Miért fikázzátok az 1-es villamos fejlesztését?

2015.05.03. 08:15 - vancat

villamos_1.pngSoha nem gondoltam volna, hogy a magyar média józanabb, progresszívebb része, konkrétan a legnépszerűbb hazai közéleti, gazdasági internetes portálok is képesek hangulatot kelteni egy budapesti villamosvonal építése ellen. Az elmúlt napokban szinte sorjáztak a cikkek és elemzések arról, hogy mi minden lenne sokkal, de sokkal fontosabb annál, mint hogy meghosszabbítsák az 1-es vonalat az esztergomi vasútvonal Aranyhegy állomásáig.

A kormány Balázs Mór tervében is szereplő fejlesztés lényege, hogy az úgynevezett második, külső villamoskörgyűrű, az 1-es vonal végre-valahára az esztergomi vasútvonal Aranyvölgy megállójától egészen a Kelenföldi pályaudvarig (mindkettő úgynevezett intermodális központ) közlekedjen.

E terv, most úgy tűnik, valóra válhat, hiszen bekerült abba a projektlistába, amelyet a főváros közgyűlése is jóváhagyott.

A mindeddig agyonhallgatott projekt fikázása pedig lényegében a projekt elfogadásának pillanatától folytatólagos. Az érvek: "nincs is valódi forgalmi igény", "sokkal fontosabb fejlesztések is lennének", "biztosan azért fogadták el, mert Tarlós Óbudán lakik" stb.

Már eleve rémisztő az, hogy miközben szétlopják az országot, dőzsöl és röhög a markában a politikai elit, meg a velük szimbiózisban bűnöző gazdasági elit, miközben el akarják törölni a föld színéről azokat a nemzeti parkokat, amelyekhez még Kádár gyilkos rezsimje sem mert hozzányúlni - nos mindeközben a magyar média budapesti villamosépítést fikáz.

Az fáj a - vélhetően döntőrészt autóval közlekedő - médiamunkásoknak, hogy talán 2020-ra az 1-es villamos eljut az óbudai keresztény és zsidó temetőig, az ottani lakóővezetekig, és az esztergomi vasútvonalon a Pilis felőli agglomerációból érkezők közvetlenül a városhatáron szállhatnak át az addigra a budai fonódó hálózat részét is képező vonalra.

Ez a helyzet kicsit engem arra emlékeztet, mint amikor a rendszerváltás környékén nagyszerű barátunk, az azóta sajnos már elhunyt Kőhalmi István, a Városi Biciklizés Barátai Egyesület elnöke bicikliutakat, biciklitárolókat követelt a fővárosba. Mire az akkori politikusok azzal érveltek: miért kellenének, bicikliutak, tárolók, hiszen alig bicikliznek Budapesten.

Nos, körülbelül hasonló érv most az 1-es meghosszabbítása ellen az, hogy most, amikor még nincsen villamos, nincsen elegendő forgalmi igény.

A jól tájékozottak másik része szerint Tarlós erőltette az 1-es villamos hosszabbítását, mert óbudaiként le akarja tenni a névjegyét Óbudán.

Nos, aki az 1-es villamos Aranyvölgyig meghosszabbítását erőltette, az nem Tarlós, hanem Óbuda szocialista országgyűlési képviselője, Kiss László, és óbuda fideszes polgármestere, Bús Balázs voltak.

Mindenki más, az LMP, a DK, az Együtt, a Jobbik is kollektíven leszarta, fikázta, kiröhögte, agyonhallgatta.

Ezek a tények.

A többi csak ócska, villamosfikázó duma - amit sajnos kritikátlanul magáévá tett a magyar média jobb sorsra érdemes - elvben - igényesebb része is.

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr827425766

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.05.04. 10:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pedró27 2015.05.03. 16:34:41

Nyilván azért fikázzák, mert nem bírják megemészteni, hogy egyre látványosabb Demszky leszereplése és a lehetőségek, amiket elszalasztott. Ritka nagy lehetőséget kapott mint liberális politikus egy nagyváros élén és 20 év alatt nem tudott mit letenni az asztalra. Egyszerűen nem is értem, hogy miért.

Amúgy érvek az érintett villamosfejlesztés mellett:

1, Egyszerre növeli a villamoshálózat és az esztergomi vasút vonzerejét
2, Növeli a kihasználtságot az érintett villamosok belső szakaszain is
3, Felértékeli a környéket
4, Még autósokat is átcsábíthat

...plusz bónusz érv, amúgy is, minden villamosításnak örülni kell Budapesten

nagyfeszültség 2015.05.03. 17:44:57

@Pedró27:
Mélységesen egyetértek!

Én egyébként azt nem tudom megemészteni, hogyan lehet Demszky még mindig szabadlábon olyan ipari méretű közpénzlopás és pazarlás után, amely a nevével fémjelzett korszak sajátja volt.

szb9 2015.05.04. 00:23:33

Azért itt nem csak érzelmi/politikai alapon megy a "fikázás". A megvalósíthatósági tanulmányból is kiderül, hogy az említett projekt nem megtérülő.
Félreértés ne essék, villamospárti vagyok, és örülök a városfejlesztésnek. Csakhogy akkor választottak volna ki inkább egy másik, jobb megtérülésű villamosprojektet a vizsgált lehetőségek közül.
Nincs annyi pénz, hogy minden megvalósuljon, azért kéne első körben a leghasznosabbakat megcsinálni.

Arcade Macho 2015.05.04. 00:34:01

valo igaz hogy jelen pillanatban hogy nem megy a vasut rendesen igy egyaltalan nincsen ra igeny :)))

amikor mostanaban a sok cikket olvastam pl. ez: tldr.444.hu/2015/05/01/a-4-es-metronal-is-haszontalanabb-projektekbe-fognak-tarlosek/
akkro rogton ez a blog szerzoje jutott eszembe hogy milyen vehemensen brusztolt ezert a villamos vonalert :)

a tobbi sajtomunkasnal meg olyan erzesem van hogy mindegy mit csinalnak azonnal nekilatnak fikazni

Arcade Macho 2015.05.04. 00:36:18

@szb9: abban egyeterthetunk hogy a kek metro mint szupervillamos az uberel barmilyen epitendot?
a fenti 444es cikk, elso pontja: "125 milliárd forint jut a 3-as metró infrastrukturális felújítására. (A szerelvények felújítására 60 milliárd forintos hitelt vesz fel a Főváros)."

es van meg 45 Mrd villamosokra, es utana nicnsen tobb penz az adott ciklusban

István Gyuri 2015.05.04. 05:11:00

"nos mindeközben a magyar média budapesti villamosépítést fikáz."
Nos, úgy látszik, nem olvasd el az írásokat és csak Te fikázol.
Nem általában a villamosépítés ellen írtak, hanem más villamosfejlesztést tartanának fontosnak. Nagy különbség, sajnálatos, hogy nem sikerült megérteni, és nekiállsz hőbörögni (minősíthetetlen stílusban).

"Az fáj (...) az 1-es villamos eljut az óbudai keresztény és zsidó temetőig"
A 28-as villamos eljut odáig (na nem Óbudán, még mielőtt belekötsz) - mennyi is az utasszáma? Miért nem jár ki a 37-es is a zsidó temetőig?

"az ottani lakóővezetekig, és az esztergomi vasútvonalon a Pilis felőli agglomerációból érkezők közvetlenül a városhatáron szállhatnak át az addigra a budai fonódó hálózat részét is képező vonalra."
Miért lenne jobb (legalábbis egy villamosvonalat igénylő mennyiségű utasnak), hogy a városhatárnál átszálljanak egy, a vonatnál lassabb járműre, amiről igazán kiváló átszállási kapcsolatok lesznek a HÉV-re a Batyi, az M3-ra Újpestnél és a végállomása pedig a belváros szívében, a Nyugatinál lenne a 4-6-osra átszállási lehetőséggel?
Természetesen indokolható az aranyhegyi hosszabbítás is, én is csak a prioritási sorrendjét nem tartom megalapozottnak, még mielőtt engem is villamosellenesnek tartanál...

glinolid 2015.05.04. 06:13:52

Ismét lemaradtunk. Olyasmibe döntjük a pénzt, amit már rég tulhaladtak. A drága villamospálya felújítás és villamos beszerzés helyett inkább zártpályás, ahol lehet nyitott, de a forgalomtól elkülönített busz vonalakat kellene kiépíteni. Ezeken a pályákon pedig györstöltésű villamos halytású buszokat kell járatni. Az előnye, olcsóbb és könnyebb kocsiszerelvények, nincs szükség felsovezeték és sínpálya kiépítésére. Ha má' keleti nyitás, akkor vegyünk példát a kínaiktól, pl.

nu pagagyí 2015.05.04. 06:27:16

Szerintem fontosabb lenne a négyes metró kiépítése az eredeti tervek szerint. Demszkyt pedig hadd védjem meg, vele csak egy baj volt, nem tartozott a jobb- és baloldal közösen üzemeltetett maffiájába, ezért mindkét oldal meg szeretett volna szabadulni tőle. Budapest sokat vesztett ezzel a 20 évig tartó ocsmány kiszorítósdival és persze így sem lett jobb, sőt.

joszip 2015.05.04. 06:40:41

Plagizálok, de találó: néhány hülye annak idején vasutat épített Vác és Budapest között, holott a korábbi utasszám ezt a beruházást egyáltalán nem támasztotta alá.

Grgabácsi 2015.05.04. 07:23:52

Hogy miért?

- mert az arrafelé utazóknak plusz egy átszállást jelentene, csak így lenne utas azon a villamoson.
- mert vannak más, nagyságrendekkel fontosabb villamosfejlesztések. Pl. a 42-es hosszabbítása, Rákóczi út, Bajcsy-Zsilinszky út. (14-es és 47-49-es összekötése) A külső Bécsi úti villamos Budapest közlekedésfejlesztési ötletei közül nemhogy az első 10-ben, de még az első 25-ben sincs benne.

Grgabácsi 2015.05.04. 07:24:47

@glinolid: Ezzel több baj is van. Pl. az, hogy nem létezik. Másik pedig az, hogy ugyanannyiba kerül, mint egy villamos. Vagy többe.

midnight coder 2015.05.04. 07:28:21

Mindenesetre az 1-es villamos meghosszabbítása az Info-Park felé igen sokunk életét könnyítette meg. Köszönet annak, aki anno kitalálta hogy végre csinálják meg.

glinolid 2015.05.04. 07:43:32

@Grgabácsi: Csak utána kéne járni és nem a homokba dugni a fejünket. Csókoltatom a magyar "értelmiséget". Röhögök bmeg. LOL

www.youtube.com/watch?v=t3rg-SsPJuU

Ez pedig az eu-ból:

www.forbes.com/sites/williampentland/2013/06/08/electric-bus-fast-charges-in-15-seconds/

Fekete Szurok 2015.05.04. 08:08:21

A déli szakasz is nettó pénzkidobás, és nem lenne sokkal több utas, ha Kelenföldig érne a pálya. Ott elég volt egy csuklósbusz, a háromszoros kapacitású villamosonnaná, hogy lézengenek . A MUPA-nal megfigyelhető, hányan utaznak át vele a Rákóczi hídon. A külső Bécsi útnál is első körben utasszámlálás kéne. Egyébként pedig a Volánbusszal érkezőket valóban +1 átszállásra kényszerítik majd. Nyilván, aki teheti, majd vonatra vagy egyéni közlekedésre vált. Mellesleg mi értelme a transzkontinentális villamosnak? Óbudát és Kelenföldet a fonódók is összekötik majd, rövidebb útvonalon....

Mészáros Laci 2015.05.04. 08:18:28

a magyar média mindent fikáz.

szegények még büszkék is erre.

Gera 2015.05.04. 08:21:20

Az egészen biztos, hogy nem lakik ott annyi ember, hogy villamost kelljen építeni. Azt nem tudom, hogy a további útvonala során amúgy kiváló átszállási lehetőségekkel bíró vonatról hány ember szállna le emiatt, ez akár indokolhatja, meg az is, ha leraknának oda valami gigaparkolót.

♔batyu♔ 2015.05.04. 08:56:05

Demszky híveit elkeseríti, hogy Tarlós 4 éve alatt nagyságrendekkel több történt, mint Demszky 20 éve alatt.

Az SZDSZ és hasonlók alapvetően csak roncsolni tud, ezt láttuk, nem véletlenül húzták le őket a WC-n a választók.

A média java része sajnos SZDSZ-féle liberális, kommunista tanárokkal, szülői háttérrel.

♔batyu♔ 2015.05.04. 08:58:30

@glinolid: Nézz már utána, a kínaiak hány km-en csinálják és milyen utakon.

Pedró27 2015.05.04. 08:59:20

@glinolid: "Ha má' keleti nyitás, akkor vegyünk példát a kínaiktól, pl. "

Egyetértek, vegyünk példát:

index.hu/kulfold/2014/10/16/sanghajba_negyven_ev_utan_visszaternek_a_villamosok/

:D

nagyfeszültség 2015.05.04. 09:14:44

@szb9:
Szerintem az elég hasznos, hogy a őilisi aglomerációból (kb félmillió ember) közvetlenül eljuthassanak Budán és pesten bárhová a Budai Fonódó hálózat segítségével. merthogy az Ararnyvölgy végállomás lényegében annak is végállomása lesz...

nagyfeszültség 2015.05.04. 09:16:28

@♔batyu♔:

Így van. Villamosfikázás helyett oknyomozhatnának Demszky korrupcióiról.

halaloszto 2015.05.04. 09:16:57

@Pedró27: az esztergomi vasút vonzerejét minek növelni? hány éve nem jár? aki azt rendszeresen használta valaha, már el is felejtette hogy volt. vett autót, elköltözött, munkahelyet váltott.

Vajk

Arcade Macho 2015.05.04. 09:17:28

@glinolid: "A drága villamospálya felújítás és villamos beszerzés helyett inkább zártpályás, ahol lehet nyitott, de a forgalomtól elkülönített busz vonalakat kellene kiépíteni."

azaz trolit
olyat ami nalunk mar regesreg ota van
egyebkent igazad van azt kellene epiteni, csak az a gond hogy az EU arra nem ad penzt :)))

igazi hős 2015.05.04. 09:25:48

@Pedró27: Igazad van, már csak az a kérdés, hogy a többi, hasonlóan hasznos, de Óbudát nem érintő fejlesztés miért nem valósult meg. Szerintem a csömöriek is örömmel jönnének be a városba gyorsan, átszállás nélkül. Az érdiek is. A vecsésiek és a gyáliak is. Ezek ugyanakkora tömeget érintenek, mint az 1-es meghosszabbítása, és még kevesebb pénzbe is kerülnének. Talán pont ez a baj: kisebb projektből kevesebbet lehet lopni.

igazi hős 2015.05.04. 09:32:18

@midnight coder: "igen sokunk életét könnyítette meg" Kicsit konkrétabban mennyi az "igen sok"? Volt már olyan, hogy nem félig üres szerelvényen ültél? Lássuk be, hogy amíg a 2. legforgalmasabb bp-i tömegközlekedési eszköz a szétesés szélén áll, addig az 1-es meghosszabbítása normális országban nem lett volna időszerű. Ebből is látszik, hogy nem arra költünk, amire kell, hanem amire az EU pénzt ad.

nyelv-ész 2015.05.04. 09:36:36

@István Gyuri: Légy szíves, és képzeld rá a cikkben szereplő térképre a budai fonódó hálózatot is, amelynek északi pontja pont ott lesz, ahol az 1-es északi vége.

Attól, még, hogy munkanevén ez az 1-es meghosszabbítása, attól még ugyanúgy a budai hálózat számára is megteremti az északi csatlakozást az esztergomi vonalhoz, és már nem kell azon agyalni, hogy HÉV-vel és átszállásokkal utazzon-e a dél-budai régióba a kedves utas, ha Pilismicsodáról jön vonattal.

István Gyuri 2015.05.04. 09:42:41

@nyelv-ész: Nem kell odaképzelnem, tudok róla (sőt lehet, hogy nem is az 1-es menne tovább, hanem a budai fonódó egyik viszonylata).
Azt hiszem érthetően leírtam, hogy nyilván lesznek olyanok, akiknek ez a fejlesztés pozitív változást fog hozni (az M4-nél is voltak ilyenek). Csak ahogyan itt sokan mások is, én sem látom bizonyítva azt, hogy ennek kellene az elsők között lennie.

konrada 2015.05.04. 09:45:45

@nyelv-ész:
...főleg ha sikerülne csinálni a végállomáshoz egy elfogadható méretű P+R-t.

Pedró27 2015.05.04. 09:46:59

@halaloszto: Lehet, hogy elfelejtette, de majd újra eszébe jut, ha majd jár. Ilyen erővel soha semmilyen új közlekedési eszközt nem érdemes létrehozni.

Arcade Macho 2015.05.04. 09:49:15

@igazi hős: "Szerintem a csömöriek is örömmel jönnének be a városba gyorsan, átszállás nélkül. Az érdiek is."

mester tanitsal trollkodni!!!

Csömör: www.bkk.hu/menetrendek/#H9
Érd: ott a vasut, at lehet szallni az M4re faintosan, sot !!! 4-5 ev elteltevel ugyanarra a vellamosra fel tudnak szallni mint a pilisiek, azaz az 1es gyorsvillamosra

Alick 2015.05.04. 09:50:42

@nu pagagyí: a négyes metróról azóta kiderült, hogy az utasszámhoz képest (európia viszonylatban is) rohadt drága presztizsberuházás (pénzmosoda?) volt.

Pedró27 2015.05.04. 09:51:17

@igazi hős: Igazad van, és elárulok egy titkot: ha Vecsésre építenének villamost, amellett is érvelnék.

Történjen valami, ez a lényeg. Ne csak a vita folyjon hosszú éveken át, hogy minek kellene ELŐBB megépülnie.

szb9 2015.05.04. 09:57:22

@Arcade Macho: igen, az M3-as metrót azt muszáj, mert már életveszélyes. És elég forgalmas, fontos vonal.
@nagyfeszültség: hasznos lehet valamennyi embernek, persze hogy nem totál hülyeség, nem is azt mondtam. Csak azt, hogy nem biztos, hogy a leghasznosabbakat válogatták ki az előkészített villamosprojektek közül.

nyelv-ész 2015.05.04. 10:00:51

@István Gyuri: Gyanítom, ilyen bizonyítást nem fogsz látni a tisztelt közgyűléstől. Mindenesetre annyiban van értelme ezzel kezdeni, hogy a fonódó elkészülte után ez a két fejlesztés a budai oldal közlekedését látványosan javítja. A pesti oldalon nagyon sok szakasz megépítése szükséges ahhoz, hogy kialakuljon a kívánt hálózati struktúra, és gondolom, erre még nem tudtak pénzt kisírni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.04. 10:45:13

@Pedró27:

2010 előtt (Demszky regnálása idején) az esztergomi vasútvonal egy lepusztult hulladékhalom volt, amivel szemben az autóbusz (és az autó) még úgy is versenyképes volt, hogy a solymári Auchantól folyamatos az araszolás.

Egyszerűen nem volt értelme megépíteni hozzá a villamost.

Óbuda MÁV állomásra a 60-as busz már nagyon régen kijár, de az nem Demszky hibája (szerintem), hogy a BKV és a MÁV nem voltak képesek hangolni a csatlakozást. - Főleg a BKV-nak kellett volna igazodnia.

Pedró27 2015.05.04. 10:53:53

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Egyszerűen nem volt értelme megépíteni hozzá a villamost."

Ez így van. Az egész azóta lett érdekes, hogy nekiláttak az esztergomi vasútnak.

Hozzászólásom első bekezdése a címben feltett kérdésre (Miért fikázzátok?) próbált válaszolni, kicsit átfogóbban.

Pedró27 2015.05.04. 11:01:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Óbuda MÁV állomásra a 60-as busz már nagyon régen kijár, de az nem Demszky hibája (szerintem), hogy a BKV és a MÁV nem voltak képesek hangolni a csatlakozást. - Főleg a BKV-nak kellett volna igazodnia."

Ha a BKV-nak kellett volna igazodnia, akkor az bizony Demszky hibája. De pont ezt nem kérem rajta számon, mert az a vasút abban az állapotban tényleg használhatatlan volt.

nu pagagyí 2015.05.04. 11:37:56

@Alick: Az utasszám akkor fog nőni, ha bekapcsolják azokat a területeket is, amik az eredeti tervekben szerepeltek, de egyelőre nem épültek meg.

Egy metróberuházás nyilván drágább, mint egy ugyanolyan hosszú villamosvonalé, de a metrónak sok olyan előnye van, amit nem feltétlenül forintosítanak. Például nem foglal a felszínen helyet, nem befolyásolja a menetidőt az időjárás vagy a forgalmi helyzet. A metró és villamos úgy viszonylik egymáshoz, mint egy svájci óra a kínai időmérő eszközhöz. Mindkettő alkalmas az idő mérésére, de hosszabb távra érdemesebb az előbbit megvenni. A probléma nálunk az, hogy hosszabb távra itt senki nem tervez.

pgeri 2015.05.04. 11:40:31

Azt nem mondja senki, hogy soha nem kell ilyet építeni. Hanem hogy ezt majd talán akkor kéne, amikor már nagyon nem tudunk mit kezdeni az irgalmatlan mennyiségű pénzünkkel, meg a GDP felpörgött mondjuk a kétszeresére.

Addig is olyan projekteket kéne kiválasztani, amik már ma is hasznosnak látszanak, azaz a megépítési költségüket visszahozzák legalább társadalmi haszonban (pl. időmegtakarítás, légszennyezettség csökkentése). Számtalan ilyen projekt lenne (ahogy már írták előttem), ezekből egy darabot sem sikerült eltalálni a mostani programnak.

Ez a fikázás oka és nem más. Az meg teljesen irreleváns, hogy szoci kerületi vezető, Fideszes főpolgi, vagy pártfüggetlen szakértők miatt alakult-e ki ez a lista. A lényeg, hogy a lista szar.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2015.05.04. 12:22:37

Az újszülöttek számára: az 17-es villamos a Vörösvári út rekonstrukciója (értsd: lakótelep építés) előtt Óbuda vasútállomásig járt, és igen forgalmas volt!

nyelv-ész 2015.05.04. 12:28:26

@pgeri: Hát ez így ebben a formában nem igaz, mivel ez a fejlesztés sokat javít a 10-es út menti agglomerációtól kezdve az észak- és dél-budai relációkon át a Kelenföldre beérkezők közlekedéséig bezárólag elég sokak számára. Ráadásul mindez kettő(!) darab vonalhosszabbítással.

Azért, mert a pesti oldalon is van tizensok fejlesztésre váró vonal, attól ennek még igenis elég komoly előnyei vannak.

nyelv-ész 2015.05.04. 12:32:28

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Szerintem tévedsz, a Bécsi úton a Vörösváritól kifele csak troli volt a háború előtt, villamos sosem. A troli is csak a temetőig ment.
Plusz volt egy egyvágányos HÉV szárnyvonal Óbuda MÁV-állomásra, amelyik a Szentendrei HÉV-vonalról ágazott le a vasúti összekötő előtt, és amit dízellel ma is lehet használni.

Alick 2015.05.04. 12:37:35

@nu pagagyí: Ez teljesen jogos és én is örülnék akár 8-10 új metróvonalnak is. Csak az a gond, hogy nincs annyi pénzünk rá, mint az Emirátusoknak vagy a kínaiaknak.
Ha lenne, akár fele jegyárak mellett is volna értelme...

Rézfánfütyülő fűzangyal 2015.05.04. 12:43:53

@nyelv-ész: Mea culpa! Igazad van! A troli szűnt meg!

gigabursch 2015.05.04. 13:19:49

@Rézfánfütyülő fűzangyal: @nyelv-ész:
Mi volt az oka anno a HÉV-Troli kombó felszámolásnak?
(nyilván "megmagyarázni" mindent meglehet, de inkább az ésszerű okok lennének érdekesek - fennállnak-e, mennyire változott meg ahhoz képest a világ és a forgalmi igény)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.04. 13:29:28

@Rézfánfütyülő fűzangyal:

Óbuda vasútállomásra sosem járt villamos.

A lakótelep építése előtt a 17-es a MArgit kórházig járt, a 11-es járt a Bécsi út-Nagyszombat utca-Lajos utca-Vörösvári út útvonalon Óbuda forgalmi telepig, ami kb a mostani Vörösvári úti végállomás helyén volt.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2015.05.04. 13:33:52

Budán csak kevés troli vonal volt, ezért a budai, Tölgyfa utcai troligarázst felszámolták, és vele a budai vonalakat is. Helyette a "korszerűbb" buszjáratokat telepítették. Így ki lehetett szélesíteni a Vörösvári utat is. Ezzel megnőtt a 10-es út átbocsátóképessége.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.04. 13:37:28

@Rézfánfütyülő fűzangyal:

Miért írsz baromságokat?

Budán egy trolivonal volt, az óbudai.

A Tölgyfa utcában sosem volt troligarázs. Valamikor nagyon régen a Pálffy téri kocsiszín volt ott (Bem tér korábbi neve), majd később BKV jóléti raktár volt, valamilyen műhely is üzemelt ott, és az árambetáplálása a 4-6 villamosoknak mai napig onnan van, illetve a fonódónak is onnan lesz (Fekete Sas utcán vezették le a kábelt kb 2 hónapja).

Rézfánfütyülő fűzangyal 2015.05.04. 13:40:52

Ebből nem engedek. A Fekete sas, Tölgyfa, Henger utca háromszögében volt a troli garázs, és javító műhely. Jelenleg irodaház, de a falában emléktábla jelzi a beépített öreg falak múltját.

halaloszto 2015.05.04. 13:52:53

@Pedró27: ilyen erővel építhetnénk villamost Gyálra. Idővel, 1-2 évtized alatt egész sok gyáli találna magának melót a fővárosban, meg ki is költözne pár család.

Vajk

pgeri 2015.05.04. 13:54:26

@nyelv-ész: a poszt nem beszélt a kelenföldi hosszabbításról, így azt én sem érintettem. Az valóban hasznos. A 10-es út melletti részen ellenben a vasút fog sokat javítani, mint azt már mások elmagyarázták (pl. István Gyuri), ehhez képest a villamos sok pluszt már nem ad.

pgeri 2015.05.04. 13:56:05

@nyelv-ész: Ja, igen, most, hogy visszaolvasom, igazad van, egy kicsit túl általánosítva fogalmaztam meg a kritikát: a mostani csomagban az 1-es kelenföldi hosszabbításán KÍVÜL nincs igazán hasznos javaslat, miközben ugye olyanok kimaradnak, mint a Kossuth Lajos utca, vagy a Bajcsy.

István Gyuri 2015.05.04. 14:02:08

@nyelv-ész: "attól ennek még igenis elég komoly előnyei vannak. "
De messze nem annyi, mint amennyire hájpolják (mindenféle adatok nélkül)...
A pilisi régióból a Dél-Buda felé továbbmenőknek lesz érdemi előny, a többieknek nemigazán. Persze a fonódó Bécsi úti ágának a várható kihasználatlanságán talán egy kicsit javíthat...

gigabursch 2015.05.04. 14:05:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igazában mint leírás érdekes és köszönöm, de a kérdéseimre a választ nem találtam meg benne.

Pedró27 2015.05.04. 14:50:42

@halaloszto: "ilyen erővel építhetnénk villamost Gyálra."

Így van, és én támogatnám is.

"Idővel, 1-2 évtized alatt egész sok gyáli találna magának melót a fővárosban, meg ki is költözne pár család."

Emiatt egyébként meg is érné. Többen dolgoznak -> kevesebb segély, több adóbevétel. Ez is számít, nem csak a jegybevétel. Hosszú távra kell építkezni.

De mindegy, mert ha ez az ötlet felmerülne, akkor is lenne egy csomó nagyokos, aki belekötne, hogy miért ezt és miért nem előbb inkább azt. Évtizedekig el tudunk vitatkozni a sorrenden és közben nem épül semmi.

Arcade Macho 2015.05.04. 15:28:55

@nyelv-ész: "Azért, mert a pesti oldalon is van tizensok fejlesztésre váró vonal, attól ennek még igenis elég komoly előnyei vannak."

szerintem is nagyon jo hogy megepitik az 1es villamos meghosszabbitasait de kisegithetnel hogy melyik villamosvonal lenne a pesti oldalon surgeto?
hiszen az egyik legnagyobb forgalmu buszcsaladot pl. levaltjak a mostani ciklusban (legalabbis akarjak)

elo lehet venni a M2-GHEV 170 Mrd - 250 Mrd -s "osszekotteteset" is, de ha jol latom az 1es villamos ketoldali meghosszabbitasa lesz 7Mrd+13 Mrd

Kentetsu 2015.05.04. 15:48:14

A magyar média mindent fikáz.
Erre írt egy bejegyzést, amiben fikázza a fikázókat. :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.04. 16:45:41

@gigabursch:

Bombatalálatot szoktak megjelölni a megszűntetés okaként, hogy a felsővezetékhálózat megsemmisült.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.04. 16:46:30

@Rézfánfütyülő fűzangyal:

Rendben! Fotózd le az emléktáblát!

A régi troligarázs a Damjanich utcában volt.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2015.05.04. 16:52:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Érdekes módon ezzel nem ért véget a budai trolibusztörténet: 1953. körül a Henger utcában lévő Pálffy telepre költöztették a trolibuszok főjavítását. Ez eredetileg egy lóvasúti telep volt 1867-ből, amelyet a villamosításkor kocsiszínné építettek át. Kis mérete miatt a BSzKRt. idején már nem használták rendes forgalmi telepnek, csak tárolásra. 1948-ban villamos főműhelyt alakítottak ki belőle.

Pálffy telep

A trolibuszok kipróbálására a kocsiszín körül (Henger utca - Tölgyfa utca - Fekete Sas utca) egy próbavezetéket építettek. A telepet valószínűleg Pongrác garázs átadásával (1962.) hagyták ott a trolibuszok. Ezután még sokáig a BKV tulajdonában volt az épület, iparvágány kapcsolata 1970 körül szűnt meg, majd 1999. körül a BKV Rt. eladta.

Forrás: villamosok.hu/troli/trolihalozat/index.html

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.04. 16:57:49

@Rézfánfütyülő fűzangyal:

Ház ezt nem tudtam, pedig két ismerősöm is dolgozott ott, nagyszüleim is ott laktak pár saroknyira.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2015.05.04. 17:05:41

Csak megjegyzem a trolikat elavultnak tekintőknek, hogy a jelentős hegyi vonalakkal rendelkező Salzburgban folyamatosan fejlesztik, modernizálják a hálózatot, miközben az 50 éves kocsikkal rendszeres "múzeumjáratot" tartanak.

Hmmm... 2015.05.04. 17:06:58

A BKK-nak egy-két jó húzása volt (és nem több) az ő dicsőséges fennhatósága alatt, a többi pedig ehhh... Most valamiért a zemberek nagyon odavannak a fonódó izékért, de majd egyszer rájönnek (és rámennek). Nem néztem részletesen utána az 1-es villamos "északi" meghosszabbításának (sem), mert átfogó hosszabbtávú városfejlesztési koncepció nélkül elég értelmetlen lenne. De az az érzésem, hogy akik a fogas meghosszabbítását tűzik ki célul (és el is fogadják), azok egyéb okóóósságokra is képesek. A fogasnak pont azon a vonalon van létjogosultsága, amin megépült, és minden további centije értelmetlen (hiszen minek vízszintes terepen járatni egy lomha erőművet; ráadásul valószínűsíthető a közvetlen és közvetetett természetkárosító hatása).

Ha egy jegy x időn keresztül lesz használható, és nem csak az adott járaton, akkor a zemberek sem fognak annyira berzenkedni a célszerű átszállásoktól, és akár még a BKK-nál is jobban fogják tudni optimalizálni az utazásaikat. Ezt kellett volna már rég megvalósítani, esetleg körzethatárokkal is megspékelve. Utána lehet gondolkozni bármin is (persze ezt csak képletesen értem, a kiemelt fontosságára utalva).

Metrós Bélabá 2015.05.04. 17:26:44

Fogasnak természetkárosító hatása. Lomha erőmű. Persze agyatlanka lövésed nincs az egészről csak beírogatsz. Nem néztél utána ezeknek (sem). Minek írkálsz kényszeres vagy?
Fogasnak pont hogy azért nincs létjogosultsága, mert hiányzik a két hosszabbítás. De ezt neked hiába is magyarázná bárki is fonódóba bele sem kezdek kár beléd a karakter. Pláne hogy egyikse békáká találmány a békáká még ötlet se volt amikor a szakmabeliek ezeket már mind ösmerték. Azt se tudod optimalizálni hogy juss el a budiról a konyhába

Arcade Macho 2015.05.04. 20:10:22

@Rézfánfütyülő fűzangyal: senki nem mondta hogy elavult lenne
csak en mondtam hogy arra nincsen EU tamogatas igy azt most celzottan hanyagoljak

nyelv-ész 2015.05.04. 20:38:48

@Arcade Macho: A pesti oldalon a legtöbb vonal valamilyen módosítást igényelne. A legtriviálisabb a Lehel tér-Nyugati közti szakasz, hiszen a 14-es villamossal a Nagykörútra haladóknak egy megállót vagy gyalogolniuk, vagy metrózniuk kell.
De a 14-es vonalát inkább végig kellene a Deák térig vinni.

Aztán pl. ott van a Villányi-Karinthy esete. Pár méter híján körjárattá alakítható lenne a 6-os vonala, de ezt valami okból nagyon nem akarják. Pedig a körúti zavarérzékenység nagymértékben csökkenthető lenne, hiszen a forgalom egy részét el tudná vinni az ellenkező irány.

A 24-es Festetics utcai vége helyett is racionálisabb lenne pl. kivinni a Thökölyre, és mehetne akár a Mexikói útra a kisföldalattihoz.

Az újpalotai és a Rákóczi úti villamostengely is régóta műsoron van, továbbá a 3-as vonalat is tervezik mindkét irányban hosszabbítani...

Folytassam?

nyelv-ész 2015.05.04. 20:43:22

@gigabursch: A trolit már írták az előttem szólók, a HÉV szárnyvonal pedig szerintem az Aquincum MÁV-állomás kialakításával lett okafogyott, hiszen onnan le lehetett sétálni a szentendrei HÉV vonalhoz.
Persze időnként jól jön az a vágánykapcsolat: jópár éve, mikor az északi vasúti hidat javították, az esztergomi Desirók bejártak a HÉV vonalán aMargit-hídi felszíni vágányra.

nyelv-ész 2015.05.04. 20:45:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem volt hosszú életű, pláne, mert a trolikat vontatóval kellett átcibálni a pesti vonalakról. Szóval szükségmegoldás volt, de pár évig valóban működött.

nyelv-ész 2015.05.04. 20:48:32

@István Gyuri: Továbbá a Kelenföldre érkezőknek is előny lesz, mert lesz közvetlen kapcsolat északra is, meg keletre is, az 1-es vonalán. Szóval minden "hájpolás" nélkül is jelentős javulást hoz.

Arcade Macho 2015.05.04. 22:02:30

@nyelv-ész: szerintem a gyorsvillamosok megepitese / meghosszabbitasa az fontosabb mint pl. a feltaro jellegu 14es villamos deli meghosszabbitasa

a kapmegyeriek ugyis atszallnak az M3ra, kiveve aki lesi a kozteres sarga mellenyeket a villamos ablakabol :)

a 24est az valo igaz poen lenne alagutban attolni a Keleti pu, lehet hogy az is meglesz valamikor

Arcade Macho 2015.05.05. 00:14:18

@nyelv-ész: utanaolvastam, es hat tenyleg az altalad irtakat emlitik es jo ugynevezett BCR mutatokkal birnak

csak az a gond, hogy ugyanott leirjak a 7es buszt is hogy azt minek kivaltani mert az milyen faintos
es pont a 7es busszal jonnek, amit most gyorsan osszeszamoltam hogy hany plusz megalloval allt meg a Ujpalota foter - Bikas kozott a megboldogult 173E -hez kepest:
173e: 9 megallo
jelenlegi 7: 25 megallo

tehat ha mar 2013as tervezetbol dolgozunk, amikor meg nem miskaroltak ki az ujpalotaiak gyorsjaratat, akkor illene hozzatenni, hogy fijjuk hat mi kozben jol lelassitottuk az osszes buszt (kiveve a 7e)

István Gyuri 2015.05.05. 03:16:58

@nyelv-ész: Kelenföldről villamossal végigbumlizni a fél városon? Hát, nem túl életszerű (és nem is túl sok utas érint).
Szóval, ez továbbra is csak hájpolás, adatok nélkül - a "jelentős" az nem mértékadó szám, amikor különböző fejlesztési javaslatokat kell összehasonlítani...

gigabursch 2015.05.05. 04:36:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Legyünk őszinték egy-két bombatalálat nem túl komoly érv. Az volt máshol is... Ez nála inkább csak kifogásnak tűnik.

@nyelv-ész:
Köszi.

Albu 2015.05.06. 10:51:40

Az a baj vele, hogy a ráérős projekteket vették előre, a közeltávúakat pedig levették napirendről. csak az volt a szempont, hogy a Vitézyék által előkészítetteket lefújják.

Vagy a Bajcsyn, Rákóczin nem számít az emissziócsökkentés?

Tangooo 2015.05.08. 21:45:15

@glinolid: Vegyünk példát a kínaiaktól? Hát éppen most készülnek megfulladni. Javaslata a buszt villamos helyett a hülyeség csimborasszója! (már megbocsásson!)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.08. 23:48:51

@gigabursch:

magyarnarancs.hu/tudomany/trolibuszabrandok_-_egyszer_volt_budan-75350

"Az óbudai troli 1944. szeptember 21-ig közlekedett, ekkor egy légitámadás nyomán felsővezetéke annyira megrongálódott, hogy lehetetlen volt helyreállítani."

Lehet, az út is oda lett.

Messzi Vetek 2015.05.12. 10:32:30

@nyelv-ész: a 14-es valóban nagyon hiányzik legalább a körútig. amúgy szerintem a pályaudvarra is becsoroghatna a Ferdinánd híd alatt bevezetve - a jóval problémásabb Váci út helyett.
a 6-os pedig egy talány hogy miért nem jár körbe a 61 vonalán: ott lényegében építeni sem kellene. persze, a Combino ezen a vonalon így nem tudna közlekedni...
még valami: a pirosmetró miért nem megy kelenföldre (és tovább) a déli vonalán (ha már egyszer a délit bezárják)?

gigabursch 2015.05.13. 15:36:32

@Messzi Vetek:
A 14-es bevitele a Nyugatiba jó ötlet. Tényleg nagyon szar, hogy nincs oda értelmes közlekedés (de oda befordulhatna a Westend parkoló alá akár egy troli is, szóval több jó megoldás is kereshető.

A Déli bezárása és a piros metró továbbvitele Albertfalva/Budafok/Nagytétény/Háros szintjén úgy egy 45 éves történet, biztos van pár iromány ahol ezt levezették, hogy miért lenne jó.
De nem valósult meg mert a MÁV-nak kellett a Déli, mert státuszszimbólum. Az, hogy a három sínpárjával egy komplex szorulás, az sose zavarta a MÁV-ot.
Legalább ennyire hasznos lenne, ha a kisföldalatti átmenne a Duna alatt és a Tabán/Krisztina körút érintésével kimenne a Városmajorig. S mindez kinél szerepelt egyedül politikai programban? Hogy legalább meg kéne tervezni... Jobbik...

gigabursch 2015.05.13. 15:41:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nagyon bök a kisördög, ki is kívánkozik belőlem:
Leszakad a vezeték pár tíz méteren, esetleg néhányszor pár tíz méteren.
Mit nem lehet ezen helyreállítani?

No mindegy...
Nem látok bele a régiek döntéseibe, de az az érvhalmaz amivel ezügyben eddig elém került - számomra vicc.
Ezzel nem téged minősítelek - véletlenül se értsd félre, mert te is hozott anyagból dolgozol -, hanem a helyzetet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.13. 18:15:31

@gigabursch:

"A 14-es bevitele a Nyugatiba jó ötlet. Tényleg nagyon szar, hogy nincs oda értelmes közlekedés (de oda befordulhatna a Westend parkoló alá akár egy troli is, szóval több jó megoldás is kereshető."
- Ha valamit beviszünk, akkor csak a 14-est. Trolinak (melyiknek?) oda nincsen értelme.

"A Déli bezárása és a piros metró továbbvitele Albertfalva/Budafok/Nagytétény/Háros szintjén úgy egy 45 éves történet, biztos van pár iromány ahol ezt levezették, hogy miért lenne jó."
- Azt is tudod miért nem lenne jó? Mert pillanatnyilag a Déliben van egy karbantartó rész (Mészáros utca felől megnézheted, még forgóvázat is tudnak cserélni)
- Mert Kelenföld nem bírja a fordítását ennyi vonatnak.
- Mert a metró felhozatala a felszín közelébe nem olyan egyszerű (Valaki levezette egyszer, hogy nagyon sokba kerülne, plusz csak az alagút tájára érne fel)
- Kelenföldön melyik oldalra érkezne? Ha továbbmegy, akkor melyik vasútvonal szűnne meg?

"Legalább ennyire hasznos lenne, ha a kisföldalatti átmenne a Duna alatt és a Tabán/Krisztina körút érintésével kimenne a Városmajorig. S mindez kinél szerepelt egyedül politikai programban? Hogy legalább meg kéne tervezni... Jobbik..."
- Gondolom tudod hol a Vörösmarty tér. Gondolom a Kossuth téren is szálltál már fel a metróra (HA nem tedd meg és nézd meg az alagút mélységét. A Fővám tér a 4-es vonalon pld 33 méteren van)
Számold ki mibe kerülne a földalatti részére alagutat készíteni a Duna alá..

Attól, hogy csak a Jobbik emlegette fel ezt a témát, még lehet marhaság.

.

Próbáltam a trolihálózat háborús károsodásáról képeket keresni, de nem találtam.

gigabursch 2015.05.14. 10:27:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

ismételten: nem a kötekedés kedvéért.

- Azt is tudod miért nem lenne jó? Mert pillanatnyilag a Déliben van egy karbantartó rész (Mészáros utca felől megnézheted, még forgóvázat is tudnak cserélni)
Karbantartó részt bárhol lehet kialakítani/felfejleszteni

- Mert Kelenföld nem bírja a fordítását ennyi vonatnak
Esetleg hány vonat lehetne, ami átmenő levehetne vö: nódó villamos, pláne Budapest értelmesebb tömegközlekedési lehetőségei érdekében.
.
- Mert a metró felhozatala a felszín közelébe nem olyan egyszerű (Valaki levezette egyszer, hogy nagyon sokba kerülne, plusz csak az alagút tájára érne fel)
Ez igaz, de felérhet később is, összekombinálva az ottani metró-remízzel
- Kelenföldön melyik oldalra érkezne? Ha továbbmegy, akkor melyik vasútvonal szűnne meg?
:-) A villanyoszlopon megy a villany, a kábeltévé, a telefon és még ki tudja mi. Ugyanazon az oszlopon. Tehát a metró + vonat is megoldható... (ahogy Bécsben, Londonban és még ki tudja hány helyen...
Vö. Nem lenne az ördögtől való, ha egyes vonatok Esztergom felől eleve bejárnának a Margit-híd budai hídfőjéhez.

Kisföldalatti kérdésköre

Igen kell biztosítani egy szintesést, még az sem kizárt, hogy ehhez célszerű a fogaskerék alkalmazása, mint a fogaskerekűn, s utána ott a tuti megoldás a fogaskerekű-kisföldalatti összekombinálására.
Nyilván költséges, de nem ez a kérdés elsősorban.
Hanem az, hogy megvalósítható-e? Kihasznált lesz-e? Érdemben egyszerűsíthető-e vele a tömegközlekedés? Mekkora felszíni fogalom terelhető át és ezáltal mennyi egyéb közlekedési lehetőség amit ma a gépjárműforgalom fed le szabadítható fel? stb...
Az, hogy vannak benne csontok - nem kérdés. Vannak, de gondolkodni attól még ér. S ez: pártfüggetlen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.14. 19:17:07

@gigabursch:

Flirt eket jelenleg Pusztaszabolcson tartják karban, ha minden Délibe menő vonat Flirt lesz, akkor valóban megszűntethető a karbantartás, ám bizonyos funkciók (takarítás, tartalékszerelvény, WC ürítés) továbbra is elérhető kell legyen a Déliben.

Abban teljesen egyetértünk, hogy lehetnének átmenő vonatok.
1 - Vác-Rákosrendező-Zugló-KöKi-Monor
2 - Martonvásár-Érd felső-Kelenföld-Ferencváros-Kőbánya felső-Gödöllő
Kellenének új megállók (Pl fenti két vonal metszéspontjában)

Metrót és nagyvasutat nem tudsz egy pályán vinni. A metró alsó áramsines, a nagyvasút felsővezetékes. A biztosítóberendezésük különböző, ahogy az űrszelvényük is.

Az esztergomi vonatok be tudnak járni (Egy időben bejártak,ideiglenesen, akkor lett összeépítve a két biztber)

A kisföldalatti jelenlegi szerelvényeire nem tudsz fogaskereket feltenni. Bár az ötlet jó, A második fogaskerekű vonal már vegyes lett volna (59-es villamos - a meghosszabbításán lettek volna fogaskerekes szakaszok)

A mai fogast és a mai kisföldalattit nem tudod összekombinálni sehogy sem.

A jelenlegi budapesti gyorsvasúti rendszer nagyon széttagolt, örülök hogy te is az egységesítésében gondolkozol.

Kezdetnek már az is megtenné, ha a peronszintet (és oldalának a vágánytengelytől való távolságát lehetne egységesíteni. Ugyanis szülhetünk akármilyen univerzális, más hálózaton is közlekedni tudó járművet, ha a megállók nem kompatibilisek.

A gondolkodás valóban pártfüggetlen! Tetszik, hogy te is így érzed.

teddybear01 2015.05.14. 20:32:50

@gigabursch: "Nagyon bök a kisördög, ki is kívánkozik belőlem:
Leszakad a vezeték pár tíz méteren, esetleg néhányszor pár tíz méteren.
Mit nem lehet ezen helyreállítani?"

A lebombázott házakat kellett volna először újjáépíteni, amikhez kihorgonyozták a troli felső vezetékét. Ugyanis a legtöbb helyen így építették ki a vonalat, mert így olcsóbb, nézz csak utána. Ahol lehetett, elkerülték az oszlopok használatát.

Arcade Macho 2015.05.15. 09:44:46

@Messzi Vetek: " a pirosmetró miért nem megy kelenföldre (és tovább) a déli vonalán"

szerintem a kelenfoldi sinparat a Villanyi-Hegyalja kozott nem a M2 -es meghosszabbitasanak kellene megcsinalni hanem a leendo nagyvasuti osszekottetesnek, az ami a Nyugatinal lerongyol a melybe es arrafele jonne fel

ha belegondolsz mind a ketto koncepcio osregi csak az elmult negyed evszazadban par szazezren kitantorogtak az agglomeracioba, igy ha valamirol dontenek, akkor inkabb a vasuti vonalat kellene helyzetbe hozni
meg merem kockaztatni amugy azt is hogy a kapmegyeriek is sokkalta jobban jarnanak ezzel, hiaba feszkonak az M3 hosszabbitasaval mostanaban

www.origo.hu/gazdasag/hirek/20090813-alagut-keszulne-kelenfold-es-a-nyugati-kozott.html

Arcade Macho 2015.05.15. 09:49:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "ha minden Délibe menő vonat Flirt lesz, akkor valóban megszűntethető a karbantartás"

veke.hu/2010/03/pazarolja-a-mav-a-milliardos-flirt-motorvonatokat/
"Egyesületünk számításai alapján rendelkezésre áll annyi motorvonat, mellyel a lelakott szerelvények teljes egészében kiválthatóak a budapesti elővárosi forgalomban – a tavaly publikált ütemes menetrendi javaslatunk részletes járműbeosztási terveket tartalmaz. Ezzel szemben a MÁV pazarolja az új járműveit és a gőzöskorszakból maradt szabályok szerint üzemelteti a XXI. századi motorvonatokat is."

mar csak az a kerdes, hogy miert kellene a valodi videki vonatokat a Delibe iranyitani?
nem mindegy a valodi videkinek hogy hova is megy?


süti beállítások módosítása