A Doblo magabiztos mosolya

2014.09.28. 20:14 - vancat

doblo noemisszio.jpgHa kizárólag az osztrák, német vagy akár a magyar sajtó interpretációján keresztül tájékozódnánk a Fiat autógyár helyzetéről, egy részletesen, aprólékosan berendezett mesterséges valóságban találnánk magunkat, ahol kereslethiány miatt leálló gyárak, drámaian csökkenő eladások, népszerűtlen, technikai hibáktól hemzsegő modellek és bizonytalan, sötét jövő tárulna elénk.

Ha kizárólag az osztrák, német vagy akár a magyar sajtó interpretációján keresztül tájékozódnánk a Volkswagen csoport helyzetéről, akkor is részletesen, aprólékosan berendezett mesterséges valóságban találnánk magunkat, ahol mindig minden modell egyre jobban teljesít, az emberek boldogok és elégedettek, hogy ilyen autójuk lehet, hemzsegnek a jobbnál jobb, szebbnél szebb új modellek és egy csodálatos jövő sejlik fel előttünk.

A két mesterséges valóság között csak annyi a különbség, hogy az egyiket egy jelenleg átalakulóban lévő, új modellek előtt álló és nehéz éveket átélt autógyártóról kreálják. A másikat pedig egy Európában - és Magyarországon különösen - a médiamegjelenéseket, a politikai döntéseket és a közbeszerzéseket hatékonyan és - mint többször bebizonyosodott - bűnös módon manipuláló gyártó kreálja.

Ugyanis ha csak tizedakkor minőségi, kvalitásbéli különbség lenne a valóságban a Fiat és a Volkswagen járművei között, mint amit a média sugall, az előbbiből nem lehetne egy darabot sem eladni, az utóbbi viszont egyértelmű piacvezető lenne. Ha bármi igazság is lenne a Volkswagent arcátlanul dicsőítő és a Fiatot nagy bátran szarrá gyalázó "elemzésekből" és "tesztekből", nem lenne piacvezető kategóriájában a Ducato, a Panda, és nem vált volna az európaiak után az amerikaik kedvenc kisautójává a Fiat 500-as. De nyilván az öt kontinens talán száznál is több mérnök-újságíró zsűritagja is a VW erőforrásait és nem a Fiat twin-air ökomotorját választotta volna az Év motorjává.

De nézzünk egy konkrét példát: a világ egyik legnépszerűbb járműkategóriája a kisáruszállítóké.

Ráadásul ez az a kategória, ahol nem lehet a levegőbe marketingezni: ha egy modell nem elég kényelmes, strapabíró, takarékos, tartós és olcsón üzemeltethető - a kisebbségben lévő presztizsvásárlók kivételével - senki nem fogja megvenni.

Jelenleg két komoly globális kisáruszállító létezik: ezek pedig a Ford Transit Connect és a Fiat Doblo.

(Volkswagen Caddyt legfeljebb korrupt közbeszerzéseken, gazdag, az ár-értékarányt figyelmen kívül hagyni hajlandó cégeknek lehet eladni. Racionális alapon, szabadpiacon nincsen élő ember, aki megvásárolná.)

Mitől jobb a Doblo, mint a Caddy?

A most zárult Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon bemutatkozott új Fiat Doblo nem véletlenül mosolyog oly kajánul és önfeledten a világra. Kategóriájának legnagyobb raktere és rakmagassága, az egyetlen, amihez kapható platós válozat, kategóriaelső alacsony széndioxid-kibocsátás és személyautós kényelem. Ráadásul a Transit Connect mellett az egyetlen világfurgon, hiszen immáron nem csak Európában, Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában, de az Egyesült Államokban is kapható lesz: nagyobb motorral, automata váltóval Promaster City néven kezdik nemsokára a forgalmazását.

Félre ne értse a kedves olvasó: úgy egyébként az égegyadta világon semmi bajom sincsen a Volkswagenekkel és azok rajongóival. (Sőt, egyik nagy kedvencem az elektromos UP -:)

Az viszont kifejezetten és egyre jobban irritál, hogy a Volkswagen az autógyártás mellett sajnos az európai manipuláció- és korrupcióiparban tört olyan magasságokba, amely lehetővé teszi, hogy más, náluk sokkal takarékosabb, környezettudatosabb autók gyártóit is képesek legyenek kifejezetten és folyamatosan rossz színben feltüntetni, globális viszonylatban aprópénzért megvásárolt újságíróikon és döntéshozóikon keresztül.

Ha csak Magyarországra kivetítve számolnánk ki, hogy az elmúlt évtizedben, az állami szervek és más, közpénzekből működő szervezetek, önkormányzatok, hivatalok, vállalatok hányszor döntöttek e láthatatlan befolyás nyomán a drágább, magasabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású Volkswagenek mellett, a konkurensek olcsóbb, környezettudatosabb termékei helyett, bizonyosan nem mosolyognánk úgy, mint az új Fiat Doblo Hannoverben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr946739697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2014.09.28. 20:52:44

Ráadásul a Caddy nehéz, elavult és pazarló négykerékhajtású rendszeréhez képest, az új Dobloban lesz egy úgynevezett "Traction+" rendszer, ami hatékony és takarékos.

vizsla_barat 2014.09.30. 19:35:10

hat mi eppen tesztelgetjuk ezeket az olasz joszagokat. Mit ne mondjak. A fejekben iszonyat kaosz uralkodik. Ez ugye kisebbik baj. De amikor az aksit beb@sszak a labad ala,belefolyik a sos le es szetkorrodalja a csatlakozot,majd nagyobb fekezes utan megszunik az elektromos elletas. Ez nagyon izgalmas tud am lenni. Kovetkezo: a kezifek kabele U alakba izesul a fekkel. Ugye ebben a vanben nincs "P" fokozat,hogy ne guruljon el mindig be kell huzni a kezifeket. Namost. Ennek az U-nak a tetejen volt valaha egy kis gumi dugo de az mar a multe. Viz befoly. Viz befagy. Kezifek nem enged ki (visszajelzo lampa csak a kar allasat jelzi). Ket gumi kuka. Ez az olasz mernoki tudomanyok csucsa. Kosz,inkabb nem.


süti beállítások módosítása