Kövér elszámoltatna, mi pedig egyetértünk

2014.02.23. 11:18 - vancat

Mélységesen egyetértek Kövér Lászlóval: közös kudarcunk az elszámoltatás elmaradása. Igaz, az már némileg visszás, hogy a magyar országgyűlés fura ura - pártja másfél hónap híján négy éves kormányzása után és néhány héttel a választások előtt - éppen most fogalmazta meg e kollektív kritikáját.

De mindegy is. Elfogadom, tudomásul veszem: az elszámoltatás elmaradása közös kudarcunk. Az enyém is. Kövér Lászlóé is. De azért remélem Kövér László is úgy gondolja: a felelősségünk mindebben nem teljesen egyforma.

Attól tartok, az elszámoltatásban, vagyis az elmúlt évek, évtizedek közélethez, közpénzekhez köthető bűncselekményeinek kivizsgáltatásában és feltárásában Kövérnek és párttársainak azért némileg eltérőek a lehetőségeik, hatásköreik - mint mondjuk nekem, vagy a hozzám hasonló átlag magyar polgároknak.

Nyilván abban sincsen teljeskörű társadalmi konszenzus, hogy kit és miért is kellene elszámoltatni. Sajnos itt még ma is elsődleges szempont a pártállás, a világnézet - és csak a második a valóság. Ha megkérdeznének egy baloldali embert, nem biztos, hogy egyetértene velem abban: szégyen és gyalázat, hogy nem indult nyomozás a közpénzeket szinte bizonyosan nagy mennyiségben dézsmálgató Palik László egykori Hungaroring-elnök és politikus haverjai, például az ő különleges terepralis tudását közpénzen megvásárolgató Szekeres Imre egykori honvédelmi miniszter ellen. Sőt, vélhetően már a kérdésfelvetést is gaz náci provokációnak minősítené.

Viszont, ha megkérdeznék egy jobboldali embert arról: bűnös-e a Fidesz által kinevezett Gyulai Zsolt abban, hogy amikor átvette Palik szégyenteljes Hungaroring-örökségét, semmifajta vizsgálatot, átvilágítást nem rendelt el, ami hozzájárult ahhoz, hogy ez a szélhámos jelenleg is külföldön héderezhessen? Nos, nagy eséllyel már a kérdésfelvetést is gaz kommunista provokációnak minősítené.

Vérmesebb baloldali szavazó előtt talán nem is merném azt a meggyőződésemet hangoztatni, hogy Újhelyi István, az Országgyűlés jelenlegi alelnöke nagy valószínűséggel erkölcstelen, de nem kizárható, hogy jogszerűtlen módon tolta az azóta Magyarországról kivonult Sedesa nevű cég szekerét, és kormánytisztviselőként keményen lobbizott azért, hogy többszörösen büntetett előéletű magyar és spanyol szélhámosok közpénzmilliárdokat kapjanak egy balatoni versenypálya megépítésére. Baloldali honfitársaim bizonyosan már arra sem szívesen emlékeznek, hogy Újhelyi még akkor is a sávolyi versenypálya megépüléséről hazudozott, amikor már szinte mindenki számára nyilvánvaló volt: mindez kész átverés, meg azt azt eltakarni hivatott show.

Eltökéltebb Fidesz szavazó előtt pedig azt a kérdést lenne veszélyes felvetni, hogy jóval több, mint egy évtized után mikor vizsgálják végre ki végre a jelenleg pártszóvivő Selmeczi Gabriella és a mostanság - szégyenszemre - alkotmánybíró, Balsay István 1999-es botrányát? Amikoris a világ legnagyobb és leggátlástalanabb fegyvergyártó cégét, a Lockheed Martint próbálták az említettek egy nagyköveti kinevezés köntösébe bújtatva helyzetbe hozni Magyarországon.

Szekeres, Palik, Újhelyi?

Balsay, Selmeczi?

Melyiküknek lenne börtönben a helye? Esetleg mindannyiuknak? Vagy egyiküknek sem? Nem tudni.

Mindez csak akkor derülhetne ki, ha legalább kísérletet tett volna a magyar politikai elit, hogy kivesse magából és legalább feljelentést tegyen az ilyen és ehhez hasonló ügyek százaiban.

Dehát nem tettek. Szekeres él és virul, Újhelyi Brüsszelbe készül, Palik külföldön héderezik. Balsay dönt az alkotmány alkalmazásáról, Selmeczi meg harcol a rezsicsökkentésért.

Mi meg, Kövérrel egyetértésben, kesergünk az elszámoltatás elmaradása miatt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr405827966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.02.23. 22:31:43

Orbán 24 éve élősködik rajtunk, szívja a vérünket a Parlamentben.
Most végre el lehetne zavarni a fenébe és/vagy a p.csába!

Menjél el szavazni, ne utólag okoskodj, most szólj bele az életedbe.

Hajrá zöldek!

turbólyuk 2014.02.23. 22:49:41

Az elszámoltatás nagyon szép gondolat. De valahogy annak is tudnék örülni, ha mostantól nem lopnának ...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.23. 23:00:33

Nem pontosan értem ezt az 1999-es ügyet.

Ugyanis 2002-ben az MSZP olyan elánnal vetette bele magát az elszámoltatásba, hogy teszem azt pl Berkecz Máriát kétszer is testüregi motozásnak vetették alá az üvegszemű Keller Laci féle elszámoló alakulatok, majd 2006-ban elszámolásügyileg több tízezer ellenzékit verettek rommá beazonosíthatatlan karhatalmisták, csak mert nem nyalták elég nagy elánnal Gyurcsány seggét.

Gera 2014.02.23. 23:20:57

Ezt az elszámoltatás dumát már csak a leghülyébbek veszik be. Mindkét nagy erő jó sokat kormányzott már anélkül, hogy némi röhejes színjátékon kívül bármi ilyesmi történt volna, úgyhogy nem tudom, mit gondol az, aki még hisz ebben.

mikka 2014.02.23. 23:23:09

Kedves Szerző.

Az elszámoltatással egyetlen egy baj van csupán. Csak egy.
Az hogy egyetlen, tisztességes, bátor ügyészre lenne szükség.
A minap megjelent Dataplex csalás-botrány ügyében mind Bajnai Gordon és Kóka János személyi felelőssége megkérdőjelezhetetlen. Ha valaki elolvassa a cikket akkor teljesen nyilvánvaló hogy a rendelkezésre álló információk alapján a befolyással üzérkedés, bennfentes információval való visszaélés megáll. Miért nem indít nyomozást az ügyészség? Miért nem tesz följelentést egyetlen képviselő sem? Miért??? Várom a választ.

Gazz 2014.02.23. 23:33:06

Igazán pikáns, amikor az a Kövér László beszél elszámoltatásról, aki 23 éve akadályozza teljes erővel az ügynökakták nyilvánosságra hozatalát.

ob.szerver 2014.02.23. 23:42:25

Kövér kezdhetné az elszámolást azzal a (z akkori értéken) 110 milliós tartozással, ami a nyomdabizniszük után hátramaradt.

nol.hu/archivum/20090604-eltunt_nyomdagepek__futoszalagon?ref=sso

high up! 2014.02.23. 23:50:38

Na, a 70%-nyi Átlaghülyemagyar megint megkapta a kedves jelszót a füleinek, most már van értelme a fideszre szavaznia.

A parasztvakító Kövérék meg jót röhögnek, hogy majd hülyék lesznek ők:

- elszámoltatni (saját bandájukat is)
- ügynökaktákat nyilvánosságra hozni
- vagyonsodási vizsgálati törvényt gyártani oldalági rokonokra is kiterjedően
- meg meghozni a szigorított eljárási és BTK törvényeket a közbeszerzések összes szereplőjére és a politikusokra.

Ez megy már 24 éve: parasztvakítás meg hisztéria keltés, megoldani meg hülye lenne mind a maszop meg mind a fidesz a problémákat.

SZAVAZZ HARMADIK PÁRTRA, ne pedig a fidesz-maszop vetésforgó fennmaradására újabb 24 évig.

Gonbolkozó 2014.02.24. 00:51:52

Az a baj ezzel az "Elszámoltatással", hogy lenne értelme.

E helyett viszont az történik, hogy a Fidesz kicsivel több, mint 10 éve kitalálta, hogy politikai ellenfeleinek bemocskolásával fog nyerni (ha jól emlékszem még a mostanában a börtönét váró Silvio Berlusconi javasolta ezt barátjának: "red flag campaign").

Ennek nevében koncepciós perek ezreit indították. Nem zárom ki, hogy volt egy-két valós alapú is, de a többség végül nem állt meg a bíróság előtt. (Jogász nyelven bátran lehetne "hamis vád"-nak is nevezni.)

Az ítélet azonban láthatólag nem nagyon izgatja már a fiúkat. A botrány a fontos és az egzisztenciák ellehetetlenítése (ahogy DÁvid Ibolya mondta: "nem az ítélet a fontos, az eljáráős maga abüntetés").

Ez az ami a igazán undortóvá teszi a rezsimet....

Orván Biktor 2014.02.24. 01:18:40

Sosem fog elszámoltatatni senkit a fidesz. Ugyanahoz a politikai hatalomhoz tartoznak mint az mszmpsek, csak egy generációval fiatalabbak.
Ugyanazok a poltitikai körök irányítják 70 éve az országot, a birka nép meg csak bólogat nekik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.02.24. 06:57:36

Mondjuk ha neki ez lelki problémákat okozna, akkor ez jó - tessék szépen kilépni a pártból, amely nem volt képest megcsinálni még ezt sem.
Mert lenne narancs és vörös oldalon is elszámolnivaló.

Kutyuu 2014.02.24. 07:07:51

Háháhá, azért vicces, sőt kicsit (nagyon) erőltetett a Lockheed ügyet veszed elő, ami leginkább selmeci balfékeskedéséről szól, meg arról, hogy szenátorrá avanzsálta magát.
Tényleg ennyit látsz az emlúlt évek jobboldali elszámoltathatóságáról?
Nyugdíjvagyon, földek átjátszása haverokhoz, trafikmutyi, Medgyes Tamás könyvtárellátója, vagy pár évről korábban a tokaji szőlőmutyi (későbbi) nagykövetekkel, a (nem) taggyűlés, a Kövér család ámokfutása a nyomdabizniszben, a miskolci alpolgármester ingatlanjainak körbebetonozása,
ésatöbbi, ésatöbbi.
Te ebből a Lockheedet emeled ki. Na ennyire szeretnél te mindkét oldalon elszámoltatást...

Gazz 2014.02.24. 07:16:57

@Kutyuu: igazad van, kilóg a lóláb, izé, a pártszimpátia.

BKV reszelő 2014.02.24. 07:30:36

@Gera: Én hiszek benne. Igaz, nem kövér módra, mert nálam az elszámoltatásba a fidesz kétharmados többséggel kerülne be.

DezInf 2014.02.24. 07:46:49

A fülkeforradalommal kétharmados erőfölényt kaptak, amivel vissza is éltek.

Nem éltek a hatalmukkal az ügynökakták nyilvánosságra hozására, sem az elszámoltatás elvégzésére.

AZ ÜGYNÖKÖK KÖZTÜK VANNAK!!!!!!!

A MAFFIA MAGA A FIDEX!!!!

Ezt így gyakorlatilag elismerték.

Kár ezen tovább rágódni.

Exploiter 2014.02.24. 07:48:05

A kis pornóbajuszos azt hiszi, hogy négy év kétharmad után megint elhiszi valaki, csak azért nem volt elszámoltatás, meragyurcsany nem hagyta.
Remélem, ennyire azért talán nem hülye az egyszeri magyar (de).

nu pagagyí 2014.02.24. 08:01:38

Politikai elszámoltatás diktatúrák bukása után dívik, nem egy húsz éves demokráciában, ahol az éppen fungáló kormánypárt demokratikus választáson került hatalomra. Persze, ha a Fidesz így folytatja, ahogy ebben a ciklusban csinálta, megvalósulhat Kövér álma. A Fidesz-diktatúra bukása után részt vehet az elszámoltatásban, mint a folyamat alanya.

nagyfeszültség 2014.02.24. 08:04:23

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: de attól még selmeci, balsay disznóságai nem évültek el.

nagyfeszültség 2014.02.24. 08:10:44

@Kutyuu:

annnyira azért nem kicsi ügy, ha valaki ide próbálja menedzselni a világ legnagyobb fegyvergyárának lobbistáját, nyílván azért, hogy utánna fegyvervásárlás címen megcsapolják a magyar költségvetést.

Netuddki. 2014.02.24. 08:16:03

Hogy kerül ide a Palik?
Ha már elszámoltatás, akkor a sort a legfrissebb lopásokkal kellene kezdeni. Aztán ha a megélhetési "politikusokkal" végeztünk rá lehet térni a kisebb halakra is...

gatto nero 2014.02.24. 08:23:27

@kovi1970:
Hogy kerül ide Palik?
Hát úgy, hogy Újhelyivel, Szekeressel - és még több más komcsival együtt - folyamatosan lopták a közpénzeket a Hungaroring, a Honvédelmi minisztérium és egyéb költségvetési helyeken keresztül. Ráadásul éppen szökésben van a szarházija, de hamarosan Újhelyi is le akar lépni Brüsszelbe - pedig neki a Kozma utcában lenne a helye szeretett cigányai között.
Kedves szójátékot használ a szerző Palikra: "külföldön héderezik"
Szóval egykori üzlet és vélhetően bűntársát Héder Barnát is meg lehetne hallgatni az ügyeiről.
Ő talán itthon van.

Kutyuu 2014.02.24. 08:26:05

@nagyfeszültség: Természetesen , de a felsoroltakhoz képest a legkevésbé támadható dolog volt, illetve ott vélhetően nem történt meg a korrumpálás, a közpénzlenyúlás. És nem utolsósorban, azon röhöghetünk azóta is ;)

Kutyuu 2014.02.24. 08:30:59

Egyébként álljunk csak meg egy szóra. papcsák és budai véletlenül nem ezen gyúrt hónapokig/évekig? Ez a két idióta mindent megpróbált, hogy ráhúzza a vizes lepedőt az elődökre. Ha jól rémlik szinte semmit nem talált, pedig feltételezem, minden (APEH, NBH, új FB tagok vizsgálata) segítséget megkapott ehhez.
Akkor mit akar kövér??
Inkább kérdezze meg papcsákot, honnan van a szolid 160 millája egy olyan nevesincs cégből, ami a nemzetközi ügyvédi irodákat veri a bevételben... index.hu/belfold/2014/02/24/papcsak_vagyonnyil/

nagyfeszültség 2014.02.24. 08:35:59

@Kutyuu:
Ez tény, de nem Selmecin múlott, hogy csak baszták és nem tudtak lopni a segítségével....

felcsutisuttyo 2014.02.24. 08:43:18

Köteles Laca csak kussoljon a sutyerák...ő lesz az elsők között akikkel LESZÁMOLNAK!!!!!!!!

2014.02.24. 08:49:47

Világ legjobb poénja, amikor ciklus vége előtt fél perccel találják ki, hogy "hű bazmeg nem volt elszámoltatás" -dacára, hogy a propagandagépezet eddig ettől volt hangos- szavazz hát ránk, és mi majd elszámoltatunk. Mostmá' télleg! Akinek esetleg nem világos még, holló a hollónak nem vájja ki a szemét. Tessék a jobbikra szavazni, ha akarsz elszámoltatást, és eleged van már ebből a színházból.

2014.02.24. 08:59:55

Nem az elszámoltatás hiánya a legnagyobb probléma, hanem az akasztások elmaradása. Ha megtörtént volna, a lopás is nagyságrendekkel kisebb volna. Ha minden képviselő tudná, hogy a feje fölött a kötél lengedezik, kevésbé nyúlkálna a húsos fazékba. Muszáj lesz bepótolni, ami elmaradt.

Lovag Mihály 2014.02.24. 09:04:28

@Gonbolkozó: 2014.02.24. 00:51:52

lol, nagyon rosszul emlékszel, kicsivel több, mint 10 évvel ezelőtt 2012 volt, amikor a mostani ellenzék negatív mocskolódó kampánnyal megnyerte a választást. ezután 8 évig voltak hatalmon, szóval ezt se értem, h milyen "koncepciós perek ezreiről" beszélsz. nem állja meg helyét amit mondasz.

Lovag Mihály 2014.02.24. 09:08:01

@Lovag Mihály: #2002, de a mondanivaló szempontjából lényegtelen

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 09:30:19

@Lovag Mihály: "2002 volt, amikor a mostani ellenzék negatív mocskolódó kampánnyal megnyerte a választást"

Nem. Ígérgetéssel nyertek. Sajnos be is tartották - lásd államdósság.

Lovag Mihály 2014.02.24. 09:34:18

@atpijkamo: 2014.02.24. 09:30:19

Ron Werber már smafu?? :)) persze, h volt ígérgetés is, az mindig van, de a klasszik negatív kampányt az akkori győztesek hozták be a köztudatba.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 10:36:09

@Lovag Mihály: "Ron Werber"

:)) Voltak ilyen pletykák.

Én csak arra alapozok, amit láttam. A fidesz eléggé lejáratta magát, nem kellett külön lejáratni.

Cak azon csodálkozom, hogy most nagységrendekkel volt arrogánsabb, mégsem látom ennek hatását a szavazókra. Talán az ingerküszöb változott meg drasztikusan.

Lovag Mihály 2014.02.24. 10:49:36

@atpijkamo: lejáratta, ez igaz. abban is egyetértek, h megváltozott az ingerküszöb. meggyőződésem, hha az öszödi beszéd után GYF lemond és új választások lettek volna, ma nem itt tartanánk a politikai közbeszédben. a mostani ellenzéknek sokkal több (sőt, egyáltalán lenne) joga bármiféle tisztességet elvárni.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 11:13:21

@Lovag Mihály: "hha az öszödi beszéd után GYF lemond"

Igen, ezt megtehette volna.

Megtehette volna azt is, hogy nem csak dumál, de kormányoz is.

Egyiket se tette, pedig valamelyiket kellett volna.

"és új választások lettek volna"

Garantált fidesz győzelem. Csak grál lovagok írtak volna ki új választást, vagy ha olyan ellenállás lett volna, mint most Ukrajnában.

De akkor valóban lenne arcuk.

Az alapító atyák rontották el az 5% parlamenti küszöbbel. Más kimenetelt nem lehetett várni.

Lovag Mihály 2014.02.24. 11:27:08

@atpijkamo: az teljesen mindegy, h győz-e a fidesz akkor vagy nem. az üzenetérték a fontos: eddig s ne tovább! másodjára lett elrontva a magyar rendszerváltás. 1989 és 2006.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.24. 11:55:20

@Lovag Mihály: Aha.

És most lett új alkot... alaptörvényünk, új maffiakompatibilis törvényeink - state capture -, új féloldalas választási rendszerünk. Párt klientúra épült/épül, amitől 25 éve - látszólag - megszabadultunk. Csak most nem az MSZP-s tanácselnök, hanem a fideszes polgármester a kiskirály, akinek a rokonai jutnak zsíros állásokhoz, megbízásokhoz.

balambher 2014.02.24. 12:23:46

Van egy Balsay István és van egy Balsai István is. A blogíró szerintem arra a személyre gondolt, aki az Antall-kormány igazságügyi minisztere volt, és most pedig alkotmánybíró. Őt Balsainak kell írni. A másik"csak" egy mezei fideszes képviselő.

Lovag Mihály 2014.02.24. 12:40:06

@atpijkamo: pontosan, bár én nem látom ennyire tragédiának a helyzetet. ezt 2006-nak köszönhető.

nagyfeszültség 2014.02.24. 12:55:00

Palik Lászlónak és Szekeres Imrének bizonyosan börtönben lenne a helye: a Hungaroringen eladott Suzukik és a honvédségnek eladott tereprally autók ügye lopás, csalás, sikkasztás, hűtlen kezelés. A bűnsegéd pedig Palik utódja Gyulai, aki mindezt szart kivizsgálni.

Gera 2014.02.24. 13:36:34

@BKV reszelő: Nem azt mondtam, hogy az elszámoltatás hülyeség, hanem hogy aki ma a két nagynak a sokadik átverés után még elhiszi, hogy itt bármiféle elszámoltatás lesz, az hülye.


süti beállítások módosítása