Az autóipar legaranyosabb állatkái

2011.07.31. 08:41 - vancat

Van az autóiparnak három kifejezetten kedves és bájos kis állatkája. Ráadásul mindhárom most újul meg, születik újjá vagy vedlik át. Most röviden mindhármat a kedves olvasók figyelmébe - és bizalmába - ajánlom.

Bárcsak annyi igazi Panda élne a világ - még megmaradt - őserdeiben, amennyit ennek a kedves kis autónak csak a második, most év végén leköszönő generációjából gyártottak! A jelenlegi Panda kétmillió példány után int búcsút vásárlóinak, és év végén érkezik a képen látható új, harmadik felvonása, amely elődeihez hasonlóan egyszerű, kedves, praktikus autó lesz, de az igazán forradalmi újdonsága a motorház alatt lapul. A Panda III kapja meg elsőként a Fiat kilencszázas TwinAir motorjának legtakarékosabb - és valószínűleg legtartósabb - turbó nélküli változatát.

A Lupo előző - és egyben első - generációja még túlságosan is megelőzte a korát. "Háromliteres autó!" - hirdették akkoriban a Porsche Hungária dilettáns marketingesei, és mindenki azt kérdezte: - háromliteres, ebben a kicsi autóban? És milyen, soros vagy V6-os? Szóval senki nem értette, de a legtöbbeket nem is nagyon érdekelte, hogy itt valójában egy fantasztikus kis, 1,2-es high-tech turbódízelről van szó, amely tényleg beéri száz kilométeren 3-4 liter gázolajjal. Most talán okosabban, olcsóbban készül az ősszel bemutatkozó új Lupo, amely immáron mini benzinmotorjával, majd nem sokkal később elektromos hajtással akar - és reméljük tud is - hódítani. Egyébként nemsokára hosszabb, négyajtós változat is készül a Lupóból, valamint, talán egy kicsivel olcsóbban, Seat és Skoda változat is lesz belőle. (Természetesen nem Lupo, hanem - talán - City néven.)

Végül, de a legkevésbé sem utolsósorban, következzék a Kangoo, amelynek sárga színben bemutatott egykori első generációja forradalmasította a kisáruszállítókat, hiszen megmutatta: lehet ebbe az árértékarány-orientált műfajba is egy kis könnyed kedvességet csempészni. Nem tudom, végül áru- vagy személyszállítóként lett-e sikeresebb az első, majd a most piacon lévő második generációja, de egy bizonyos: Ze néven fontos szerepet szán a Kangoonak a Renault idén induló, elektromosautó-programjában. Szóval várhatóan a Kangoo azon kevés járművek egyike lesz, amely a benzinkorszaknak az egyik utolsó, a villanyautózásnak pedig az egyik első meghatározó szereplőjeként vonul be az autótörténelembe.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr943113554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bündnis 2011.07.31. 10:35:07

Nem gondolom, hogy ezek az állatkák ragadozók lesznek, mert mind a 3 egy rakás szerencsétlenség. Ósdiak, drágák és haszontalanok, és ötlettelenek....egy szóval - SZAROK

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.31. 11:50:12

vanak még állatok:
Jaguar,Mustang,

nagyfeszültség 2011.07.31. 11:55:48

@Bündnis:

Rajtad kívül senki nem állította, hogy ezek az állatkák ragadozók. Viszont azt nagyon sok millióan, hogy jók: azok akik - legalábbis a Pandát és a Kangoot - újra és újra óriási darabszámban megveszik.
Egyébként mire alapozod, hogy az új Panda, az új Lupo,
az elektromos kangoo szar?
Láttad már őket egyáltalán élőben? Nem hiszem, hogy láthattad, de az 100 százalék, hogy még nem ültél
bennük...

gatto nero 2011.07.31. 11:59:18

@Gyurma73:

Meg a Coguar, de ezek nem aranyosak,
hanem komoly, veszélyes ragadozók-:)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.07.31. 12:16:21

@Bündnis: Nekem van egy Pandám--januárban vettem.
Soha nem volt még kis autóm és soha nem is gondoltam,hogy valaha is lesz,főleg nem olasz. Aztán hosszas fontolgatás után,nekiláttam kipróbálni az összes számba jöhető kis kocsit és mivel a Panda volt a legkevésbé "nőies",meg is vettem. Most 11000km -van benne és elmondhatom,hogy nagyon nem bántam meg,jó,szerethető autó és ezt úgy írom,hogy előtte az utolsó 5 évben,Volvó,Toyota rav 4,Mercedes E classe,Ford Mondeo volt a tipuslista. Most is meg tudnék venni -mondjuk az e-classéig bezárólag--bármilyen autót,de valószínüleg a következő Panda jön haza két év mulva is.(Mondjuk nagyon várom az új MB a-classét,mert a mostani nagyon nem jött be,de lehet,hogy a következő szép lesz és akkor egy olyan fog hazajönni,ha a Panda csere érett lesz). A többiről nem tudok nyilatkozni,de,hogy a Panda nem szar az biztos és az is biztos,hogy neked még sosem volt új autód és sohasem gondolkodtál el azon,hogy mire is használod a kocsit ezért szerintem megveszed a valaki által lerakott,lelakott "nagygépet",ami már most 10+ éves és csodálkozol,ha hitel kell még a tankoláshoz is.

Pipi 2011.07.31. 14:20:46

City néven nem hinném, hogy jönne, a név már foglalt a Hondánál...

Phrascarica 2011.07.31. 15:01:46

Majd ha nem 10 milla lesz és nem 100 km-t megy, nah akkor...

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.31. 15:23:05

A Lupo nem lesz nagy durranás, az eredeti Up! prototípus forradalmi volt, aztán kiderült, hogy drága lesz, sablon orrmotorok lesznek benne a polcról, semmi eredeti, nem lesz sokkal több, mint a mostani Fox utódja. (Nálunk nem forgalmazzák, túl drága.)

A mostani Kangoo egyáltalán nem sikeres. Túl drága lett, és a Berlingo/Partner páros sokkal személyautósabb lett, jóval többet adnak el belőle.

Az új Panda viszont nagy siker lehet, ha az elavult motorokat kicserélik. A kasztni ránézésre nem lesz radikálisan új - ami nem baj -, de addigra a 900-as motor olcsóbb lesz (most még elég drágák a TwinAir motoros Fiatok, kicsi a darabszám, és csak turbós van).

nagyfeszültség 2011.07.31. 20:19:22

@bonifac:

Szerintem létezik már szívómotoros twin air, de lehet, hogy tévedek és csak az új Pandában debütál.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.31. 20:48:54

@nagyfeszültség: Utóbbi.
Még csak a 85 lovas turbó van. Lesz egy szívó és egy erősebb turbó is. A motor lehet, hogy létezik, de autóban még nem kapod meg. :-)

Egyébként ha belegondolsz a 65 lovas szívót mi másba építené be a Fiat? (Másnak nem adják oda, először Fiatban lesz, az biztos. Szándékosan tartogatják a Panda premierjére, hogy ne csak a kaszni legyen új, új motor is legyen.

Az erősebbik turbó (105 LE) meg tökéletes az új Panda sportmodelljébe mondjuk. De berakhatják a Quboba is, úgysincs benne normális benzinmotor. (Lecserélni is lehet az 500-as 1.4 100 lovasát.)


süti beállítások módosítása