Baloldali atomtüntetés, kérdőjelekkel

2014.01.30. 16:45 - vancat

Képtelen vagyok eldönteni, hogy végre politikai paradigmaváltás vagy ismét egy nagy, mocskos átverés küszöbén állunk. Vasárnap tüntetni fog az Együtt nevű választási szövetség, népszavazást követelve a Paksi Atomerőmű bővítéséről.

Rögtön, itt érdemes (lenne) tisztázni és világossá tenni valamit: ebben a mostani helyzetben, amikor Orbán Viktor Putyinnal nemrégiben puccsszerű megállapodást kötött Paks bővítéséről, a "népszavazást Paksról" követelés nyilvánvalóan az egyértelműen atomenergia-ellenes (remélem tényleg nagy többségben lévő) emberek jelszava. Ugye ezt tudja, kedves Mesterházy Attila, Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon? Ugye később nem lesz félreértés, és nem fogják azt állítani (hazudni), hogy valójában mi is atomerőművet akartunk építeni, csak nem így, nem itt és nem most?

Ugye tisztában vannak azzal, hogy vasárnap várhatóan rengeteg, önöket alapvetően utáló, megvető, viszont az atomenergiát és a Magyarországot többször bekebelező, a magyarokat meg legyilkolászó Szovjetuniót és annak újjáéledő birodalmi attitűdjeit elutasító rendes ember lesz jelen a tüntetésükön?

Őszintén megmondom, ha még meg is kísérlem az említett három ember korábbi, súlyos morális, politikai bűneit egy pillanatra figyelmen kívül hagyni, és kizárólag Paks bővítése megakadályozására és a megújuló energiatermelés jövőjére gondolni, nos, akkor is le kell szögeznem: hármuk közül csak Bajnai szolgál némileg hihető és provizórikusan elfogadható magyarázattal arra, miért is változtatta meg korábbi atompárti, oroszpárti véleményét.

Bajnai azt mondja: Fukusima után újra kell értelmezni és értékelni az atomenergia szerepét, és ebben igaza van. És azt is mondja: nem tudta, hogy Paks bővítése számos egyéb járulékos és rettenetes tájromboló, környezetpusztító beruházással járna, mint például a Duna duzzasztása, és rajta vízlépcsők építése, a solti lapáj tönkretétele stb. Bajnai azt mondja: "bajai gyerekként ehhez nem adhatja a nevét".

Gyurcsány, Mesterházy viszont továbbra is sunnyog és sumákol. Atomenergiával kapcsolatos álláspontjukról csak annyit tudunk, hogy itt és most jó témának tartják Orbán megbuktatására. Pedig itt és most esetleg keletkezhetne Magyarországon egy modern, zöld baloldal is, amely zöld tudásközponttá, a megújuló energiához szükséges eszközök gyártóközpontjává tehetné Magyarországot, ahol középtávon nem 10-20-30 százalékos átmeneti rezsicsökkenést, hanem nemzeti és családi energiafüggetlenséget lehetne biztosítani különösebb rezsi és osztályharcok helyett egyszerűen napelemekkel és szélkerekekkel.

Ps. Csak zárójelben jegyzem meg: itt és most keletkezhetett volna egy radikális nemzeti, zöld jobboldal is, amely a nacionalizmust kiterjeszti a nemzeti természet védelmére is. De az bizonyosan nem keletkezett. A Jobbik a paksi vita kapcsán legalább világossá tette: ők egyértelműen Kádár hűséges gyermekei. Atomerőművet és bősi vízerőművet akarnak. Imádják a vadászbűnözőket, és valójában szarnak a vasútra is. Így aztán környezetvédő, mégha nemzeti radikális is, bizonyosan nem szavazhat rájuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr255790231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2014.01.30. 20:31:06

Továbbra is fenntartom véleményemet, amit a
noemisszio.blog.hu/2014/01/17/atomfelho_magyarorszag_folott?fullcommentlist=1#comments
bejegyzésben már kifejtettem.

"Személy szerint itt és ebben látom az egyetlen használható megoldást.

www.hajocsavar.hu/Letoltheto-dokumentumok/?sw_17_item=1466

Kéretik kellő figyelemmel és értelemmel olvasni, ugyanis a jövő kulcsa van benne és nem csak hajózási szempontból."

nagyfeszültség 2014.01.30. 20:43:49

@gigabursch:

De Bős-Nagymaroshoz minek Paks 2?

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2014.01.31. 08:22:15

Ez nem az atomról szól.

A totális kudarc előtt álló balliberális oldalnak szüksége volt valamiféle "botrányra", amibe még utoljára megkapaszkodhat az áprilisi teljes összeomlás előtt.

Ez a "botrány" Paks.

gigabursch 2014.01.31. 08:34:13

@nagyfeszültség:
Én nem igénylem Paks2-t

Sőt.

Ha rajtam múlna minden panelház teteje dugig lenne oszlopturbinákkal
(az oldaluk meg borostyánnal)

barli 2014.01.31. 08:34:25

"nyilvánvalóan az egyértelműen atomenergia-ellenes (remélem tényleg nagy többségben lévő) emberek jelszava"

ezt nem hiszem.

Akik most nem értenek egyet azok azért mert:
- az orbán csinálta
- az oroszokkal csinálta
-így csinálta az oroszokkal
- nem akarnak atomot

Ebből csak az egyikek vagytok ti, és messze a nem a legnagyobb csoport.

Energia kell. Olcsón. Telirakhatjátok az alföldet szél/nap erőmüvekkel, de este/télen/szélcsendben abból nem jön semmi. A másik meg, hogy arra meg senki sem adna 10Mrd kölcsönt, saját pénz meg nincs.
Két alternatíva van: szénerőmü itthon, vagy importáram (szintén atom) az oroszoktól.

Flúgatlan 2014.01.31. 08:34:47

"egy modern, zöld baloldal is, amely zöld tudásközponttá, a megújuló energiához szükséges eszközök gyártóközpontjává tehetné Magyarországot, ... családi energiafüggetlenséget lehetne biztosítani különösebb rezsi és osztályharcok helyett egyszerűen napelemekkel és szélkerekekkel."

Na, ez a cikk "hitelesítése", hogy a szerző a fellegekben jár, sok zöld társával együtt. Üres fecsegés. A számadatok egész mást mutatnak. Pl. hogy széllel áramot termelni 2-3-4-szer drágább, mint atomerőművel. A családok vegyék a szélkereket vagy az állam? Ugye, azt még a szerző is felfogja, hogy ez igaziból mindegy, mert az állam a családok pénzéből vásárol.

Családi energiafüggetlenség? És ha nem süt a Nap, nem fúj a szél? Akkor nincs áram? Ja, hogy akkor családonként kell egy jókora akkumulátor-telep, ami 3-4 évente cserélendő, iszonyú környezetszennyező és rohadt drága? A karbantartásról nem is beszélve... Persze, HA lenne a jelenleginél 10x hatékonyabb, 10x kevésbé környezetszennyező, 10x-es élettartamú és 10x olcsóbb akkulumátor-technika, és a napelemek hatékonysága, ára is egy nagyságrenddel kedvezőbb lenne, akkor még működhetne is, ... De ilyen nincs! Ha majd lesz, akkor ez a "családi energiafüggetlenség" reális cél lehet.

Ámbár ha ez bekövetkezne, akkor a zöldek a roppant környezetszennyező napelemgyárak ellen tüntetnének, mert a mai technológia elég sok trutyit termel.

(Igen, tudom, mennyi napaelm van Németországban, és másutt, de ezek is csak egy nagy renszer kiegészítőjeként bírnak üzemelni, melyek alapját a nagy alaperőművek adják.)

Az meg a legnagyobb baj, hogy politikai kérdést kreáltak ebből a bővítésből. Szerintem szakmailag igenis jó választás az atomerőmű. Hogy ezt tendereztetni kellett volna, meg milyen pénzügyi konstrukciókkal fog ez felépülni/üzemelni, az már politikai kérdés lehet, de a "Paks helyett szélkereket" típusú vélemények a mai technológia mellett csak álmodozások.

Trackers 2014.01.31. 08:35:05

Tekintve a tényt, miszerint 2009-ben az MSZP által benyújtott Paksi bővítést előkészítő törvényjavaslatot az MSZP 100%-a is megszavazta (a Fidesz is), és Gyurcsány is tárgyalt Putyinnal, melynek részleteit teljesen titkosították, így kétlem, hogy az összefogás ne akarna atomerőművet.

Gyanítom csak az fáj nekik, hogy nem ők kötötték a szerződést.

Bogas 2014.01.31. 08:35:25

Kedves Vancat!

Köszönöm! Nyertem magamtól 1000 forintot. Mielőtt a bejegyzésre kattintottam volna, fogadtam magammal, hogy nem fogod kibírni vadszbűnözőzés nélkül.

Félre ne érts: nekem is volt olyan korszakom, amikor mindenről ugyanaz jutott eszembe. Csak annak semmi köze nem volt sem a vadászathoz, sem a bűnözéshez. Hát, nem vagyunk egyformák, hál'Istennek.

gatto nero 2014.01.31. 08:38:16

Jogos a felvetés, ugyanis gyurcsány és mesterházy egyelőre egy szóval nem állították, hogy atomellenesek. Sőt.
Lesz itt még botrány, meg csalódás.
Az első Orbán lépése volt, de tartok tőle, nem az utolsó...

Bogas 2014.01.31. 08:38:31

@Flúgatlan: "ha ez bekövetkezne, akkor a zöldek a roppant környezetszennyező napelemgyárak ellen tüntetnének"

Right!

A szélkerekek ellen is berzenkedtek ha jól emlékszem, mert elveszi a hatpettyes toszókák életterét, és veszélyes a madarakra.

nagyfeszültség 2014.01.31. 08:40:33

@gigabursch:

Akkor nagyon egyetértünk.
Egyébként a borostyán, vagy más zöld a házfalon, nem csak szép, port nyel, el, de szigetel is.

bridget jones 2014.01.31. 08:47:47

@Trackers:

Ezért kell inkább az LMP-re szavaznia annak, aki biztosan nem akar Paks2-t, Gyurcsányt, szemkilövetést, stadionokat és Bős-Nagymarost.

Laciii 2014.01.31. 08:49:25

@Trackers:
Ott a pont.

padisah 2014.01.31. 08:54:18

Mikor szoknak le az álzöldek az atomellenességről?

Pont környezetvédelmi - co2 kibocsátási - okból KELL atomenergia használatára ÁTTÉRNI, amennyire csak technikailag lehetséges.

Ezen a képleten a megújuló, legalábbis azon belül a nap és szélenergia nem számít, mert azok véletlenszerűen termelnek, ezért kell mögéjük fosszilis energiahordozóval dolgozó tartalék erőmű, amivel kiszabályozható a megújuló épp-nem-termelés időszaka. Ez pedig törvényszerűen szennyez.

A megújulós téma, fentiek miatt oda vezet, hogy a rendszerből pont azokat az elemeket nem lehet kivenni, jelesül a szén és gáztüzelésű erőműveket, amelyeket a globális felmelegedés kivédéséhez szükséges (de nem elégséges) bezárni.

Ez, pont környezet és klímavédelmi megfontolásból egy zsákutca!

Azok pedig a magukat zöldnek nevező valójában, a dilettáns fröcsögő atomelleneseket egyáltalán nem izgatja a globális felmelegedés, és a co2 kibocsátás, őket az érdekli hogy a paksi nyaralója közelébe ne rondítsa a látképet egy atomerőmű. Vagy a vallásos áhítatuk tárgyát képező szent szélkeréknek ne legyen konkurrenciája...

különvélemény 2014.01.31. 09:02:41

"Magyarországot többször bekebelező, a magyarokat meg legyilkolászó Szovjetuniót"

Kollektív, soha el nem évülő bűnösség?
Ez valami cionista blog?

_B_ 2014.01.31. 09:06:57

@gigabursch: Te tapasztaltad már, hogy a vasbeton hogy vezeti a hangfrekis rezgéseket? Hidd el panel tetejére nem való semmi amiben nagy forgó alkatrész van. Vagy rakhatsz alá pár száz tonna + súlyt, ami csilapítja a rezgést, de nem arra lettek a házak méretezve.
Napelem mehetne, de abból meg kevés nafta jön.
Úgy sejtem, ha atom nélkül akarunk lenni, de nem füstben megpusztulni, le kell mondani a "felesleges" fogyasztásról. Közvilágítás minimalizálása, klímák betiltása, nagy üzemek, hűtőházak leállítása. Lakossági fogyasztás korlátozása. Jól hangzik mi?

Boka1 2014.01.31. 09:08:53

Ha Fletó kötötte volna meg, akkor meg a komcsik kezdeményeznének népszavazást, mint a vizitdíj meg a kettős állampolgárság kapcsán. Gazdasági kérdésben a műszaki egyetemistákat meg a bölcsészeket lehet nagy tömegben mozgósítani, mint anno a Bős- Nagymarosi vízlépcsőnél, ahol csak az volt a lényeg, hogy zsíros haja legyen a tiltakozónak.

nagyfeszültség 2014.01.31. 09:13:25

@Trackers:

A legborzalmasabb az, hogy Orbán és Vona minden természetszerető, zöld érzelmű embert a baloldal karjaiba kerget ezzel a Paks-Bős-nagymaros őrülettel.

nagyfeszültség 2014.01.31. 09:15:04

@különvélemény:

Szerintem csak őszinte: a ruszkik 1945-ben és 1956-ban legyilkolták a magyarokat. Ez nem cionizmus, ez tény.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2014.01.31. 09:30:05

Valóban nem feltétlenül atomellenesek a tiltakozók. Van, aki igen, és ezért tiltakozik, és van, akinek csak az nem tetszik, ahogyan Orbán szervezte az ügyletet.
Aki nem eleve atomellenes, az sem feltétlenül atompárti egyébként. Van ugyanis teljesen racionális, sem ellenző, sem pártoló megközelítés: meg kell nézni, hogy megéri-e. Szerintem Mesterházy, Gyurcsány és Bajnai is így gondolkodik. És mivel a számítások szerint ebben a konstrukcióban akkor sem érdemes atomerőművet építeni, ha esetleg egyébként érdemes volna, ezért természetes, hogy ezt a beruházást ellenzik.
Az meg egyszerűen nem igaz, hogy még a szoci kormány alatt a bővítésről született határozat, hiába hazudja Orbán. Az csak annyit mondott ki, hogy el kell kezdeni megvizsgálni a lehetőséget. Erre volt felhatalmazása a jelenlegi vezetésnek, semmi többre.

tobeor 2014.01.31. 09:31:11

Én nem akarok atomot, de a poszt teljesen önkényesen jelenti ki, hogy úgy,és csakis úgy lehet értelmezni a népszavazási kezdeményezést, ahogy azt ő teszi.

Ez egyszerűen nem igaz.

Még félreérteni sem lehet, ugyanis Orbán hazaárulása óta kb. óránként ezerszer leírták azt a kb. tucatnyi nemzetgazdasági méretű és nemzeti függetlenségi szempontot, ami probléma van ezzel az egésszel.

Lehet számon kérni másokon önkényesen beszűkítő értelmezést, csak hát ez hazugság.

Én akkor is támogatnám a népszavazást, ha véletlenül akarnék bővítést, mert ha akarnék akkor se hazaárulás árán az orosz függőség növelésével, akkor sem az ország megpuccsolása árán, nem 10 évvel hamarabb miközben évről évre változik az energia helyzete, tehát garantáltan nem lehet jó döntést hozni, stb., még sorolhatnám.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.01.31. 09:39:14

Hutolada es atomeromu vagy nem kell az atomeromu es nem kell a hutolada sem?

Lehet valasztani.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/01/atom.html

gmihaly 2014.01.31. 09:39:26

A megújuló energia - a médiából, mint hozott anyagból szerzett információ szerint - háromszor annyiba fáj, mint az atom. A Zöldek is - másokhoz hasonlóan - a médiának mórikálják, illegetik magukat. A mozgalmak - mint ez is - hivatali szervezetük terebélyesedésével persze új munkahelyeket teremtenek. Mivel nincsenek magas hegyeink, tengermellékeink, nem olyan a széljárás, hogy a szélerőmű járható út lenne. A fosszilisok energiatermelésre való befogása pazarlás, de szükséges, amíg nincs jobb. Mi marad? Az atom. Az ellene való zöld fellépés lehet ugyan trendi, de Trianontól megviselt hazánknak nem alternatíva a többi megoldás. Az áramtőzsde? Csuda tudja. Az éppenséggel egy másfajta energiafüggőséget is jelenthet, volt ilyen csapdahelyzet nem is egy, a történelem folyamán.

barli 2014.01.31. 09:41:58

a víz nem jó, mert megöli a halakat
a szél nem jó mert megöli a madarakat
az atom nem jó mert veszélyes
a szén/atom nem jó, mert felmelegedünk

Marad az energiacella :)

Esetleg az, hogy megvesszük a zoroszoktol az atomos szenes áramot annyiért, amennyiért putyin az aktuális politikai állás szerint eldönti. ők majd felépítik az erőmüveket valahova szibéria külsőbe, ahol nincsenek szem előtt, nincs eu, nincs kontroll. Az tényleg sokkal faszább lesz!

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 09:49:39

@gigabursch: "Ha rajtam múlna minden panelház teteje dugig lenne oszlopturbinákkal"

A szelet meg importálnánk hozzá az északi tenger partjáról.

surken 2014.01.31. 09:51:13

Kedves Vancat,

Elnézted a naptárat. Az általad áhított atomellenes, környezetvédő, civil tüntetés február 1-én, délután lesz a József nádor téren, a Greenpeace szervezésében.
A február 2-ai rendezvény egy politikai nagygyűlés lesz pártokkal, politikusokkal, ellenzéki tüntetőkkel, akik az Orbán kormány leváltását szeretnék.
Én uránsamponnal mosom a hajamat, polóniummal meg a seggemet. Nagyapám munkásőr volt, nagyanyám meg a pártfőiskolán végzett a 60-as években.
Én ott leszek a vasárnapi tüntetésen. Vagy eljössz Te is, megfogod a kezem és együtt ordítjuk, hogy "Orbán takarodj" vagy elmész a szombati civil buliba környezetvédősködni.
Félre ne értsd, mind a kettő jó választás, csak tudjál dönteni.
üdv, surken

alfacharlybravo 2014.01.31. 09:51:48

Itt szerintem, csak egy a probléma, hogy van már kísérleti stádiumban 4. generációs reaktor ami megoldja a kiégett fűtő elemek problémáját is.

"A Roszatom szándékai szerint a BN-800-as reaktor a gyors neutronos technológia újabb referenciareaktoraként hivatott bizonyítani a technológia hatékonyságát. Üzembe helyezése fontos lépést jelent a tervek szerint a jövőben szériában készülő BN-1200-as blokkok megvalósításának útján. A Roszatom párhuzamosan fejleszti a kis és közepes teljesítményű negyedik generációs gyors neutronos reaktorokat is. Ezekben reaktorokban folyékony nehézfém, például ólom-bizmut biztosítja a hűtőközeget. Az első ilyen reaktort, a 100 MW-os SZVBR-100-as reaktort várhatóan 2017-ben adják át Dimitrovgrádban. A BRESZT-projekt, amelynek részét képezi a gyors neutronos reaktorok fejlesztése, célként a zárt üzemanyag ciklus megvalósítása mellett a kiégett fűtőelemek problémájának megoldását, illetve a katonai célú hasadóanyagok és technológia terjedésének megakadályozását tűzte ki. Emellett a projekt célja olyan biztonságos reaktorok és üzemanyag létrehozása, amelyek nem igényelnek bonyolult műszaki biztonsági megoldásokat, amelyek miatt lényegesen egyszerűbbek és olcsóbbak lesznek a jövő reaktorai.
"
Ez azt jelenti, hogy a fűtőanyagot a reaktor egy semleges U238 izotópból termeli ami veszélytelen, vagyis van passzív biztonság, a mai reaktorokban egy lassan felrobbanó bomba van ezért olyan rohadt drágák és az az uránércnek csak 0.8 % tudják hasznosítani a 100% helyett. A másik megoldás is már a 70-es években tesztelve volt a LFTR a folyékony fluorid tórium reaktor ami ONLR Tennessee államban 5 éven keresztül működött hiba nélkül, de a katonákat nem érdekelte ezért leállították a projektet.

Larry Silverstein 2014.01.31. 09:57:44

A baloladl régen képtelen már népszavazásokat indítani vagy tüntetni.

Impotens banda.

Mária 2014.01.31. 09:58:12

"vasárnap várhatóan rengeteg, önöket alapvetően utáló, megvető, viszont [...] Szovjetuniót és annak újjáéledő birodalmi attitűdjeit elutasító rendes ember lesz jelen a tüntetésükön?"

Ez igazán vicces.

Honnan veszi a posztoló, hogy egyáltalán lesz ott valaki?

Honnan veszi a posztoló, hogy ebben az országban tömegek utálják a 22 éve megszűnt Szovjetuniót?

Tényleg reális veszély, az, hogy tömegek álljanak ki tüntetni egy párt mellett, amit utálnak és megvetnek, csak hogy az öklüket rázhassák egy régen megszűnt ország ellen?

Az ország 40%-a még nem is élt, vagy kiskorú gyerek volt, amikor a SZU felbomlott.

Miért mennének az MSZP szavára tüntetni a "kommunizmus" ellen?

sanyidili 2014.01.31. 09:58:33

Na erről a fideszes dumáról vajon mi a vélemény az vagyon írva nem kell atomerőmű .archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=2923 archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=46337 archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=15715 Mit is akart a fidesz? Van még ilyen bőven . archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=152394 archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=150306 Ezek fideszes dumák biztos igazak . .

Mária 2014.01.31. 09:59:36

@eßemfaßom meg áll:

"A szelet meg importálnánk hozzá az északi tenger partjáról."

Jó pénz lenne abban az Öszefogósdiaknak :D

Baloldali érték 2014.01.31. 10:09:49

Ha már no emisszió a blog címe, kiállhatna az atomenergia mellett, az képes ugyanis egyedül nagy mennyiségű áramot termelni károsanyag-kibocsátás nélkül.

A baloldali "összefogás" meg csak a rövid távú politikai haszonra gyúr. Az atomenergiával maximum annyi a bajuk hogy Orbán építi és hogy az oroszokkal, ők szívesebben építtetnének a franciákkal kétszeres áron.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.31. 10:10:08

@Mária: "Miért mennének az MSZP szavára tüntetni a "kommunizmus" ellen? "

Élelmiszercsomagért, mint eddig.

eqlessootista 2014.01.31. 10:14:05

A kommentekből kiderül, az emberek túlnyomó többsége jót akar, a gyerekeire, unokáira is gondol. De az is látszik, szerencsétlen Széchenyinek igaza van mind a mai napig: "kiművelt emberfőkre van szükség".
(vannak közelemben atommagfizikusok is:) az atomerőművek nagyon jók, értő, gondos, körültekintő, széleskörű tudásbázis kell hozzá - na de a hőszigeteléshez is, azaz az építkezésekhez is. De akkor hogyan fordulhat elő, hogy pl. útépítéskor esőelvezető összefolyót "dombra" teszik a mélyedés helyett, stb. Nem arról van-e szó, hogy a jelenlegi társadalmi berendezkedésünk nem tudás és nem munka (azaz hozzáadott értéket teremtő) elvű? (hanem "mutyi elvű, azaz a közpénzek magánosítása és a köznép
hatékony birkásítása?) Mintha feje tetejére volna állítva minden. Egységes oktatási rendszer? Miközben 4 és fél éves "tanfolyam" után "doktor" lesz egy jogász? (akiknek tipikusan
az a jelleme, hogy 10Ft-ért dugna saját anyjával/apjával nagyanyja/apja ravatalán is?) Vagy: KatasztrófaVÉDELEM, ahelyett, hogy elhárítanák a katasztrófát? ( így lehetne Hazaárulás a Honvédelem helyett, vagy Butítás Oktatás helyett, vagy Betegségügy Egészségügy helyett, vagy Nemzeti Rombolás a NER helyett, stb, stb.)
Na ezek ellen kell tenni, mégha Paks2 kapcsán is.
Az csak (közel utolsó) csepp a puhárban.

Balt 2014.01.31. 10:16:47

"nyilvánvalóan az egyértelműen atomenergia-ellenes (remélem tényleg nagy többségben lévő) emberek jelszava."

Kamu. Tolna megye meg egy komplett iparág fog az Együtt2004 ellen szavazni.

Gera 2014.01.31. 10:17:12

Nyilvánvalóan átverés. Két célja van:
-végre találni valami témát, amibe belekapaszkodhatnak és megmutathatják, mennyire szívükön viselik a sorsunkat, hülye, aki ezt beveszi
-elhúzni a döntési folyamatot addig, hogy ők nyúlhassák le a zsét, erre mondjuk elég kevés esélyük van

A magyar lakosság pedig nem atomenergia-ellenes.

Zöld alternatíva meg még mindig nincs :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 10:18:56

"a solti lapáj tönkretétele"

Jó lesz az lapálynak is. Mi van, bedöglött a helyesírás-ellenőrző? :D

@nagyfeszültség: "Egyébként a borostyán, vagy más zöld a házfalon, nem csak szép, port nyel, el, de szigetel is."

Na meg károsíthatja a nem hibátlan vakolatot, ahol az van.

A sötétzöldek a buták szorgalmával gyártják az atomellenes posztokat, ez már kb. a 30. poszt Paks 2 ellen. A műszakilag és politikailag tájékozott, nem elvakult atompárti emberek viszont már unják harmincadszor is leírni az érveiket, így előbb-utóbb eljutunk oda, hogy csak az ellenzők véleménye lesz olvasható.

Amiből aztán szépen lehet arra hivatkozni, hogy az atompártiaknak nincsenek érveik.

Balt 2014.01.31. 10:20:00

"Bajnai azt mondja: Fukusima után újra kell értelmezni és értékelni az atomenergia szerepét, és ebben igaza van."

Muhaha, itten nagyfokú cunamiveszély van, bizony.

Gyk.:
www.innoteka.hu/cikk/fukusima_nem_arnyekolja_be_paksot.19.html
hvg.hu/itthon/20110316_paks_foldrenges_biztonsag
www.pointernet.pds.hu/ujsagok/evilag/2006-ev/03/20070220140137741000000455.html
stb.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 10:21:20

@Mária: "Miért mennének az MSZP szavára tüntetni a "kommunizmus" ellen?"

Arról nem is beszélve, hogy hol van már a kommunizmus Oroszországban is?

Balt 2014.01.31. 10:21:47

"Bajnai azt mondja: "bajai gyerekként ehhez nem adhatja a nevét"."

Nyihihi, 4 éve még adhatta. Baját meg jobb, ha nem emlegeti, nem túl népszerű a család arrafelé, ha jól hallom. Hát ez ennyire hiteles...

Balt 2014.01.31. 10:22:31

"Atomenergiával kapcsolatos álláspontjukról csak annyit tudunk, hogy itt és most jó témának tartják Orbán megbuktatására."

Azt leszámítva, hogy ebben egyikük sem bízik - joggal. :))

tobeor 2014.01.31. 10:23:26

Kiegészítve a fentit, nem is maga az atom a fő baj, hanem az ordas hazaárulás.

Balt 2014.01.31. 10:25:14

@barli: "Telirakhatjátok az alföldet szél/nap erőmüvekkel, de este/télen/szélcsendben abból nem jön semmi."

De legalább jól mutatnak itt az ajánlóban balra a kivilágított Bp. képei. Lol.

Remélem, a méregzöldek holnapra megtanulnak fotoszintetizálni!

tobeor 2014.01.31. 10:26:25

off:

Emberek, döbbenet... az egyik legocsmányabb ősfideszes úgy döntött, hogy mivel neki már nem kell parlamenti szél, ezért egy kicsit kevesebbet hazudik... hihetetlen:

index.hu/belfold/2014/01/31/pokorni_kijozanitotta_a_rezsiharcosokat/

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 10:26:42

@poszt "Imádják a vadászbűnözőket,"

Terápián képeket mutogat
a pszichológus a betegnek. Először egy kört ábrázoló képet mutat.
- Erről mi jut eszébe?
- Pina.
A pszichológus rajzol egy négyzetet.
- Erről mi jut eszébe?
- Pina.
A pszichológus rajzol egy háromszöget.
- Na és erről mi jut eszébe?
- Pina.
- Hát azt hiszem a probléma egyértelmű. Maga túlságosan sokat gondol a nemi életre.
- Ééén??? Hiszen maga rajzol folyton pinát!

Reszelő Aladár 2014.01.31. 10:27:37

A méregzöldekkel az volt a gondom, hogy gyakorlatilag bármi építése ellen tiltakoznak. Tény, hogy a természet szemponjából a legjobb az lenne, ha hirtelen kipusztulna az emberiség. Akkor nem korlátoznánk tovább semmilyen élőlény életterét. Mondjuk ez nekem nem jön be annyira.
Egy ekkora beruházás megtérülését 30-40 év körülre szokás tervezni az átadástól számítva, vagyis 2025-ös indulással számolva kb 2060 körül már látható lesz, hogy megérte-e. Szerintem sokan addigra már az örök blogmezőkön trollkodnak... Szóval akkor lehet majd megmondani, hogy Orbán jól kicseszett mindenkivel, hisz valamilyen találmány folytán olcsó/ingyenes az áram, vagy az évszázad legjobb ötlete volt, mert árak a többszörösére emelkedtek, és nekünk legalább van saját kapacitásunk.
Amúgy egy felelős vezető szerintem inkább többletet akar mint hiányt.
A negyedik generációs reaktor biztos jó buli, de nem biztos hogy sokan szeretnének Béta tesztet Pakson. Ha valami nagyon szarul jön ki, egy katasztrófa az ország jelentős részét tenné lakhatatlanná. Talán nem lenne túlzás, hogy Magyarország megszűnne létezni...

Mária 2014.01.31. 10:28:39

@Gera:

Semmi baj, most tüntiznek egyet, utána meg az Attila megint kiáll és mond valamit, ami lenullázza az egészet :D

Balt 2014.01.31. 10:31:24

@nagyfeszültség: Marhaság. Ha valakinek számít, ott az LMP ebben a műfajban, akik VALÓBAN HITELESEN atomenergia-ellenesek - bár ezt nem a javukra "róható fel". Sajnos.

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 10:32:16

@tobeor: legalábbis az egységsugarú fóbiás blog.hutollnak

Hülyeén, megint nem bírtam ki

Hannibal ante portas 2014.01.31. 10:32:33

Büszkeség dagasztja a kebelemet, ennyi atomtudós és energetikus, asszem ez példa nélküli eset, nincs még egy náció (nemzet, nem náci!) amely erre képes volna.

Balt 2014.01.31. 10:36:57

@bm613: "És mivel a számítások szerint ebben a konstrukcióban akkor sem érdemes atomerőművet építeni, ha esetleg egyébként érdemes volna"

Köbláb/homokóra. Nincs ilyen (hiteles) számítás, a zoroszok maguk is egyfajta piacvisszaszerzésnek szánják a projektet, erre pedig úgy látszik, hajlandók erőn felül áldozni. (Semelyik más konstrukció nem biztosít 30 éves, kedvező hitelt.) De íme, Putyin ellenzéke, pont ezért támadja az üzletet:

"Természetesen Orbán Viktor magyar kormányfő új külpolitikájának csodálatra méltó sikere: válság idején megkaparintani egy hosszú lejáratú hitelt, amely az ország GDP-jének 11 százalékát teszi ki. (...) Egy ilyen hitellel és a bővülő atomerőművel Orbán teljesítheti a választások előtti legfőbb ígéretét – hogy csökkenti az elektromos energia árát. Ez lehetővé teszi számára, hogy megválasztassa magát a következő periódusra úgy, hogy megnyeri a tavasszal esedékes választásokat. És ha szerencséje van, a kedvező hatás eltarthat egészen a következő választásokig, 2018-ig. Szóval azt nem nehéz megérteni, hogy mi járt a magyar vezető fejében, amikor beleegyezett ebe [sic!] az alkuba. Nehezebb megérteni, hogy mi járt az orosz fél fejében. Nem tudunk összehozni egy deficitmentes költségvetést, a saját infrastrukturális beruházásainkat leállítjuk, de könnyen találunk tízmilliárd eurót Magyarországnak." (168 óra, Galamus - nyilván nem Orbánt dicsérő szándékú fordítása az orosz sajtóból.)

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.31. 10:38:26

Valóban, ez hatalmas demagógia. Az Összefogás is nagyon jól tudja: Paks fejlesztése létérdek, s ha kormányon lennének, akkor ők mentek volna Moszkvába ugyanazt aláírni.

tobeor 2014.01.31. 10:38:28

@eßemfaßom meg áll:
Megjöttél moszkovita troll? :) Ugye örülsz hogy Orbán visz minket vissza a ruszki akolba?

surken 2014.01.31. 10:42:38

Az oroszokról.
Remélem minden jobboldali hozzászóló, akinek a rokonát megölték a Don-kanyarnál, akinek a nagyapját elvitték malenykij robotra, akinek a nagyanyját megerőszakolták, akinek a családját kirabolták a háborúban, akinek a rokonát lelőtték 56-ban, most nagyon erősen elgondolkodik azon, mit jelent az őseik tisztelete, méltósága akkor, amikor lelkesen éljenzi Orbán és egy volt KGB-s tiszt baráti megállapodását.

Balt 2014.01.31. 10:45:08

@bm613: Semmiféle hitelt érdemlő számítás nincs, csak böfögés. Egyébként maguk az oroszok is piac(vissza)szerzési célzattal kínáltak a bármilyen tenderen kialkudhatónál (muhaha) kedvezőbb hitelt 30 évre, nem mellesleg ott pont ezért támadja Putyint az ellenzéke:

"Természetesen Orbán Viktor magyar kormányfő új külpolitikájának csodálatra méltó sikere: válság idején megkaparintani egy hosszú lejáratú hitelt, amely az ország GDP-jének 11 százalékát teszi ki. (...) Egy ilyen hitellel és a bővülő atomerőművel Orbán teljesítheti a választások előtti legfőbb ígéretét – hogy csökkenti az elektromos energia árát. Ez lehetővé teszi számára, hogy megválasztassa magát a következő periódusra úgy, hogy megnyeri a tavasszal esedékes választásokat. És ha szerencséje van, a kedvező hatás eltarthat egészen a következő választásokig, 2018-ig. Szóval azt nem nehéz megérteni, hogy mi járt a magyar vezető fejében, amikor beleegyezett ebe [sic!] az alkuba. Nehezebb megérteni, hogy mi járt az orosz fél fejében. Nem tudunk összehozni egy deficitmentes költségvetést, a saját infrastrukturális beruházásainkat leállítjuk, de könnyen találunk tízmilliárd eurót Magyarországnak." (168 óra, Galamus - nyilván nem Orbánfényezőnek szánt fordítása az orosz sajtóból.)

"Az meg egyszerűen nem igaz, hogy még a szoci kormány alatt a bővítésről született határozat, hiába hazudja Orbán."

Döntsd el magad:

"Több szocialista képviselő szerint a paksi bővítésről az Orbán-kormány mostani eljárásával ellentétben nemzetközi pályázatot terveztek. A szocialisták ugyanakkor nem tagadták, hogy ezen a pályázaton az oroszok a körülmények miatt nagy helyzeti előnnyel indultak volna. (Erre a WikiLeaks által kiszivárogtatott amerikai nagyköveti táviratok is utaltak.) "Amikor kiderült úgy 2008 körül, hogy az oroszoknak van az 1000, illetve 1200 megawattos blokktípusa, ami nekünk a legmegfelelőbb, lelke mélyén mindenki tisztában volt azzal, hogy ez kell" - mondta egy szocialista képviselő. Egy másik azt említette az orosz előnyeként, hogy "az atomenergiával foglalkozó magyar szakemberek 80 százaléka Szovjetunióban vagy Oroszországban végzett, azt ismeri, onnan vannak kapcsolatai". A harmadik érv az oroszok mellett pedig az volt, hogy miután eldőlt, hogy Pakson építenek új blokkot, drágább lenne nem orosz technológiával dolgozni.

Egy negyedik érv is szólt az oroszok mellett. Bár az amerikaiakat, a franciákat és a japánokat is érdekelte a beruházás, és érdeklődtek is a megfelelő minisztériumi tisztségviselőknél, az oroszok voltak az egyetlenek, akik a legmagasabb szinten is folyamatosan napirenden tartották a paksi bővítést. Gyurcsány Ferenc és Vlagyimir Putyin találkozóin rendre visszatérő téma volt a Malév helyzete mellett a paksi bővítés – mondta egy, a találkozók részleteit ismerő forrás. Szerinte ez mindig udvarias érdeklődés formájában hangzott el, és nem volt semmiféle követelőzés vagy gyötrés, amelyről Sólyom László volt államfő beszélt korábban."

www.origo.hu/itthon/20140124-a-paksi-bovites-elokeszitesenek-hattere.html

belekotty 2014.01.31. 10:52:40

@nagyfeszültség: Mit szigetel a borostyán?

@alfacharlybravo: "A Roszatom szándékai szerint a BN-800-as reaktor a gyors neutronos technológia újabb referenciareaktoraként hivatott bizonyítani a technológia hatékonyságát."
- Az összes 4. generációs reaktor gyerekcipőben jár és nem egyről kiderült hogy keményen zsákutca. Kavicságyasok. Eltörnek a grafit golyók és bazmeg van. Az ólom-bizmut cucchoz csak annyi bizmut van a Földön, ami kb 100 reaktorra elég csak. A gyorsreaktorokat pedig inkább nátriummal hűtik, mert különben eléggé rossz a tenyésztési tényezőjük. A nétriumos gyorsreaktorok pedig eléggé költségesek üzemeltetésileg.

@tobeor: napelem.. napelem.. az atom rossz... rosz atom .. napelem.. napelem...

belekotty 2014.01.31. 10:54:16

@surken: Remélem az a baloldali barom, akinek nagyszüleit lelőtték a német megszállók, nem vesz egy darab német árút sem.

Gera 2014.01.31. 10:56:00

@surken: Akkó marad a KEPCO, a koreaiak talán az egyetlenek, akik szállítani tudnak egy erőművet és nem ártottak nekünk semmit :)

Balt 2014.01.31. 10:58:24

@belekotty: Mondjuk nem véletlenül nem exportálták az oroszok a RBMK ("Csernobil-típusú") reaktorokat még a "béketáborban" sem.

Balt 2014.01.31. 11:00:25

@Gera: :)) Ja. Csak nincs, aki meghitelezné. Paks I.-t meg belátható időn belül be kell zárni, még akkor is, ha már az első blokk megkapta az üzemidő-hosszabbítási nemzetközi engedélyt. (Pletykák szerint nem valószínű, hogy minden blokk megkapja...)

belekotty 2014.01.31. 11:01:54

@Balt: Persze. Az USA-ban Ford például meg is tiltotta a békés célú grafitos erőművek telepítését. Wigner Jenő és Hanford óta tudjuk miért.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 11:02:54

@belekotty:

"Remélem az a baloldali barom, akinek nagyszüleit lelőtték a német megszállók, nem vesz egy darab német árút sem."

Ahogy az a bármelyik oldali barom sem vesz francia árut, aki sajnálja az ország kétharmadának elvesztését (Trianon), meg osztrák árut sem, aki még emlékszik az aradi vértanúkra.

Na meg amerikai árut sem, ha még emlékszik, hogy cserbenhagyta az országot az USA az 56-os forradalom idején.

De délszláv árut sem, ha még tudja, ki volt Jellasics. Török áruról már nem is beszélve.

Szóval kedves @surken: , nagy baromságot írtál.

belekotty 2014.01.31. 11:02:56

@Balt: Nem is. A második blokk primer-szekunder átszivárgása már elég közel van a megengedett értékhez.

belekotty 2014.01.31. 11:03:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Megegyezhetünk abban, hogy @surken: egy nagy barom. :-))

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 11:04:04

@surken: Te ugye nem használsz gázt, villanyt, hiszen a gáz a ruszkiktól jön, a vilany vagy a ruszkiépítésü paksból vagy a ruszki gázzal üzemelő erőművekből jön.

Igaz demokraták milyen energiát használnak manapság?

Larry Silverstein 2014.01.31. 11:08:44

@surken: A kormányváltás semmilyen irányba nem befolyásolná Paksot, azaz a szocik ugyanúgy végrehajtanák a projektet.

Annyi változna hogy lecserélnének pár alvállalkozót hogy ők lophassanak.

De én meg nem hagyom hogy ők lopjanak, úgyhogy coki.

surken 2014.01.31. 11:10:14

@belekotty: @Gera:
Akkor újra.
Őseitek, elhunytaitok tisztelete, méltósága.
Persze túl lehet ezen lépni, csak akkor ne halljak innentől kezdve semmi bolsevikozást, kommunistázást, mert kiröhögtetitek magatokat.

Ma Baker 2014.01.31. 11:12:05

@Trackers: "Tekintve a tényt, miszerint 2009-ben az MSZP által benyújtott Paksi bővítést előkészítő törvényjavaslatot az MSZP 100%-a is megszavazta (a Fidesz is), és Gyurcsány is tárgyalt Putyinnal, melynek részleteit teljesen titkosították, így kétlem, hogy az összefogás ne akarna atomerőművet.

Gyanítom csak az fáj nekik, hogy nem ők kötötték a szerződést"

Ott a pont!!!!

Balt 2014.01.31. 11:14:50

@surken: Azt hittem, a fentit poénnak szántad. Mert komolynak vicces lenne. :)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.31. 11:15:18

A 168 óra feltette a kérdésedet, és választ is kapott rá az Összefogás lista első öt helyezettjéről:

www.168ora.hu/itthon/paks-bovites-mesterhazy-attila-gyurcsany-ferenc-bajnai-gordon-szabo-timea-fodor-gabor-123100.html

tobeor 2014.01.31. 11:20:21

Hű de ráizgultak Putyin pincsijei a témára :) Ideje őket rendesen helyretenni...

Hát kezdjük:

Lázár János: "A szabadságból és a demokráciából ad fel, aki az oroszokhoz közeledik"

És aki a magyar nemzeti szabadságból ad fel, az HAZAÁRULÓ.

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 11:21:24

@Fedor: Azért okozhat némi skizofrén érzést, hogy azzal kell kampányolniuk orbán ellen amit ők akartak megcsinálni

tobeor 2014.01.31. 11:23:45

Orbán Viktor:

"Európában bizony elszaporodtak Putyin pincsijei, és ezt most már mindenki kezdi veszedelmesnek látni."

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.31. 11:24:55

@Hannibal ante portas: "ennyi atomtudós és energetikus"

Szerintem ha legalább beleolvasnál a kommentekbe, feltűnne, hogy itt nem az atomerőmű típusairól, felépítéséről vagy optimalizálásáról van szó, hanem arról, hogy tisztességes volt -e az az eljárás, amivel mindenki háta mögött, rohamtempóban eladósították az ország lakosságát. Szóval kár atomtudósozói.

inebhedj - szerintem 2014.01.31. 11:28:33

Na most, ha az ember atomerőmű és bősi erőmű párti (meg persze kiegészítőként szél, nap, hővíz, stb), másképp fogalmazva import és szénhidrogén-ellenes, mint én, akkor az hogyan kell, hogy gondolkodjon ahhoz, hogy ne minősüljön diktatúráktól függő korrupt neonáci senkiházinak?

Szóval kivel lehetne PC módon atomerőművet építtetni, mennyi ideig tartana a kutatás, előkészítés, mekkora költség elfogadható, milyen mélységig kell népszavazást tartani róla, stb?

Elvonatkoztatva a huszonéve regnáló pártoktól.

Larry Silverstein 2014.01.31. 11:28:57

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): 'tisztességes volt -e az az eljárás, amivel mindenki háta mögött, rohamtempóban eladósították az ország lakosságát.'

most fog róla szavazni a parlament szóval miről beszélsz nem tuggyuk....:)

mindenki háta mögött, kivéve a 386 parlamenti képviselőt, akik 2 hete minden nap ezt olvassák a sajtóban.

sanyidili 2014.01.31. 11:29:16

@Balt: archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=2923 Ez volt a fidesz álláspontja .Illés Zoltán, az Országgyűlés Környezetvédelmi Bizottságának fideszes alelnöke csütörtöki sajtótájékoztatóján úgy vélekedett, hogy a Pakson termelt villamosenergia-mennyiség problémamentesen kiváltható már most is, az EU-csatlakozást követően pedig a atomerőmű leállítása semmilyen nehézséget nem okozna, hiszen az unió tagországaiban felesleges villamosenergia-előállítási kapacitások vannak. Mennyit is változott????????????

Larry Silverstein 2014.01.31. 11:31:34

@inebhedj - szerintem: 2 dolog kell a népszavazáshoz

1) hogy ne legyen alkotmányellenes, de elég valószínü hogy ez a téma nem népszavaztatható

2) hogy vki összeszedje a kellő számú aláírást, amit az ellenzék nem tud, de nem is akar

De milyen jó hogy van miről beszélniük.

kvp 2014.01.31. 11:35:33

Ha nem lesz 10 even belul olcso aram fuzios technologiabol, akkor a magyarorszagi megujulo energiaforrasokat figyelembe veve csak a fisszios atomeromuvek es a geotermalis hoeromuvek maradnak mint realis energiaforras. Ugyanis uran es termalviz van, mas nem nagyon. A geotermalis eromuvek viszont nem jelentenek elegseges kapacitast, tehat megint csak az atomra kell koncentralnunk. Az alternativa az, hogy kulfoldrol vasarlunk mindent, ami biztosan dragabb es ha hiany lesz (varhatoan az lesz), akkor penzert sem adnak aramot.

A vizieromuvekkel az a baj, hogy az orszag lapos, tehat sehol nem lehet a jelenlegi hatarokon belul ertelmes meretu kapacitast kiepiteni, viszont ahhoz kepest meg tul sokba kerulnek. A vizet max. tarolni erdemes es mezogazdasagi celra felhasznalni, mivel varhatoan eleg nagy szarazsagok lesznek, miutan a par even belul a deleuropai mediterran ov also felebe kerulunk. (mindenki tulunk delre meg a sivatagiba, tehat ott mezogazdasag sem lesz)

Ha pedig atom, akkor az orosz reaktorok alternativaja lenne a japan/amerikai forralovizes technologia (lasd: fukushima) vagy a franciak (lasd: paksi tisztitotartaly). Az oroszok legalabb mar felrobbantottak annyi sajat eromuvet (mind csernobilban, mind az egyik gyoreaktorukat), hogy tudnak stabil reaktort epiteni, mivel mar a paks 1 is ilyen lett. Az amerikaiak kozben meg nem fejlesztettek semmit, csak licenszeltek a technologiat japannak es koreanak. A kinaiak pedig most probaljak lenyulni az angol es az orosz technolgiakat, viszont meg nem jarnak sehol. Ezek utan ha nem epitunk sajat fejlesztesu atomreaktort, akkor marad az orosz technologia vagy par ev mulva vilagithatunk gyertyaval.

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 11:35:58

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): "mivel mindenki háta mögött, rohamtempóban eladósították az ország lakosságát"

2009 óta van a bővitésről konszenzusos ogy határozat, addigra már elköltöttek 13milliárdot mindenféle előkészítő projektekre, az ismert adatok szerint az előző kormányok is oroszokat tervezék megbízni, szóval hol van itt a rohamtempő és a mindenkihátamögöttség?

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 11:37:28

@sanyidili: vicces látni, hogy Illés baromságai hirtelen hivatkozási alappá válnak, ez majdnem olyan jó mint amikor kurucinfós hireket kap fel a ballib média:)

belekotty 2014.01.31. 11:40:48

@surken: Jó van hülyegyerek, akkor zárd el otthon a gázt!

@Larry Silverstein: "Annyi változna hogy lecserélnének pár alvállalkozót hogy ők lophassanak." - ebben egyetértünk

@tobeor: napelem.. napelem roszatom... napelem...

@sanyidili: "Ez volt a fidesz álláspontja .Illés Zoltán, az Országgyűlés Környezetvédelmi Bizottságának fideszes alelnöke csütörtöki sajtótájékoztatóján úgy vélekedett, hogy a Pakson termelt villamosenergia-mennyiség problémamentesen kiváltható már most is, az EU-csatlakozást követően pedig a atomerőmű leállítása semmilyen nehézséget nem okozna, hiszen az unió tagországaiban felesleges villamosenergia-előállítási kapacitások vannak. Mennyit is változott???????????? "

- Eléggé zsúfolt mostanában a damaszkuszi út.

sanyidili 2014.01.31. 11:42:02

@eßemfaßom meg áll: Akkor még egy pár baromság neked személyesen Orbán Viktortól archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=100169 Tudod a Putyin pincsijeiről .Hozzáfűzte: mi nem a nyugatiak, hanem magunk miatt akarunk a Nyugathoz tartozni, mert függetlenek és erősek akarunk lenni. Magyarországnak nincs semmi keresnivalója Keleten, mert ott semmilyen babér nem teremne országunknak, csak alárendeltség és kiszolgáltatottság.

belekotty 2014.01.31. 11:42:07

@kvp: Csernobil termikus reaktor volt, nem gyors.

Gera 2014.01.31. 11:44:04

@surken: Őseink iránti tiszteletből ugye nyilván kiesnek a franciák és a németek, sőt az amcsiknál is rezeg a léc szerintem, marad Dél-Korea, velük igazán felhőtlen a nem létező kapcsolatunk :) Esetleg a japán atomipar, de az most nem szerencsés :)

sanyidili 2014.01.31. 11:46:03

@eßemfaßom meg áll: Még egy kis fideszes baromság csak neked csak most.archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=122130 Csak két lehetőségünk van. Az integráltabb Európa, vagy a visszatérés az oroszok fennhatósága alá - a törököket is meg lehet hívni, ők is itt voltak 150 évig.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.01.31. 11:48:17

@eßemfaßom meg áll: "szóval hol van itt a rohamtempő és a mindenkihátamögöttség"

Egy alternatívát mondj, amit a kormány hitelt érdemlően megvizsgált.

Gera 2014.01.31. 11:50:23

@sanyidili: Ezek a marhaságok annak a megfelelői, amiről a poszt szól:
-minden,amit a másik oldal csinál szar
-nehogymá belefogjanak itt valami nagyba, akkor ők nyúlhatják le az összes zsét

Persze az tényleg vicces, hogy azok a kretének, akik anno ennek lelkesen tapsoltak, most ugyanígy tapsolnak. De ez legyen az ő bajuk.

belekotty 2014.01.31. 11:51:29

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A koreaiból csak Koreában van még. A Westinghouse Electric Company nem nyújt hitelt, piacit kellene felvenni hozzá. A franciákkal befürödtünk már eccer ugye és ők sem adnak hitelt. Tucc még alternatívát?

Gera 2014.01.31. 11:52:05

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Mármint a gázerőművet orosz import gázzal? Annak biztos örülnél.

ertelmetlensegi 2014.01.31. 11:54:43

Paks, és ami hátterében van

Vajon tényleg az egyharmada csak egyszerű hitel?

Hannibal ante portas 2014.01.31. 11:55:24

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): hát a kommentek nagy része éppenhogy nem erről szól, de ez sem baj.
1.Senkinek a háta mögött nem történt semmi, főleg nem rohamtempóban, ha azt látjuk, hogy a bővítést évek óta tervezik és 2009 - ben még parlamenti téma is volt, jóváhagyással.
2. 2008 . ban felvettünk 25,2 Mrd dollár (kb. 16 Mrd €) hitelt, 2010 - től számított 3 éves törlesztésre. Kit kérdeztek meg előtte és utána, hogy mi is a helyzet, vagy hogy mi lesz? S mire fordították ezt a pénzt (döntően nagyobb részét, kb. 13 Mrd€, az előző kormány használt el. Mire is?
3. Ez a mostani aláírás egy, még a Parlament által jóvá nem hagyott előszerződés, ráadásul a korábbival szemben "csak" 10 € BERUHÁZÁSI hitel, 30 éves futamidővel. Azaz: értéket teremtő, munkahelyeket teremtő hitel.
4. Az oroszok legalább olyan jó erőművet építenek (3+ generációs, Fukusima után tervezett biztonsági rendszerrel, amihez a szekunder kör francia vagy német beszállítás lesz.Az ára semmivel sem drágább, mint a Finnországba vagy Bulgáriába tervezett erőműveké.

tobeor 2014.01.31. 11:57:58

Putyin pincsije:

"Nem akarunk a Gazprom legvidámabb barakkja lenni."

nagyfeszültség 2014.01.31. 12:04:17

@belekotty:
A falat szigeteli, a hőt tartja, ha elég sűrű.

tobeor 2014.01.31. 12:06:03

@nagyfeszültség: És ki mondta hogy azoké akarunk? Bár a minket befolyási övezetnek néző, posztszovjet birodalmi politikát követő ruszkiknál még az is jobb lenne.

Az amúgy leesett, hogy Putyin pincsije hogy baszta pofán saját magát, és egyben árulta el Magyarországot?

tobeor 2014.01.31. 12:08:33

Pincsi Viktor, 2007-ben:

"ő személy szerint nem tudja elfogadni Oroszország túlzott befolyását. Úgy látja, ma "túlzott mértékű befolyás érvényesül"."

Gera 2014.01.31. 12:10:07

@Hannibal ante portas: Az IMF és EU hitelt a lejáró adósságaink törlesztésére és a devizatartalék biztonsági feltuningolására használták fel. Ebből az első célra mindenképpen hitelt kellett volna felvenni, ahogy Orbánék is folyamatosan hitelből törlesztik a magyar államadósság évente lejáró kb egyharmadát, mert ugye mi másból? Az IMF hitel azért kellett, mert a piacról csak rendkívül drágán tudtunk volna hitelt felvenni a válság és a teljesen hitelét vesztett kormányzás miatt, ugyanezen okból kellett a devizatartalékot is növelni, a bizalomvesztés ellensúlyozására. Szóval ezt a pénzt tulajdonképpen nem költötték semmire, nem ezzel adósították el az országot, hanem a korábbi tíz százalékos hiányokkal.

Ettől függetlenül tartom, hogy az ország eladósításáról hadoválni egy masszívan _termelő_ beruházás kapcsán ostobaság. Lehet itt a megtérülési időkről vitázni, hogy hosszabb vagy rövidebb (mondjuk semmi értelme, amíg nem ismerjük a számokat), de attól ez még gyökeresen különbözik a szociális pénzosztogatásra felvett hitelektől.

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 12:10:46

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): nem vagyok kormánytag, se energetikai szakértő, honnan a faszomból kellene tudnom, miket vizsgáltak meg? Ráadásul hogy jön ez a "mindenkihátamögöttrohamtempóban" kijelentésedhez?

tobeor 2014.01.31. 12:14:29

Nyugaton van keresnivalónk, Keleten semmi keresnivalónk nincs.
Orbán Viktor (Magyar Hírlap, 2007. november 17.)

Mi nem hidat képezünk Kelet és Nyugat között, hanem a Nyugat rendíthetetlen része vagyunk.
Orbán Viktor (Lánchíd Rádió, 2007. december 2.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 12:17:20

@nagyfeszültség:

"A falat szigeteli, a hőt tartja, ha elég sűrű."

A fal körüli légáramlást, így a konvekciót csökkenti ez tény.

Ami a hőtartást illeti, azt azért felejtsd el. Egyrészt kicsi a tömege, még a sűrűnek is. Másrészt a levelek párologtatnak, és ezzel épp hőt vonnak el. Igen, a faltól is. A hőháztartás szempontjából lényeges IR tartományban pedig a borostyán hőelnyelése nem nagyobb, mint az átlagos házfalé.

Larry Silverstein 2014.01.31. 12:20:31

@tobeor: 'Mi nem hidat képezünk Kelet és Nyugat között, hanem a Nyugat rendíthetetlen része vagyunk.'

Ez így is van.

Dr_utcai_arcos 2014.01.31. 12:23:37

De miért Pesten? Menjenek le Paksra, oszt láncolják magukat a mit tudom én mihez. Reaktorhoz. Ja, hogy azért utazni kéne. Na, ezek se fognak forradalmat csinálni ha elkezd esni az eső...

Dr_utcai_arcos 2014.01.31. 12:24:53

"Ugye tisztában vannak azzal, hogy vasárnap várhatóan rengeteg,..." Hát igen, a facen egy csomóan nyomtak Yessz! gombot...

tobeor 2014.01.31. 12:30:34

@Balt: Hű bammeg, akkor nem is Orbán árulta el Magyarország energiaszuverenitását? :D

Annyira tudtam hogy nekiláttok gyurcsányozni :D Na egy bajnaizás, azt is bedobod? Véded a védhetetlent, hazaáruló moszkovita?

tobeor 2014.01.31. 12:32:50

@Larry Silverstein:
Eddig így volt, kedves kamunikkekkel operáló Slomó, de a hazaáruló most megpróbálja bevinni a posztszovjet érdekszférába Magyarországot.

Ezt csak hazaáruló idegenszívűek támogatják, igaz magyarok pedig ellenzik.

tobeor 2014.01.31. 12:35:03

Pincsike:

"szeretném önöket tájékoztatni arról, hogy Magyarországon éppen puccs van. A magyar kormány puccsot hajt végre a magyar parlament ellen, a magyar kormány puccsot hajt végre a saját népe ellen".

Balt 2014.01.31. 12:37:31

@sanyidili: Illést ismerjük. A világosabb méregzöld fajta...

Larry Silverstein 2014.01.31. 12:40:32

@tobeor: Én is vásárolok a tuskóba, de nem érzem hogy ettől a tuskó érdekszférájába tartozom.

Különben van alternatíva? A szocionisták talán nem az orosz verziót valósítanák meg? Akkor meg miről beszélünk?

tobeor 2014.01.31. 12:41:40

Martonyi János külügyminiszter 2013 június 20:

"lesz egy olyan nemzetközi tender, mi minden követelménynek megfelel"

Larry Silverstein 2014.01.31. 12:42:03

@tobeor: "szeretném önöket tájékoztatni arról, hogy Magyarországon éppen puccs van. A magyar kormány puccsot hajt végre a magyar parlament ellen, a magyar kormány puccsot hajt végre a saját népe ellen"

- Jól beszélt Orbán el is küldték a picsába 2/3dal a szocionistákat. Hatásos beszéd.

Balt 2014.01.31. 12:43:18

@sanyidili: Jut eszembe: Törökországban (pedig nyilván nekik sem felhőtlen a viszonyuk az oroszokkal és amúgy rogyásig vannak szénnel) épül hasonló orosz atomerőmű, sokkal kedvezőtlenebb gazdasági konstrukcióban, kvázi ppp-ként az oroszok fogják üzemeltetni.

tobeor 2014.01.31. 12:43:21

@Larry Silverstein: Hát ha te azt hiszed hogy a karton söröd vásárlása ugyanaz mint egy nemzet energiafüggetlenségének elárulása, akkor nem csalódtam benned, igazi idióta vagy. Ja, meg extra gerinctelen seggnyaló is vagy aki még a hazaárulást is védi :(

tobeor 2014.01.31. 12:44:06

@Larry Silverstein: Tehát Orbán Pincsi a saját definíciója szerint most megpuccsolta Magyarországot.

nagyfeszültség 2014.01.31. 12:44:46

@gmihaly:
Kérlek, legalább Trianont ne keverd ide.
Ez annyira szar, hogy egy soha nem múló nemzeti traumával magyarázol egy nagy büdös korrupciót.

Balt 2014.01.31. 12:45:00

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Melyik kormány?

Az inkriminált határozat (2009) épp arról szól, hogy támogatják a paksi beruházás megvalósíthatósági tanulmányát, tehát addigra kvázi eldőlt.

nagyfeszültség 2014.01.31. 12:46:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Azért köszönöm a szakszerű háttérinfókat.
De ha szigetel, ha nem, imádom a borostyánt és minden zöldet a városban.

Larry Silverstein 2014.01.31. 12:48:43

@tobeor: Lemaradtál Orbánnak 2/3-a van, mit puccsolt meg?

tobeor 2014.01.31. 12:48:59

Szijjártó Péter, 2013 március 8:

"Nemzetközi tender lesz a paksi atomerőmű bővítésére."

Balt 2014.01.31. 12:49:28

@Hannibal ante portas: Pontos.

@tobeor: Helyes. A gázfüggésünk ezáltal jelentősen csökken.

@Gera: stimmt.

Ezennel kihirdetem az egyhangú (többpárti) véleményt. :)

tobeor 2014.01.31. 12:49:51

@Larry Silverstein: A magyar népet, pont ahogy mondta, mit játszod a hülyét moszkovita hazaáruló?

tobeor 2014.01.31. 12:50:28

@Balt: A ruszki függés pedig nő. Támogatod a hazaárulást?

tobeor 2014.01.31. 12:57:44

@Balt: Látod, látod, végre vállalod a saját szintedet és stílusodat, nagyon helyes.

Addig is lássuk hogy hazudta szembe, és árulta el saját népét a hazaáruló gazdid:

Orbán pincsi, 2013. február 11:

„Szeretném önt tájékoztatni arról, hogy a vonatkozó nemzetközi szabályoknak megfelelően nemzetközi tender kerül majd kiírásra”

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 13:00:08

@tobeor: Frissítsd már a nicked nottobe-re, aztán szűnj meg. :)

Laciii 2014.01.31. 14:15:02

@tobeor:
"Magyarország energiaszuverenitását"
Hogy mit? Szerinted mikor volt utoljára ilyen?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.31. 14:15:15

@eßemfaßom meg áll: "Azért okozhat némi skizofrén érzést, hogy azzal kell kampányolniuk orbán ellen amit ők akartak megcsinálni"

Ha nem esett volna le, nem Paks bővítése ellen kampányolnak, hanem az ügyintézés módja és végeredménye (orosz függés növekedése) ellen. Nem mindegy.

Olvasd el nyugodtan a link mögött szövegeket.

tobeor 2014.01.31. 14:33:09

@Laciii: Teljes szuverenitás most nincs, de lehetne törekedni rá. De pont az ellenkezőjét csinálja a hazaáruló, tovább növeli a függést...

Laciii 2014.01.31. 14:38:26

@tobeor:
Hogyan törekedsz rá?
Napelem meg szélkerék lózungokat hanyagold azokhoz kell valami mögé ha nincs szél vagy napsütés.

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 14:49:04

@Fedor: Ami hihető is lenne, ha nem tudnánk (te is meg a több szájtépő is) hogy a demokraták is a ruszkikkal akarták megépíttetni egyébként meg akkor nem azt kellene hazudni, hogy " tüntetés a bővités ellen"

tobeor 2014.01.31. 14:54:48

@Laciii: hagyd már a baromságot. te elhitted hogy csak a ruszkik tudnak erőművet építeni? és egyáltalán mire a sietség mikor lenne még 10 év a döntésre?

Laciii 2014.01.31. 15:04:34

@tobeor:
Ki beszélt itt ruszkikról, _s_z_u_v_e_r_e_n_i_t_á_s_ról hadováltál.
Ne terelj vagy ne válaszolj.

tobeor 2014.01.31. 15:10:49

@Laciii: Nem terelek, te barom. AZ ország energetikai szuverenitása NŐ, ha az ország megosztja, diverzifikálja a beszerzéseit, nem pedig egy irányba növeli.

Mit nem bírsz felfogni nagyeszű?

És pláne nő a függőség, ha egy birodalmi, posztszovjet politikáját nem is titkoló, gazdasági eszközökkel politikai befolyást szerezni akaró nagyhatalom felé nő a függőségünk.

Azt is elmagyarázzam neked 2+2 az miért 4?

Laciii 2014.01.31. 15:24:08

@tobeor:
Tanulj egy kis vitakultúrát akkor majd elolvasom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 17:49:01

@Laciii:

Tobeortól ne kérj számon vitakultúrát, azt még nem tanítják az óvodában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 18:05:00

@nagyfeszültség:

Este meg gyertyával világítanak.
Azaz dehogy, hiszen az is szennyezi a levegőt. Generátort tekernek, azzal töltik az akkumulátort.
Azaz dehogy, hiszen az akkumulátor gyártása és ártalmatlanítása erősen terheli a környezetet (ólom). Mindig akkor tekerik a dinamót, amikor kell a világítás.

De várj csak, a napelem sem jó, mert szerintük a gyártása során több energiát használnak fel, mint amennyit egész élettartama alatt termel.

Marad a szél. Ha épp nem fúj a szél, akkor odaállnak a lapátok elé és tüdőből fújják rájuk a levegőt.
Azaz dehogy, hiszen az erőkifejtés miatt többet kell enniük, amitől az állattenyésztés és a mezőgazdaság több fosszilis üzemanyagot, műtrágyát stb. használ fel, na meg többet is szarnak, ami erősebben terheli a csatornarendszert.

Akkor tehát marad az, hogy amikor nem fúj a szél, akkor sötétben vannak és dugnak. Talán ettől szaporodnak úgy, mint a nyuszikák.

De akkor hogy lehet, hogy szélcsendes időben is annyi demokrata nyomja itt a sódert?

nagyfeszültség 2014.01.31. 18:08:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Annyira nem vagy vicces, mint azt feltételezed.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 18:09:33

@nagyfeszültség:

Te meg annyira okos nem vagy, mint feltételezed.

eßemfaßom meg áll 2014.01.31. 18:10:41

@nagyfeszültség: ja, hozunk be egy kis importszelet az északi tengertől meg egy kis importnapot afrikából és máris mi vagyunk a kiráj

nagyfeszültség 2014.01.31. 22:37:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nem tisztem eldönteni, okos vagyok-e.
Viszont azt tudom: dühös vagyok. mert a jobboldal ezzel a paksi üggyel minden természet és környezetszerető ember a baloldal karjaiba kerget.
Ez súlyos erkölcsi, politikai hiba, amely meg fogja bosszulni magát.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.31. 23:11:56

@nagyfeszültség:

"Nem tisztem eldönteni, okos vagyok-e."

De azért tisztednek tartod eldönteni, mennyire vagyok vicces. :) Mellesleg én azt hittem, viccből írtad azt, amire reagáltam, mert nem akartam elhinni, hogy komolyan írtad. Még most sem nagyon hiszem.

Annyira azért nem is viccnek szántam. Pl. ahogy írtam, egyes zöldek ágálnak a napenergia mellett, más zöldek meg ugye azzal jönnek, mennyire környezetszennyező a napelemek gyártása és későbbi ártalmatlanítása, na meg hogy egész élettartamuk alatt kevesebb energiát termelnek, mint amennyi az előáálításukhoz kell. Ami persze nettó hülyeség, de ők komolyan gondolják. Most akkor ezek közül kik is a valódi természet- és környezetszeretők? Mi lenne, ha előbb egymás között megegyeznének, azután ajánlgatnák magukat?

A vízenergiával hasonló a helyzet (eltekintve attól, hogy nálunk nem is nagyon van már erre potenciál). Egyes zöldek ajánlják a vízenergiát, mások a folyók élővilágáért aggódnak, lásd anno Bős-Nagymaros esetét. Mindeközben a "zöld" energiák hatalmas szivattyús tárolók megépítését tennék szükségessé, ami nagy természeti átalakításokkal járna, élőhelyek megszűnésével stb. Mi lenne, ha előbb egymás között megegyeznének, azután ajánlgatnák magukat?

A szélenergia sem annyira zöld, mint a hívek beállítani szeretnék. Egyfelől igaz rá is az, hogy tárolni kellene, másfelől a szokásos gondok mellett (madarak, zaj) még senki nem mérte fel, milyen mértékben változtatnák meg a telepítés közelében a mikroklímát. Most még erről nem esik sok szó, de ha elterjednek, akkor biztos megjelennek majd azok a zöldek, akik emiatt fognak aggódni. :)

"a jobboldal ezzel a paksi üggyel minden természet és környezetszerető ember a baloldal karjaiba kerget."

Ez attól függ, mit értesz természet- és környezetszereteten. Én mindkettőt nagyon szeretem, és épp ezért vagyok a technika mai és belátható jövőbeli helyzetének ismeretében az atomenergia híve. Nem önmagáért szeretem az atomenergiát, hanem azért, mert a szóba jöhető alternatívák még nagyobb környezeti kárt okoznának (főképp a szükséges kapcsolódó erőművek miatt), és/vagy még drágábbak lennének (nap, szél), vagy elégtelenek lennének (geotermia).

Mert lehet elosztott energiatermelésről, smart gridről és hasonlókról beszélni, de a hatalmas költségek mellett (amit az ország nem tudna finanszírozni) ilyesmi még sehol a világon nem működik országos szinten. Nem feltétlenül lenne helyes, ha az ilyen technikáknak Magyarország lenne a kísérleti terepe, nem vagyunk annyira gazdagok, hogy a mi hibánkból tanuljanak majd a gazdagabb országok. Mert hát nem túl gyakori az, hogy egy új technika elsőre tökéletesen sikerül.

Az egyetlen környezeti terhelés, amit Paks ma is okoz, az a Duna vizének kismértékű felmelegítése, ami egyes halaknak nem előnyös.

gmihaly 2014.02.01. 23:02:02

@nagyfeszültség: Mintha nem az lenne egyik oka természeti erőforrásaink szűkösségének. Egyébként most olvastam, hogy a németekl a napelemekkel a villamosenergia 40%-át termelték meg. A magyar állam nem olyan gazdag, mint a német, amely ezek szerint önerőből is tudta támogatással ösztönözni a napelemek megvásárlását. Ha az EU felajánlja a támogatást egy magyarországi napelemes napelemes projekthez és azt a pénzt a háztulaj, vagy a társasház, vagy akárki más megkapja, nem sikálódik el, az nagy segítség lenne az atomenergia kiváltásához. A muszka hitel viszont már fel is lett ajánlva, ebből a "húsosfazékból" - úgy vélik hasznainak potenciális élvezői - már lehet markolni. De ha az EU rá tud és rá akar licitálni... Ilyen a politika.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.02.02. 23:16:40

ez az egesz arrol szol, hogy 300 Ft -ert tudtak nepsavazast tartani de a 3000 Mrd -ert nem
a valasztas apr 6an lesz, addig nem is lehetne lezavarni semmilyen egyeb nepszavazast
Bajnai meg elegge intelligens gyermek, tudta o koraban mirol szol a paksi bovites, viszont jelen pillanatban kijatssza az orbani kartyat, hogy mindent betamad, amit a masik fel csinal

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2014.02.05. 09:45:24

@Balt: Nem, a határozat arról szól, hogy keressenek megoldást a pakson 15 év múlva kieső blokkok pótlására. Szó nincs róla sem új blokkról, sem roszatomról.

gigabursch 2014.02.06. 18:53:24

@_B_:
Én benne vagyok. Tényleg jól hangzik. Sőt, az egyetlen járhat út

Egyébként a műszaki problémákra mindig lehet megoldást találni.
Mondok egy otthoni példát.
Zúgott a mosógép a fürdőben, ráadásul centrizésnél nem erősen de dübögtette a födémet.

Annó vettünk a gyerekeknek a csúszdához a játszótérihez hasonló, gumiforgácsból készített 50×50×5 cm-s szőnyegkockákat.
Ebből levágtam 4 db ~8×8 cm-s darabot.
Elég erősen elhalkult a mosógép.
Idővel a hűtő alá is tettem ilyet, mert a kompresszor halkam morgott, ami átment a födémbe zajként és a hang máshol is hallatszott.
Ez is megszűnt.

Szóval csak arra akarok kilyukadni, hogy mindenre van megoldás.
Ha akarjuk.
S mindenre van kifogás
Ha nem akarjuk.

:-)

gigabursch 2014.02.06. 19:27:57

@eßemfaßom meg áll:
Álltál már csak egyszer fent a 10. emelet felett a tetőn?

Én már többször is.
Olyat, hogy ne fújna a szél, még nem tapasztaltam.

A mérték, hatásfok, stb. kérdésbe ne menjünk bele, mert az tőlmutat szerintem mindkettőnk képességein.

gigabursch 2014.02.06. 19:32:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Tisztában vagyok azzal, hogy gondot okoz a szerkezetben a borostyán - jelenleg.
De őszintén remélem, hogy lesz rá megoldás.
- nagyobb zöldfelület
- szálló por fékezése
- lecsökkenő nyári felmelegedés
- valamennyire nyilván segít télen is a hőszigetelésben
- elég sok és elég nagy felület esetében komoly zajtörés, zajcsökkentés
- sőt az alapozás alatt, ha magasabban van a talajvíz, még azt is csökkenti, de legalábbis stabilizálja valamilyen szinten (hogy mennyire azt nem, de bizonyosan hat rá).

Szóval:
Szerencsé lenne, ha az építőipar ezt a problémát fel tudná oldani.


süti beállítások módosítása