Az Orbán-kormány hét ökológiai bűne

2015.01.18. 18:33 - vancat

Gondoltam, csak a tisztánlátás miatt érdemes lenne címszavakban, különösebb magyarázatok és példázatok nélkül, taxatíve felsorolni az előző és a mostani Orbán-kormány, hét környezet- és természetvédelmi főbűnét.

Viszont méltányosnak gondolom, hogy ha e hét főbűnt felsorolom, tegyük mellé Orbánék három legfontosabb, helyes és pozitív zöld lépését is - hogy jelezzük, furcsa bár, de ilyenek is vannak. 

Az Orbán kormány 7 fő ökológiai bűne:

- a természet- és környezetvédelmi hatóságok, a zöld jogszabályi környezet teljes szétzüllesztése,

- a gátlástalan, vérengző, a klasszikus természetvédelmi típusú vadgazdálkodás szakembereivel köszönőviszonyban sem lévő, vérszomjas hobbi-vadászbűnözők törvények fölé helyezése,

- az atomenergia, a bioetanol erőltetése és közpénztámogatása, a megújuló energiák terjedésének pofátlan akadályozása, gátlástalan sarcolása,

- erősen környezetterhelő multicégek jogtalan, erkölcstelen előnybe hozása, beruházásaik támogatása, körükben többszáz milliárd forint közpénz szétosztása,

- a környezet- és természetvédelem ideológiai inszinuációja,

- a közúti lobbi, a közúti áruszállítás rejtett támogatása, ezzel párhuzamosan a vasúti áruszállítás ellehetetlenítése,

- a környezet-, természet- és állatvédelem politikai képviseletének teljes megszüntetése.

És a három erény:

- következetes küzdelem a GMO-mentes Európáért,

- lépések a vasúti, különösen az elővárosi személyszállítás versenyképességének növelésére, technikai fejlesztések,

- helyi termelők, régi magyar állat- és növényfajták támogatása, a hazai génbank és a hungarikumok védelme.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr697086435

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csak így tovább, fiúk! Csókpuszi: Lenin elvtárs 2015.01.19. 11:53:12

Nyugatról hergelik, módszerük a hazudozás, céljuk az erőszakkal történő kormányra jutás. A magyar baloldal ugyanabból a kottából játszik, mint a leninista bolsevikok 1917-ben, amikor német titkosszolgálati segítséggel először az orosz cárt, majd a legi...

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2015.01.19. 11:50:55

Korábbi állomáshelye Szíria volt, ahol akár személyesen is részt vehetett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a nálunk józanabb török, német, orosz, bolíviai, ecuadori, bahreini, venezuel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizsla_barat 2015.01.19. 04:34:44

Paks? Pollen? Bkk dizel hibridjei? Vadaszat?

nagyfeszültség 2015.01.19. 08:21:04

Ebben a hétben azért nagyjából minden benne van, amit egy kormány elkövethet...szégyelhetik magukat!

Netuddki. 2015.01.19. 09:08:45

Legnagyobb bűn? A 27% ÁFA. A megújulókra IS...

nagyfeszültség 2015.01.19. 09:26:51

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Ez a posztban a 3. pont:

"az atomenergia, a bioetanol erőltetése és közpénztámogatása, a megújuló energiák terjedésének pofátlan akadályozása, gátlástalan sarcolása"

csaLogÁNY 2015.01.19. 09:27:43

Szeretném kérdezni, hogy mi a probléma a bioetanollal, mint üzemanyaggal.

igazi hős 2015.01.19. 09:31:35

@poszt: "erősen környezetterhelő multicégek jogtalan, erkölcstelen előnybe hozása, beruházásaik támogatása" Azért ezt érdemes lenne kicsit kifejteni, hogy itt nem a Tesco a "bűnös multi", hanem (többek között) az Audi. Bár egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy egy nagy gyár arányaiban nem zöldebb, mint sok kis üzem.

nagyfeszültség 2015.01.19. 09:45:18

@csaLogÁNY:

Sok minden. Elveszi a termőterületet az élelmiszertermesztés elöl, negatív az energiamérlege, átláthatatlan állami támogatás igénybe vevő bűnözők kezében van a bioetanol gyártás, árt az autóknak, csökkenti a gépek élettartalmát stb...stb

bridget jones 2015.01.19. 10:06:04

Ezek a fideszes fiúk úgy vadásznak, mint a legaljadékabb kommunista gazemberek - és erre még büszkék is.
Rohadt állatgyilkosok - ez a legnagyobb bűnük!

bridget jones 2015.01.19. 10:06:04

Ezek a fideszes fiúk úgy vadásznak, mint a legaljadékabb kommunista gazemberek - és erre még büszkék is.
Rohadt állatgyilkosok - ez a legnagyobb bűnük!

új nemzetpolitika 2015.01.19. 10:07:18

@nagyfeszültség:

A legnagyobb bűnük éppen az, hogy abszolúte nem szégyellik magukat - sőt még büszkék is magukra....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.19. 10:08:25

Az atomenergiát nem erőlteti az Orbán-kormány, pontosabban a korábbiak is egyetértettek a bővítéssel. Az atomenergia az egyetlen reális és környezetbarát energiaforrás, ami biztosíthatja az ország alapellátását.

A többi pontból a legtöbb nem egyedül az Orbán-kormány bűne.

Úgy általában is nem biztos, hogy ennek a blognak politizálnia kellene.

@csaLogÁNY:

Én meg azt, mi NEM probléma a bioetanollal.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.19. 10:37:55

ha valami a gmo mentesség tényleg ér valamit.

Netuddki. 2015.01.19. 11:44:28

Aki látta az élelmiszeripar rt. nevű filmet abban jól leírják, hogy a gmo-s cégek szabadalmi díjat akarnak szedni még az után is a vetőmagtermelőktől, amikor beporzással a mesterséges génjeik gyakorlatilag megfertőzik a nem gmo növényeket. Így azokba is bekerül.

Szóval a tiltás magában nem sokat ér mert ha a környező országokban gmo növényeket termelnek akkor a széllel, rovarokkal megfertőzhetik a határ másik oldalán lévő vetéseket is.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.19. 12:36:32

Valahol láttam egy filmet a GMO növényekről. Abban azt mondták az okosok, hogy a GMO termékekkel nincs semmi probléma, mert az elfogyasztásuk és megemésztésük során úgyis molekuláris szint alá történik a lebontásuk. És onnan már nincs különbség a GMO mentes és a GMO termékek között.
De gondoljatok bele ti is, amikor megemészt valamit az ember akkor a gyomorban a gyomorsav (gyakorlatilag sósav) mindent teljesen lebont...
Szóval én nem igazán értem a GMO parát. De persze lehet, hogy nincs igazam.

Khonsu 2015.01.19. 12:56:10

Én az atomenergiát inkább az előnyökhöz sorolnám, a GMO mentességet pedig a hátrányokhoz.

Egy atom-zöld energiamix teljesen jó megoldás lenne.

Genetikailag módosított, extrém ellenálló fajták nélkül a mezőgazdaságot hazavágja a klímaváltozás, így gyakorlatilag a vesztünkbe rohanunk a tiltásával.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.19. 13:10:06

@The Ghost Wolf:

Szerintem a GMO-val nem egészségügyi jellegű a probléma, hanem gazdasági és ökológiai. Gazdasági azért, mert az előállító cégeket szinte monopolhelyzetbe hozza (hasonlóan a mindenféle hibridekhez, amelyekhez kénytelen vagy megvenni a vetőmagot. és ezzel ki vagy szolgáltatva), és ökölógiai azért, mert kiszorítja a meglévő fajtákat, ezzel megszünteti a biodiverzitást, és egy új kártevő felbukkanásakor óriási területeken mehet tönkre a termés.

További szépsége a dolognak, hogy állítólag az EU-ban azt tervezik, hogy kötelezővé teszik a nagyüzemek számára egyes fajták használatát. Ezzel lényegében törvénybe foglalják a termelők teljes kiszolgáltatottságát. (Linket sajnos nem tudok erre, pár hónapja olvastam róla.)

sanyix 2015.01.19. 13:13:38

@csaLogÁNY: pazarol, és szétcseszi a motorokat.

sanyix 2015.01.19. 13:19:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Aha nem erőlteti. Azért fogadta el ez a fasz csuti orálmuzsik putyin elvtárs visszautasíthatatlan ajánlatát egyből, versenyeztetés nélkül. Na meg a megújulók adóztatása is eléggé árulkodó, az olyanoké is mint pl a szélerőmű, amiben ugyan annyi "veszélyes" anyag van, mint bármelyik gépben amiben villanymotor/generátor van...

Szelid sunmalac 2015.01.19. 13:21:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mhm. Tehat a sugarzohulladek veszelytelen es kornyezetbarat. Meselj meg errol kerlek!

Szelid sunmalac 2015.01.19. 13:36:18

Tessek: www.heise.de/tp/news/Neuer-Rekord-Oekostrom-deckt-74-des-Bedarfs-2187079.html

Es ez azota megdolt. Szinte naponta dol meg. December pl. kifejezetten szeles volt. Vannak olyan telepulesek, amik kizarolag zold arammal uzemelnek egesz evben.

Magyarazd meg, hogy a magyar allam miert adoztatja meg kulon az osszes zoldarammal kapcsolatos beruhazast.

J.László 2015.01.19. 13:36:27

Ha engedélyezik a GMO-t, elmegyek én is terroristának.

tonypek 2015.01.19. 13:36:45

"GMO-mentes Európáért"
Mert olyan negatívan hangzik és lehet vele remekül kampányolni, akárcsak "ki a pirézekkel".
Lassan eljön az idő amikor GMO növények nélkül az embereket nem lehet ellátni élelmiszerrel. Melyik jobb: a vegyszerezett növény vagy természetes védelemmel rendelkező gén módosított növény? Lehet választani.

sanyix 2015.01.19. 13:45:53

@tonypek: a "természetes védelem" az mostanában kezd befuccsolni az erre reagáló szuperkártevők miatt...

sanyix 2015.01.19. 13:59:20

@sanyix: szóval ez megint olyan mint a "mindenhova nyomjunk antibiotikumot faszság" amivel elértük hogy visszajöjjenek olyan betegségek, amiket már elfelejtettünk...

Sembertius2 2015.01.19. 14:16:56

Most akkor ez no emisszió misszió, vagy emisszió misszió? Mert a no emisszió egyetlen megvalósítási módja kis hazánkban az atomerőmű. Lehet szélkereket, napelemet telepíteni, de abból nem lesz elég villany.

sanyix 2015.01.19. 14:26:12

@Sembertius2: atomból sem... mivel nem lehet elég gyorsan szabályozni.
Egyébként ez eléggé erőltetett és gáz magyarázat a megújulók megadóztatására.

nagyfeszültség 2015.01.19. 14:29:16

@Sembertius2:

Bizony, mert este például nem süt a nap, igaz? -:)

Sembertius2 2015.01.19. 14:44:26

@sanyix: Legközelebb ne írj hülyeséget arról, amihez láthatóan nem értesz. Mi köze a szabályozásnak a káros anyag kibocsátáshoz? Egyébként szerintem sem kellene agyon adóztatni a megújuló energia előállítását.

sanyix 2015.01.19. 14:47:18

@Sembertius2: milyen hülyeséget írtam? Ha szerinted nem kéne megadóztatni, akkor miért írtad oda a kormány mantráját?

Sembertius2 2015.01.19. 14:52:03

@sanyix: Azt írtad, hogy a no emisszió eléréséhez azért nem megfelelő az atomerőmű, mert nem lehet eléggé "gyorsan" szabályozni. Na ez volt a hülyeség. Én nem beszéltem az atomerőmű megadóztatásáról. Egyébként engem marhára nem érdekel, hogy mit mond a kormány.

turista a saját országában 2015.01.19. 14:53:14

A génkezeltség egyben nagyobb ellenállóképességet is jelent a különféle káros környezeti hatásokkal, növényi kártevőkkel szemben. Jelen korunkban az egyik legnagyobb globális kihívás az egyre növekvő népesség élelmiszerrel való ellátásának biztosítása az éghajlatváltozás, az általa jelentett környezeti-gazdasági kihívások közepette.

De a hülye emberiség a fóbiáival maga ellen dolgozik.

padisah 2015.01.19. 15:11:50

GMO: olyan géneket visznek be a növénybe, hogy az maga termeli a saját növényvédőszerét amivel gyakorlatilag minden mást növényt, állatot kipusztít maga mellől. Az általa termelt méreg meg sokkal nagyobb mennyiségben, és nem csak ott jelenik meg, ahol a mezőgazdász ki akarja szórni. Tehát a probléma egyik fele, hogy nagy mértékben, és tartósan szennyezi, mérgezi a környezetét, és az emberi fogyasztásra szánt élelmiszereket.

atom vs megújulók adóztatása:
a kettőnek semmi köze egymáshoz, az atomenergia támogatását egy "noemisszió" blognak pl a pozitív és nem a negatív rovatban kéne szerepeltetnie, hiszen az atomenergia reális alternatívája egy mátrai szénerőmű, ami elég masszívan emisszió, az atom 0 co2 kibocsájtásával szemben.
A megújulók adóztatása meg nyilvánvalóan mínuszos, és minden szempontból egy hülye döntés. Ebből az állam pénzhez se fog jutni, és semmilyen értelmes társadalmi célhoz sem jut közelebb.

Ha már valaki úgy érzi hogy neki a zöld életérzés felülbírálja a gazdasági racionalitást, akkor legalább ne akadályozza az állam.

2015.01.19. 15:17:19

@Sembertius2: Érdekes, Burgenlandban lett.
www.portfolio.hu/vallalatok/energia/burgenland_csunyan_elhuzott_hazank_mellett.207095.html

Kifogást mindig könnyebb találni, mint megoldást.

2015.01.19. 15:19:53

@turista a saját országában: A lagjobb védekezés a biológiai: ha sáskajárás van, akkor azt eszünk a kenyér helyett. Egyszer talán - ha megeszi a pityókát - a kolorádóbogár is felkerül az étlapra :)

Sembertius2 2015.01.19. 15:48:05

@fagyospityóka: Szóval szerinted szélkerékkel ki lehetne váltani az atomenergia alkalmazását Magyarországon?

2015.01.19. 16:23:45

@Sembertius2: Nem egyedül a szélerőművekkel, hanem egy okosan felépített konvencionális és megújuló mix-szel. Hogy hogyan, azt a szakemberek kell kidolgozzák. Megoldás kell, nem kifogások.

sanyix 2015.01.19. 16:45:35

@Sembertius2: miért hülyeség? Én nem értek valamit? :DD. Egy reaktor teljesítményét nem lehet csak úgy lifteztetni, mert kicsit nagy a "tehetetlensége"... Azért kellenek hagyományos erőművek.

Khonsu 2015.01.19. 17:03:59

@sanyix: Az atomerőmű ad egy viszonylag állandó alap teljesítményt a hálózatba, ezért is nevezik alaperőműnek. Nem a reaktor teljesítményét kell változtatni, hanem mellé bekapcsolni egyéb forrásokat azokban az időszakokban amikor ez az alap teljesítmény nem elég. Ezek az egyéb források lehetnek pl. gyorsan indítható gázerőművek, vagy zöld energia szivattyús-tározóval.

Utóbbira kéne törekedni. Persze a szivattyús-tározó is kicsapná sokaknál a biztosítékot, de a zöld energia infrastruktúrának a tárolás is elengedhetetlen része, és a no emissziót ez a mix garantáltan megoldja. Illetve Paks I és Paks II párhuzamos üzeméhez is mindenképp meg kell majd építeni, aztán amikor Paks I helyére bejönnek a megújulók, már ott lesz nekik készen.

Khonsu 2015.01.19. 17:17:00

@padisah: A GMO lényege, hogy olyan tulajdonságokat alakítsanak ki a növényben, melyeket nemesítéssel nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tudnának. Az egyik ilyen a kártevőkkel szembeni védettség, másik a környezeti viszonyokkal, pl. időjárási szélsőségek, talajviszonyok szembeni tűrőképesség.

A klíma változik, a szélsőségek szaporodnak, erősödnek. Eljön az idő, amikor az időjárás tervezhetetlen lesz és a hagyományos növények egyszerűen nem érnek be szabad földben. Akkor 3 dolgot tehetünk majd.

Vagy teleépítjük az országot üvegházakkal, és szabályozott környezetben termelünk, vagy extrém ellenálló GMO növényeket termesztünk, melyek kibírnak mondjuk egy aszályt, nyári fagyot, vagy özönvizet. Illetve ezek tetszőleges sorozatát egy év során.

Ezen kívül persze harmadiknak marad a GMO mentesség megnyugtató tudatával való éhhalál.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.19. 17:52:48

@Khonsu:

Sanyixnak ezt körülbelül kéttucatszor elmagyarázták. Így hát vagy trollkodik, vagy tényleg képtelen felfogni.

új nemzetpolitika 2015.01.19. 18:40:58

Az Orbán kormány 8. ökológiai fűbűne Illés Zoltán helyzetbe hozása volt.

sanyix 2015.01.19. 18:43:56

@Khonsu: aha és ezt most minek mondtad el? Én nem kérdeztem, mert tudtam hogy az atomerőmű alaperőmű, éppen ezért írtam hogy annak nem nagyon lehet egyik percről a másikra lifteztetni a teljesítményét.

Vagy ezzel azt akartad megmagyarázni hogy kell paks 2? Persze hogy kell, csak nem a szovjet elvtársak visszautasíthatatlan ajánlatát kellene elfogadni, verseny és kutatás nélkül...

padisah 2015.01.19. 23:47:13

@Khonsu: én nem vagyok biokémikus vagy orvos, de szerintem iszonyú munka bebizonyítani egy vegyi anyagról, vagy egy új növényről hogy annak hosszú távú fogyasztása nem okoz valamilyen betegséget, pl. rákot. Márpedig a GMO rendre olyan élelmiszernövényeket hoz létre, amelyekről nem lehet biztosan tudni hogy nem mérgezőek-e, és nem okoznak rákot néhány év fogyasztást követően.

A hagyományos élelmiszerről viszont tudjuk, mert már elég ideje fogyasztjuk őket.

Ezen kívül a GMO-t kapásból szabadalmaztatják is, és jogdíjakat szednek amit sokszor eléggé galád jogi támadások vagy fenyegetések kísérnek, tehát én abszolút helyeslem a dolog kiszorítását. Ennek technikailag is más formában, és jogilag is más keretek között lenne létjogosultsága, így ahogy most működik, így nem.

nagyfeszültség 2015.01.20. 06:32:35

A szélkerékadó mindent visz - a kurva anyjukat!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.20. 08:27:16

@nagyfeszültség:

Nyugi, ez még csak a termékdíj lesz. Az az összeg, amelynek szakértők szerint a hatodáért profitorientált vállalatok megoldják az ártalmatlanítást. Nálunk nyilván valami haveri cég fogja ugyanezt tenni, a nyugat-európai árak hatszorosáért.

Az adó majd csak ezután jön. Előbb-utóbb nem lesz ingyen a villamos hálózat ingyen tárolásra való használata sem, amivel még csak-csak egyet is lehetne érteni, ha a villanycég nem csökkentett áron venné át a termelt áramot. De azt teszi, miközben a hálózatot nemigen használod, mert jó eséllyel csak a legközelebbi szomszédig kell eljuttatni.

gigabursch 2015.01.20. 20:33:42

Arra szeretnék választ kapni - mert nem világos nekem - a megujulók ÁFA tartalma szigetáram üzemmódban értelmszerűen ugye nincs?

Csak akkor ha a hálózatba termelek vissza - ha jólolvastam ki eleddig mindenhol a sorok közül.

Ami az atomot illeti:
Személy szerint jobban hiszek a decentralizált áramtermelésben, azaz a mezőgazdasági földeken sok-sok szélkerék (sőt a halastavak többségében is, ahol a szél mindig felgyorsul a vizek hullámhatása miatt) szerintem jobb mint pár nagy atom/hő erőmű.
Dettó sok kicsi biomassza erőmű - aminek viszont kötelezően meg kell oldani a hőhasznosítását is, jó példa a szomszédban Németújvár (Güssing), vagy épp pár hazai (ami lehetne sokkal jobb is), így Szentendre vagy Tata.

De őszinte leszek - nem tudom a helyes választ (műszaki, közgazdasági és egyéb szempontok)

Mindenestre egy decentralizált rendszer könyebben teszi lehetővé a többoldalú betáplálást illetve pl egy hadiállapot esetén sokkal kevésbé sérülékeny.

Arcade Macho 2015.01.21. 23:04:18

@padisah: "A hagyományos élelmiszerről viszont tudjuk, mert már elég ideje fogyasztjuk őket."

vagy nem...
a noveny fajtanemesites pont errol szol, hogy valtozik valami, pont mint a GMO-ban
lasd fertodi zamatos: Keresztezve 1978, minősítve 1986.

Arcade Macho 2015.01.21. 23:08:09

csatlakoznek amugy a tobbiekhez...
noemisszio blognak eppen az atom mellett kellene alljon

a matraban meg azt a tozeget hagyjak csak a helyen, nem zavar ott senkit, sokkalta jobb lenne elobb a kulfoldi urant "elegetni", ami nalunk van azt meg megorizni az utokornak

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.23. 13:01:04

@Arcade Macho:

A hagyományos nemesítést/keresztezést azért ne nagyon hasonlítsd a génmódosíításhoz. Az előbbinél meglévő géneket rendeznek újra, míg az utóbbinál mesterségesen hoznak létre mutációkat. Mutációk persze természetes úton is létrejönnek (szerencsére, különben sehol nem lennénk), ám a mérték nem mindegy.

Amúgy semmi baj nem lenne a GMO-val, ha nem állna fenn a meglévő fajták kiszorításának a veszélye, valamint bombabiztosan el lehetne szigetelni a hagyományos termőterületektől. Addig azonban érdemes elelmélkedni a hagyományos és a mindenféle nemesített paradicsomok íze közötti különbségen. Már akinek még van alkalma igazi paradicsomot kóstolni.

gigabursch 2015.01.23. 18:52:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ami a paradicsom ízét illeti.

Egyik bátyám termesztett paradicsomot ládában az erkélyen.
Szo-szo, de azért nem volt túl finom.
Ugyanez az anyag kint a kertben nálunk viszont tök jó volt.

Következő évben mondtam neki, hogy egy kevés (de tényleg csak keveset, ahogy a levest sózza) hamut szórjon bele a virágföldbe, és tádáááám, sokkal jobb lett.
Na ezen belelkesedett a tesóm, mert úgy vélte feltálálja a spanyolviaszt.
Következő évben kísérletezett:
egy láda natúr virágföld, egy hamus, egy meg kapott némi közetgyapot maradékot is.
Abban az évben ez utóbbi volt a legjobb ízű.
Év végére a közetgyapot java erősen "feloldódott" a talajban.

Idén mindezt tetézi némi talajbaci kivonattal is.

Szóval ami a lényeg:
Rengeteg olyan hulladék van, ami ma szemét, holott nagyon is kéne a talajaink visszatáplálásához, újraéltetéséhez.
Nem is oly rég feleségem másoddiplomáját szennyvíziszapkezelésből írta, ahol a szennyvíziszap (ami alapban erősen fertőző és veszélyes anyag) megfelelően keverve zöldhulladékkal, fahamuval másfél év alatt fertőzési szempontból steril, kiváló virágföldet lehetett készíteni, de igazában mindenféle talajjavításhoz (melioráció) kiválóan hasznosítható alapanyag került ki a fendszerből, nagy(!) mennyiségben.

Csak még úgy tűnik elgé gazdagok vagyunk ahhoz, hogy mindezzel ne foglalkozzunk - egyelőre.

S ami az igazán lényeg:
Megfelelő körülmények között rengeteg élettelen, holttá tett anyag élővé válik ismét.
S akkor a paradicsom is finom marad.

gigabursch 2015.01.23. 18:56:21

@gigabursch:
Ma épp a Sajó-Hernád-Takta-Tisza öblében jártam.
Lézeng ott egy, azaz egy szélerőmű.

Elnézegettem a tájat, ez egy természetes tölcsér, benne felgyorsuló széláramlattal.
Miért is nem használják ezt ki? (erre a miértre elég sok választ lehet mondani)
Elég sok ilyen terület van itthon.

gigabursch 2015.01.23. 18:58:56

@új nemzetpolitika:
S a negyedik erénye, hogy ezt a faszit hagyták, hogy önmagát építse le.

gigabursch 2015.01.23. 19:08:36

@turista a saját országában:
Csakhogy példának okáért a kukorica bogár elkezdte fertőzni (azaz boldogan rágicsálni) azokat a GMO kukoricákat is, amelyek eddig ellenállónak minősültek.
Hogy a kukica bogár genomjában milyen változásment végbe - a fene se tudja, de ha lehet, akkor a sajét genomomat ne roncsolják.
Tehát a kukorica utén kukoricát vetek ezer hektár számra - megdőlt.
(ezzel szemben nagyanyáink kertjében nem volt gond, mert ott elegendő volt a szegélyek felől a különböző predátor szervezeteknek a "hatósugara", ill azt még kézzel kapálták)

Egyébként ha az ember megismeri "Az Ember, aki fákat ültetett" c. film (fent van a Tecsőn) hősének életútját, valamint összeveti Fehér Dániel erdész prof. 1932-es és 1934-es szaharai expedíciójának* tanulmányaival, eredményeivel, akkor rádöbben, hogy egész tájak területek megváltoztatásához csak némi szemléletváltozás szükséges, utána meg némi cselekedet, türelem és alázat.
S az eredmény elképesztő.

____
*Kevesen tudják, de ezt a munkásságot a mai napig a különböző űrügynökségek alapműként kezelik, hogyha egyszer az ember eljut más bolygóra, akkor hogyan tudja termővé tenni.

gigabursch 2015.01.23. 19:19:41

@The Ghost Wolf:
A HCL sokmindent lebont és sokmindent nem.
Amíg a disznó és a vaddisznó vidáman megeszi a gyilkos galócát és bóklászik tovább röfögve-túrva, addig neked 48 óra alatt belepusztul veled együtt a májad. VAgy inkább a májaddal tenmagad is.
A sósav (ami a világ egyik legérdekesebb vegyülete*), nem roncsol totálisan, csak a zsírokat, a fehérjéket, a cukrokat, stb egymástól eltávolítja.
Az igazi bontást, ami az újjáépítés alapja az enzimek végzik, mert az ő munkájuk révén lesz valami átalakítható.
Nekünk nincs olyan enzimünk, ami vinné a gyilkos galóca mérgét, a röfiknek van.
Ha minket "meggéemóznának" és lenne ilyen enzimünk, nem biztos, hogy jobban éreznénk megunkat.

______
M/ikor hetedikes voltam feltette a kérdést a kémia tanárunk:
- Na gyerekek, a HCL kovalens kötésű vagy ionos kötésű?
Nem tudtunk helyesen válaszolni. Mindkettő és egyik sem.
Ugyanis attól függően hogy poláros vagy apoláros közegbe kerül másképp kezd el dolgozni. H+ és Cl- vagy csak H és Cl keres magának párt és annak megfelelően roncsol.
Az az egy elektron ide-oda erősen nem mindegy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.23. 21:15:10

@gigabursch:

Biztos igazad van (én hülye vagyok a témához), a kizsigerelt ill. nem kellőképpen kezelt talaj is okozhatja. A közetgyapot érdekes infó, de ha belegondolok, jogos.

Köszönöm a tippeket, jövőre mi is kipróbáljuk, amit most írtál.

gigabursch 2015.01.24. 23:37:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ha a jövöre a tavasztól számít, akkor jó, egyébként ne várj vele még egy évet-
:-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.01.24. 23:48:05

@gigabursch:

Sajnos kell várni egy évet, mert a telket csak tavasszal vesszük meg, és még sok munka lesz vele, mire elkezdhetünk kertészkedni.

Arcade Macho 2015.01.25. 20:54:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A hagyományos nemesítést/keresztezést azért ne nagyon hasonlítsd a génmódosíításhoz."

igazad van a GMO az preciz, mar-mar sebeszi, mig a keresztezes meg brutalisan mindenre hat :)))

Arcade Macho 2015.01.25. 21:20:08

a paradicsom az egy nagyon ontokonszuros pelda a hagyomanyos melletti ervelesre...
szuperedes hibridek vannak amik agyonverik az ugynevezett hagyomanyosat, meg lehet nezni a VALODI listat, amit normalisabb helyeken kezitenek! es nem a magyar piacokon sajnos ilyen fajtak sajnos elegge ritkan vannak, ha kell, akkor az ebay.co.uk -n meg kell rendelni
(meg egy kis segitseg... az F1 vagy hybrid az azonnal lathato, hogy anti-hagyomanyos :) )
kert.postr.hu/melyek-a-legfinomabb-paradicsomfajtak
www.ballcolegrave.co.uk/Gardeners/gardener_news.aspx?pressID=322&highlight=tomato+test#article

namost hogy a paradicsomnak mi is az a tulajdonsaga amire ramennek az meg egy masik kerdes... van olyan amit nem kap el a lisztharmat, van olyan amit ezen felul lehet kombajnnal szuretelni, az izhez meg semmi koze, az lesz amit anno el akartak erni a keresztezesnel

de itt van egy kis attekinto a temaban
www.origo.hu/tafelspicc/alapanyag/20130807-paradicsomban-sehol-nem-vagyunk-fajtak-cherry-ponderosa-lucullus-koktel.html


süti beállítások módosítása