Érkezik egy értelmes hibrid?

2010.08.23. 08:22 - vancat

A jelenleg kapható hibridhajtású (benzin-elektromos) autók inkább csalódást, mint csodálatot okoztak a vásárlókban. Ennek oka valószínűleg éppen az, hogy elsősorban környezettudatos emberek választották ezeket, akik - az átlagosnál általában tudatosabb vásárlók lévén - hamar átlátták, hogy legtöbbször szimpla szemfényvesztésről van szó. Akármilyen ígéretes technikát, akárhány szívhez szóló környezetvédő reklámüzenetet is hordoznak ezek a hibridek, a tény mégiscsak tény marad: fogyasztásban, károsanyag-kibocsátásban nem hoztak áttörést.

Relatíve persze kevesebbet szennyeznek, de ennek az ára általában egy drága, soha meg nem térülő, és gyakran még kiforratlan technika. Ezért örültem meg a hírnek: immáron véglegesen eldőlt, hogy 2011 második felében hibrid hajtásláncot kap a Toyota Yaris új generációja. Mivel alapvetően a Prius-Auris hibrid hajtáslánc kicsit finomított, zsugorított változatáról lesz szó, talán ez lehet az első kiforrott, igazán nagyszériás benzin-villany hajtáslánc.

De ami még ennél is fontosabb: a Yaris mérete és súlya miatt lehetőség lesz arra, hogy az ezres vagy az ezerhármas benzinmotorral kiegészítve is tartható legyen a négy liter alatti átlagfogyasztás; vagyis takarékos vezetéssel (és a start-stop funkcióval) akár három liter/száz kilométeres benzinmennyiség elegendő lehet - egy olyan autóban, amiben négyen is kényelmesen utazhatnak. Mindez persze csak akkor érdekes, ha az új hibrid Yaris korrekt, elérhető áron lesz elérhető. Csak így fogyhat belőle sok - és fogyaszthatnak vele nagyon sokan, nagyon keveset.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr502240375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.08.23. 09:06:36

Namost egy ekkorra kasztniban egy modern diesel is olyan 3-4 liter körül kajál, de a benzines is megállhat akár 5 környékén, és nem kell akkuszett, amit eyfelől folyton hurcol, másfelől "kicsit" környezetszennyező a gyártása. Szóval pont ez az a méretkateóia, ahol a foyasztáscsökkenés decikben mérhető, vszont a gyártásához szükséges környezetszennyezés közel ugyanakkora... Tényleg nagyon zöld...

Rive 2010.08.23. 09:28:47

Ha valaki a megadott liter/kilométer adatban keresi a hibridek értelmét, akkor boritékolom, hogy nagyokat fog csalódni... Ha szimplán távolságról van szó (ótópálya, mondjuk), akkor egy hibrid nagyjából ugyanannyit eszik, mint egy 'rendes' kocsi: az adott sebesség/futófelület/kasztni mellett az adott út megtételéhez szükséges energiamennyiség ~fix -> fogyasztás fix. Valahol négy-öt liter hangoztatott fogyasztás alatt EZ a fajta zöldverseny értelmét veszti.

A hibridek akkor dobnak nagyot fogyasztásilag, amikor a körülmények nem optimálisak, pl. városi közlekedés.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 09:34:35

Mivel a környezetszennyezés tényleg csak humbug (másfél liter plusz üzemanyag-fogyasztás kontra környezetszennyező lithium-ion akkumulátor-gyártás), nézzük anyagilag:

Minimum kétmillió Ft lesz a felára és másfél literrel fog jó esetben kevesebbet enni.

Kétmillióból vehetünk kicsit több, mint 6.000 liter benzint, azaz 450.000 km alatt térülnr meg a különbség, tehát olyan 15-25 év alatt.

z003 2010.08.23. 09:35:46

Szerintem benne egy pici akksi, valami nagyon pici elektromotorral, ami éppen csak segíti a kis benzinest a gyorsításokon és az ezzel járó többletfogyasztáson.
Egy rásegítéses benzinmotort várok, mint egy full hibridet.

nemeseri 2010.08.23. 09:44:27

@Hátezmármi: Ott a pont. En meg egyetlen olyan hibrid autot sem lattam ami gazdasagosabb lenne mint egy diesel. Mire megterul az ara vehetsz bele uj aksikat, ha egyaltalan meg megy a kocsi.

Ha _csak_ varosban hasznalja valaki, akkor kicsit arnyaltabb a helyzet talan, de szvsz max ugyanugy jossz ki mint egy diesellel.

Legnagyobb atveres es szemet lehuzasa a kornyezet tudatos embereknek. :(

Egyedul a karosanyag kibocsajtassal jarunk kicsit jobban a dieselhez kepest, ahhoz viszont elvetemultnek kell lenni, hogy ekkora felarat kifizess ezert.

vga 2010.08.23. 09:59:08

@Hátezmármi: csak 18-30 e km-t mész évente? itt már a taxi is alternatíva lenne.

vga 2010.08.23. 10:01:09

@nemeseri: dízel nem személyautóba való, el kéne már felejteni. hamarabb szét is megy, mint a benzines. viszont mutass már nekem egy hibridet, amiben akksit kellett cserélni! pedig az első prius elég régi már. sztem a döntő többség csak városban használja az autót, tehát lehet értelme egy hibridnek.

zar116 2010.08.23. 10:02:11

@Hátezmármi: A 6000 liter benzin elégetésével mennyi károsanyag keletkezik? No, ezt nem kell kibocsátani, ha megveszed a hibridet.
A hibridautó (ma még) inkább egy nyilatkozat, kiállás a környezetvédelem mellett.
Ja, hibridem van. Nekem megérte.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.08.23. 10:04:46

Hülyeség, hogy nem hoztak áttörést fogyasztásban és emisszióban.

Körömcsiga 2010.08.23. 10:05:58

Én azt nem értem, hogy az ilyen hibrideket miért nem lehet mondjuk konnektorból is tölteni? Annyival is kevesebb emisszió lenne az autó hajtásláncában. Talán a mazda találta ki azt, hogy a benzines motor nincs is kapcsolatban a kerekekkel, csupán generátor célt szolgál. Egy ilyen úton elindulva a konnektornak is még több értelme lenne.

Netuddki. 2010.08.23. 10:08:08

Hibrid = baromság. Drágább és nem fogyaszt kevesebbet. Max. papíron.

Miért nem csinálnak elektromosat, kis benzinmotorral ami akkor is tölti az akkut ha éppen parkol. Mivel kimarad a mechanikus hajtáslánc kevesebb a veszteség, ergo kevesebbet fogyaszt. Ha meg csak rövid távra használják, akkor a benzinmotor akár be sem kapcsol.

Donor 2010.08.23. 10:12:19

Fú, ennyi hülyeséget.
-A LiOin akku gyártása és feldolgozása nem környezet szennyező, de manapság az ólom akkué és 100%-ig megoldott.
-Talán az ultrakicsi lupót, és moped autókat leszámítva még nem láttam 3 literes fogyasztású dieselt, aminek mellesleg lényegesen nagyobb a károsanyag kibocsájtása.
-A dieselek NEM mennek előbb szét mint a benzinesek. Sőt, kifejezetten arról híresek a dieselek hogy sokkal tartósabbak mint a pörgős benzines társaik.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 10:16:39

@vga: Országúton nulla decivel fogyaszt kevesebbet egy hibrid.
Városban csak a fékezési energiát spórolja meg, illetve a gyorsításnál rásegít nagyobb hatásfokkal.

Ha 90 km/órával mész országúton, semmi előnye egy hibridnek.

Szóval, te mennyit mész városban évente?

Ja: az átlagautós országút-város összesen 15-18 ezer kilométert megy évente. Nem mindenki területi képviselő, hogy havi 5000-6000 km-t vezessen.

Magnat 2010.08.23. 10:17:00

@vga: Remélem csak viccelsz, h a dízel nem személyautóba való és hamarabb szét is megy... gondolom nem hallottál még több millió km-et futott 123-as mercikről meg taxi üzemben 500-nál először megbontott dízel Passatokról, Jettákról? (mondom ezt nem német autó és nem elvakult dízelpártiként)
Más tészta, h az alulméretezett és felhúzott teljesítményű tádékra jobban oda kell figyelni, dehát turbósban a benzinest is könnyen taccsra lehet tenni.

"sztem a döntő többség csak városban használja az autót, tehát lehet értelme egy hibridnek"
"csak 18-30 e km-t mész évente? itt már a taxi is alternatíva lenne."
Kapaszkodj meg: az átlag autós 20-25k km-et megy évente, ergo a taxi az átlag autósnak jó alternatíva lehet(ne), így az átlag autósnak nemhogy hibrid nem kell, de autó sem :-)

Donor 2010.08.23. 10:17:27

@kovi1970: imádom amikor zéró ismerettel ilyen határozottan ki meri ezt jelenteni valaki :-D
Láttál már közelről hibridet?
Több ismerősömnek is van és áradoznak hogy a városi használatban mennyivel kevesebbet fogyaszt, még a leg gagyibb hibrid Honda is.
Pont olyankor fogyaszt elképesztően keveset, amikor az én autóm fogyasztása a dugóban csorgás miatt 8-9litereket fogyaszt, pedig autópályán pont annyit fogyaszt mint a hibridek általában.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 10:21:57

@Körömcsiga: Az európai eletromos hálozatok zöme még a kánikulai túlfogyasztást sem bírja a sok légkondi miatt. (Többek közt ezért is hála a sötétzöldeknek, akik megtorpedózzák az atomerőműveket)

Most képzeld el, hogy Mo-n a kétmillió autós hazaér a munkából este fél hatkor és egyszerre dugja fel az autóját tölteni. Az egész országban az összes vezeték elégne... :)

vittore 2010.08.23. 10:23:15

@Hooshee: 3-4 liter -pfff.... hol élsz te? Várom a liciteket, hogy " de ííígen, én bizony 3 literrel eljárok városban!" Én meg egyszer hallottam a haverom keresztapjának a volt munkatársától. hogy ő 2.8 literrel járt egy dízel Yarissal..... Ha valaki egy kicsit is ért az autókhoz, az tudja, hogy nem idealizált, hanem normál körülmények között nem kivitelezhető ez a fogyasztás.

Donor 2010.08.23. 10:23:24

@Magnat: Utána számoltál? Nekem bruttó 60forint körül van 1km. Taxi ennek többszöröse. Évi 20 ezer alatt megyek. A benzinen felül a többi költség elhanyagolható. Csak a hülye újságírók szeretnek rémisztgetni hatalmas költségekkel, meg erős csúsztatásokkal, csakhogy én írok minden kiadást, elosztottam a megtett km-el és nagyon nem az jön ki mint az újságíróknak, pedig 100ezres nagyszervízzel indítottam.

Magnat 2010.08.23. 10:23:25

@Hátezmármi: "Országúton nulla decivel fogyaszt kevesebbet egy hibrid" - pontosítanék: a többletsúly miatt többet fogyaszt.

Véleményem szerint a hibrid akkor hozna áttörést, ha az akkutechnológiában áttörést érnek el (ezt 1ébként már pár éve feldobták, ezexerint hoaxnak volt). A mostani akkukhoz képest mondjuk negyed akkora helyen négyszeres kapacitású 4-szer olyan gyorsan tölthető akksikkal már lehetővé válna a tisztán elektromos autók gyártása... onnantól már "csak " azt kellene kitalálni, h a megnövekedett villamos energia igényt hogyan állítsuk elő környezetkímélő módon. (gyanítom, kéne még legalább 1 atomerőmű)

Donor 2010.08.23. 10:24:01

@vittore: Én 1,9 literrel járok el városban... 50ccm-es motorral :)))))

Magnat 2010.08.23. 10:24:42

@Donor: Vazze, olvasd már el, mire válaszoltam ... meglehet, h ironizáltam?

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 10:25:20

@Donor: a 19 éves dízel Fiat Unónk négy emberrel terhelve nem evett soha többet 5 liternél. A feleségem benzines Yarisa 6 literrel elment városban is a fedélzeti komputere szerint.

Nem olyan nagy varázslat egy 3,5-4 literes fogyasztás manapság.

szvsz 2010.08.23. 10:30:42

@Hátezmármi: "Kétmillióból vehetünk kicsit több, mint 6.000 benzint"
Felteve, hogy 15 ev mulva lesz meg amit venned es nem 1 liter kerul majd ketmillioba :)

Mondjuk 2 millabol fogadnek 2 ciganygyereket riksakulinak. Mondjuk azok sem baratsagosak es a kornyezetuket sem kimelik... :)

Donor 2010.08.23. 10:31:32

@Magnat: Ezt még gyakorold :)

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 10:31:57

@zar116: a 6.000 liter 20-25 év alatt értendő, ugye.

A hibrid tényleg csak egy életérzés jelenleg, csak annyira éri meg, mint egy 3 milliós óra, vagy egy méregdrága Versace öltöny, ahol 15% az érték és 85% az eladott (vélt, vagy valós) életérzés.

Ilyen értelemben elhiszem, hogy megérte neked. Anyagilag viszont biztos nem (szerintem)

A Priust néztem, hogy egy ötmilliós autó 9 millióért. A 4 millióból én eljárok 20 évig egy benzines autóval. Ha a Prius fogyasztását is számolom (hiszen annak is van), akkor kb. 40 év alatt térül meg a különbség.

Ha hozzáveszem, hogy mennyiért lehet majd eladni egy 10-12 éves Priust, kétmilliós akkumulátorcsere előtt, akkor soha.

De még egyszer: az életérzés miatt megérheti. Van, akinek ez számít.

Magnat 2010.08.23. 10:33:53

@Donor: Gyengébbek kedvéért, a smiley is ott volt, de ahogy látom, az sem segített ;-)

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 10:35:47

Ja, én is vennék hibrid autót és szeretnék spórolni az üzemanyagon. ÉS teljes mellszéllességgel támogatom a környezetbarát autókat, hogy élhetőbb legyen a város.

De ilyen horror felárak mellett úgy tűnik, várok még legalább 7-8 évet, mire anyagilag is alternatíva lesz a hibrid.

vernarancs 2010.08.23. 10:36:49

Az elektromos meghajtas nem eletkepes alternativa. Nem ertem mi a faszert toljak meg mindig a gyartok ezt a megoldast. A akkumulator baromira nem kornyezetbarat, az elektromos aram eloallitas is koltseges esz szintem nem annyira kornyezetbarat (kiveve a megujulo energiatermeles).
Az akksi akkor is ha gyokeresen valtozik, akkor is draga mulatsag lesz es az elettartama igen rovid. Ergo 2-3 evente kurva sok penzt kell kolteni akksi cserere.
Sokkal inkabb a hidrogen hajtast kellene fejleszteni. Szerencsere a BMW dolgozik is rajta es nem az ilyen elektromos vackokat toljak.

Donor 2010.08.23. 10:38:58

@Hátezmármi: Persze apám öreg Diesel Ford Orionja is 5 literrel ment városban, de a következtetésed alaptalan, meglepődnél mennyire nem igaz hogy 3-4 literrel elmegy egy modern autó.
Főleg azért mert a modern autók alig jobbak mint a régiek, csak a marketing változott.
Igazi meglepetés lehet neked, de a 120-as Skodám is elment 6literrel, pedig az tényleg egy hulladék. Akkor hol a fejlődés?
Ha kihagyjuk a marketing hablatyot, meg az alaptalan feltételezéseket, akkor sajnos kiderül, hogy valóban a hibridek hoztak csak áttörést, még akkor is ha nem akkora ez az áttörés mint szeretnénk.

Donor 2010.08.23. 10:41:17

@Hátezmármi: 7-8 év múlva remélhetőleg inkább az elektromos autó mellett döntesz :)

A hibrid támogatás nélkül nem éri meg, de szükséges lépcsőfok.

Donor 2010.08.23. 10:44:07

@vernarancs: Sokan dolgoznak a hidrogén hajtáson, de sajnos az sem olyan egyértelműen előnyös.
Az akkuk terén tévedsz.. Modern akkuk nem szennyezőek, 2-300ezer km-re elegendőek, és 100% újra feldolgozhatóak, amit a bennük található drága anyagok miatt meg is éri megtenni.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 10:46:37

@Donor: nem azt mondtam, hogy elmennek a mai autók ennyivel. Csak annyit, hogy ez ma már nem (lenne) olyan nagy kunszt.

A 27 éves automata váltós Mercim 1.400 kg-mal és 2.000-es motorral fogyaszt a városban 10 litert.

A 7 éves céges Octáviám ugyanott, ugyanúgy, kézi váltóval, 1.600-as motorral, jóval könnyebb kasznival eszik 8,5-öt.

Vagyis 20 év alatt semmit nem fejlődtek a motorok a fogyasztás terén. (ok, kaptak egy katalizátort, ami pluszfogyasztást okoz) Csak éppen sokkal komplikáltabbak lettek.

Rive 2010.08.23. 10:50:20

@vernarancs: a hidrogénhajtással az a gond, hogy jelen technológia szerint vellanyból csinálják azt is. Azaz robbanómotorral - de még üzemanyagcellával is - gyengébb szumma hatásfokot kapsz, mint ha akkuval dolgoznál.

Tarkin kormányzó 2010.08.23. 10:54:17

@Hooshee: egyetértek. ennek a kocsinak csak akkor lesz értelme, ha tölthető lesz hálózatról.

LewisFM 2010.08.23. 10:54:22

A mai modern dieselek már nem olyan tartósak, mint a benzinesek, csak nézzük ezeket a tételeket:
- 130-160e Km környékén várható prolasztócsúcs csere (200-300eFt)
- Kettős tömegű lendkerék előbb megy tönkre (100-400eFt)
- Turbó?

Érdekes, hogy diesel adagolós ismerőseim inkább 2L körüli szívó benzinesekkel járnak, ha hosszú távon gondolkodnak (=sok Km, sok év), mert a szervizelési költség miatt ez éri meg, hiába a magas fogyasztás, ami országúton már nem is olyan magas.

Városban meg a legtöbb embernek elég lenne a 125 cm3-as robogó, csak azt "B" jogosítvánnyal is vezethetővé kéne tenni + normális minőségű tömegközlekedés kellene.

A benzines autóknak meg minimum probléma nélkül kéne kezelni az E85-öt, de az LPG használhatósága még jobb lenne. ALAPBÓL GYÁRILAG. Mert így utólag egyik sem egészséges az autónak. E85 töményen kémiailag árthat az autó alkatrészeinek, de (aránytalan )felárért ezt a gyártók megoldják (ami valójában alig jelent gyártási költséget), az LPG esetén ha elégtelen a motortér hűtése (város, dugó) megéghetnek a szelepfészkek.

szamarhegy 2010.08.23. 10:57:22

No, és azt ki fogja kiszámolni, hogy 2 millió forint extra pénzért mennyit kell kajtatni városban és az utakon üzlet és ügyfél után?!

Laciii 2010.08.23. 11:01:22

A hibrid bizony átverés, környezetkímélőbb lenne (minél kevesebbet autózni) könnyebb, gyengébb autókat használni, csak ugye az autók egyre nehezebbek, hogy biztonságosabbak legyenek és egyre erősebbek, hogy a nagyobb súllyal is jól menjenek, és persze egyre többen hallnak meg az utakon valamiért.

Városi közlekedésre érdemesebb venni egy (biciklit) mopedautót ami kevesebbet fogyaszt, mint a hibrid, családi kiránduláshoz meg a normál autót használni, nem eszik többet, mert inkább pályázik az ember.

szamarhegy 2010.08.23. 11:03:21

@LewisFM: Tetszik az irány, de továbbmennék, kis fogyasztás, extra olcsó autós (szerű) közlekedés, pl. egy burkolt három kerekű, három üléses motor-autó válság járgánnyal, amikhez hasonlók a II:VH. után is jártak. Max. 400 cm3, max. 400 kg., 2-3 ülés, burkolt, áramvonalas kasztni, a biztonsági kérdést bizzák rám ,a ha motorozni lehet, akkor ez is alkalmas lehet a közlekedésre.

flamer 2010.08.23. 11:04:56

@Laciii: Akkor már csak azt kellene valahogy alátámasztani, hogy egyre többen halnak meg az utakon, ugyanis ezek a fránya statiksztikák egyáltalán nem ezt mutatják.

fourgee 2010.08.23. 11:05:18

Ha a hibrideket előnyét kizárólag városi közlekedésben lehet kihasználni, akkor miért gondolkodik mindenki azon, hogy országúton szar, mert ugyanannyit vagy többet eszik? Aki sokat araszolgat városban annak ideális, a többieknek meg nem.

Ennyi erővel a MÁV is vehetne egy Eurostar szerelvényt, aztán lehetne mondani hogy ugyanolyan szar mint a többi vonat, mert a Budapest-Szeged vonalon van olyan szakasz, ahol az is csak 30-cal mehet...

:))

zar116 2010.08.23. 11:06:59

Tapasztalt fogyaszás 1.5 motorral szerelt hibrid (Prius II, 2004, 2008 nyara óta nálam):
országúton: 5.2 l/100km
autópálya: 6 l/100km
város nyáron - klímával: 4.4 l/100km
város télen: 5 l/100km
Akkucsere: a világtörténelemben még nemigen volt példa akkucserére, pedig 10 éve gyártják sorozatban a Priust és eladtak belőle jó sokat (millió felett).
Kétmilliós akkucsere: A hibrid akkumulátor cellákra bontva van benne, ha valamelyik tönkremenne, elég csak azt cserélni. Messze nem kétmilliós tétel. (Ismertek Prius taxik, amik félmillió km-eket elmentek már, bármiféle meghibásodás, hibrid hajtáslánc hiba nélkül.)
Támogatás: igen, kellene, nem csak regadó kedvezménnyel, hanem pl. az áfa elengedésével lehetne támogatni, mindjárt sokkal elérhetőbb lenne szélesebb vásárlóközönség számára. Állami használatba is be lehetne vonni, a környezettudatossága miatt, az Audi 6-osok helyett lehente Lexus GS, A8 helyett LS (L), Golf, Fabia helyett Prius vagy Honda.

Goyo 2010.08.23. 11:10:02

@Hátezmármi: "Az európai eletromos hálozatok zöme még a kánikulai túlfogyasztást sem bírja a sok légkondi miatt. (Többek közt ezért is hála a sötétzöldeknek, akik megtorpedózzák az atomerőműveket)"

Nappal. Amikor dolgoznak az emberek. Akkor van áramhiány. Nem este, amikor leállnak a gyárak, irodák...
Éjszaka (ezért is találták ki az éjszakai áramot egyébként, és ezért lényegesen olcsóbb) rengeteg feles kapacitás van. Abból nyugodtan lehetne tölteni ezeket a kocsikat.

flamer 2010.08.23. 11:15:37

@Hátezmármi:

1. A 190E (mert hát erről lehet szó) meg az első generációs Octavia kb egy súlyban vannak (a 190E kb 1300 kg, az Octavia meg ezerkétszázvalamennyi).

2. Az Octavianak hiába kisebb a motorja, legalább olyan fürge, mint a Mercedes.

3. Az Octavia károsanyag-kibocsátása jóval alacsonyabb.

4. És még kevesebbet is fogyaszt.

Hát, tényleg nem történt itt előrelépés. Tényleg. Lófaszt nem.

vernarancs 2010.08.23. 11:17:19

@Rive: viszont a terv az, hogy viz bontasaval, napenergiaval allitjak majd elo a hidrogent. Es az mar nem szennyez.
Kivancsi lennek arra is, hogy az akksihoz szukseges Ni+Cad alapanyagok ilyen mennyisegben rendelkezesre allnak-e es vajon azokat a forrasokat hany ev alatt pusztitjuk le (mint az olajat)? Ujrahasznositas ide vagy oda azert fogyni fog az.

@Laciii: sok embernek valoban jo megoldas lenne. De telen mondjuk nem mindenki szeret bringazni. Vagy mondjuk a gyereket iskolaba vinni. Vagy esetleg ket bazi nagy bevasarlos szatyorral egyensulyozgatni.

Goyo 2010.08.23. 11:18:50

@Magnat: "Véleményem szerint a hibrid akkor hozna áttörést, ha az akkutechnológiában áttörést érnek el (ezt 1ébként már pár éve feldobták, ezexerint hoaxnak volt)."

Valami okos megoldás kell az akkunál, mindenképp, a továbblépéshez. Jelenleg ugyanis kábé 70 és 80 % közötti kapacitáson üzemelnek csak a hibrid autókban az aksik. Ezért lehet ilyen baromi hosszú az élettartamuk. (70%-nál jelez 0 és 80%-nál 100%-os töltöttséget)
A NiMH akksik ennyire képesek. Merthogy nem Lithium-ion van a Priusban.

Laciii 2010.08.23. 11:19:59

@flamer:
1. Nem évekről beszéltem, évtizedekről.
2. Ettől független az, hogy ugyanaz a motor kevesebbet fogyaszt minél kisebb súlyt kell vinnie.

Goyo 2010.08.23. 11:23:19

@Hátezmármi: Akár. Ha van 10 óra a töltésre, akkor az nem lesz baromira megterhelő a hálózatnak. Lényegesen alacsonyabb lenne a fogyasztása a töltőnek, mint egy plazma tévének vagy mikrónak, szóval ez nem reális veszély perpill.

Laciii 2010.08.23. 11:26:48

@vernarancs:
A biciklit azért raktam zárójelbe. A mopedautó viszont autó, sokaknak teljesen használható lenne csak ugye "kicsi sz*r".

MongooseHUN 2010.08.23. 11:32:06

Nem akarok vitákat gerjeszteni, de a cikkíró egy jó nagy baromságot ír amikot azt írja:

"legtöbbször szimpla szemfényvesztésről van szó"

Több okos is írja (aki vélhetően életében nem használt hibridet), hogy "kevesebbet fogyaszt a dízel, és mekkora átverés a hibrid, stb.

Nekem teljesen véletlenül egy 2008-as Camry hibridem van (nem volt éppen autóm amibe beleüljek). Gyakorlatilag kizárólag budapesten használom munkábajárásra, stb. Számlákkal és táblázatokkal tudom bizonyítani, hogy 50-53 literből megy el 902-916km-t!!!!! Azaz kevesebb mint 6liter benzint fogyaszt el 100km-en. (A pontos átlagom 5,8)!!!

Ez nem alternatíva? Mondjatok már egy ekkora autót ami ennyit fogyaszt full budapesten úgy, hogy budán lakom és onnan járok a XVI kerbe dolgozni, úgy, hogy inden nap végigszívom a hidak dugóját oda-vissza.

Ja csak összehasonlításképpen az elöző autóim ugyenezen használat alatt a következő fogysztásokat produkálták:

2006-os BMW E60 520D: 8,1
2007-es BMW 730D: 9,6
2008-as VW PHAETON 3.0V6TDI: 12,1
2005-ös AUDI A8 3.0 V6 TDI: 11.0

Mindegyik autóval több mint 20-e km-t autóztam, szal nem egyszer vezettem életemben kategória.

Ezek után úgy gondolom, hogy a méretben 5-ös BMW-nek megfelelő Camry Hybrid 5,8-as fogyasztása eléggé jó alternatívának hangzik. Persze lehet fikázni a hibrideket, meg minden. Engem speciel pont nem is érdekel, hogy mit gondol róluk bárki, mert max 1 évig használok egy autót, és nem akarok világot megváltani. Csakhát lehet, hogy nem egy alulmotorizált 1,5ös priusból kéne asz eszet osztani a hibiridekről....

halaloszto 2010.08.23. 11:37:39

Eszre kellene venni, hogy ezek nem igazi hibrid autok, hanem egyszeruen elektromos valto van bennuk. Es igenis ugy tunik, hogy a fokozatmentes elektromos valtoval takarekosabbak mint a mechanikussal.

Kivululrol ha megnezed, ez pont ugyanolyan mint egy benzines auto. A kisebb fogyasztasuak kozul. Ennyi.

vajk

vittore 2010.08.23. 11:39:20

@Donor: Ottan a pont. :)Én napi 1,1 literrel járok, és csak hazafele. Ugyanis gyalog megyek dolgozni (1 km) és visszafele a kocsmában megiszom 2 sört és két felest..... :) Ez akárhogy is nézzük 55l/ 100 km. Otthon már szóltak, hogy le cserélnek egy gazdaságosabbra.....

vernarancs 2010.08.23. 11:39:32

@MongooseHUN:

csak erdeklodeskeppen azt nem tudod veletlenul, hogy mennyi aramot "eszik" az 5.8 l benzin mellett? Mennyi amperral es mennyi ideig toltod es persze milyen gyakran a varosi hasznalat mellett?

xstranger 2010.08.23. 11:50:58

@vernarancs: hibrid autot nem kell tolteni, mert a benzinmotor tolti ha lemerulne az aksi, szoval a villamosenergia igeny benne van abban az 5.8 literben.

Hibrid autoban nem kell aksit cserelni tobbszazezer kilometerre vannak tervezve es tobb ev 8-10 garancia van rajuk, a nimh akkumlatorokat a gyartok 100% ujrafeldolgozzak.

Grigorij 2010.08.23. 11:58:01

Aha, értem!
A hibrid = kiforratlan, szemfényvesztő, drága stb. stb. stb. = káros!

Ha azonban "Prius-Auris hibrid hajtáslánc kicsit finomított, zsugorított változatáról" van szó, akkor az = CSODÁS!

A Lexusé is szar?

petyy 2010.08.23. 12:04:26

Én is gondolkoztam priusban, de sokalltam az árát, ezért inkább olcsón levittem a fókuszom városi fogyasztását a felére. Heti háromszor biciklivel megyek dolgozni ;)

flamer 2010.08.23. 12:07:03

@Laciii:
Közlekedési balesetben meghaltak:
1990: 2432
2000: 1200
2009: 822

Tényleg hihetetlen növekedés van...
Régebbi adatokat most nem találtam, de a statisztika úgy néz ki, hogy egy ideig szépen növekedett a halálos esetek száma, a rendszerváltáskor volt egy hatalmas ugrás, azóta meg folyamatosan csökken, jelenleg úgy az 1970-es szinten vagyunk, ami - tekintve, hogy sokkal több autó van és azok sokkal többet mennek - azt jelenti, hogy mióta ténylegesen létezik autós közlekedés, az soha nem volt biztonságosabb, mint napjainkban.

Bilux67 2010.08.23. 12:16:05

Valamennyire ez is idetartozik:

www.youtube.com/watch?v=R-Lg_kvLaAM

Nem a hibrid az egyetlen megoldás amivel elindulhatunk a környezetkímélés felé.

nemeseri 2010.08.23. 12:16:26

Csak mellesleg megjegyzem, hogy a hibrideseknek szerintem is igazuk van abban, hogy a jelenlegi hibrid autok kombinalt fogyasztasa jobb mint egy kategoriajaban hasonlo diesel autoe + kevesbe kornyezetszennyezoek osszessegeben.

Ahol nalam eldol a dolog, az a vasarlasnal kifizetett tobb millio forintos tobblet love, amit erosen kerdeses, hogy visszatermel az auto az eletartalma alatt. Amikor gazdasagossagrol irok, akkor a vetelarra is gondolok.

Ha kizarolag a gyari fogyasztast szamolom, akkor is 5-600 ezer kilometernel terul meg a hibrid megvasarlasa. Mivel evente 25-30 ezer kilometert autozom ezert ennek megterulesere varnom kene cirka 15-20 evet.

Akkor inkabb veszek egy dieselt.

LiberAll 2010.08.23. 12:27:51

Nekem, csak az ár a bajom a priussal, ca 8 millió egy kisautó, nade kérem, adják 3 millió környékén, s venni fogjak és lesz értelme. Jah, hogy ki kell fizetni a költségeket, az engem nem érdekel, addig marad akkor az olajkályha, azt kész.

Rive 2010.08.23. 12:38:44

@vernarancs: egyelőre az egész napenergia-ügylet életképessége kérdéses önmagában is, nemhogy villanyos vizbontással súlyosbitva.

Az akkus technológia viszont jól fejlődik, és folyamatosna mozog az olcsó (-> nagy tömegben elérhető) alapanyagok felé.

Uzi 2010.08.23. 12:39:26

160-as autópályatempónál mennyit eszik egy prius?

ca2 2010.08.23. 12:57:58

Sztem pont, hogy egy yaris méretű autóban nincs sok értelme a hibrid hajtásláncnak.
Egy ilyen méretű autó egy korszerű dízel motorral is képes hasonló vagy alig magasabb fogyasztást hozni mint egy hibrid, jóval alacsonyabb vételárért, jóval alacsonyabb gyártás/bontás során keletkező szennyezéssel.
Mondjuk egy lexus ls esetében működik a hibrid, mert ott nem mindegy, hogy a városi fogyasztás 20 vagy 10 liter, de egy yarisnál, hogy 4 vagy 3,5...?
A hibrid technologia sztem pont azért zsákutca, mert a népautó kategóriában nem tud érezhető fogyasztás csökkenést hozni, az meg nagyon szép dolog, hogy az ls lexusok kevesebbet fognak fogyasztani, de ez globálisan nem sokat csökkenti a káros anyagok mennyiségét.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 13:08:58

@flamer: két literes automata váltós 27 éves Merci alig több, mint egy litert fogyaszt, mint egy 1,6 literes kézi váltós, mégiscsak könnyebb 7 éves Octavia.

Tényleg, elképesztő a fejlődés a fogyasztás szempontjából 20 év alatt...

Szerintem egy kézi váltós, 1,6 literes 27 éves Merci is annyit fogyasztana, mint a 7 éves Octavia.

Viktus 2010.08.23. 13:12:38

Ahm, és a elektromos hajtásrendszert meg az aksikat bedobják pl. ilyen apróság, mint csomagtér merre lesz?

@ca2:

Jah dízelben sokkal nagyobb a fantázia.

@Hátezmármi:

A VW csoport SDI motorjai már 10 éve is elmentek 5 liter gázolajjal.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 13:12:52

egy literrel többet, úgy értem

Viktus 2010.08.23. 13:14:56

@Donor:

Ahm, és számoljuk hozzá azt az apróságot, hogy a litium aksi is megfingik 3-4 éves kor környékén ... veszel bele újat ugrott is az amit előtte spóroltál.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.23. 13:29:22

@MongooseHUN:

Ha 20 kilométert utazol munkába. akkor az hetente 100 km, az autód 2,3 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a BMW. Ez hetente 759 Ft, havonta 3.187 Ft spórolás, évente 38.253 Ft.

Mivel ennél nyílván többet használod, évi 20 ezer km-rel a különbség 151 ezer Ft. De csak akkor, ha tényleg szigorúan a városban használod. (Illetve a gázolaj olcsóbb is, mint a benzin, viszont drágább javítattni, tehát ettől tekintsünk el)

Akkor hány év alatt jön be a hibrid plusz ára? 30 év?

Allin(HUN)Gary 2010.08.23. 14:15:46

Én egy Yarist hajtok a városban és olyan 7-8 litert eszik 1,3-as motorral...
Na már most ha már számháború, akkor legyen az. Durván kétszer tankolok havonta ami 80 liter benzin havonta. Ha most nekem hozza a 3-4 litert akkor tegyök fel, hogy csak egyszer kell tankoljak. Az havi 14e. az egy évre felszorozva: 168e.
Vagyis 12 éva alatt hoz 2 millát a hibrid az 1,3 benzineshez képest.
Szóval csak korrigálni szerettem volna a fentieket. Amúgy ebbe a kocsiba soha nem fizetnék 3 millával többet. Akkor már egy skoda oktáviát veszek dizellel.. :)

Viszont ha ugyanúgy 3, X milla marad az ára, akkor bármit lepipál árban, mert ugye a súlyadó, stb-t még nem is számoltuk, meg a regadót, ami nem is lesz rajta..
Na jó számolgatást mindenkinek:))

Allin

Goyo 2010.08.23. 14:21:05

@Viktus: Még hányszor írtok le hülyeségeket?
Nem lítium-ion, hanem nikkel-metálhidrid akkumulátorok vannak a Toyota és Lexus hibridekben (Hondát csak gyanítom).
Nem fingik ki az aksi 4 év alatt. Ha elromlik egy cella, akkor az cserélhető, de erre is nagyon kevés példa volt, pedig már jó ideje nyúzzák sok helyen, akár taxiként is.

tlantos 2010.08.23. 15:52:41

@Hátezmármi:
Ott a gond a kepletben, hogy a camry itthon hivatalos csatornakon keresztul nem kaphato. Amerikabol behozva, 0km-esen 8-9m kozott megvan. Es nem kicsit nagyobb a Priusnal. Szoval valami itt europaban igencsak el van cseszve. Azon belul nalunk meg jobban :)

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.08.23. 19:47:05

@vittore: Én 17 literrel járok. De miko Yarist béreltem Íroszágban, akkor nem nayon tudtam vele 6nál többet úgy megetetni, hogy benzines volt, és akkora lukat rúgtam a padlólemezére, hogy tuti vitték is a lakatoshoz, mert hát nem ahhoz a menetdinamikához vagyok szokva...

De íme egy kis olvasgatnivaló:

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/12-Citroen/87-C3.html?powerunit=2

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/441-Yaris.html?powerunit=2

www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/324-Corsa.html?powerunit=2

Ezek itt bizony tudnak 3-4 litert fogyasztani, vagy pedig az egész világ hazudik, de lehet hogy azért mégse.

Körömcsiga 2010.08.24. 08:39:39

@vernarancs: azt azért megkérdezném, hogy a hidrogént hogy állítják elő :) Má megint az a fránya elektromosság :)

Körömcsiga 2010.08.24. 08:46:32

@MongooseHUN: Aha, ez jó. És mennyivel került többe az a camry, mint a sima benzines? Na ezért nem alternatíva.

zar116 2010.08.28. 23:18:49

@Uzi: Nem megy 160 autópálya tempót.


süti beállítások módosítása