Renault-k a Dacia ellen

2014.02.02. 09:30 - vancat

A Dacia márka fergeteges magyarországi sikere erőteljesen negatívan hatott több nagy márka eladásaira. Különösen erőteljesen a Renault-éra - az anyamárkáéra. A Dokker bevezetése szinte teljesen elhomályosította az új Kangoo fényét, de kevés figyelem jutott az igényesen megújult Megane-ra is; hiszen sokkal több szó esett az új Dusterről vagy a kombi Loganról. Pedig néhány jó szót abszolúte érdemelnek a meglehetős médiacsöndben megújult emblematikus belsőégésű Renault-k is.

A legendás francia márkát az utóbbi években én elsősorban bátor, határozott villanyautós fejlesztéseiért, a Zoe-ért, az E-Kangoo-ért meg a Twizyért kedvelem és becsülöm. De mivel ezek megjelenése Magyarországon még középtávon is esélytelen, legfeljebb újra meg újra azt érdemes elmondani a villany-Renaultokkal kapcsolatban, hogy sajnos messzire vezető okai vannak az itthoni hiányuknak, és nem sok jóval kecsegtet az, hogy esély sincsen a magyarországi megjelenésükre.

Megane.jpgA megújult Megane és Kangoo viszont itt vannak, még ha viszonylag ritka látványt is jelentenek az utakon. A Megane-t hosszan lehetne dicsérni nagyautós kényelméért, elegáns külsejéért, igazán jól hangolt hatfokozatú váltójáért, de mit sem érne mindez itt, a Noemisszión, ha nem jeleskedne alacsony fogyasztásban, károsanyag-kibocsátásban. A Megane Dci változatával vegyes, vagyis városi, országúti vezetés mellett is el lehet autózni öt liter gázolajjal. Ráadásul én még autóban ilyen jópofa környezetvédelmi oktatóprogramot, mint amilyen a megújult Megane menürendszere tartalmaz, még nem láttam. Kifejezetten ötletes tanácsokat ad például arra, mivel javíthatunk fogyasztásunkon, és - természetesen csak ha igényeljük - a megtett út végén alaposan kielemzi vezetéstechnikánkat, a gyorsítástól, a váltáson át a fékezésig - természetesen környezetvédelmi, takarékossági szempontból.

Azt hiszem, az új Megane túlzás nélkül tekinthető a nagyszériás kompakt kategória zöld zászlóshajójának, amely igazán nagyszerű választás lehetne közpénzből gazdálkodó állami, önkormányzati költségvetési helyeknek (is).

Kangoo.jpgAz új Kangoo nehezebb dió - a Dokker miatt. A Dacia Dokker ár-érték aránya jelenleg olyan szinten verhetetlen, hogy egyetlen más kisáruszállító, így a most megjelent Ford Transit Connect és a Kangoo sem veheti fel vele a versenyt. Egyébként természetesen mindkettő lényegesen jobb, minőségibb autó a Dokkernél, de ha kizárólag a gazdasági-megtérülési szempontokat vizsgáljuk, a Dokker verhetetlen. Kangoo-t vélhetően az vesz, aki hajlandó egy kicsit többet áldozni a stílus, a jó minőség oltárán. Szintén érv lehet az új Kangoo mellett, hogy mintha visszatérni látszana valami az első generáció bájából, ami kedves különccé teszi a kifejezetten technokrata mezőnyben. Ami pedig a takarékosságot, magyarán a környezetvédelmet illeti, nos abban, valószínűleg - a Dokkertől eltekintve - verhetetlen.

Ellentétben a Megane színes-szagos-nagyképernyős öko oktatóprogramjával, a Kangoo-nál pofonegyszerűen oldották meg a tervezők a vezetés közbeni "környezetvédelmi oktatást": egyszerűen jól láthatóan jelezték a fordulatszámmérőn a takarékos, zöld zónát. Ha ezen belül maradunk, ez az autó is elmegy öt literrel, még megpakolva is. A Kangoo egyébként minőségre, stílusra maximálisan felülmúlja, sőt felülírja a belőle készült Mercedes Citant, viszont a Dokker-vásárlók továbbra is sokat el fognak happolni lehetséges vevői közül.

Twingo.jpgDe ha már a Renault-nál tartunk, súlyos hiba lenne nem megosztanom friss, bizalmas és biztos értesüléseimet a leginkább várt idei újdonságról, a Mercedes Smartjával együtt fejlesztett és garantáltan Smart-verő új Twingóról.

Egyrészt már márciusban, a Genfi autószalonon bemutatkozik, másrészt pedig nem Twingónak, hanem Edison-nak hívják majd. A végleges változathoz legközelebb eső fotót pedig fogadjátok szeretettel és mondjatok véleményt róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr725793741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gera 2014.02.06. 11:40:46

Most akkor mégse kell utálni a dízeleket?

gatto nero 2014.02.06. 17:50:08

@Gera:
Vancat-et nem a következetességéért szeretjük -:)


süti beállítások módosítása