, ami a Budai Parkerdő leglátogatottabb részén vezet keresztül) - Budakeszi belterülete - Budaörs ISG.
-- Ha lesz nullás, sokkal nagyobb dugó lesz moindjuk Budakeszin. - Ezt állítod.

Második lehetőség :
11-es bevezető - Óbuda - Margit kert - Alkotás - Budaörsi út

Harmadik - Alsó rakpart.

- Az alsó rakpartot a zöldek ki akarják iktatni., A Margit krt egyedül éjszaka járható. Aki nem az Alkotás felé menne tovább, az mind átvág a Rózsadombon.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.30. 14:26:33

@jogalany:

"Látom Te aztán tudsz hangoskodni, de tudás az hiányzik mögüle.
egy kamion úthasználata kb 100.000 személyautó úthasználatával bír fel. A fizika alapjait nincs szándékomban megtanítani neked, de a tömeg tényező négyzetes hatásáról az út terhelésnél már talán hallottál, mint az kb. 1.300 kg/szgk és a kb. 60.000 kb/kamion.
egy szgk átlag teherbírása 400 kg, egy kamioné 40.000 kg, vaqyis kéne 1000 db szgk és 1000 sofőr és 1000 x 10 l átlagfogyasztás, szemben a kamion 44 l/100 km mennyiséggel.
Tudálékosságodnak nincs alapja."
- Ideírom, amit állítottál:

jogalany 2013.12.30. 00:36:51
Biztosan olvastad azt a kiadványt: A sínek többet bírnak.
Tudtad, hogy 1 kamiion út használata és környezetszennyezése 100.000 személy autóéval egyenértékű.

- Akkor most ki is a tudálékos minden alap nélkül?

.

"Akire Te hivatkozol nem tudni kicsoda, létezik-e egyáltalán, hiszen a többi hivatkozásod is sántít. De ott (civilek) több tudós, sok szakember , művészek, társadalmilag érzékeny emberek zöme csoportosul, és tudásuk nagyban jobb, mint az állami szervek szakembereié."

- Kiemelem: Művészek és társadalmilag érzékeny emberek

.

"Az a kocsisor ami az elágazás lámpájánál alakul ki rendszeresen, az mind budapesti befelé vagy kifelé irányuló forgalom és azt szinte szándékosan nem javítják, mert ez a gát! ami védi bpest belső forgalmi szabadság fokát. Megint mellé lőttél."

- Az ürömi elágazásnál azért alakul ki befelé kocsisor, mert aki ki akarja kerülni Budapestet, annak ott balra kell kanyarodnia, de nem tud, mivel szemből is olyankor van zöld. Kicsit állítottak a lámpán, a két szembe irány zöldje egymáshoz el van csúsztatva, ezért most már nincs olyan, amikor három cikluson keresztül sem tudott a tüzépes autó balra kanyarodni. Ki is lőtt és hova?

.

"Andor u. dugók nem az Andor u-ban szüntek meg, hanem az egér út létesítésével, mely megoldotta a kivezetést."

- Az gondolom nem zavar, hogy az Egér út kb 10 évvel az Andor kiszélesítése előtt elkészült. Ahogy az sem, hogy a dugó az Egér út irányából állt Az Andor utca fele és az Andor utcában.

.

"A szakemberek tudják, Bp. közlekedésén az északi M0 már nem javít számot tevően, csak és csupán a rebak pénz beszedése az ami motíválja. "
- Annyira nem számot tevő, hogy gőzerővel készül a 10-es 11-es közötti rész.

De látom te a megvezetett buták oldalán állsz, sajnálom.

nagyfeszültség 2013.12.30. 16:43:19

Ezt a noemisszio facebook oldalán olvastam. Tanuságos bejegyzés és ide a kommentek közé kívánkozik. Így kicsit érthetőbb minden:

"Éva Gálnoemisszio.blog.hu

Ténybeli hozzáadás: a Magyar Síszövetség elnöke Kálomista Gábor. Ez mindent megmond arról, hogy ez a sportszövetség mennyire képviseli a sízés érdekeit, és általában, a társadalom érdekeit. A tiszteletbeli elnöknő pedig alpesi síközpontot vizionált a 477 méter magasan fekvő Normafára, s hogy a magyar fizetőképes sízők nem külföldre, hanem ide fogják vinni a pénzüket. Valóban naív ez a jószándékú blog, mert a háttérben az esztelenségen és a határtalan felelőtlenségen, a természeti és emberi értékek megvetésén kívül kicsinyes anyagi érdekek húzódnak meg: a síoktatók és síkereskedők, na meg persze a majdani építkezésekre megbízást kapó vállalkozók anyagi érdekei."

Az Utolsó Csillagharcos 2013.12.30. 20:47:21

Még a műjég sem üzemel ilyenkor, minek ide hóágyú?!

A Normafa nem sportpálya, és nem is közpark. Kiránduló övezet, ahova a helyieken kívül id rengetegen járnak. A síelés kb annyira releváns szempont ott, mint a downhillezés: van rá igény, csinálják is, de nem lehet ennek alárendelni a tájat sőt... Én itt élek, majdnem minden hétvégén teszek arra egy sétát, biciklizek stb. Életemben egyszer síeltem ott, de soha többet. A pálya lankás, rövid, és keskeny, ráadásul kb minden 3. évben van olyan hó, amikor lehet is csúszni, arról nem beszélve, hogy ha valóban tömegek kezdenének itt síelni, nagyobb lenne a forgalom mint a Moszkva téren (bár már most is inkább kerülöm a környéket amikor leesik 5 centi hó, mert beindul a tömegnyomor)

A sport népszerűsítésére a síelés az egyik legrosszabb mód: drága a felszerelés és az infrastruktúra, szezonális és kiszámíthatatlan elérhetőség és MO egyszerűen nem alkalmas rá. Akkor inkább táj vagy terepfutás, erre pl kiválóan alkamas a környék.

Lenne amúgy mit fejleszteni, mert a sétáló ösvények egy kis esőtől sártengerré válnak, kijelölhetnének kerékpárutat, felújíthatnák a pihenőket, rendbetehetnék kitaposott pázsitot, csak valszeg ebből nem lehet eleget elmutyizni. Ha rajtam múlna, pont a síelést kellene korlátozni/tiltani, ahogy pl a downhill is elvileg tiltott.

Nem kell mindent szétverni csak azért mert már megszoktuk, lehetne esetleg élvezni is.

bőrmók 2013.12.30. 22:34:33

@Papírzsepi: Egy szempont: Nagymarosnál mindig van víz, itt viszont alig lesz hó. Hó nélkül pedig nagyon csúnya lesz. Remélem segítettem.

Pércsy Edit 2013.12.30. 23:20:48

Két véglet között mozognak a vélemények Normafa ügyben. A természetvédők és a fejlődni kívánók feszülnek egymásnak! Utóbbiak azért támogatnák a szóbanforgó fejlesztést, hogy legyen WC és több kuka. Ezt át kellene gondolni talán, mert WC-t lehet állítani sípálya nélkül is....
Másik; Aki úgy gondolja, hogy a helyieknek a véleménye nem fontos, mert ők nyugalmat akarnak, nem rumlis építkezést, ennek a kommentelőnek elmondanám, hogy aki itt lakik, az a lakása árában MEGFIZETTE a remélt nyugalmat. Tehát én anno azért fizettem kétszer annyi négyzetméter árat a lakásomért, mert "megvettem" a lakással a zöld vidék közelségét. Tehát joga van az itt lakóknak mérlegelni:

bridget jones 2013.12.31. 17:41:37

@Pércsy Edit:

Igen, határozottan úgy gondolom, hogy legyen wc, legyen kuka. Egyébként meg nincs mit "fejleszteni". A Normafa a természet csodája, tökéletesebb, mint amit építőipari, sí és pártlobbik ki tudnak fejleszteni.

Hun Endorfin 2013.12.31. 18:05:04

@jogalany: A Kis-Svábhegy mióta nem Hegyvidék? Ezek szerint valahol békésben lakom, vagy ugandában.

Hun Endorfin 2013.12.31. 18:06:40

@gatto nero: Ezzel csupán az a probléma hogy mikor meghallgattam néhány a fejlesztés ellen agitáló lmp-s kiderült gözük nem volt a témához, ráadásul nem is igen jártak fent.

Hun Endorfin 2013.12.31. 18:35:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Elkerülte a figyelmem ,de majd megnézem.
Tűzoltóság, többi: nem tűnik sok km-nek , de azt kifelejted hogy az istenhegyi út igencsak kacskaringós és hegynek megy fölfele, és lásd szegény Schumi esete, minden perc számíthat ilyen nagyüzemi sport pálya mellett.
Busz, mindennap, napjában sokszor , nagyon sok fele használom a békávét, de még nagyon kevés alkalommal láttam olyan fővonali (elvégre ez az egyetlen buszjárat az egyik leglátogatottabb kiránduló helyre, a 212 csak a sváb hegyig megy) amin ilyen pocsék lett volna a szolgáltatás. ha van dugó(elég ritka) ha nincs, akár 15-30 percet is késhetnek a buszok(4-7 percenként kellene járnia átlagosan) vagy ellenkezőleg, 3 vonatozik be a megállóba.
Vagy amikor 3-4 perc késéssel indul a Széll Moszkva térről mert bandázik stb a sofőr(többször előfordult) az se semmi.

Jogalany: Szálloda<<van már ott, azt kell(ene) felújítani (Hotel Olimpia)
parkoló: többet lejjebb ígérnek , amitől békávéval lehet felmenni(esetlegesen meghosszabbítják a fogast)
"én csak laktam ott" kommentem lásd feljebb, de 23 éve részben/egészben helyi vagyok.
tervek: Láttam pár tanulmányt stb és némelyik nem mérvadó szerintem, főleg nem pl a Védegyleté(amit a mostani látogatottságról írnak nem sok köze van a valósághoz) ..
Majd ha kijön a hivatalos VÉGLEGES terv, akkor lehet pampogni(vagy örülni)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.31. 19:12:42

@Fagyis Jimmy:

Hidd el, még mindig jobban áll a környék mentővel, mint Magyarország 80%-a.

A 12-est nem értem, miért nem lehet felvinni a Normafáig.


süti beállítások módosítása