Vélhetően csak a vakvéletlennek köszönhető, hogy a Honda motoros és autós részlege nagyjából egy időben fejlesztette ki és dobta piacra a HRV-t és a 125-ös Forzát. Mégis érdekes és tanulságos az új két- és négykerekű egyidejű érkezése, mert alkalmat ad az autó- és a motorkerékpáripar egy-egy kissé hasonlatos káros tendenciájának felemlegetésére.
A robogók terjedésével és a nem tipikus motorosok körében egyre népszerűbbé válásával együtt folyamatos - és eszelős - növekedésnek indult azok motormérete is: ma már nem ritkák a 400 és 700 köbcenti közöttiek sem, amelyek valójában komplett őrültséget jelentenek. Méretben, súlyban, fogyasztásban és persze károsanyag-kibocsátásban is vetekszenek egy kisebb négykerekű járművel, ami lényegében annyit jelent, hogy a megarobogókkal sikerült az autózás és a motorozás összes hátrányát és ökológiai kárát összegyűjteni - egyetlen egy baromi drága járműbe.
Az óriásrobogók szinte egyetlen méltányolható előnye a nagyszerű kényelmük - ami egyébként szintén az autókéval vetekszik.
Nos, a Honda új, elegáns és minőségben, árban egyaránt prémiumkategóriás kétkerekűje éppen azért nagyszerű, mert bár kényelmét, használhatóságát és szolgáltatásait tekintve egyértelműen óriásrobogó, viszont a 125-ös igen finom, csendes, takarékos és nagyszerű, dinamikus fokozatmentes automata váltójával egyértelműen visszatér a robogók eredeti előnyeihez. A takarékos, városban verhetetlen praktikumhoz.
Fricskát adtak tehát a 2015-ös Forza 125-össel a világ robogógyártásának a Hondánál, bebizonyítva, hogy kényelem, dinamizmus és kétkerekű luxus nem feltétlenül kell, hogy eltúlzott méretű, fogyasztású és károsanyag-kibocsátású hajtással párosuljon. Igaz, mindezen fontos erényei mellett sem lesz könnyű dolga az új Forzának a robogópiacon - hiszen árban például éppen Európa kedvencével, a 300-as Honda SH-val vetekszik.
A helyzet kísértetiesen hasonló a hamarosan Magyarországra is megérkező új HRV esetében. Az autóipar a nagy SUV-őrületben jelentősen elvetette a sulykot. A vásárlók ugyanis nem négykerékhajtású, böszme terepjárókra vágytak, csak egy kis terepjárós hangulatra, egy kicsivel nagyobb hasmagasságra és magasabb üléspozícióra. Nos éppen ezt nyújtja majd a - szintén - új Honda Jazz hajtásláncára épülő HRV: feelinget, kilátást, illúziót - igen magas technikai, minőségi színvonalon, viszont egy korszerű kisautó környezettudatosságának szintjén.
Szóval alapvetően gyalog, kerékpárral, villanyrollerrel és tömegközlekedéssel járó környezetvédőként tehát csak annyit mondhatok: ha már motor vagy autó, akkor: Forza, HRV!