Láng tovább szívatja Budapestet

2011.09.01. 09:59 - vancat

Remélem, Budapest várostörténészei majd legkésőbb 50-100 év múlva kiderítik és publikálják is, hogy 2011 őszén tulajdonképpen mi a franc zajlott a színfalak mögött a budai fonódó villamosvonal körül. Számomra ugyanis lassan kifejezetten parajelenségnek tűnik, ami a főváros egyik legfontosabb, de bizonyosan legnagyobb hatású villamosfejlesztése körül történik - vagyis, hát leginkább nem történik.

Ami biztos: Láng Zsolt, a második kerület polgármestere egész Budapestet kínozza azzal, hogy kijelentette, nem adja ki az engedélyeket a villamosvonal Margit híd alatti átvezetésére, mert annak megvalósításához - megdöbbentő módon - néhány száz parkolóhelyet meg kellene szüntetni. Tarlós István, a nagy szuverén odamondogató már fél évvel ezelőtt kifejtette: ha Láng továbbra is ellenáll, akkor ő kőkemény lesz és nem csinál fonódó villamost. (Képzeljék el, mekkora érvágás ez a vélhetően az elmúlt húsz évben tömegközlekedési eszközt legfeljebb amerikai filmekben látott Lángnak...)

Vitézy Dávid, a budapesti tömegközlekedés főüdvöskéje - aki az utóbbi időben már azt őt e posztra juttató egyesülettel, a VEKÉ-vel sem áll szóba - azt mondta: ha Láng nem ad engedélyt a villamos átvezetésére, akkor ők bizony majd buszsávot csinálnak a helyére. (Ismét próbálják meg elképzelni, hogy a tokája fölött folyamatosan kajánul vigyorgó Lángnak mekkora elméleti fenyegetés egy néhány méteres buszsáv...)

Aztán jött Bús Balázs óbudai polgármester - akinek a gondjaira bízott választókat talán a leginkább irritálhatja Láng zsarolása - és nyomatékosan kijelentette: Óbuda szeretné, ha minél hamarabb teljes hosszában megvalósulna a budai fonódó villamosprojekt. (Gondoljanak bele, ennek a szelíd úrifiúnak a nyilván drámainak szánt állásfoglalásától hogy meghatódhatott Láng...)

Végül, de a legkevésbé sem utolsósorban megszólaltak a "projektgazda" Nemzeti Feljesztési Ügynökség vezetői is, akik kijelentették - sőt, mit kijelentették, egyenesen a pofánkba hazudták: teljes az egyetértés a budai fonódó villamoshálózatról, amely projekt több szakaszra bontva, minden szakaszra külön kiviteli tervet készítve valósul meg. Ami magyarra fordítva annyit jelent: Láng továbbra is keresztbefekszik az egységes budai villamoshálózatnak, ezért anyagilag mentve, ami menthető, legalább elkezdik az óbudai szakasz építését - konkrétan a 17-es villamosvonal korszerűsítését - hogy legalább az erre nyert uniós pénz egy része ne vesszen el.

Persze közben politikailag is mentve, ami menthető, hiszen azt hazudják: nagy az egyetértés a Fideszben, és a politikusok egymásnak vállvetve, erejüket megfeszítve dolgoznak a jövőnkért. Elvégre az nem fordulhat elő, hogy a nemzeti összefogás közepette valaki összefog az egész tömegközlekedő nemzettest ellen.

Szóval érti már a kedves olvasó, miért várom egyre türelmetlenebbül annak az ötven-száz évnek a leteltét, amikorra kiderül: milyen érdekek, erőviszonyok hozhatták úgy helyzetbe Láng Zsolt kerületi polgármestert, hogy képes legyen keresztbefeküdni egy olyan villamosfejlesztésnek, amely alapjában véve határozhatná meg Buda tömegközlekedésének következő évtizedeit - és amelynek lényege éppen az, hogy akárcsak egyetlen elemének elhagyása is lényegében kártyavárként borítja a tervet.

Mit tervet, álmot! Azt, hogy akár kombínósűrűséggel közlekedő, kényelmes, gyors kötöttpályás tömegközlekedési gerince legyen Budának. Olyan, aminek - ha elkészülne - a második kerületiek többsége is örülne, és Lángot menten újra polgármesterré választanák, mondván: biztos talpraesett fickó az, aki ilyesmire pénzt tud szerezni.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr463194855

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Milyen titokzatos befektetőcsoport venné meg a Lipótot? 2011.09.01. 13:06:38

Az OPNI telkét és épületét még nem hirdették meg eladásra, viszont volt és van is egy érdekcsoport, amely mindenképpen szeretné megszerezni. Emiatt volt olyan sürgető az állam számára, hogy a lehető leggyorsabban kiürítse az épüle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polpetti 2011.09.01. 12:10:50

@b_emma: Na, erről nem is beszélve! Köszi, hogy beszúrtad. Mindenképp érdekesebb, mint egy ilyen csúsztatásokkal teli poszt.

b_emma 2011.09.01. 12:11:03

@szellemkor: ugyanezt akartam írni, csak nem tudtam ilyen szépen :)

Devil 2011.09.01. 12:15:45

@SvenH.: Csak hogy tudd: minden, de minden ertelmes helyen levo P+R dugig van reggel 8-ra. Kulonosen a metro kozeliek.
A velemenyednek azt a felet hogy azert nem hiszel el valamit mert mar sokszor hallottad, vegkepp nem tudom kovetni.
De ahogy elkurtak a godolloi HEV es a piros metro osszekapcsolasat, en mar nem hiszek abban hogy a varos toketlen, alulfizetett es kontraszelekalt szakmai vezetese barmire is kepes lenne.
A fonodo villamos udito kivetel lenne, ezt a politika fogja megtorpedozni.

Devil 2011.09.01. 12:19:41

@b_emma: Az a meglepo hogy ezen meglepodsz.

nagyfeszültség 2011.09.01. 12:31:36

@szellemkor:

Szerintem ez a blog sokmindennel vádolható, de LMP seggnyalással semmiképpen sem.
Olvass vissza és rájössz...

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 12:45:05

@Devil: P+R metro kozeleben? ez ugye vicc? szoval az agglomeracios becsapat pl. a moszka terig? vagy az Őrsig?
Ujpest meg ok, mert kint van de szerintem az ujpestiek mashogy gondoljak ezt :) ok koszonik szepen de nem kernek az ujpest varoskozpont == agglomer P+R -bol

a 4es metro ha kiment volna Ujpalotaig, akkor az Azsia center mogotti jelenleg parlagfuves tenyeszeten lehetett volna RENDES P+R

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 12:58:41

@Mandika69: "Egy kerületi lakos."

megy a helyezkedes pl. Rogan Tonika is a fovarostol ELVETTE az idegenforgalmi adot...
en meg XV keruleti lakoskent akinek van itt temetoje KÖVETELEM, hogy Rogan Toni oldja csak meg sajat hataskoren belul a temetest... dozeroljon le a barma egy hotelt es csinaljon a helyen egy temetot, ha mar olyan jol elvan a nagy zsetonnal amit tolem budapestitol elvesz

szellemkor 2011.09.01. 13:00:22

@nagyfeszültség: Azért elég egyértelmű, hogy a fonódóban jelenleg semmi tényszerű újdonság nincs nyár óta, az NFÜ által elismert II. kerületi fenntartások és javaslatok szakértői munkái zajlanak a háttérben, és közben egy ilyen demagóg és személyseskedéstől fröcsögő poszt születik.

Lehet hogy bizonyos budapesti értelmiségi körükben "cool" minden apropóból a fideszt vagy a fifdeszes polgikat gyalázni, de ez a téma eddig nagyjából szakmai alapokon volt cincálva, és meg kell hogy mondjam, más aspektusból nincs is sok értelme vitatkozni róla.

smartdrive 2011.09.01. 13:03:10

vajon ki dugja Láng Zsoltot?

b_emma 2011.09.01. 13:04:45

fröcsög és szid ez mindenkit, biztos egy vekés írta..
mondjuk a Dorner? de mondjuk lehetne önkritikája mert az ő tokája nagyobb mint a Lángé :)

akakukk 2011.09.01. 13:04:57

Tarlos elegge ellentmondasos a behajtas korlatozasanak kerdeseben. Ahogy @tothh leirta, az ugy van, de en ugy olvastam a helyi ujsagban, hogy a kerulet erveire Tarlos azzal reagalt, hogy lesz dugodij, es akkor lecsokken a forgalom, eleg lesz a leszukult kapacitas. Utana arrol nyilatkozott, hogy nem lesz dugodij. II. keruleti lakoskent en azt mondom, addig Lang Zsoltnak adok igazat, amig nem lesz behajtasi dij Budqapestre, es egy kulon dugodij egy belso korzetre (peldaul 6-61-es villamos hatarolta reszre).

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 13:17:08

@SvenH.: Újpestről annyit mondanék - kerületi lakosként - hogy menő dolog volt bejönni kocsival a piac melletti parkolóba. Ami az ott lakóké, illetve a piacon vásárolni kívánóké, csak ezt lehetetlenítették el. Erre Derce lépett, és a két órán felüli ott tartózkodás után kért egy busás parkolási díjat. A piacolást meg ugye meg lehet oldani ez alatt is:)

Hasonló a para a megszüntetendő Duna-parti parkolókkal is.

@szellemkor: köszönöm, kb. egyetértünk.

Fura volt a posztot megnézni, mert én a nyár első felében ástam bele magam a témába, akkor meg épp arról voltsszó, hogy leülnek, és szakértői szinten vitatják meg a kerület ésszerű fenntartásait.(A cím, meg főleg a címlap alapján azt hittem, lemaradtam valamiről, és valami új történt az ügyben.) Én egyébként azt gondolom, hogy van esély a megegyezésre, és egy átkötés létrehozására, bizonyos kiegészítő beruházások által.

nagyfeszültség 2011.09.01. 13:54:23

@smartdrive:

akinek van gusztusa egy ilyen gusutustalan
emberhez ......

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 14:11:34

@tothh: P+R -re altalaban ugrok :)))

P + R volt hírös autos polgartarsaink szerint a Felvonulasi ter is es az Ujpesti rakpart (ez ott van a 4-6 os villamosnal)

na persze mert szepen ellehetelenitettek hogy a segget a munkahelyig vigye es akkor ugy gondolta, hogy egy 5 perces villamosozas / foldalattizas az mar maga a megtestesult P+R :))))

valojaban az igazi P+R -ben az autos azert kapja kvazi ingyen a parkolast vagy a buszjegyet hogy szopjon idoben, es a sajat autojaval ne kommandozzon be SEMEDDIG :)))

en a sok nincsen P+R -eseknek uzenem, hogy az ujpesti uszoda mogott mindig van parkolohely es onnan az M3 az lenge 10 perc :)))
vagy a 173e megallojatol is 10 percnyire van az azsia center melygarazsa
de a 10 perc seta nekik nem fer bele, azonban sirnak hogy keeeeeeeeeeeeene a P+R !!!

szellemkor 2011.09.01. 14:28:05

@tothh: Szerintem ebben a blogban a kommentelők 90 %-a azt sem tudja, egyáltalán mitől "fonódó" a fonódó. Mondjuk ez nem hiba, mert ez egy vasútarcúak áltahasznált szakkifejezés, csak teljesen mást jelent mint amit a laikusok elsőre feltételeznének: "A vágányfonódásnál a két egymás melletti párhuzamos vágány űrszelvényei egymásba nyúlnak, műtárgyak méreteinek csökkentése érdekében, illetve helyszűke esetén alkalmazzák. Nagyvasúti hálózaton általában nincs vágányfonódás, ritkán előfordul különböző nyomtávolságú vágányok közösen vezetett szakaszain."

Még kevésbé vasútarcúak kedvéért: az űrszelvények egymásba nyúlása azt jelenti, hogy - noha a két sínpár éppen elfér egymás mellett - a rajtuk haladó szerelvények (mivel ezek szélesebbek mint a sínpár) már egymáshoz ütköznének. Ez csak azért érdekes ebben az esetben, mert a sínpáronkénti három - három villamosjárat a szembejövőt is meg kellene hogy várja, ami miatt szinte folyamatos lenne a villamosforgalom azon a kritikus szakaszon ahol a fő közéekedési útvonalakat keresztezné. Ennek technikai megoldása az egyik legfőbb feladat, amely nem csak kerületi, hanem fővárosi kezelésű főútvonalakat, közterületeket is érint, és csakis körültekintő, az eredetitől eltérő műszaki tartalommal képzelhető el a probléma megoldása.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 14:38:25

@szellemkor: Igen-igen. Én abból tudok kiindulni a dologgal kapcsolatban, ami a KTI tanulmányában szerepelt. Ők úgy állapították meg, hogy a villamos haladása a rakpartra való lekanyarodással egyidejűleg történhet, ezért az autóforgalmat leginkább érintő szakaszon nincs gond. Nagy kérdés továbbá, hogy milyen gyakran közlekedtetnének ezen az ágon járatokat. Most ezeknek a megvitatása zajlik.

Magam részéről én a kerületnél is azt tapasztaltam, hogy megegyezésre törekszenek, épp ezért volt kár sajtóvircsaftot rendezni az ügyből.
(Mondjuk jó lenne tudni, hogy ki kezdte, mert a szokásos "én csak visszaszóltam" logika működik.)

Garbai Sándor 2011.09.01. 14:40:02

"en a sok nincsen P+R -eseknek uzenem, hogy az ujpesti uszoda mogott mindig van parkolohely es onnan az M3 az lenge 10 perc :)))"

Klasszikus belvárosi gondolkodás! Miért parkoljon Újpesten az, akinek a belvárosban van dolga? Parkoljon a belvárosban!

Pont az ilyen gyökerek miatt vezetik be hamarosan Újpesten is a fizetős parkolást.

Izo 2011.09.01. 14:40:59

@tothh: "én se szeretném, ha az ablakom alatt menne el az agglomerációs forgalom. "
Hát igen, talán ha megépítenék az M0 észak-nyugati szektorát... de a sötétzöldek miatt az is egy kínszenvedés lesz. Ezt belátva inkább hozzá se fognak.

Garbai Sándor 2011.09.01. 14:41:33

@puttya: Úgy mint Erzsébetvárosban, ahol az önkormányzati parkolási cégnek résztulajdonosa a Centrum?

Garbai Sándor 2011.09.01. 14:44:04

@SvenH.: Egy panelház parkolója mióta P+R?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 14:48:45

@Garbai Sándor: Én támogatnám, ha Újpest, vagy inkább Káposztásmegyer határában építenének egy bazi nagy P+R parkolót, amit BKV/BKSZ bérlettel igénybe lehetne vennii. Nem támogatom viszont azt, hogy az egyébként más célokra való parkolót foglalják el az agglo-sok.
Érdekes, hogy van az agglo-sok tábora, meg a belvárosra fókuszálók tábora (megvan mindegyiknek a maga igazsága, de nagyon nem örülnék neki, ha a két szék között akkor a külső nagy kerületeket lehetetlenítenék el. Erre jogos válasz lenne a fizetős parkolás bevezetése. (Ahogy támogattam Dercét akkor, amikor a piacos fizetést bevezette.)

@Izo: Én a sötétzöldeket két csoportra tudnám bontani. Az egyikbe tartoznak azok, akik tényleg nagyon hülyék, de velük nem kell foglalkozni. A másik az, akiket valamilyen lobbi küld, hogy fúrjon meg valamit (Négy Mancs a tipikus példa).

M0 ügyben azonban mást gondolok. Nézegettem a terveket, mit láttam, nagy része alagút lenne - jogosan. Ez pedig mostanság piszok drága. Ezért azt gondolom, hogy a fő ok, hogy nincs pénz, de egyszerűbb ilyenkor a sötétzöldekre mutatni. Ha meg majd lesz pénz, akkor pont le se szarják őket (helyesen). Max úgy csinálnak, akik a sínhez kötözték magukat, oszt jött az atomvonat....

Garbai Sándor 2011.09.01. 14:51:10

Parkolódíj és dugódíj csak tüneti kezelés, de a probléma még megmarad:
- hivatalok és munkahelyek budapesti, azon belül belvárosi koncentrációja,
- élhetetlen városi környezet miatt az agglomeráció lakosságszámának növekedése,
- rossz tömegközlekedés,
- átgondolatlan politika: a drága, pazarló tömegközlekedés t az autósok adójából tartják fenn, miközben ostorozzák azokat, akik autóval közlekednek - mi lenne, ha mindenki tömegközlekedne?
- képmutató politika: a forgalamt táblával is lehetne csökkenteni, magyarán: nem a forgalom zavarja a városőket, hanem az üresen maradó zsebük.

Izo 2011.09.01. 14:54:11

@tothh: "Amúgy van megoldás szerintem, és a Főpolgármester úr elkötelezett a kérdésben: dugódíj."
Aztán ne csodálkozzanak, ha a bunkó agglo-k nem mennek be vásárolni Pestre. Nézd csak meg, hogy "pörög" az üzlet a Rákóczi úton, meg a "Nagykörúton".

Garbai Sándor 2011.09.01. 14:58:44

@tothh: És mit tegyen az, aki egyik táborba sem tartozik?

Egy újpesti szintén fizethet majd, ha nem a fizetőssé váló övezetben lakik.

Tehet arról, hogy sok a munkahely a belvárosban? Nem. Tehet arról, hogy ezeken a melóhelyeken "vidékiek" dolgoznak? Nem. Mégis fizetnie kell majd, ha pl. a postára megy, mivel olyanról még nem hallottam, hogy egy kerület összes lakója mentességet kapott volna, olyat viszont hallottam, hogy egy kerület ingyenes vagy fizetős zónájában lakójának az azonos kerületben lévő, de másik fizetős zónába menet fizetnie kellett.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 14:58:44

@Izo: és @Garbai Sándor:
Az élhetetlen városi környezet és a pangó belvárosi üzleteek pontosan a mindent elárasztó autóáradat miatt alakultak ki. Ez így egy ördögi kör. Ebbe egy helyen tudnak beleavatkozni. Ez pedig értelemszerűen ellenérzéseket fog szülni, de különben a város egy idő után megfullad.

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 15:01:23

@Garbai Sándor: "Pont az ilyen gyökerek miatt vezetik be hamarosan Újpesten is a fizetős parkolást."

szerintem meg a sok agglobunko aki elfoglalta mas helyet a miatt vezetik be :)))

Garbai Sándor 2011.09.01. 15:02:57

@tothh: Akkor tessék kitenni egy behajtani tilos táblát, oszt jónapot.

Van olyan nő, aki nem kurválkodik, és van olyan, aki igen. És ez utóbbi attól még kurva marad, hogy magasra teszi az árait. Az nem mentség, hogy azt mondja, "tehetek arról, hogy van olyan, aki képes megfizetni az áraimat".

Parkolódíj üzenete: "ha csak shoppingolni jössz be, gyere nyugodtan, nem olyan nagy összeg másfél-két órás vásárlás és kávézgatás esetén az a 600-800 forint. Ha itt akarsz dolgozni, napi nyolc-kilenc órában, akkor legyél kedves utána elötte-utána még másfél-két órát tömegközlekedni. Ki mondta neked, hogy itt dolgozz, te kis köcsög?"

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 15:03:46

@Izo: aha mert az eszak pesti agglomer az eddig nem leallt a dunakeszis bevasarlokozpont mellett, hanem bement a belvarosba vasarolni...

Garbai Sándor 2011.09.01. 15:04:37

@SvenH.: Más helyét? Hmmm... és amikor más áll oda, akkor ő is elfoglalja más helyét?

Az a "más" vette, nyerte vagy örökölte a helyet?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 15:06:36

@Garbai Sándor: Pedig valahol ez lenne a megoldás. Mármint, hogy a kerületiek az ilyen központi helyeken levő parkolókban mentességet kapnak. Ráférne már a városra, hogy a parkolás rendezve legyen. Ez méltányos lenne a kerületiekkel szemben. Hisz a saját parkolót mások miatt nem tudja elfoglalni. Pl. újpesti központi lakótelep. Frankó tízemeletes házak garázsok nélkül. Ez tipikus problémagóc. Ott a metró, jönnek és beparkolnak.

Garbai Sándor 2011.09.01. 15:06:55

@SvenH.: És a belvárosi "bunkó" amikor a külvárosba megy vagy vidékre, hova parkol? Ő is más helyére? Vagy neki jár egy hely odabent a belvárosban és egy másik a belvároson kívül?

Izo 2011.09.01. 15:09:52

@tothh: "nagy része alagút lenne - jogosan. Ez pedig mostanság piszok drága"
Azért ez elég régi adósság. Márpedig az elmúlt húsz évben volt olyan idő, amikor úgymond "mindenre volt pénz", mégse kezdtek neki a várható (vagy a háttérben nagyon is aktív) tiltakozás miatt. Na mindegy, ez csak spekuláció.

kötözködő 2011.09.01. 15:10:37

@Izo: A "bunko agglo"-k alapvetően nem vásárolni járnak be (he igen, akkor sem a belvárosba), hanem dolgozni. És csak egy részük a rendszerváltás utáni kiköltözős fajta, a többség évtizedek óta bejár, mert itt a munkája.
És amíg mondjuk Ráckevéről autóval harmadannyi idő beérni, mint tömegközlekedéssel, addig bizony egy részük autózni fog.
üdv:
egy bunkó agglo, aki tömegközlekedik

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 15:11:21

@Garbai Sándor: Szerintem az időhöz kötött parkolást én a külső kerület esetén - nevezetesen Újpest, ezt ismerem a legjobban - mondtam. Amúgy meg az üzletek lepukkanásánának másik oka az, hogy már szinte minden kerületben van pláza. És még többet akarnak....
Így meg se éri sokaknak a belvárosba menni vásárolni.

Nem vagyok fideszes 2011.09.01. 15:11:31

Én mondjuk arra volnék baromi kíváncsi, hogy a Frankel León, a Török utcában és környékén miért is NEM fizetős a parkolás? Egyszerűen nevetséges, hogy amíg nem volt zárt parkolóm, a saját házam előtt volt, hogy fél-egy órát kellett ülnöm a kocsiban és várni egy parkolóhelyre, mert a sok büdös barom P+R-nek használja a környéket.

Izo 2011.09.01. 15:11:39

@tothh: "Ez így egy ördögi kör." Hát ez az!

Garbai Sándor 2011.09.01. 15:13:21

@tothh: A baj abból is ered, hogy a belvárosban is, és annak szűk és tág környezetében ki lettek jelölve olyan helyek is fizetőssé, amit semmi sem indokolt.

Azokat a helyeket, ahol nulla lakó van, vagy ha van, autó nélkül, nyugodtan vissza lehetne adni, pl. rengeteg angyalföldi kisutca, ahol most nulla autó áll, magyarán az ott parkoló autók eddig sem zavarták a helyieket.

De ide lehet venni azokat a helyeket is, ahol csak este jelennek meg a lakók az autóikkal, magyarán napközben ők nem otthon parkolnak, hanem melóba mennek. Az ő helyükre miért ne állhatna be egy másik "melós"?

A P+R parkolók teítettsége pedig arra utal, hogy sokan élnének ezzel a lehetőséggel, ha lenne elegendő ilyen.

De a pénz itt is nagy úr, a Váci úti P+R felét simán odaadták egy irodaház építéséhez.

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 15:14:16

@Garbai Sándor: "Vagy neki jár egy hely odabent a belvárosban és egy másik a belvároson kívül?"

hat csodalom hogy nem tudod jelenleg mi a helyzet...
igen ez van, a belvarosinak van bent egy melegitett helye amiert evente 2e -t kicsenget es barhova elmegy oda all ahova akar
ezzel szemben a nem belvarosinak a belvarosban fizetni kell

most ezt te tenyleg nem tudtad?
vagy csak teszed a hulyet, habar ugy latom ez a resze nem jelent nagy kihivast neked :)))

Izo 2011.09.01. 15:18:18

Ja, és a agglomerációs autósok legnagyobb baja, hogy az összes nagy kapacitású BKV járatnak gyakorlatilag a belvárosban van a végállomása. Mire ezekhez elér, már végigszívta a dugó nagy részét, ami után semmi kedve sincs még a BKV-val is szivatni magát. Mert ugye azt is kitalálták az okosok, hogy a város határában kell korlátozni a forgalmat. Ami működne is, ha lenne ezen a vonalon áthaladó nagy kapacitású, gyors tömegközlekedés.

mig8 (törölt) 2011.09.01. 15:20:36

@tothh: Alapvetően egyetértek veled. Csak egy apró megjegyzés: aki egyedül ül az autójában, az nem mind agglós. Már persze akkor, ha az aggló a főváros határán kívül van :)

@Mandika69: Igen, az volt az eredeti elképzelés, hogy a Frankel is jó lenne. Csakhogy azt megtorpedózta a tűzoltóság, hozzáteszem: jogosan.

@szellemkor: Jelen esetben a villamospályák ténylegesen egymásba csúsznának. De mondjuk ez lényegtelen. Az viszont lényeges, hogy két viszonylat maradna csak meg, a 17-est összevonnák a 19-essel, ami mondjuk logikus. Villamostorlódás pedig egyáltalán nem lenne, nézd csak meg a Főmterv szimulációját (vhol az Indexen megvan). Sőt, a villamos semmilyen fennakadást nem okozna az autósok számára.

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 15:22:03

@Garbai Sándor: "De ide lehet venni azokat a helyeket is, ahol csak este jelennek meg a lakók az autóikkal, magyarán napközben ők nem otthon parkolnak, hanem melóba mennek. Az ő helyükre miért ne állhatna be egy másik "melós"?"

en is ezt mondtam a 2 tippemmel, az ujpesti megallassal es az ujpalotaival is
csak az nem azt jelenti hogy 2 percnyire lennenek a BNVtol hanem ugy 10 percre
szoval lenni van hely...

Garbai Sándor 2011.09.01. 15:25:45

@Lófasz Hadnagy: Egészen a 17-es villamos Vörösvári úti végállomásáig fizetős lesz a parkolás. Örvendj!

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 15:25:54

@Izo: Ott a pont!
Ez sajnos a hatvanas-hetvenes évek rövidlátó városvezetési elveinek a következménye. Addig volt egy várost átszelő villamoshálózat, helyette építettek két metrót, elvágták a villamost, és "ráhordó" járatokat csináltak. Sok átszállás, ráadásul rendkívül igénytelen körülmények között. (pl. Örs, Köki. Ennek egyenes következménye lett az autóforgalom felerősödése.
Sajnos, még 5-6 éve is ez a szellem uralkodott. (Örsnél az összekötés megtorpedózása, négyes metróval hasonló szigetüzem megvalósítása.)

Az pozitív, hogy úgy tűnik - hála a VEKE megjelenésének - elkezdődött egy másik gondolkodás, és az utazások minőségére is inkább odafigyelnek.

mig8 (törölt) 2011.09.01. 15:27:13

@Izo: Az volt a baj, hogy a főváros méretét erőltetetten növelték. Ma már a főváros része rengeteg olyan terület is, ami máshol agglónak számít, pl a 3. kerület egy jelentős része (Aranyhegy, Remetehegy, stb - na innen is sokan járnak be autóval)

Épeszű kerületi polgármester nem akarhatja, hogy a kerülete a zónán kívül essen, esetleg részben ide, részben oda tartozzon. A fenti példánál maradva a 3. kerületnek is van erősen belvárosi része, ami tutira belül kéne legyen.

Marad tehát az, hogy csak akkor lesz díjfizetés, ha lesz előtte közlekedésfejlesztés, zónahatáron átmenő HÉV, metró. Csak arra meg nincs pénz. De ezt szolgálta volna a BKSZ, vagy jelenleg a BKK.

Vagy esetleg lehetnénk drasztikusabbak: rajzoljuk újra Budapest határait, és a kerületeket! Ez viszont nem reális. :(

Garbai Sándor 2011.09.01. 15:32:03

@SvenH.: Mindenki megáll a Központban, ezért bevezetik a fizetős parkolást.

A fizetős parkolás miatt mindenki átáll az uszoda mög, ezért bevezetik a fizetős parkolást.

A fizetős parkolás miatt mindenki átáll a víztoronyhoz, ezért bevezetik...

Eredmény: tök üres lesz Újpest, probléma megoldva. Csak sajna nem ez a megoldás.

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 15:35:52

@tothh: " Addig volt egy várost átszelő villamoshálózat, helyette építettek két metrót, elvágták a villamost,"

ha tenyleg ujpesti vagy akkor tudnod kell mi az az erdekes epulet az eszaki osszekotonel...
es nem artana nehany ost megkerdezni milyen is volt a setavillamosozas, vagy ha nem tudjak felidezni akkor ajanlok neked egy jo kis budai skala - budafok setavillamosozast...
esetleg megspekelhetned a kamaraerdei setavillamosozast olyan tudattal hogy meg 10 perc es budaorson vagy :)))

utana megbecsulned a metrodat

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 15:37:13

@Garbai Sándor: nem erted?
olyan dog lusta az "agglomer vagyok P+R -t nekem raszorulonak", hogy nem kepes 10 percet setalni
ezt ugattam egy csomot, hogy VAN OTT HELY !!!

puttya 2011.09.01. 15:37:49

@Garbai Sándor:
Nem úgy, A kerületi parkolást az önkormányzat egyik osztályának a parkolási csoportja (pontos nevét nem tudom om) üzemelteti.

Garbai Sándor 2011.09.01. 15:38:08

@Lófasz Hadnagy: Forrás?

Fővárosi rendelet, megtekinthető a budapest.hu oldalon, vagy bármelyik parkolós cég honlapján, térképpel együtt.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 15:42:10

@SvenH.: Hogyne tudnám mi az:)

Ahogy azt is, hogy a metró előtt a villamos meglehetősen színvonaltalan járművekkel, színvonaltalan pályán működött. De attól ez még nem jelenti azt, hogy a kettő kizárja egymás, és főleg nem azt, hogy a villamos kizárólag színvonaltalanull működhet. Ott van pl. a 14-es végállomása, egy westendnyire a nyugatitól. 14-esről egy plusz átszállás - dupla lépcsőzéssel - a körúti vonalak elérése. Ez sokak számára nyomós érv az autó mellett...

Szóval jó a metró, de főként hosszabb távra. És az a baj, hogy valahol félbehagyták. Derce nem véletlenül kampányolt húsz évig minden választáson a metróval, és most a Télikabát is azzal büszkélkedett, hogy ő a metró meghosszabbításából írta a diplomamunkáját....

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.09.01. 15:43:40

@Garbai Sándor: "- hivatalok és munkahelyek budapesti, azon belül belvárosi koncentrációja, "

A hivatal pont az a hely, ahova a legnagyobb marhaság autóval menni. Ezeknek igenis a belvárosban, tömegközlekedéssel jól megközelíthető helyen kell lenniük.

"- élhetetlen városi környezet miatt az agglomeráció lakosságszámának növekedése"

index.hu/belfold/budapest/2010/02/24/novekszik_budapest_nepessege/

nyehehe 2011.09.01. 15:43:44

Tervrajz a környékről: kep.index.hu/1/0/194/1940/19408/1940848_624fbbeffc5077f9b173051dce3f88ab_wm.jpg

Nagyon sok a Duna-parti parkolóhely szűnne meg.

N+1. ötlet:
szedjük ketté a villamost. Déli irányban menjen a körút felé, majd a Honvéd utcán be a Csalogányba, (az utca közepén, így a parkolóhelyek megmaradnának.) és a Batyi környékén már csatlakozhat is a 19 meglévő vonalához.
Észak felé pedig mehet a Margit híd alatt. De mivel nem sok helyet foglal, itt is sok parkolóhely megmenekülne.

szellemkor 2011.09.01. 15:52:08

@mig8: A Főmterv szimulációja viccnek nem rossz, mondjuk 500 Ft-os benzinár mellett tényleg csak annyi autó lézengene a Bem Rakparton / Árpád fejedelem útján mint amennyi a szimulációban poroszkál. :-) Egyébként talán még egy vasárnap reggel 6 órai forgalmi állapotban lenne reális.

Nekem a budai körvillamos lenne nagyon logikus, sokkal több értelme lenne mint ennek a szuperspagettinek, de erről még két egyforma érv nem hangzott el hogy mi hiányzik hozzá hogy ne lehetne megvalósítani, ha már úgyis szétkapják a Moszkvát vagyis Széll Kálmánt, ahol is így csak átmenő lehetne a négyes-hatos, és nem foglalná a területet.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 16:01:35

@szellemkor: Olvasgattam a Széll K. tér átépítési terveit. Hosszabb távon a déliig való hosszabbítást tervezik. Ami mindenképp jó lenne, ha legalább a gyalogosok útvonala lenne biztosítva, én azt a helyet mindig veszélyesnek érzem, ha arra járok. Kerülgetni a sínek közt:S

A fonódó alapvető célja a 86-os és a 160-as buszok kiváltása lenne, ami nem egy hülyeség. Én megvárnám a részletes vizsgálatot.

Ami viszont tényleg egy nagyon elbaltázott dolog volt, az a DBR jelen formában történő megépítése.

is 2011.09.01. 16:04:52

@Garbai Sándor: "Ha itt akarsz dolgozni, napi nyolc-kilenc órában, "

Legyunk pontosak: ha az agglomeracioban akarsz lakni, akkor kell masfel-ket orat utazni. Amikor oda koltozott valaki, akkor pontosan tudta, hogy ott nem fog tudni dolgozni. Namost az nem megoldas, hogy az agglomeracioban is lakhat (ez neki +, mert jo levego, csend, legtobbszor olcsobb, kert stb.), meg még az o igenyeinek is alakitsuk at a varost kozelekedesileg, parkolasilag. Vagy az egyik (agglomeracios lakas), vagy a masik (konnyu kozlekedes). Semmi kocsogseg, igy vagyunk pariban.

Garbai Sándor 2011.09.01. 16:11:04

@Gery.Greyhound: minden "Budapesti...", "Fővárosi...", "Pest Megyei...", "Országos...", "Állami...", stb. nevű intézmény a belvárosban van. Biztos, hogy mindegyiknek ott kell lennie? Külvárosban vagy vidéken működésképtelenek lennének?

kötözködő 2011.09.01. 16:14:12

@is: Ez igaz azokra, akik kiköltöztek. De kurva sokan születtek ám oda az agglomerációba, és ők vannak többen.
A kiköltözőket egyébként kényszeríteném, hogy az új lakóhelyükön próbáljanak munkát keresni, és ott intézzék a bevásárlást is. Nemcsak a fővárosiakkal csesztek ki, hanem a környékbeli lakókkal is.

nagyfeszültség 2011.09.01. 16:19:58

@SvenH.:

Én is úgy érzem, az egyetlen magyarázat arra, hogy lángot hyagyják ámokfutni, ha tud valamit, esetleg valami fontos második kerületi ingatlanos pártmutyit fedez. Különben már régen picsánrugták volna ezt az elhízott, elkényeztetett zsurbohócot. Így aztán legfeljebb abban reménykedhetünk, hogy egyszer a mutyijuk kibukik és akkor elvitetik a balhét a köpcössel és meg a börtönbe.
A másik lehetőség, ha túl sok ilyen és ehhez hasonló
írás lesz, mert akkor előbb-utóbb azért beleegyeztetik
a villamost zsoltikával.

gatto nero 2011.09.01. 16:22:59

Normális helyen egy ilyen Lánghoz hasonló
rosszkülsejű, ostobán vigyorgó elhízott mutyista nem rugna labdába a politikában, de az üzleti életben sem.

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 16:26:34

@kötözködő: en kotozkodnek...
en ugy lattam anno az erdi parasztok azok mind a sarga busszal jottek
legyen ugy most is mint akkor volt !!!

ezekallatok 2011.09.01. 16:26:36

Láng Zsolit hülye ezt minden másodikkerületi tudja... sajnos...

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 16:27:03

@Garbai Sándor: Szerintem, ha ezeket a külvárosba vinnék ki, akkor egy idő után a külvárosnak az a része, ahova kihelyezték, az kezdene el "belvárosi" jelleget ölteni, mivel ezek az intézmények vonzzák a forgalmat.

A vidék érdekes kérdés. Először is, Magyarország nem szövetségi állam, Trianon óta pedig még külön történelmi hátterű és jellegzetességű helyekről sem lehet beszélni (pl. Erdély, Horvátország)

A különbség a legnagyobb városok és Budapest között meg szembeötlő. Ráadásul, úgy alakult, hogy az igazán nagy városok jellemzően az ország egyik sarkában helyezkednek el, ez pedig ügyintézési, megközelítési okból problémás. Egyedül Kecskemét, vagy Székesfehérvár jöhetne valamire szóba.

szellemkor 2011.09.01. 16:27:59

@tothh: A DBR akkora púp Budapest hátán, hogy az árából a klozetre is tujával járhattunk volna.

Visszatérve a körvillamosra, jól sejtem hogy a Combino nem lenne képes a Hegyalja úti hegymászásra, vagy nem ez a valódi akadálya hogy elcsattogjon a Karinty Frigyes útig? És ha igen, mit lehetne tenni? Lehetett volna szempont a járműbeszerzésnél, hogy esetlegesen stratégiai igényeknek is megfeleljen a villamosszerelvény?

szellemkor 2011.09.01. 16:40:48

@nagyfeszültség: @nagyfeszültség: Azért lassan a testtel kiscsákó. A Láng ritka normális polgármester, még budai viszonylatban is, nem véletlenül extra magas a támogatottsága a II. kerületiek között. Valószínűleg az a titka, hogy konszenzuskereső, az ellenzéket nem lesöprő politikát folytatott eddig is (nézzed meg a kerület honlapján hogy a képviselőtestület a legtöbb határozatát valódi konszenzussal hozza, és nyoma sincs az esztergomi szintű mocskolódásoknak.) A kerületet nem csak a Horváth Csaba által felállított negatív kontraszt fényében működteti sikeresen és tisztességesen. Az, hogy te itt rágalmazod az legfeljebb elvakult politikai gyűlöleted kézzelfogható bizonyítéka. Az ehhez hasonló, elfogult, szakmailag nulla, és ráadásul ütemérzékben is nyilvánvalóan politikai töltetű írások csak rólatok állítanak ki bizonyítványt hogy még ellenzékiként is ötlettelenek, rosszindulatúak, fröcsögők és mondanivaló nélküliek vagytok.
Mondjuk ha képes lennél két lépésben is gondolkodni, rájönnél hogy a fonódó vitát nem véletlenül nem kezeli nagypolitikai-hatalmi kérdésként sem a Fidesz, sem a többi értelmesebb ellenzéki párt, és csak a hozzád hasonlóak szeretnék Láng-Tarlós konfliktusként beállítani. Ez egy szakmai vita ami nem csak a II. ker., hanem egész belső Buda közlekedésének óvatos és a következményekkel számoló megtervezéséről szól.

Nem vagyok fideszes 2011.09.01. 16:44:15

@szellemkor:

Ne hülyéskedj már, ha a vén Tatrak simán elmennek ott, pont a Combino ne tudna? Ez csak egy szar kifogás.

Ha jól néztem a Wikin, akkor a Combino teljesítménye 8X100 Kw, a Tatra kocsinként 45 Kw (nyilván a Combino nehezebb is, de nem annyival, hogy számítana).

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 16:44:26

@szellemkor: Hát nem tudom, hogy a Combino hegymászási képességei milyenek, de azon nem lennék meglepődve, hogy Budapesten a potenciális bővítési lehetőségeket teljesen figyelmen kívül hagyva rendelnek járműveket.

Ld. Alstom, kettes metró. Szándékosan olyat vettek, amely a HÉV pályán nem mehet, hogy véletlenül se - vagy csak nagyon drágán - lehessen összekötni a Hévvel az örsön.

flimo13 2011.09.01. 16:44:56

@tothh: az aglósokat pofán kell baszni egy jó nagy behajtási díjjal, aztán majd választanak a pösti állás és a zöldövezet közt, nem kötelező nekik bejárni.

gyö46 2011.09.01. 16:47:41

Nagyot lendítene az M-O -ás hányzó szakaszának a megépítése, mert így az autósok és a busszal közle-
kedők a nullásról kihajtva rövidebb úton érnék el a
célállomást! Tudom a budai lakosok tiltakozását
a telkeik védelmében, ezen hiányzó részt alagút
furásával készíteném el, és érném el ujból az M1-M7
bevezető szakaszát. Így pl. Kelenföld-Obuda kb 10 perc.
Természetesen a körvillamos is rendkívül könnyítene
a helyzeten! Különben nagyon elegem van a
lángzsoltikból!!!!!

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 16:48:45

@szellemkor: Az nem lehet véletlen, hogy Láng Urat kétszer is megválasztotta a kerület. És így van, előző ciklusban, meg most is egyhangú döntések születtek BFV ügyben.

Annyit kiegészítenék, hogy azért van egy Tarlós-Láng feszültség, de ez nem Láng Zsolt részéről működik így, hanem alapvetően létezik egy kerületek vs. Tarlós (azaz főváros) feszültség.

szellemkor 2011.09.01. 16:48:45

@Lófasz Hadnagy: @tothh: Nem értitek, nem a kraftot keveslem benne, hanem hogy függőlegesen nem úgy hajlik mint vízszintesen! Tehát lehet hogy fel tudna mászni a dombra, csak közben a középső pár tengelye a levegőben lenne! :-)

nehogymárne 2011.09.01. 16:51:24

akkor mint agglomer hozzászólnék:

a pestiek (és budaiak) megérdemlik ezt a kutyaszaros várost, ami pont olyan, mint ők. elvárják még a belváros közepén is, hogy a saját házuk előtt parkolhassanak, de más ezt ne merje megtenni, az agglomer járjon tömegközlekedéssel, de p+r-re senki se költene, jó lesz valami füves placc mindentől messze, ami amúgy sem ér egy buznyákot se. kutyát tartani alanyi jog, kutyaszart szedje más. legyen "élet" a városban, hiszen ezért lakunk ott, de ha lehet, legalább három (és legfeljebb négy) sarokra onnan ahol lakunk, hogy ne zavarjon a zaj, meg a többiek. legyen zöld, madárdal és jó levegő, de bicikliút ne (pozsonyi út) mert akkor mégse lehet parkolni, kocsival menni a szomszéd utcába.

lehet fikázni az aglomert, mert kiköltözik, de visszajár dolgozni, de ez pont olyan kisstílű, mint egyszerre akarni falusi levegőt meg zöldet fővárosi infrastruktúrával és lehetőségekkel. érdekes, mennyire hasonlítanak az álláspontok... talán azzal akülönbséggel, hogy az aglomer bevállalta ezért cserébe, hogy órákat áldoz közlekedésre, milliókat járműre meg fenntartásra, lemond a városi lét kényelméről, a "pesti" meg azt szeretné, hogy a városvezetés "oldja meg" neki csak úgy.

ha bárki azt hiszi, hogy az aglomer azért autókázik pesten, mert az annyira jó, hatalmasat téved. próbáltam én mindenfélét, külvárosból tömegközlekedni, elővárosból vonatozni, és higgyétek el, imádnám, ha nem kéne ezt a szívást végigcsinálni, de még mindig az autó a legkevésbé rossz.. ha működne a közösségi közlekedés, kevesebben költönének el, aki meg mégis, az kevesebbet dugózna a városban. de amíg a világvárosban sültparasztok féltik az egyszem parkolójukat, meg a kutyaszarató járdájukat, amíg minden használható telekből pénzt akar húzni a kerület, és a szomszédjától várja, hogy megoldja a p+r-t, addig ez a szar marad.

Nem vagyok fideszes 2011.09.01. 16:54:59

@szellemkor:

Ja, hogy úgy, az más. Azt nem tudom, de azon a vonalon szerintem nincsenek olyan durva huplik, bár tudja a fene...

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 16:56:06

@szellemkor: Lang Zsoltika ellenall egy nagy budapesti tervnek csak mert brühüm brühüm!!! 200 parkolohely megszunik es akkor a valasztoknak nem fog tetszeni...
azert kene jol pofan vagni Tarlosnak es ugraljon is a szemuvegen...

ultimatumot adni neki, hogy ha belepofazik a nagyok dolgaba, akkor a II keruletben az osszes fovarosi utvonalon megszuntetik a parkolohelyet, vagy mondok jobbat, VALODI FIZETOS parkolova alakitjak at, ahol az ottlakonak is csengetnie kell...

nagyfeszültség 2011.09.01. 16:56:33

@szellemkor:

Kiscsákó nem vagyok, talán ezért is bánt különösen, hogy a két mutyista Horváth Csacsi és Láng - többek között ebben az ügyben is - totálisan egy követ fúj.
Ahogy kiolvasom a szavaidból, nagyjából képben vagy arról, hogy Csacsi mit összelopott, mutyizott a második kerületben. Nos, ha Láng tisztességes ember lenne,
Csacsi már rég börtönben ülne. Ugye ez nyilvánvaló?
Innentől Lángról, mint rendes emberről
még akkor sem lehetne beszélni, ha a
legnagyobb fonodó villamos fun lenne.

gyö46 2011.09.01. 16:56:37

@tothh: Igazat beszélsz a HÉV a Hannoveri (3-as,62-es
villamossal lehetett volna összeházasítani, semmiesetre sem a Combinoval,Alstrom metróval!! Átgondolatlan koncepciók!

gyö46 2011.09.01. 17:03:26

@szellemkor: Ha ez így müködne a koncepciók-érvek
ütköznének és rövid időn belül kialakulna a fonódo vill.

szellemkor 2011.09.01. 17:19:09

@nagyfeszültség: nyilván arról is Láng tehet hogy Fletó nem a beszélőn kap csomagot, sőt, nyilván a hűvös, esős július is az ő számlájára írható.

szellemkor 2011.09.01. 17:23:22

@gyö46: Az elején pont erről volt szó: "véletlenül" akkor jött ki ez a tárgyi elemeket nélkülöző, személyeskedésben annál inkább bővelkedő "írás" amikor a szakértők javában dolgoznak a kompromisszumos megoldáson, csak hát azt nem olyan könnyű bulvárszinten tálalni mint hogy "száz parkolóhelyért keresztbefeküdt a II. kerület a sínre." Akit kicsit is érdekel Budapest és a közlekedésének jövője, évek óta foglalkozik szakmai blogokon és más fórumokon ezekkel a problémákkal, és nem akarja napi politika szintjére lesülyeszteni.

nagyfeszültség 2011.09.01. 17:52:49

@szellemkor:

Én annyira azért nem tartom viccesnek, hogy - különösen Budapesten - a helyi (kerületi szintű) politikai
főbűnözők megússzák. Ez sajnos csak úgy fordulhat elő, hogy az utódaik, akik részletesen átlátják ténykedésüket, leszarják/ lepaktálnak vagy tovább folytatják az elődeik által megkezdett disznóságokat.
De kicsit elkanyarodtund a budai villamosokról,
amelyeket minél előbb össze kellen kötni - ha tetszik Lángnak, ha nem.

D4D 2011.09.01. 17:57:30

Volt nemrég fonódó villamospótló.
Bécsi út és a Fehérvári út között.

Minden reggel volt alkalmam hozzá a Bem téren, tehát ahol azok ülnek rajta, akiknek a fonódó kedvez. Csúcsidőben mind a 4-6 embernek járatonként.

Gratulálok.

D4D 2011.09.01. 18:06:24

@tothh:

"A jelenlegi parkolók jelentős része szabálytalanul parkol. "
- Ezt alá is tudnád támasztani valamivel? Ugyanis nettó füllentés. Finoman kifejezve.

"Ezt a helyet ugyanis - közel lévén a metró és a körúti villamos - nagyrészt P+R jelleggel használják."
- Ez sem igaz.

"a kaotikus viszonyok rendezésével kinyerhető lesz még pár új parkoló."
- Megint csak nem igaz. A BKK egyszer adott ki egy rajzot, amiben vázolja, hogy képzeli a parkolóhelyek áthelyezését. Az a terv nettó baromság. Többek között a Margit utcai szerpentinen lennének új parkolók, ahol fizikai képtelenség a parkolás (nem a járdáról beszélek, hanem a 2. és 3. kanyar közötti részről), illetve a rendőrséggel szembeni egyenesen jelölnek új helyeket, holott ott most is szabályos várakozóhelyek vannak.

"a parkolóhelyek visszapótolhatók a jelenlegi buszsáv felszámolásával "
- Egy sávos lenne a Fő utca, a parkolóhelyekre ki-be álló autók miatt lassulna a forgalom. Aki helyet keres, az csak kb 25-el megy. Ha sok a hely, akkor sokan is akarnak ott állni.

- A 86-os marad

D4D 2011.09.01. 18:10:24

@tothh:
"ne kelljen az embernek a mérhetetlenül gusztustalan aluljáróba föl meg lemászni..."

- Abban értsünk egyet, hogy nem az autósok kakilnak az aluljáró sarkába, és nem is ők laknak ott.
Ők ezen állapotok ellen egy dolgot megtesznek; adóznak.

D4D 2011.09.01. 18:13:19

@Devil: "Menekulo utvonal? A hegyen keresztul?"

Jómagam a Bem tér - Budgyöngye viszonylatban a Csalogány-Moszkva-SzEF útvonalra tudok 4 alternatívát, ezek közül a leggyorsabb még csúcson kívül is versenyképes időben. A legbiztosabban járható pedig csúcsban komoly 15-20 perces nyereséget hoz, nagy csúcsban képes hozni 40 percet is.

D4D 2011.09.01. 18:19:04

@Mandika69:

"Forgalmi oldalról, a legnagyobb hiba, a Margit hídi végállomás erőltetése, és ennek kapcsán a jelenlegi tervezett Margit híd alatti átvezetése."
- A fonódó pótló üresen ment a Margit híd-Bem tér viszonylaton, miközben a 86-os tömött.

" Kicsit nagyobb költséggel, a Frankel Leó utca sétálóutcává alakításával a villamos itt ésszerűbben átvezethető lenne a Bem Tér irányába."
- Nem kivitelezhető, mivel polgári védelmi és gázműves létesítmények vannak, amik miatt nem lehet.

D4D 2011.09.01. 18:23:23

@akakukk:
"amig nem lesz behajtasi dij Budqapestre, "

Ez pl Nagykovácsi lakosait hogyan is érinti? Vagy végre Budán is zár a nullás?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 18:24:17

@D4D: Alá tudom az összes állításomat támasztani, mivel a projekt illetékesével volt egy elég hosszú beszélgetésem a nyáron, mindezt a bkk lemérte. Amúgy meg ajánlom a figyelmedbe a Közlekedéstudományi Intézet tanulmányát- Elég veretes anyag, de a végén van összefoglaló is. Róluk nem lehet mondani, hogy elfogultak lennének. Ezen anyagot amúgy mind a Főváros, mind a kerület alapnak tartja a további tárgyalásokhoz.

Amúgy a 86-os, és az összes buszvonal közlekedését át fogják értékelni. Ha meg marad is a busz, akkor sem lesz már buszsáv.

Az a gyönyörű érv, amit az autósok előrángatnak ilyenkor, hogy adóznak... Remek. Más is adózik egyébként, és bizonyos kompromisszumokat kötnek.

A belváros pedig nem autópálya, nem annak készült. Egy rossz közlekedéspolitikai koncepció miatt lett az, de ennek már megváltoztatására törekszenek.
Meg ha már beszélünk Európai Unióról, akkor érdemes figyelembe venni az ott megszokott követelményeket.
Na az pedig nem az autózás mindenek fölötti támogatása.

SvenH. (törölt) 2011.09.01. 18:26:04

@nehogymárne: "de amíg a világvárosban sültparasztok féltik az egyszem parkolójukat, meg a kutyaszarató járdájukat, amíg minden használható telekből pénzt akar húzni a kerület, és a szomszédjától várja, hogy megoldja a p+r-t, addig ez a szar marad."

irtam, hogy van P+R -nek megfelelo csak utana ki fog derulni hogy:
- eppen vallalkozo vagy, aki nem tudja elintezni mashogy, hiszen 2 helyre kell menned
- terhes feleseged viszed eppen
- letra + 3 mazsa glett befigyel MINDIG !!!, esetleg midnnen nap egy kis 10 kilos glettet viszel eppen nem lehet sose egybe leszallitani...
- vak nagymamit viszed a szemeszetre

valojaban meg csak az van hogyha mar az autoban ulsz, akkor 10 percet mar NEM AKARSZ setalni Ujpesten mert az maceras, meg ugyis kis tav van mar csak hatra

a te mentalitasod miatt kell az utdij (leanykori neven dugodij), hogy VALOJABAN erezzel kesztetest annak a 10 percnek a legyaloglasara :)))

amugy kapmegyert is mondhattam volna, na most az meg büdös ;enne neked a sok otvar prolival beutazni meg hajjjjjjjjjjjjjjjj de mijjjjjen sokaig tart mi?

D4D 2011.09.01. 18:32:27

@tothh:

"Én támogatnám, ha Újpest, vagy inkább Káposztásmegyer határában építenének egy bazi nagy P+R parkolót, amit BKV/BKSZ bérlettel igénybe lehetne vennii."
- BKV bérlet 10 ezer Ft /hó.
- Káposztásról az Árpád híd oda vissza 16 km. Ez húsz napra 320. 320 kilométeren még 8 literrel számolva is egálban van az ember.

D4D 2011.09.01. 18:37:27

@tothh:
"Így meg se éri sokaknak a belvárosba menni vásárolni."

Itt a lényeg. Ezért pukkannak az üzletek le, nem az autóáradat miatt.

Vörösmarty tér, áruház? Tipikusan annak a rétegnek épült, akik még kakilni is autóval járnak, majd ellehetetlenítettük az autóval való megközelítését.

D4D 2011.09.01. 18:47:17

@szellemkor: Egyetértek. Láng képes felülemelkedni a pártpolitikán, helyi érdekek mentén.

D4D 2011.09.01. 18:55:19

@tothh:

"Alá tudom az összes állításomat támasztani,"
- Szeretnék konkrétumot rá, hogy ott a többség szabálytalanul parkol!

"Az a gyönyörű érv, amit az autósok előrángatnak ilyenkor, hogy adóznak... "
- Építenek egy szintbeli zebrát, hogy ne kelljen lemenni a gusztustalan aluljáróba. Nem az adózáson volt a hangsúly, hanem azon, hogy nem az autósok szarják össze az aluljárót, nem ők alszanak pl a Déliben a vagon felölli lajárónál.

"Meg ha már beszélünk Európai Unióról, akkor érdemes figyelembe venni az ott megszokott követelményeket.
Na az pedig nem az autózás mindenek fölötti támogatása."
- Nem kell mindenek felett támogatni, de mindenáron gáncsolni sem szabad.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.01. 19:08:30

@D4D: Én - ha észrevetted - nem amellett érveltem a fentiekben, hogy mindenáron gáncsoljuk, hanem amellett, ha lesz értelmes belvárosi kapcsolat és nagy, őrzött P+R, akkor a dugódíj egy hasznos dolog. Ahogy mindig a helyi lakosokat támogatandó egységes parkolási rendszer.

Továbbá végre a déli M0 bevezetése (úgy tudom, jövőre esedékes), hogy legalább az átmenő forgalom (aminek a központban nincs is dolga) ne a történelmi belvároson át mehessen. Így én szerintem megfelelően be lehetne vezetni a dugódíjat.
Azt látom, az új vezetés a városban megpróbál annyit kihozni a dologból, amit lehet a nehéz körülmények között. És nem feltétlen autóellenesen. (Pl. Széll tér, ahol a közúti kapacitást feltétlen meg akarják tartani.)

Valóban, nem az autósok szarják össze az aluljárókat, ez tagadhatatlan. Az már egy messzire vivő dolog, ha valaki megpróbál az áldatlan állapotok ellen tenni valamit, akkor az fasiszta lesz, vagy szemétláda, mert szegény hajléktalanokat meg árusokat, stb. bántja. (vö. Para-Kovács cikke a hírszerzőn)
Amúgy meg, ha a legcsilivilibb lenne az aluljáró, akkor is követelmény az akadálymentesség, itt utaltam az EU-ra.

A KTI tervét tudom most prezentálni lehetmas.hu/wp-content/uploads/2011/05/KTI_vizsg_110319.pdf 93. oldaltól. Ez itt azt írja, jelentős számú, tagadhatatlan, nem azt, hogy a "nagy része". Ezt a projektmenedzser mondta nekem, személyes beszélgetésen.

Amúgy meg, én azt gondolom, hogy alapvetően a kerület sem az autósközlekedést akarta támogatni (sőt, dugódíj-pártiak), hanem a lakóövezetet védeni a forgalomtól.

gatto nero 2011.09.03. 17:41:59

Olvastátok, hogy Láng cenzúrázni akarta a noemisszio- blogot?Nagyon kis ravasz, sunyi a köpcös-:)

b_emma 2011.09.06. 09:49:20

@gatto nero: Persze, és most téged is meg fog keresni mert kis köpcösnek hívtad :)
szerintem meg ő írja a noemisszió blogot, mert legalább ról abeszélnek, és különben is hogy tudna cenzúrázni egy blogot??? ne legyetek már majmok.


süti beállítások módosítása