Forza HRV!

2015.06.10. 21:47 - vancat

Vélhetően csak a vakvéletlennek köszönhető, hogy a Honda motoros és autós részlege nagyjából egy időben fejlesztette ki és dobta piacra a HRV-t és a 125-ös Forzát. Mégis érdekes és tanulságos az új két- és négykerekű egyidejű érkezése, mert alkalmat ad az autó- és a motorkerékpáripar egy-egy kissé hasonlatos káros tendenciájának felemlegetésére.

honda_forza.jpgA robogók terjedésével és a nem tipikus motorosok körében egyre népszerűbbé válásával együtt folyamatos - és eszelős - növekedésnek indult azok motormérete is: ma már nem ritkák a 400 és 700 köbcenti közöttiek sem, amelyek valójában komplett őrültséget jelentenek. Méretben, súlyban, fogyasztásban és persze károsanyag-kibocsátásban is vetekszenek egy kisebb négykerekű járművel, ami lényegében annyit jelent, hogy a megarobogókkal sikerült az autózás és a motorozás összes hátrányát és ökológiai kárát összegyűjteni  - egyetlen egy baromi drága járműbe.

Az óriásrobogók szinte egyetlen méltányolható előnye a nagyszerű kényelmük - ami egyébként szintén az autókéval vetekszik.

Nos, a Honda új, elegáns és minőségben, árban egyaránt prémiumkategóriás kétkerekűje éppen azért nagyszerű, mert bár kényelmét, használhatóságát és szolgáltatásait tekintve egyértelműen  óriásrobogó, viszont a 125-ös igen finom, csendes, takarékos és nagyszerű, dinamikus fokozatmentes automata váltójával egyértelműen visszatér a robogók eredeti előnyeihez. A takarékos, városban verhetetlen praktikumhoz. 

Fricskát adtak tehát a 2015-ös Forza 125-össel a világ robogógyártásának a Hondánál, bebizonyítva, hogy kényelem, dinamizmus és kétkerekű luxus nem feltétlenül kell, hogy eltúlzott méretű, fogyasztású és károsanyag-kibocsátású hajtással párosuljon. Igaz, mindezen fontos erényei mellett sem lesz könnyű dolga az új Forzának a robogópiacon - hiszen árban például éppen Európa kedvencével, a 300-as Honda SH-val vetekszik.

honda_hrv.pngA helyzet kísértetiesen hasonló a hamarosan Magyarországra is megérkező új HRV esetében. Az autóipar a nagy SUV-őrületben jelentősen elvetette a sulykot. A vásárlók ugyanis nem négykerékhajtású, böszme terepjárókra vágytak, csak egy kis terepjárós hangulatra, egy kicsivel nagyobb hasmagasságra és magasabb üléspozícióra. Nos éppen ezt nyújtja majd a - szintén - új Honda Jazz hajtásláncára épülő HRV: feelinget, kilátást, illúziót - igen magas technikai, minőségi színvonalon, viszont egy korszerű kisautó környezettudatosságának szintjén.

Szóval alapvetően gyalog, kerékpárral, villanyrollerrel és tömegközlekedéssel járó környezetvédőként tehát csak annyit mondhatok: ha már motor vagy autó, akkor: Forza, HRV!

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr727532736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xvb 2015.06.22. 15:55:34

"A vásárlók ugyanis nem négykerékhajtású, böszme terepjárókra vágytak, csak egy kis terepjárós hangulatra, egy kicsivel nagyobb hasmagasságra és magasabb üléspozícióra. Nos éppen ezt nyújtja majd a..."

...és itt mindegyik következő típus behelyettesíthető:
Renault Captur, Peugeot 2008, Suzuki Vitara, Kia Soul, Opel Mokka, Skoda Yeti, Dacia Duster, Ssangyong Tivoli, Fiat 500X, Citroen C4 Cactus, Ford Ecosport. A Honda HR-V ebbe a társaságba érkezik, de messze nem egyedülálló, amit nyújt.


süti beállítások módosítása