A kamionkirály céges kastélya

2014.01.27. 07:11 - vancat

forbes.pngMagyarország első számú uzsorása, Csányi Sándor után újabb nagyvaddal, Wáberer Györggyel készített interjút a Forbes magazin nemrégiben elindult hazai kiadása. Természetesen az egész címlapot betölti egy fényképen a "kamionkirály" - ahogy a lap Wáberer Györgyöt becézi. Bár formailag valóban interjúról van szó - hiszen kérdéseket teszenek fel Wáberernek, aki válaszokat ad -, műfaját tekintve azonban inkább a súlyosan züllött magyar sajtóban is ritkán tapasztalható, gyomorforgató seggnyalásként aposztrofálható a hosszú oldalakon át tartó, a belső oldalakon is sok-sok előnyös Wáberer-fotóval megtűzdelt dolgozat. Amely természetesen tartalmazza e műfaj kötelező kűrjeit, hiszen megtudjuk, hogy

1. A kamionkirály megértő, szerény ember,

2. hamarosan ő lesz Európa, sőt talán a világ legnagyobbja,

3. nagyszerű apa, akinek nagyszerű fia van,

4. folyamatosan frissíti kamionflottáját, amely a legfiatalabbak között van Európában,

5. sőt, feleségét is lecserélte, ami megviselte, de azért nagyon jó férj és apa.

Az őskomcsi Hungarokamion spontán privatizátora egy kérdésre válaszolva természetesen csontig benyal a Fidesznek, és párás szemmel beszél mély nemzeti érzéseiről is. Megemlíti, hogy van egy kastélya, de rögtön pontosítja is, hogy tudnillik az nem az övé, hanem a cégé, hiszen nem is kastély az, hanem továbbképző központ.

(Ilyenkor jut eszébe az embernek: milyen jó lenne, ha Horváth András volt NAV-revizort nem kötné az adótitok, biztos elmagyarázná, hogyan működnek az ilyen és ehhez hasonló céges kastélyok, ahol természetesen csak és kizárólag céges költségek vannak, amelyek áfája nyilván az utolsó forintig vissza is igényelhető.)

A Forbesből azt is megtudjuk, hogy Wáberer még mindig nem elégedett, mert ha végigmegyünk egy magyar autópályán, akkor még mindig túl kevés az agyvérzést követő részleges faciális bénulás tüneteit mutató, cinikusan vigyorgó napocska emblémás, Wáberer-kamionnal találkozunk. De megígéri, hogy a jövőben azért még többel fogunk.

Mit tudunk meg még? Hát nagyjából azt, hogy Wáberer sportos, sármos, fiatalos, jó kiállású, és kurva jól biciklizik. Meg azt, hogy nemsokára repülővel szállítja majd sofőrjeit a kamionokhoz.

Tudom, alapvetően kár újságírói és erkölcsi erényeket számon kérni egy alapvetően üzleti megállapodások eredményeként létrejött cikken, meg olyan emberektől kritikus attitűdöt elvárni, akik hosszú távon akarnak a magyar milliárdosok seggvégei lenni.

Mindazonáltal egy dolog mégsem fér a fejembe: annyi tisztesség, empátia sem szorult a Forbes magazin munkatársaiba, szerkesztőibe, hogy legalább egyetlen kérdés erejéig, valahogy finoman megtudakolják a céges kastélyban héderező napocskakirályától: nem szégyelli-e magát amiatt, hogy teherautói emberek százezreinek életetét, nyugalmát, csöndjét, levegőjét, házait teszik tönkre nap mint nap? Nappal és éjszaka.

Soha egyetlen percre sem fordul meg a fejében az, hogy hány százezer ember fizet az egészségével, nyugalmának, sőt: nemritkán az életének az elvesztésével, ingatlanjaik elértéktelenedésével azért, hogy Wáberer cinikusan vigyorgó napocskás kamionjai bárhol, bármikor büntetlenül mehessenek, pusztíthassanak?

Remélem, eljön azért egyszer az idő Magyarországon is, amikor a reklámmagazinok címlapjairól önelégülten mosolygó napocskakirályok helyét és szerepét állami és magántulajdonban lévő vasúti áruszállító cégek, valamint a Dunán közlekedő teherhajók veszik át.

Wáberer meg végre megpihenhetne céges kastélyában, a céges erkélyéről elmerengve a céges naplemente szépségében (mínusz áfa).

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr735784444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2014.01.28. 08:53:56

Itt vannak a jogorvoslati lehetőségek a Wábererhez hasonló gennyládák teherautóinak pusztítása esetére:

www.levego.hu/kamionstop/jogi_lehetosegek.pdf

Gera 2014.01.28. 18:21:57

A szokásos ostoba mocskolódás.

Gera 2014.01.28. 20:29:52

@nagyfeszültség: Ugyan. Arról, hogy a közúti fuvarozással nem versenyképes a vasút, nem a kamionosok tehetnek, pláne nem egy darab vállalkozó, ez röhejes. Wáberer egy igényt elégít ki, ha nem ő, akkor más, ha nem magyar, akkor külföldi. Az biztosan sokkal jobb lenne.

Ami a privatizációt illeti, négy út volt egy magyar állami vállalat számára:
-marad a tőkeszegény állam tulajdonában és elenyészik és/vagy a politikusok szétlopják
-eladják egy külföldi cégnek
-ellopja valaki és széthordja belőle, ami ér is valamit (ingatlan, stb.)
-ellopja valaki, akinek esze is van meg koncepciója is és szépen fejlődik

Egész csomó céggel a hármas történt, a Hungarocamionnal az első, 1998-ig állami tulajdonban volt és a csőd szélére került. Ekkor privatizálták, de kurvára nem Wáberer, az övé a Volán Tefu volt, ami 4 évvel később vette meg a HC-t a tulajdonosoktól és a cég szépen prosperál. Bizonyára voltak érdekességek 94-ben a Volán Tefu privatizációjakor, de kit érdekel? Nem szétlopták a céget, hanem egy jelentős magyar vállalkozás nőtt ki belőle. Wáberer egy pozitív figura, aki alapvetően értéket teremt.

gatto nero 2014.01.28. 21:50:35

@Gera:

de ugye azt azért te sem cáfolod, hogy a Forbes Waberer interjú tényleg egy "gyomorfordító seggnyalás"?

nagyfeszültség 2014.01.28. 22:18:18

@Gera:

Képben vagy, jobban, mint én, tájékozott vagy, jobban mint én, mégsincsen igazad.
Mert nem ugyanarról beszélsz.

A poszt - ha jól értem és jól értek egyet vele - egyrészt arról szól, hogy Wáberer egy nárcisztikus faszfej, valószinűleg súlyos adócsaló, büdös visszataszítő bűnöző oligarcha.
Másrészt arról. hogy ezek a csicska, korrupt újságírók meg sem kísérlik feltenni neki a releváns kérdéseket, hanem csak szimplán kinyalják a seggét.
Egyébként meg abban igazad van: "arról, hogy a közúti fuvarozással nem versenyképes a vasút, nem a kamionosok tehetnek, pláne nem egy darab vállalkozó, ez röhejes. Wáberer egy igényt elégít ki, ha nem ő, akkor más, ha nem magyar, akkor külföldi."
De Wáberer nem csak egy fuvarozó, hanem egy igazán mocskos, agresszív lobbista is, aki nemtelen - szerintem gyakran törvénytelen és korrupt - eszközökkel akadályozza a vasút és a vizi szállítás versenyképessé tételét Magyarországon.
Vagyis nem a Forbesben, hanem a Kékfényben lenne a helye.
Wáberer szégyenteljes felelőssége az, hogy egyoldalúan közútcentrikussá, így rendkívül környezetpusztítóvá vált a hazai áruszállítás. Ebbéli szerepében pedig felelős sok ember egészségének, ingatlanjának, nyugalmának tönkretételéért.
Arról már nem is akarok beszélni, hogy egy igazán gusztustalan fasszopó munkaadó, aki ellen perek sokasága zajlik jelenleg is, különböző hazai munkaügyi bíróságokon.
Az pedig, hogy egy tenyérbemászó, gusztustalan harácsoló sötét figura, nos, az tényleg már csak szubjektum
lehet, hogy idealista vagyok, de nekem más fogalmaim vannak az értékteremtésről.

gigabursch 2014.01.30. 20:26:54

"Wáberer szégyenteljes felelőssége az, hogy egyoldalúan közútcentrikussá, így rendkívül környezetpusztítóvá vált a hazai áruszállítás."

Ehhez azért akkor kéne egy-két adalékot igazolni mondjuk arról, hogy milyen kapcsolatok révén lett mondjuk a MÁV Cargo visszazsugorítva, majd eladva.
Nem tartom kizártnak, de úgy mégis kíváncsi vagyok.

Félre ne érts.
Lehet hogy igazad van, csak szeretnék tisztábban látni.

nagyfeszültség 2014.01.31. 18:13:59

@gigabursch:
Nem egyszerűen a MÁV Cargo-ról van szó, hanem a vasúti áruszállítás versenyképességét biztosító adószabályokról. Vagyis azok hiányáról.
Wáberer, minden formális és informális fórum írtja, nyarja a vasutat, sőt a kombinált áruszállítást is.
Egy rohadék. De főleg azok, aki hagyják.

Globetrotter2014 2014.02.07. 11:08:55

Nem értem a cikket. Semmivel sem sűrűbb a kamionforgalom nálunk mint más európai országokban. A németek is elcsalták a DB Cargót?

A Waber úgy tűnik sikersztori, megért pár kormányt, és aki európai útjaim jár fel fog tűnni, hogy aránytalanul sok van belőlük (amellett hogy egy két magyar név még feltűnik). Tehát Európa szerte sikeres a cég.

A Forbes nem leleplező cikkeket szokott írni, sajna kicsit több realitásérzékkel hitelesebb cikkek készülhette volna.


süti beállítások módosítása