Mélységesen nem értek egyet azokkal, akik most bezzegelnek meg bazmegelnek amiatt, hogy a Budapest-Székesfehérvár viszonylatban életbe lépett minden idők legsűrűbb, ütemes vasúti menetrendje. Csúcsidőben akár félóránként, már-már hévhez közelítő sűrűséggel lehet közlekedni a két város - és a köztük lévő települések - között. Talán nem bántom meg a királyi koronázóváros lakóit, ha azt állítom: ettől a pillanattól kezdbe lényegében agglomerációjává vált Budapestnek Fehérvár. Merthogy ez egyébként fordítva is igaz: innentől a ehérváriak szempontjából a főváros is tömegközlekedéssel jól és gyorsan megközelíthető agglomerációvá közeledett.
Konkrétan azért nem értek egyet mindazokkal, akik most azt teszik szóvá, hogy ez már túl sok, minek ez a sok vonat, mert egyrészt:
- így néz ki egy európai színvonalú vasúti összeköttetés két nagyváros között,
másrészt:
- az igazán megrögzött autósokat csak ilyen, vagy akár még ennél is jobb (gyorsabb) kötöttpályás közlekedéssel lehet (talán) kiimádkozni feleslegesen és fajlagosan is túl sokat szennyező gépjárműveikből.
Ráadásul, ha már egyszer van ok a dícséret hangján szólni egy elkészült nagyberuházásról, azt is érdemes megemlíteni, hogy a két város közötti települések új vasúti állomásépületei (Tárnok, Velence, Agárd, Gárdony, Kápolnásnyék, Dinnyés stb.) igazán elegánsak lettek. Ha ez a MÁV új építészeti stílusa, és ez a stílus sok más vonal állomásain is megjelenik majd, nos, akkor idővel talán méltó örökébe léphet a mai magyar vasút hazánk legendás állomásépület-tervezőjének, Pfaff Ferencnek.
Szóval én fanyalgás helyett ezúttal mindenkinek inkább azt javasolnám: tekintse alanyi jogon járó etalonnak azt a vasúti színvonalat, amely most kialakult a Budapest-Fehérvár viszonylatban. És követeljük meg ugyanezt más régiókban, más vonalakon is. De érdemes lenne megkövetelni ehhez hasonló színvonalat Székesfehérvár más irányú agglomerációjában is.
Például az élő halottként vegetáló Komárom-Fehérvár vonal Mór-Fehérvár szakasza szintén lehetne egy egyszerűbb, de azért nagyszerű elővárosi vasút. Amely a dinamikusan fejlődő dunántúli nagyváros északi vonzáskörzetében biztosítana jó és pontos, környezetbarát és kényelmes kötöttpályás kapcsolatot a régióközpont felé.
Ezzel, és sok-sok ehhez hasonló reménnyel kívánok áldott, békés ünnepeket minden kedves olvasómnak.