Marketingalapítványok

2014.05.01. 08:05 - vancat

Több dologban is nagyot tévedtem.

Először is, miután az index.hu nagyszerű oknyomozó újságírói alaposan ledokumentálták, hogy Balogh István, a Gyermekrák Alapítvány kuratóriumi elnöke állami despotákat megszégyenítő módon villamossínen, buszsávon át sofőrrel hurcolásztatja magát egy állítólagos gyerekmentő autóban, és kirobbant az amúgy is hírhedt alapítvány körüli botrány, meggyőződésem volt: hamarosan előzetes letartóztatásba helyezik a rákos gyerekek pénzén élősködő vén szarházit.

Továbbá bizonyos voltam benne, hogy végre elkezd tisztulni a szemetek világa, és ennek a százmilliókat számlákon parkoltató büdös alapítványi főgazembernek az ügyéből kiindulva elindul egy általános, tisztázási, majd tisztulási folyamat az alapítványi-jótékonysági szférában.

Mert hát, akik kicsit is ismerik ezt a szférát, pontosan tudják: bár tényleg Balogh az egyik címeres parazitája ennek a világnak, azért rajta kívül még százszámra vannak a beteg gyermekek, idős emberek gyógyítása, a környezet-, természet- és állatvédelem területén Baloghéhoz mérhető kártékonyságú, bár kétségkívül egy-két nagyságrenddel kisebb összegeken élősködő jótékonysági hiénák.

Azt mindenki pontosan tudja, hogy a politikusok korruptak, az orvosok hálapénzt követelnek, az autóvezetői vizsgán csak kenőpénzért lehet átmenni, és még mindig túl sokszor lehet helyben elintézni a szabálysértéseket.

Azzal viszont az átlagmagyar valószínűleg egyáltalán nincsen tisztában, hogy - természetesen tisztelet a kivételeknek - micsoda aljas pénzlopodává és látszattevékenységekkel kábító megélhetési bűnözéssé silányult a magyar alapítványi-jótékonysági szféra egy jelentős része.

Az ősbűn valahol az egykor volt Szabad Demokraták Szövetsége által kierőszakolt egyszázalékos törvény körül keresendő: a magasztos cél - hogy tudnillik az emberek majd eldöntik, milyen jótékony célra adják adójuk egy százalékát - kábítása mögött a törvény elfogadása után azonnal beindult egy a legkorruptabb állami, kuratóriumi civil pénzosztó rendszernél is mocskosabb marketingbűnözés. Amelynek lényege eleinte csak az volt, hogy aki országos médiát (+ nagy reklámügynökséget) tudott maga mögé állítani, az nyelte le az egy százalékok döntő részét.

A második - még elborzasztóbb - lépés az volt, hogy ezek a naggyá nőtt alapítványok gyorsan rájöttek: az effektív munka nagy részét is érdemesebb lecserélni média- és marketingtevékenységre.

Ugye, kedves olvasóm, dereng már valami?

Az RTL Fókusz című műsora telis-tele van - nagyrészt megrendezett - állat-, gyerek-, hajléktalan-, idősember-mentéssel, -segítéssel. Közben éppen most olvasom az indexen, hogy nem lehetett Budapesten egy rohadt állatvédő egyesületet találni, amikor egy szerencsétlen kismacskát valami tetű kidobott az autójából a Flórián téri felüljárón. Végül a tűzoltók mentették meg, és az index szerkesztősége juttatta orvoshoz.

Ha a Facebookon bejelölgetjük a fontosabb állatvédő egyesületeket - hogy a példánál maradjunk -, napi többszáz édesbús posztot kaphatunk, amelyben - virtuálisan, a gép előtt punnyadva - meggyőződhetünk Budapest pezsgő, nagyszerű állatvédelmi civil életéről. Ha viszont bajban van a Flórián téri felüljárón egy kölyökcica, nincs, aki kórházba vigye - hacsak egy semmilyen alapítványhoz nem tartozó jóérzésű ember meg nem teszi.

De, hogy kicsit tovább bonyolítsam - és árnyaljam - a képet, szintén maradva a megkezdett állatvédelmi példánál: vannak állatvédő egyesületek, amelyek évente többszáz macskát mentenek, gyógyítanak, ivartalanítanak, és semmilyen állami, önkormányzati, uniós vagy adóegyszázalékot nem kapnak. Viszont vannak olyanok, akik évente csak néhány tucat macskán segítenek, viszont százmilliós nagyságrendben kapnak uniós, egyszázalékos, ömkormányzati és egyéb pénzeket.

Ön szerint, kedves olvasó, van összefüggés egy alapítvány médiajelenléte és az elvégzett munkája között?

Van. Mégpedig általában fordítottan arányos. Akik sokat szerepelnek, keveset tesznek, sokat lopnak.

(Kedves olvasóim, tegyenek egy próbát. Ha találnak egy sérült állatot, hívják fel a legismertebb hazai állatvédő alapítványokat. Akik marketingeseinek a pofáját már jól ismerjük a kereskedelmi tévék műsoraiból. Ajánlják fel, hogy még hozzá is járulnak az állat gyógykezeléséhez, csak jöjjenek, segítsenek. Tényleg próbálják meg. Meg fognak döbbenni. Aztán nézzenek utána, hogy az önöket hülye indokokkal elutasító vagy éppen elérhetetlennek bizonyult állatvédő alapítványok mennyi közpénzt, mennyi egyszázalékot kapnak évente. )

Ön szerint, kedves olvasóm, vannak alapítványok, ahol magáncélra használnak sokmilliós alapítványi autókat, telefonokat és 6-8 vagy akár még több főállású semmittevő van sokszázezres fizetésekkel? Vannak alapítványok, ahol rendszeresen családdal utazgatnak külföldre, kapcsolatépítésre, konferenciákra?

De vannak ám! Nem is kevesen.

El tudja képzelni, kedves olvasó, hogy van olyan alapítvány, ahol minden befizetett száz forintból legfeljebb 2-3 jut a szorosan vett jótékony célokra, a többi a marketing, rezsi és bérköltség? Nem akarok senkit sokkolni, de az alapítványok nagyobb része ilyen arányok mellett működik.

Aztán persze vannak a tisztességesek. Róluk általában keveset hallani. Ők dolgoznak, nem Facebookolnak, ők egy állat, egy beteg gyermek, idős ember, zöldterület megmentésével nem várják meg az RTL kameráit. Csak teszik a dolgukat - gyakran saját pénzből, saját szabadidejükben, munka mellett.

Ők, ez utóbbiak, maguk a remény.

Remény arra, hogy Balogh után azért egyszer lebukik majd ennek a marketingalapúvá silányított jótékonysági szférának az összes parazitája.

Remény arra, hogy egyszer nem a megélhetési bűnözés, az adómentes gyarapodás egyik legaljasabb - mert ráadásul érzelmekkel manipuláló - területe lesz a jótékonysági ipar.

Addig azonban még a gyermekrák első számú vámszedőjén kívül az állatvédelem, a természetvédelem, a gyermekélelmezés, az idősgondozás legrohadtabb alapítványi bűnözőinek is le kellene bukniuk. Akik lehet, hogy nem vitetik magukat villamossínen gyermekmentő autóval, de ettől még csalók, tolvajok, börtönbe való gazemberek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr286100568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2014.05.01. 12:23:51

@panelburzsuj:

Igen, ezt én is hiányolom.
Bár az is igaz: a teljes felsorolás hosszú lenne, kiemelni egyeseket meg nem korrekt.
Sebaj, én megteszem: Rex, Noe, Madártani Egyesület, Gyremekrák, Hospice.
Annyi bizonyosan közös bennük: civil viszonylatban írtózatos pénzek felett rendelkeznek, nagy rezsi, kamuállások, nagy fizetések.
De jó lenne, ha más írna egy párat, mert nyilván én is csak egy kis szeletére látok rá ennek a hazai jótékonysági, alapítványi maffiának.

Gera 2014.05.01. 20:46:29

A jelenség nyilvánvalóan létezik, ez tagadhatatlan, de továbbra is ugyanaz zavar, mint a korábbi hasonló témájú posztnál, hogy nekem az nem fekszik, hogy minden konkrétum nélkül fikázza a szerző úgy en bloc azokat az alapítványokat, amik erősebben jelen vannak a médiában, miközben ez önmagában semmit nem jelent, viszont gyanítom, hogy emellett nincs is semmilyen konkrét info a szerző kezében, innentől meg eléggé problémásnak látom ezt az egészet. Balogh esetében kőkemény konkrétumok hangzottak el, nem csak ez a vaktában anyázás.

Ami a macskát illeti, aki járt már a Flórián téri felüljárón, annak világos, hogy ott a kanyarban senki nem fog macskák kidobásával szórakozni. Szegény hülye kiscica nyilván felment oda az úton, aztán meg franc tudja, hogy miért, kimászott a falra. Egyébként nem gondolom, hogy az állatvédőknek igazán feladatuk lenne az ilyesmi, akkor már sokkal inkább a tűzoltóknak.

Gera 2014.05.01. 21:02:02

@nagyfeszültség: Mi a baj az MME-vel? Eleve már első blikkre se lehet összehasonlítani se egy Balogh féle látszatalapítvánnyal. Az a pár, akit én onnan ismerek, az mind rendes ember. Persze a működésükre én nem látok rá, nem is akarok, de kissé megdöbbentem ezen.

nagyfeszültség 2014.05.01. 21:29:39

@Gera:

Az MME természetesen tele van rendes természetvédőkkel: működése azonban semmiképpen sem tekinthető az elvárhatóan takarékosnak. Nyílván nem lehet összehasonlítani az akasztófára való Balogh-al vagy a Király Péter féle Rex-es maffiával. Már csak azért sem, mert egy nagyon nagy múltra visszatekintő egyesületről van szó.

nagyfeszültség 2014.05.01. 21:33:50

@Gera:

Nem arról van szó, hogy kinek a feladata lehozni a kismacskát a felüljáróról, hanem arról, hogy nem sikerült egyetlen állatvédő szervezetet sem találni, akik eljönnek, orvoshoz viszik, elhelyezik őt.
Nyílván, ha ezek a büdös médiahiénák (Rex, Noé stb) tudták volna, hogy index címlap lesz, azonnal találtak volna módot, hogy mindjárt ott legyenek és lelkesen nyilatkozzanak.

Egyébként itt van ez a kis cuki:

index.hu/video/2014/05/01/az_index_csapatepito_macskamentese/

bridget jones 2014.05.01. 21:51:47

Én mondok nektek egy konkrét példát: a Rex például rendszeresen felajánlja más, kisebb alapítványoknak 4-5 állat ivartalanítását, vagy egy-egy adag drágább állytgyógyszert stb.
Csakhogy: egy 30-40 ezer forintos adomány fejében alá kell írni, kb 150 ezret. Mit tesznek erre a kisebb alapítványok? Belemennek, elfogadják, aláírják. Egy részről megértem őket. Másrészt meg csak egyszer kellene büntetőfeljelentést tenni az ilyen rohadék sikkasztó, okirathamisítók ellen.
Eddig senki nem tette.

goldblum 2014.05.02. 09:44:00

Mivel a cikk szerzője nyilvánvalóan egyetlen állatvédő szervezetet sem ismer, kérném, hogy mielőtt ilyen vádakkal áll elő, ad 1: látogasson ki ezekre a menhelyekre, alapítványokhoz és nézzen körül, ad 2: győződjön meg állításai valóságtartalámról, oknyomozzon, kutasson, stb. Ha ezek után is ugyanaz a véleménye, akkor tárja fel a visszásságokat, de a cikket én személy szerint KIKÉREM MAGAMNAK. Az lenne a baj, hogy valahol jól dolgoznak? Vagy az, hogy egy, monjuk a 28. kerületben lévő menhelyről nem tud önkéntes azonnal, egy adott pillanatban a 3. ker-ben teremni? A szerző nyilván az "önkéntes" szó jelentésével sincs tisztában.

goldblum 2014.05.02. 09:45:28

@nagyfeszültség: Van valami fogalmad a NOÉról például? Ismered őket? Jártál már náluk?

goldblum 2014.05.02. 20:28:03

@nagyfeszültség: Igen? Leírnád, hogy miért sajnos? Nekem, és még nagyon sok embernek pedig csakis pozitív tapasztalatai vannak velük, és ez a sok ember ismeri is az alapítvány munkáját, embereit és állatait.

randomburvi 2014.05.04. 15:25:51

@nagyfeszültség:
Valóban?
Örömmel várlak egy beszélgetésre ezzel kapcsolatban - persze ha nem csak a vádaskodás megy név nélkül - az állatotthonban.
Az, hogy te személy szerint valamit nagy pénznek gondolsz, őrült összegnek, az nem azt jelenti, hogy relatíve egy adott helyzetben az. Lehet irigykedni, lehet rosszindulatúnak lenni, pletykálkodni, vádaskodni..de ha mindezt név nélkül teszed, és semmiféle bizonyítékod nincs a belőled fröcsögő rosszindulaton kívül, akkor ez csak annyi, ami. Egy kalap szar.
Bárki, aki az üzleti életben vezetett már egy ekkora szervezetet, ekkora költségvetéssel, az pontosan tudja, hogy 60 millió ft éppen lófasz a bérekre, 1000 állat ellátására, ivartalanítására, oltására, rezsire, fejlesztésre, utógondozásra, karbantartásra, benzinre, autók fenntartására, stb. Ha ilyen jól tájékozott vagy Noés berkekben, ahogy írod, akkor azt is pontosan tudod, hogy a vezetői 3 kisgyerekükkel egy 40 nm-es faházban laknak kint a menhelyen, és reggeltől estig melóznak, mert erre tették fel az életüket. Pedig volt házuk , lakásuk, nyarrlóuk, szép autójuk. Már nincs. Ha a Bahamákon, vagy akár csak a Balatonon találkozol velük, szólj már, mert én is megnézném.
Az olyanok mint te, hogy a milliókat látják pörögni a szemük előtt, de akkor tudnának elvezetni egy ekkora helyet, amikor piros vérzivataros eső esik. Addig amíg nem lépsz a cipőjükbe, és nem csinálod azt, amit ők, csend a neved.
Meg az össze többinek, aki idejön huhogni, akik közül nem egy olyan kirúgott dolgozó vagy elküldött önkéntes, aki azért lett elküldve , mert lopott, hazudott, és rossz hírét keltette egy olyan szervezetnek, ahol minden az állatok örül forog. Amikor nem, az pont az ilyenek miatt van, mint az említett emberek.
Tehát örömmel várlak egy beszélgetésre, ahol akár a bizonyítékaidat is elém tárhatod, és természetesen az itt leírtak alapján az ügyvédeink is egyeztethetnek, amennyiben erre igény van. Hiszen ha a emögött a cikk mögött nem irigység és rosszindulat van, hanem oknyomozói munka komoly eredménye , akkor gondolom a bíróságon úgyis találkozunk, hiszen megteszed a megfelelő lépéseket, és vállalod ennek következményeit.
Szeretettel várlak a menhelyen, bármikor tudok neked időpontot ajánlani a találkozóra. Viszont ha a leírtak ( akár a cikkben, akár kommentben) nem bizonyíthatóak, akkor természetesen gondolom az sem probléma, ha az említett szervezetek, így a Noé is megteszi a szükséges lépéseket.

Üdvözlettel,

Mihály Petra

randomburvi 2014.05.04. 15:32:00

és még egy apróság..a bús-borongós posztok mögött állati sorsok vannak, betegség, halál, csodák, gyógyulások, és emberek. Kőkemény munka. Azok az emberek, akik a lelküket is beleteszik ebbe. Sokszor a család és a munka rovására teszik mindezt, és próbálnak az emberi - bármilyen környezetben szintén megtapasztalható - konfliktusok és problémák ellenére az állatokra koncentrálni. És éjjel a meló után még megírni azt a posztot ( vidámat, szomorút), hogy legyen visszajelzés a munkáról, arról, hogy a támogatásokat mire használják.

bridget jones 2014.05.04. 15:36:46

@randomburvi:

Hatvanmillió?
Az igen...
Vannak többszáz állatot mentő egyesületek, alapítványok, magánemberek, akik egy fillért sem kapnak.
Munkatársak?
Jobb helyeken önkéntesek dolgoznak és mindenki önkéntesen dolgozik. Legfeljebb pénzt hoz, nem visz.
Ügyvéd?
Kemények vagytok
Állatokkal is foglalkoztok?

nagyfeszültség 2014.05.04. 17:07:09

@randomburvi:

Helo Petra!

Mesélj még egy kicsit arról a szerény 60 millióról?
Kevés ugye?
Nehéz belőle ellátni az állatokat...
Egyébként hány állatot láttok el, ívartalanítotok?
Hány macskát?
És ebből mennyit téptek szét időközben a kutyák?
Alapítványi autóitok, telefonjaitok, laptopjaitok vannak?
Milyen fizetések vannak nálatok?
Az ügyvéd mennyit visz el évente?
Mint hallom nagyon szorgalmasan facebookoztok és gyorsan le, meg kitiltotok mindenkit, aki ilyen és ehhez hasonló kérdésekete pedzeget?
Mennyiért készül a facebook?

Még sok kérdés lenne, csak nem akarlak leterhelni.
Ja, és ne idegeskedj. Azt megérzik az állatok, akiket gondozol és ők is hasonlóan flusztráltak lesznek, mint azok, akik nincsenek meggyőződve arról, hogy nálatok van legjobb helyen az állatbarát amberek, cégek adományai.

Ja, még valami...
A 60 millában már benne vannak a céges adományok?
Az importőrők kölcsönautói, stb?
És még egy utolsó kérdés: fizettek a gügye celebeknek, akik nálatok parádéznak?

gigabursch 2014.05.05. 14:01:34

SAZ
SAZ
SAZ

Nagyjából ez volt/van a legtöbb magát reklámozó alapítvány mögött - véleményem szerint.
Hangsúlyozom: VÉLEMÉNYEM.
Azaz tényszerű ismerettel és pontos adattal nem rendelkezek.

Ugyanakkor:
Maga az alapítvány nem rossz dolog.
De hogy kinek mit ajánlok fel, az az én dolgom, és ne reklámozzák magukat.

N.Noyes 2014.05.05. 14:16:58

@nagyfeszültség:

Kedves Nagyfeszültség!

Én egy egyszerű Noés támogató vagyok. Számolnék helyetted egy kicsit.
Noés kutyám van. Oltva, ivartalanítva, chipezve, ingyen.
A kutya oltási programja 3 veszettség, 3 kombinált oltás. Rohadt olcsón számolok, legyen 20 ezer Ft. (Egyébként átlag állatorvosnál 30-40...)
A kutya chipje: 3000 Ft.
A kutya ivartalanítása (szintén lenyomtam az árat), kan esetén 10, szuka esetén 20 ezer Ft. Átlagban számoljunk 15-tel.
Éljen, a kutya bekerült a menhelyre, potom 38 ezer Ft-ért. Évente 700 kutya kerül be. Ez 26 600 000 Ft
Macskák oltási és ivartalanítási programja hasonló, és a menhelyen kint élő cicákba is kerül chip. Számoljunk 10 ezer forinttal kevesebbel, mert a macska occsó... Évente legalább 250 macska kerül be a menhelyre: 7000000
Elköltöttem annak a bázikus összegnek a felét... És nem költöttem kajára, állatorvosra...
Egy kutyám és egy macskám van. A havi költségük alommal, kajával együtt átlag 10 ezer Ft (felezzük, végülis a kutyát nem almozom). A Noén 600 kutya él. Ez 36 millió, és 70 macska, ez 4 200 000 Ft.
Szóval hol is járok? 70 milla fölött. És még csak bevettem és megetettem az állatokat.
Az állatorvosi számlát nem is tudom megbecsülni, havi szinten milliós lehet. Ha csak abból indulok ki, hogy a kutyám gyomorrontása alsó hangon egy 10-es, a térdműtétje 100 körül jár...
Ja és nem csak kutyák és macskák élnek kint a menhelyen.

Nincsenek alapítványi autók, telefonok, laptopok. Autós matricát adományért lehet vásárolni, mert ezzel támogatod a menhelyet. Szóval ha menő "noés" autót látsz, akkor a tulaj jófejségből reklámozza a menhelyet.
A facebook-ot önkéntesek kezelik.
Hogy vannak gondozók? Tudod az önkéntesek azért önkéntesek, mert nem kapnak érte pénzt. Viszont ők is dolgoznak, hogy ehessenek, és lehessenek önkéntesek. És 1000 állat napi szintű ellátása nem öt perc. (Ha nekem jössz azzal, hogy a 600 plusz 70 nem ezer, akkor lekaparom az arcom...)
A gügye celebek szeretik az állatokat és a gügye parádézással mutatnak jó példát a gügye népnek, és ezzel önkéntesen támogatják az alapítványt. Durva mi?

Üdv,
Tóth Nóra

gigabursch 2014.05.05. 17:56:40

@N.Noyes:
Kedves Nóra!

Személy szerint én a Noé esetében a Nagycsaládosok Országos Egyesületére gondoltam, bevallom műveletlen vagyok - nézd el nekem.

Viszont:
Ennyi pénzből gyermekeket is vállalhatnál, s idővel a sok gyermek "kitermeli" a kedvenc fenntartásához a szükséget.

Szóval a prioritások egyáltalán nem mindegyek.
Ugyanis egy kis kedvencet, ha megununk, el lehet altatni, el lehet ajándékozni, ki lehet dobni, de ezt egy gyermekkel - bár sajnos van ellenpélda - nemigen lehet megtenni.
Remélem érted mire akarok kilyukadni.
Azaz, felborult az értékrendünk.
Házi állatot kedvencnek tartunk.

N.Noyes 2014.05.06. 11:14:48

@gigabursch:

Nem, ezt most konkrétan nem értem.

Az ennyi pénzt például mire értetted?

Az állatvédelemmel foglalkozó alapítványok nem kapnak állami támogatást. Ergo csak annak a pénzéből működnek, aki személyes döntése alapján odaadta nekik. Azt pedig hagy döntse el mindenki, hogy mire költ, meg mire nem...

A gyermekvédelem tök más tészta. Államilag támogatott terület, tehát elméletileg az én adóforintjaimból is jut oda is. Mint ahogy a villamoson mentővel furikázó úriember zsebébe is jutott belőle bőven...És érdekesnek tartom, hogy mindig ez a végső ütőkártya az állatvédőkkel szemben, hogy miért nem inkább az éhes gyerekeket támogatják ezek az emberek. Hát mert lehet hogy ezt is azt is, nem?
Egyik sem elhanyagolható probléma ebben az országban.

És nem, amiket a kedvenccel kapcsolatban felsoroltál, mind bűncselekmény, csak szólok... Az elajándékozást kivéve nem lehetne megtenni, ha egy kicsit jobban betartatnák a törvényeket.

Háziállatot az tart aki akar. Aki nem akar, vagy nincs rá pénze, az ne tartson. Főleg ne gyártson. Több ezer kóbor állat van ebben a kicsi országban. Ha nem lennének az állatvédő szervezetek, akkor nem csak az állatok életét veszélyeztetnék azok a felelőtlen emberek, akiknek a hibájából ez történik, hanem még komolyabb közegészségügyi kockázatot is jelentene. Akár az éhes gyerekekre nézve is... Ezek a rendszerek baromira összefüggenek ám.

De az eredeti témától most már eléggé elkalandoztunk. :)

Egy szó mint száz. Vannak korrupt alapítványok. Lehet és kell is tényfeltáró cikkeket írni, de az ilyen mértékű általánosítás nem fér bele. Tessék adatokkal alátámasztani, pontos számokkal, nevekkel. Mert így elég sok jogtiszta szervezet becsületébe sikerült belegázolni.

nagyfeszültség 2014.05.06. 16:48:19

@N.Noyes:

Hello Nora!

Csak egyre kérlek: le ne kapard az arcod. Nyílván ártana a szépségednek, ráadásul, képzeld el, ha megkérdezi valaki: Nóra, miért kapartad le az arcot?
Te meg azt válaszolod: azért, mert van egy blog, ahol volt egy poszt, amelyik az állatvédelem terén tevékenykedő csaló, korrupt, sikkasztó gazemberekről szól és én ott vitába keveredtem egy kommentelővel, aki a Noé költségvetését firtatta és ez iszonyúan felidegesített.
Lássuk be ez ciki lenne.
Nyugodj meg.

Ami a mondandód érdemét illeti: az állatokra vetített költségeket illetően nagyjából egyetértünk, amiben nem, azt most nem fejtegetném.
Viszont azt, hogy évente pontosan hány állatot láttok, tartotok el, nos, azt csak ti tudjátok - meg az alapítványokat felügyelő ügyészség, ha valamilyen kételye merül fel és megvizsgálja.
Én egyszerűen csak nem hiszem, hogy annyi állattal foglalkoztok, amennyit írtok.
Ugye nem hinni szabad? Ugye azért nem pereltek -:)
A meg nem válaszolt kérdéseimre: például, hány macskát, téptek szét kutyák nálatok, nyílván nem tudsz vagy nem akarsz válaszolni.
Apropo. Gügye celebek!
Szerinted jó reklám egy állatvédő alapítványnak a köcsög, drogos Simor Olivér vagy egy debil Vadon Jani, aki egyébként a rádióműsorában a puhos, retek Rákóci Feri barátjával jókat nevetgél macskákra lövöldözgetésen, a vadász sztorikon és hasonlókon?
Szerintem nem.
Inkább rossz.
Nem.
Inkább szar.
Sőt, inkább fos.

N.Noyes 2014.05.06. 18:20:51

@nagyfeszültség:

Huh, nem vagy semmi hallod. Azonnal a személyeskedés... (:
És ráadásul micsoda eredeti duma...

Hogy hány állatot látnak el? Menj ki és számold meg. Egyszerű. A kutyáknak viszonylag kis százaléka él ideiglenes befogadónál, a macskáknak nagyjából a fele.
A macskák alulról, felülről is zárt kifutókban élnek. Két éve járok ki rendszeresen, nem tudok széttépett cicáról. Olyanról igen, akit éjszaka bebasztak a kerítésen, és mielőtt reggel a gondozók megérkeztek volna nyitni, a szabadon élő kutyák már szétszedték szegényt. Ilyet egyébként szoktak. Áthajítják a jószágot, azt csókolom, meg van oldva...
Egymással összeugró kutyákról persze igen, de ebben meg nincs semmi meglepő.
Én mint magánszemély írok amúgy, nem a Noé képviseletében, mielőtt félreértenél. Csak a többes szám első miatt...
Jah, hinni ér, tényként kijelenteni becsületsértés. Van különbség azért.
Az hogy neked mi a véleményed az általad kiemelt és ócsárolt emberekről meg rohadtul nem érdekel senkit. Népszerű közéleti személyiségek. Hogy jó reklám-e? Én nem tudom megítélni. De nem is az én dolgom.

A helyedben megfogadnám Petra tanácsát és kimennék szétnézni. Minden kérdésedre kapni fogsz választ... És az ezzel kapcsolatos frusztrációidat is leküzdenéd, a fröcsögésből ítélve van bőven.

Üdvök

nagyfeszültség 2014.05.06. 18:48:41

@N.Noyes:

Köszönöm, nem szeretném megfogadni Petra ezirányú tanácsát és nem szeretnék elzarándokolni a Noe-hoz.
Úgy tudom már feloszlatták a "Noé az Életért Közösségért" nevű bizniszegyházat, így nincsenek spirituális, téritői feladataitok. Engem sem kell megtériteneket, bizonyosan nem leszek noé-hívő - legfeljebb noemisszio.blog.hu-fan.
Nézzen szét nálatok - Vadon Jani, Simor Olivér meg az ügyészség.
Ha meg mentett kutyák, macskák gondozásában akarok részt venni, hidd el, számos, kizárólag önkéntesek által működtetett alapítványokban. egyesületekben vagy akár magánemberként is megtehetem. Egyébként meg is teszem.
A személyes tisztességedet és elkötelezettségedet viszont abszolúte nem vonom kétségbe. Ezt csak azért tartom fontosnak, mert te is jelezted - nem a Noe képviseletében, hanem annak támogatójaként, állatvédőként saját nevedben írsz.

Ciao

gigabursch 2014.05.12. 09:54:26

@N.Noyes:

"Az ennyi pénzt például mire értetted?"

Arra, hogy hótt felesleges ez az egész állatvédősdi az én értékítéletem szerint.
Ellenben egy rakat férfit és nőt ismerek, akinek a fene nagy jótékonykodás teljesen elvette az eszét és a családalapítással és eltartással elfelejtett foglalkozni.

Ellenben ha van család amely családi életet él, akkor ott egy kedvencnek van helye és élettere és a költség már rég nem költség, hanem valahol befektetés.

E között a kettő között nagyon nehéz különbséget tenni, ráadásul elég sokan csak túl későn jönnek rá, hogy az egész életük semmit sem ér, hisz mindaz, amire a Teremtő teremtette - már elmúlt.
Az egyik fele elapadt, a másik fele kiszáradt.
Le lehet húzni a rolót.

Remélem így már világos az ennyi pénz kérdésköre.

gigabursch 2014.05.12. 09:59:30

@nagyfeszültség: @Gera:
Az MME érzésem szerint is mellényúlás.

nagyfeszültség 2014.05.12. 10:14:42

@gigabursch:

Akkor pontosítok: az MME egy nagy hagyományú komoly természet és madárvédő szervezet.
Csak azért soroltam a többi közé, mert városban terepjáróval közlekedésben, rezsizésben azért ők is kiveszik a részüket...
A munkájukat viszont elég profin végzik - bár a vadász és madármérgező lobbival lehetnének rámenősebbek is.
De őket a világért sem akarnám a csalásgyanúsak között említeni.


süti beállítások módosítása