Soha nem gondoltam volna, hogy a magyar média józanabb, progresszívebb része, konkrétan a legnépszerűbb hazai közéleti, gazdasági internetes portálok is képesek hangulatot kelteni egy budapesti villamosvonal építése ellen. Az elmúlt napokban szinte sorjáztak a cikkek és elemzések arról, hogy mi minden lenne sokkal, de sokkal fontosabb annál, mint hogy meghosszabbítsák az 1-es vonalat az esztergomi vasútvonal Aranyhegy állomásáig.
A kormány Balázs Mór tervében is szereplő fejlesztés lényege, hogy az úgynevezett második, külső villamoskörgyűrű, az 1-es vonal végre-valahára az esztergomi vasútvonal Aranyvölgy megállójától egészen a Kelenföldi pályaudvarig (mindkettő úgynevezett intermodális központ) közlekedjen.
E terv, most úgy tűnik, valóra válhat, hiszen bekerült abba a projektlistába, amelyet a főváros közgyűlése is jóváhagyott.
A mindeddig agyonhallgatott projekt fikázása pedig lényegében a projekt elfogadásának pillanatától folytatólagos. Az érvek: "nincs is valódi forgalmi igény", "sokkal fontosabb fejlesztések is lennének", "biztosan azért fogadták el, mert Tarlós Óbudán lakik" stb.
Már eleve rémisztő az, hogy miközben szétlopják az országot, dőzsöl és röhög a markában a politikai elit, meg a velük szimbiózisban bűnöző gazdasági elit, miközben el akarják törölni a föld színéről azokat a nemzeti parkokat, amelyekhez még Kádár gyilkos rezsimje sem mert hozzányúlni - nos mindeközben a magyar média budapesti villamosépítést fikáz.
Az fáj a - vélhetően döntőrészt autóval közlekedő - médiamunkásoknak, hogy talán 2020-ra az 1-es villamos eljut az óbudai keresztény és zsidó temetőig, az ottani lakóővezetekig, és az esztergomi vasútvonalon a Pilis felőli agglomerációból érkezők közvetlenül a városhatáron szállhatnak át az addigra a budai fonódó hálózat részét is képező vonalra.
Ez a helyzet kicsit engem arra emlékeztet, mint amikor a rendszerváltás környékén nagyszerű barátunk, az azóta sajnos már elhunyt Kőhalmi István, a Városi Biciklizés Barátai Egyesület elnöke bicikliutakat, biciklitárolókat követelt a fővárosba. Mire az akkori politikusok azzal érveltek: miért kellenének, bicikliutak, tárolók, hiszen alig bicikliznek Budapesten.
Nos, körülbelül hasonló érv most az 1-es meghosszabbítása ellen az, hogy most, amikor még nincsen villamos, nincsen elegendő forgalmi igény.
A jól tájékozottak másik része szerint Tarlós erőltette az 1-es villamos hosszabbítását, mert óbudaiként le akarja tenni a névjegyét Óbudán.
Nos, aki az 1-es villamos Aranyvölgyig meghosszabbítását erőltette, az nem Tarlós, hanem Óbuda szocialista országgyűlési képviselője, Kiss László, és óbuda fideszes polgármestere, Bús Balázs voltak.
Mindenki más, az LMP, a DK, az Együtt, a Jobbik is kollektíven leszarta, fikázta, kiröhögte, agyonhallgatta.
Ezek a tények.
A többi csak ócska, villamosfikázó duma - amit sajnos kritikátlanul magáévá tett a magyar média jobb sorsra érdemes - elvben - igényesebb része is.