Egy túl jó magyar vasútvonal

2013.12.22. 17:03 - vancat

Mélységesen nem értek egyet azokkal, akik most bezzegelnek meg bazmegelnek amiatt, hogy a Budapest-Székesfehérvár viszonylatban életbe lépett minden idők legsűrűbb, ütemes vasúti menetrendje. Csúcsidőben akár félóránként, már-már hévhez közelítő sűrűséggel lehet közlekedni a két város - és a köztük lévő települések - között. Talán nem bántom meg a királyi koronázóváros lakóit, ha azt állítom: ettől a pillanattól kezdbe lényegében agglomerációjává vált Budapestnek Fehérvár. Merthogy ez egyébként fordítva is igaz: innentől a ehérváriak szempontjából a főváros is tömegközlekedéssel jól és gyorsan megközelíthető agglomerációvá közeledett.

Konkrétan azért nem értek egyet mindazokkal, akik most azt teszik szóvá, hogy ez már túl sok, minek ez a sok vonat, mert egyrészt:

- így néz ki egy európai színvonalú vasúti összeköttetés két nagyváros között,

másrészt:

- az igazán megrögzött autósokat csak ilyen, vagy akár még ennél is jobb (gyorsabb) kötöttpályás közlekedéssel lehet (talán) kiimádkozni feleslegesen és fajlagosan is túl sokat szennyező gépjárműveikből.

fotó_2.jpgRáadásul, ha már egyszer van ok a dícséret hangján szólni egy elkészült nagyberuházásról, azt is érdemes megemlíteni, hogy a két város közötti települések új vasúti állomásépületei (Tárnok, Velence, Agárd, Gárdony, Kápolnásnyék, Dinnyés stb.) igazán elegánsak lettek. Ha ez a MÁV új építészeti stílusa, és ez a stílus sok más vonal állomásain is megjelenik majd, nos, akkor idővel talán méltó örökébe léphet a mai magyar vasút hazánk legendás állomásépület-tervezőjének, Pfaff Ferencnek.

Szóval én fanyalgás helyett ezúttal mindenkinek inkább azt javasolnám: tekintse alanyi jogon járó etalonnak azt a vasúti színvonalat, amely most kialakult a Budapest-Fehérvár viszonylatban. És követeljük meg ugyanezt más régiókban, más vonalakon is. De érdemes lenne megkövetelni ehhez hasonló színvonalat Székesfehérvár más irányú agglomerációjában is.

Például az élő halottként vegetáló Komárom-Fehérvár vonal Mór-Fehérvár szakasza szintén lehetne egy egyszerűbb, de azért nagyszerű elővárosi vasút. Amely a dinamikusan fejlődő dunántúli nagyváros északi vonzáskörzetében biztosítana jó és pontos, környezetbarát és kényelmes kötöttpályás kapcsolatot a régióközpont felé.

Ezzel, és sok-sok ehhez hasonló reménnyel kívánok áldott, békés ünnepeket minden kedves olvasómnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr605704690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ungurján Carcosa 2013.12.23. 11:08:13

Egy szívószálon keresztül két centiméter távolságból megnézett a tisztelt szerző egy freskót, majd teljes körű elemzést ír az egész alkotásról...

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.12.23. 11:13:26

Az a baj, hogy te is fanyalogsz. Úgy írsz erről a vasútvonalról, mintha nem lenne egy csomó másik, hasonló színvonalú vasútvonal az országban. Úgy írsz az újjáépített felvételi épületekről, mintha a régi épületek közül nem lenne több száz méltó módon fölújítva, és csak a dózerolás segítene. Pedig ezeknél az új épületeknél ezerszer szívesebben várok vonatra Szécsényben: www.benbe.hu/gallery/bzland/pic39_noframe_hun.php , Pestszentlőrincen: www.benbe.hu/gallery/napi-vonatfotok-001/pic313_noframe_hun.php , Mezőtúron: www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mztu .
A magyar vasútnak elképesztő építészeti öröksége van, érdemes végiglapozgatni ezeket a képeket: www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=felv%E9teli%20%E9p%FClet&t2=&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet Egészen elképesztően szép épületek vannak, és ezek közül sokat föl is újítottak. Sajnos a fűthet várótermeket sok faluban bezárták, vagy, ha nyitva is van, nem fűtik őket, mivel személyzet már nincs. Egy-egy kályha ezeken az állomásokon sokkal több jót tenne, mint a csili-vili új épületek. Ahol csak lehet, érdemes lenne a régi épületből elindulni, talán csak Tatabánya a kivétel, de ott az új építésről Kóka sikeresen lemondott, pedig magáncég vállalta volna. Csak a buszos lobbi nyert, szokás szerint.

min 2013.12.23. 11:21:25

szerintem sok utas beáldozná a csodás épületeket és a járat sűrítést, hogy végre rendszeresen pontossan induljanak és érkezzenek azok a kurva vonatok oda és vissza, illetve lehetővé tegyék a kártyás fizetést.

nagyfeszültség 2013.12.23. 11:36:13

@Benbe:

rosszindulatú vagy, esetleg diszleksziás?

"a két város közötti települések új vasúti állomásépületei (Tárnok, Velence, Agárd, Gárdony, Kápolnásnyék, Dinnyés stb.) igazán elegánsak lettek. Ha ez a MÁV új építészeti stílusa, és ez a stílus sok más vonal állomásain is megjelenik majd, nos, akkor idővel talán méltó örökébe léphet a mai magyar vasút hazánk legendás állomásépület-tervezőjének, Pfaff Ferencnek."

Ez a mondat tisztelgés a magyar vasútépítészet máig élő múltja előtt.
Amiről meg ez a vancat mint egyedi jelenségről ír, az a járatsűrűség:

"a Budapest-Székesfehérvár viszonylatban életbe lépett minden idők legsűrűbb, ütemes vasúti menetrendje. Csúcsidőben akár félóránként, már-már hévhez közelítő sűrűséggel lehet közlekedni a két város - és a köztük lévő települések - között"

gatto nero 2013.12.23. 11:37:14

@min:

A két dolog azért valamelyest összefügg: rendezett pályaudvarok és állomások, pontos menetrend.
Ne érjük be csak az egyikkel -:)

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.12.23. 11:46:21

@nagyfeszültség: Egyik sem. Ez a mondat annyit jelent, hogy Pfaff Ferencen és a 30-as vonal új állomásain kívül nincs magyar vasúti építészet. Azt jelenti, hogy az elmúlt évek állomásfelújításai nem méltóak a nagy elődhöz, csak ez az új, 30-as vonali. A félórás járatsűrűség sem egyedi jelenség, a legtöbb budapesti elővárosi vonalon ilyen, vagy ennél sűrűbb menetrend van érvényben.

bridget jones 2013.12.23. 11:46:39

A velencei tó menti állomások kifejezetten trendire sikerültek. Ráadásul úgy lett moderni, hogy megőrizte a régit.
Tényleg ritka egy állami nagyberuházás esetén, hogy ennyire jópofán sikerül....

nagyfeszültség 2013.12.23. 11:56:31

@Benbe:

A blogodon lévő képek kétségkívül gyönyörűek, mindazonáltal továbbra sem látom a szemiotikai problémát a szövegben.
Na mindegy....
Azért a félórás ütemes menetrend - tudtommal - annyira nem gyakori Magyarországon.
Viszont egy Fehérvári elővárosi menetrenddel szerinted is meg lehetne menteni a Komárom Fehérvár vonalat?
Vagy a tervezett VO-al?

bridget jones 2013.12.23. 11:58:47

@nagyfeszültség:

Muszáj mindig mindenen vitatkozni?
Nem lehet egyszer valaminek egy percre örülni?

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.12.23. 12:03:15

@nagyfeszültség: Az a probléma, hogy azt állítja, hogy a korábbi, például mezőtúri, szécsényi, sátoraljaújhelyi, stb. állomásfelújítások nem, csak az új, fehérvári vonali állomások méltóak Pfaff Ferenchez (aki egyébként a mai magyar állomások közül csak kb. kéttucatnyit tervezett).

A fehérvárihoz hasonló félórás menetrend van a 2-es, 70-es, 80-as, 100-as, 120-as vonalon, gyorsvonatokkal óránként kettő vonat az 1-esen is. A Komárom-Fehérvár vonalon a korábbi, kétórás ütemű menetrend, ami csatlakozott Baja felé, kihasznált volt, egy reggeli iskolásjárattal együtt tökéletesen megfelel oda. A pályasebesség nyolcvan km/h, bőven elég, lassújelek alig vannak.

A V0 egy nagy marhaság, budapesit infrastruktúra-fejlesztésekkel (pl. Ferencváros Nyugati rendező be- és kijárati váltóin a jelenlegi 5 km/h 40 km/h-ra növelése) néhányszorosára növelhető az áteresztőképesség.

ertelmetlensegi 2013.12.23. 12:05:21

Végre elkészült, de elkészülhetett volna egy évvel hamarabb is. A jó munkához idő köll jeligére. Folytatva a MÁV-munkavállalóit is felkészítették a sűrű menetrend tartására?
A MÁV-munkavállaló hozzáállása: Miért is igyekezzek? Hol van a munkaidő vége?
A párhuzamos Volán-járatokkal mi a helyzet? Szóval a vonatsűrűséget öt perces követési idővel számolni értelmetlen, max. tíz perc lehet. Bp-Veszprém-Bp sebesvonat felesleges.
-----------------------------------------
Kőbánya-Kispest - Székesfehérvár (tessék már a teljes város nevet használni!!!) bevezetése korai volt, mert a Déli-vasúti-híd terhelése már korábban is gondot okozott. Szóval a tehervonatok nappali közlekedtetésére nagyon hiányzik a Komárom-Székesfehérvár-Börgönd-Pusztaszabolcs-Adony-
Ráckeve-Kiskunlacháza-Újhartyán-Cegléd vasútvonal hiányzó szakaszai.
A cikkírónak is jó lenne, mert a villamosított, kétvágányú, legalább 120 km/h sebességű vasútvonal Komárom-Székesfehérvár. Orbán-kormány a kínaiakkal tervezi megépíteni, de most fontosabb lett a Bp-Kelebia-Belgrád vasútvonal katasztrofális állapot megszüntetése.

nagyfeszültség 2013.12.23. 12:18:51

@Benbe:

És akkor a Komárom-Fehérvár vonalat hogyan lehetne megmenteni és "közhasznúvá" tenni?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.23. 12:23:00

@Benbe:

"A fehérvárihoz hasonló félórás menetrend van a 2-es,"
- A kettesen tán egyedül reggeli csúcsban volt fél órás űtem, az is csak 3-4 vonat erejéig. Majd a jelenlegi felújítás után.

"A pályasebesség nyolcvan km/h,"
- Nyolcvanat egy Trabant is tud, és háztól házig visz.

"A V0 egy nagy marhaság, budapesit infrastruktúra-fejlesztésekkel (pl. Ferencváros Nyugati rendező be- és kijárati váltóin a jelenlegi 5 km/h 40 km/h-ra növelése) néhányszorosára növelhető az áteresztőképesség."
- Pontosan hányszorosára is?

gatto nero 2013.12.23. 12:29:08

@nagyfeszültség:

Ha beleszólhatok: meg kellene szüntetni a párhuzamos volánbusz közlekedést és az autóbuszoknak a vasútállomásokról kellene hazahordani és a vasútállomásokra ráhordani az embereket. Természetesen egy jó, ütemes vasúti menetrendhez alkalmazkodva.

marypoppins37 2013.12.23. 12:32:52

Fehérvár így valóban könnyen megközelíthetővé vált, ami boldogság. Ezzel együtt viszont szinte a teljes XXII. kerületet kizárták az utazásból. Mivel az egyetlen vonat, ami megáll a kerületben, csak Tárnokig közlekedik. Óránként.
Tudom, telhetetlen vagyok, de az eddigi cirka félórás utazás Martonvásárig egy órára bővült, átszállással és harmincpercnyi várakozással.
És ezzel a problémával nem vagyok egyedül, sokan utaztunk/utaznánk még ezen a vonalon.

A kecske jóllakott, csak a káposzta nem maradt meg.

gatto nero 2013.12.23. 12:36:48

@marypoppins37:

A fehérvári vonatok nem állnak meg Budafokon?

2013.12.23. 12:36:54

Azért az valahol elég szánalmas, hogy Fehérvárról ha Győrbe akar menni az ember, nagy valószínűséggel előbb fel kell utaznia a délibe, onnan meg átszállnia a győri vonatra... Csoda hogy nem kell egy fél európai körgyűrűt mennie, hogy a szomszédba eljusson.

marypoppins37 2013.12.23. 12:41:39

@gatto nero: Nem, csak Kelenföldön. Illetve néha van egy, amely Budatétény felé megy, az talán igen. De azon a vonalon egyébként is félóránként jön vonat Százhalombattáról, illetve Dunaújvárosból, így ott viszont felesleges egy harmadik Fehérvárról.

gatto nero 2013.12.23. 12:42:23

@HUN_Sector:

Fehérvárról mehetne gyorsvonat Komárom érintésével Győrbe.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.12.23. 12:49:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Valóban, délelőtt csak befelé, délután csak kifelé volt félórás ütem, de az volt, és ezután is az lesz.

A nyolcvanat tudja a Trabant is, a busz azonban már nem, annál tehát gyorsabb. Az nem reális, hogy az 5-ös vonalon valaha 160-as pálya legyen, ahogy a párhuzamos közút sem lesz soha autópálya, nincs akkora utazási igény. A kétóárs ütem egy nagyon jó szolgáltatás lenne oda. Vagy nem tudom, mégis, mit szeretnél, mivel lennél elégedett? Fölöslegesen elköltött milliárdokkal?

A V0 helyetti beruházáokról pontos számításokat találsz az ift.hu-n.

- duplagondol 2013.12.23. 12:52:24

Itt élőként, itt közlekedőként, vasútbarátként egyetértek. De: az igazi nagy kérdés nem az lesz, ki lehet -e imádkozni az autósokat a kormány mögül (nehezen vagy aligha), hanem, hogy életképes alternatívát tudnak -e felmutatni a buszokkal szemben. Ilyen vonatsűrűség mellett várhatóan is csökkenteni fogják a Volán járatainak a számát; márpedig a vasútállomás kényelmesen gyors tempóban is jó negyed órára-húsz percre van a központtól, pont azt az időt veszítjük el a gyaloglással, amit nyerünk a gyorsabb vasúttal. Behozni a vasutat a centrumba, a Széchenyi út szűkítésével, ez inkább a mesék világába tartozik, másként egy helyijáratos jegy háromszáz forintnál is többe kerül. Nem mellékesen, a busz eddig letett a Sasadi, Bartók Béla úton, a Petőfi hídnál és a Népligetnél, vonattal plusz jegyet kell majd váltani a négyes metróra Kelenföldnél, hogy a városba jusson az ember. Szóval, van itt még megfontolnivaló bőven.

Baloldali érték 2013.12.23. 14:39:17

@gatto nero: Vagy meg lehetne építeni a Kisbér-Győr vonalat, a komáromi kacskaringó helyett egyenesen összekötve a két megyeszékhelyt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.23. 14:43:37

@min: Van még olyan falusi vasútállomás, amit nem zártak be és még nem lehet kártyával fizetni?

Latza 2013.12.23. 14:53:09

Azért azt se felejtsük el, hogy szép dolog az új épület, de arra vigyázni is kell(ene). Mert a grafitisek már jó párat "megtaláltak" ezek közül az említett vonalon...

gallja 2013.12.23. 15:45:11

A rekonstrukció szinte teljesen az EU pénzéből valósult meg (kb. 150 milliárd Ft-ért). Egyetlen kifogásom, hogy olyan funkció nélküli átjárókat is beépítettek a mozgáskorlátozottaknak hatalmas rámpákkal és felépítményekkel – egyenként több tízmilliós költséggel -, amelyek forgalma várhatóan közel zérus lesz (Pl. Kápolnásnyék- Velence, Velence- Velencefürdő között). Ezt a pénzt másra is lehetett volna fordítani!

gatto nero 2013.12.23. 16:04:05

@gallja: sajnos, ez valószinüleg az eu pénz ára; unios projekteknél bizonyos feleslegesnek tünő, vagy valójában felesleges dolgokat kötelező megcsinálni pluszban.

padlogaz 2013.12.23. 18:45:17

a leírtakat nem vonva kétségbe, sajnos a velencei-tó mentén sikerült olyan ronda betonszínű hangszigetelő falakat felhúzni, amely esztétikailag teljesen elrontja a környék kinézetét.
egy átlátszó műanyag vagy falécekből fonott fal milliószor jobb megoldás lett volna...

roki 2013.12.23. 18:45:39

@gallja:

Nem funkció nélküliek az átjárók, pláne nem nyáron, mikor sokszor teljesen bedugulnak az utak az átmenőforgalom és nyaralóvendégek miatt..

Amúgy pedig nem elsősorban Fehérvár, hanem a válságban is folyamatos népességbővülésen áteső Velencei-tó környéke az igazi nyertes.
Lányom gyorsabban ér be az egyetemre, mint egyes pesti kollégiumokból járó társai.
Tényleg agglomerációs viszonyokat hozott a felújítás, pestieknek pedig azt, hogy a Velencei-tó az ő életük szerves része is lehet.

2013.12.23. 19:47:11

@gatto nero: Manapság -kis túlzással élve- már Zalaegerszeg és Szombathely között sem épülhet úgy vonatpálya, hogy ne legyen összeköttetése pösttel. Merthogy ami nem megy be a fővárosba az eretnekség, nem épülhet meg. Így már csak félve mondok olyat, hogy Sopron-Szombathely-Zalaegerszeg-Pécs vasútvonal, vagy akár egy Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen-Szeged...

nagyzee 2013.12.23. 19:48:21

Lassan 4 éve vonatozgatok Székesfehérvár - Budapest között naponta oda-vissza. A munkahelyemre járok így be. Egyáltalán nem érdekel, hogy mennyire korszerű a vonal, mennyire szépek az állomások. Egyetlen dolog érdekel, hogy a járatok tartsák a menetrendet! Ha ez megvan, lehet tervezni, és nem érzem kidobott pénznek a havi 49800Ft-ot, amit a bérletre kifizetek. Most örülnöm kellene, hogy 8 perccel rövidült a menetidő??? Nem tudok őszinte mosollyal nézni reggelente a már induláskor 10 perc késéssel érkező szerelvényre. Sajnos. Amióta átadták az új vonalat, nem érzek változást, mert ha van is, a késések okozta bosszúság elnyom mindent.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.23. 22:28:29

@gatto nero:

"meg kellene szüntetni a párhuzamos volánbusz közlekedést és az autóbuszoknak a vasútállomásokról kellene hazahordani és a vasútállomásokra ráhordani az embereket. "

- Sok helyen vasút kényelem, elérhetőség és sebesség tekintetében sem rúg labdába.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.23. 22:37:45

@Benbe:

"A nyolcvanat tudja a Trabant is, a busz azonban már nem, annál tehát gyorsabb."

- NEm figyeltél. Azt írtam: A nyolcvanat tudja a Trabant is, és az háztól házig visz. A busz valóban nem tudja a nyolcvanat (hivatalosan- felénk a Kingfos előtt volt aki 120-at is tudott), de a busz általában közelebb rak le a házhoz, mint a vonat.

Szfv-Komárom esetében a közvetlen busz 20 perccel lassabb, mint a vonat. több megállóval, az esetek 80-90 százalékában közelebbi le-fel szállással a célhoz. Az a vonat a busszal csak akkor lesz versenyképes, ha minimum 120-at tud mindenhol.

Persze ha valóban olyan kicsi az utazási igény, akkor a vonat.....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.23. 22:41:18

@gallja:

Babakocsi? Kerékpárszállítás?

Ne adj Isten, valaki mozgáskorlátozott lesz, de tudna tovább dolgozni, akkor veszítse el az állását is akár csak azért, mert nincs meg a LEHETŐSÉGE a közlekedésre? Tudom sokba kerül, de a lehetőséget meg kell adni.

nagyfeszültség 2013.12.24. 10:23:19

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Igen én is azt gondolom, hogy nem a mozgássérülteken, babkocsikon, öregeken, bringásokon kell spórolni. Hanme például korrupciómentesen kell építkezni és mindjárt minden sokkal olcsóbb...

Alick 2013.12.24. 14:58:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "nyolcvanat tudja a Trabant is, és az háztól házig visz."

Budapesti szakasszal, háztól-házig bőven 80 alatt lesz.

v2peti 2013.12.24. 15:57:51

@marypoppins37:
A 40a-n van arrafelé közvetlen vonat!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.24. 17:11:28

@Alick:

Napközben az Allee és a herceghalmi Tesco logisztika már sikerült 17 perc alatt, igaz nem Trabanttal.

Amit mondok: Budapest irányában a pályán leverem a mai napig a vonatot (hiába 39 perc), ugyanis nekem Törökbálint és Aliga között kevesebb is elég szokott lenni.

Ahol meg nem pályával párhuzamos a vasút, ott nem is megy 80-nál többet.

horika 2013.12.25. 00:19:00

Eredetileg székesfehérvári vagyok, 1999 óta, azaz 14 éve járok Pestről haza, 95 %-ban busszal. Eleinte hetente-kéthetente, ma már csak havonta. Ez alatt kb. 900-szor tettem meg ezt az utat.
Tapasztalat: ha felszállok a Népligetben (korábban Erzsébet téren) az X órakor induló buszra, akkor annak az esélye, hogy X+65 perc múlva leszállok Fehérváron, kb. 98 %. 14 év alatt három olyan estre emlékszem, amikor 20 percnél többet késett a busz.
Vajon a vonat mikor lesz képes arra, hogy 100 alkalomból max. kétszer legyen 10 percnél nagyobb a késés?

István Kiss xx 2013.12.25. 00:56:11

Nahh ezt azért nem tudom szó nélkül hagyni! Mint TÁRNOK-i lakos, hogy én hogy látom ezt:
-Sűrű mentrend: csudajó, hogy óránként 4 vonat is van, de 3 miért 10 percen belül megy? Igen tudom az alsó felsői átszállás. De valaki megszámolta már hogy ezt hányan használják?? Egész nap szerintem nem többen mint 10-20 ember. Sokkal jobb lett volna ha normáilsan osztják el azt az óránkénti 4 vonatot! Vagyis igy járatsűrűség ugyanaz mint ha óránként 2 vonat lenne, ami meg már 10 éve is megvolt a sebesvonatokkal! Különben is 30-40 km-es utat ki tervez átszálással?
-Építmények: Állomásépület. iába van fűtött váró ha a váróból 5 perc az út a peronra! Ugyanis egy 20perces vonatutat senki nem tervez úgy hogy fél órával a vonat előtt kimegyek... meg amugy is félóránként van vonat. De ezt bárki láthatja is, régen a fűtetlen váró mindig tele volt (mert kb 15 másodpercre volt a perontól) most meg hiába az új csodaszép fűtött váró, mégis mindenki a peronon fagyoskodik (mert senki nem válallja be hogy a bemondáskor elindul a peronra és még el is éri a vonatot). (Nem egyszer láttam olyat is hogy rohantak az eberek a vonattól a buszhoz a busz meg elment az orruk előtt, menetrend szerint 3 perc volt az átszállásra) és akkor képzeljünk el egy bottal közlekedő idős nénit vagy bácsit hogy nekik mekkora kihívás ez a sok lépcsőzés ha egy átlagembernek 5 perc. (a pénztártól a peronig)
A másik építészeti csoda a zajvédő fal! Minden települést kettévágtak a fallal, amit már most is sokhelyen firkák borítanak! A lakosoknak sem tetszett a fal szinte sehol.
iho.hu/hir/ahol-szeretnek-hallani-es-latni-a-vonatokat-111015
Másrészt meg ha nem flirt jön, sötétben még én se tudom hogy merre is jár a vonat pedig már 15 éve erre járok. Szinte minden peron, perontető ugyanugy néz ki, elég nehéz elcsípni egy egy állomás nevet hogy hol is vagyunk...
Ha már ilyen csodaszép állomásépületet sikerült felhúzni, gondolom nem fért volna bele a keretbe egy fedett biciklitároló, ugyanis a "pusztában" lezárt bringák átlagban nem érik meg a harmadik évüket, ugyanis az ónos eső, a téli havazás, a -20 fok, nyáron pedig az egész napos tűző nap a 40 fokkal igencsak megviselik szegény drótszamarakat.
Tehát assziszem praktikusságbó, kényelemből, szépségből, igencsak megbukot az új vonal.
De hogy jót is említsek:
-Kökis vonatok Az elmúlt évtizedek egyetlen hasznos, praktikus fejlesztése. (Bár szerintem ez a Déli bezárásának az előszele.)

MACSKANŐ 2013.12.25. 07:50:05

@István Kiss xx:

A zajvédő falak tényleg nagyon falanszter hangulatúak. Egy igazán jó biciklitároló ,eg akár lehetne egy kicsit fűtött is, defedett mindenképpen. Tök jogos.
A délit bezárni pedig egyszerűen nem szabad hagynunk...

harmadik utas 2013.12.25. 22:17:07

Tényleg túl jó ez a vonal. A pálya nagy része 160km/h-re alkalmas, de a leggyorsabb vonatnak is 100 km / h alatt van az átlagsebessége. Kelenföld előtt, meg Székesfehérvár után meg aztán igazán nyugatias a vonal...

Adani 2013.12.27. 10:36:23

@MACSKANŐ:

Zajvédő fal az, ami nekem nagyon nem tetszik, Kelenföld-Albertfalva között sokat fotóztam a vonatot most már nem lehet, mert a fal útban van. Lehetne olyan megoldást kitalálni ami a kecskének és a káposztának is jó, asszem Szlovéniában már épültek olyan zajvédő falak ,amik csak a tengelyig érnek, mert ugye a tengely meg a forgóváz az, ami hangos. Így az ott lakók is jól járnak, mert csökken a zajterhelés, de ugyanakkor az utasok is tudnak gyönyörködni a tájban, mert nem egy egybefüggő zöld falat látnak ill. a vonatokat is látni az utcáról, sokaknak ez is fontos. Mellesleg, aki vasaút mellé költözik az számoljon azzal ,hogy a vonatoknak van zaja nem kötelező ott lakni, de én pl. szívesen költöznék vasút mellé. A zaj miatt reklamálók is gonodlkodjanak el rajta ,hogy a vasút volt ott előbb vagy ők?

2013.12.27. 12:54:21

@horika: a busznak nem lopják el az áramszedő kábeleit a nem ma barnultak... :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.12.27. 15:07:39

@Benbe: 1) nyugati rendező 10 km/h 2) a V0-t érintő áteresztőképességen semmit nem változtat, mert helyből induló/helybe érkező vonatokat befolyásol 3) ami most áteresztőképességileg szűk keresztmetszet, az fradi c elág-kőfelső-rákos. Hegyeshalom-Lőkösháza tetszőleges éjszaka alatt teljesíthető 6 óra alatt jelenleg is. Még a szutyok 120a vonalon is... :)

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.12.27. 15:11:17

@harmadik utas: el foglak keseríteni, az 1-es vonalon is 108 km/h a railjet átlagsebessége úgy, hogy csak győrben meg mosonmagyaróváron áll meg (jóindulatúan kelenföldtől számítva), és elég szépen végigporol 140/160-nal. Ha 160-nal mennének a 30-ason a gyorsvonatok, akkor se lenne 110-120-nál több az átlagsebességük.

Égboltos Kft 2014.01.09. 23:43:53

Évek óta sajnálkozom a vasúti épületek állagán,de még az állomások állapotán is. Olyan helyeken ahol a napi sűrűség néhány vonat nem értem, hogy nincs annyi idejük az alkalmazottaknak, hogy a tőlük pár méterre lévő gyomot nem tudja kiírtani. Nincs igénye rá, de kötelezettsége sem. A csodás, de üresen kongó épületekben pedig boltokat lehetne nyitni, vagy valami életet lehelni beléjük. Pl kis szállodákat. és ezzel kapcsolódom a hozzászólás 2. részéhez.
Az utazásról.
A minap iskolai szünet lévén gondolkodtunk, hogy elmennénk egy kis országjárásra. Felmerült Eger, Debrecen és Pécs. A nagycsaládos kedvezmény használatával ezek igazán elfogadható tétel. Mindhárom helyen az állomás közel van a belvároshoz. Pécs mellett döntöttünk. Ezután megnéztük a menetrendet és a végeredmény az lett, hogy autóval mentünk, mert nem került többe, háztól házig vitt és amúgy meg egy nap kevés lett volna. Ha két napkell akkor szállás is kellene de az már megtöbbszörözte volna költségeket. De jó lett volna egy olcsó vasúti szálló. Esetleg vonatjeggyel még kedvezmény is lenne. Országos hálózat egy országjáráshoz. Hmm.


süti beállítások módosítása