A Leaf készen áll

2011.09.28. 19:48 - vancat

Amikor a Nissan Leaf elnyerte a 2011-es Év autója díjat, legalább annyian fanyalogtak, amennyien örültek a választásban környezetvédelmi üzenetnek. Én Halál a V6-osokra című posztommal inkább azok közé csatlakoztam, akik megelőlegezték az örömöt és a bizalmat, de mélységesen egyetértettem azokkal is, akik nem ezt tették. Ugyanis számos példát láthattunk és láthatunk azóta is az elektromos autó útján elkövetett csalásra. Gondoljunk csak a Volkswagenre, akiknél lassan egyfolytában elektromos autókat mutatnak be, miközben ezek médiasikereiben sütkérezve tovább tolják le a torkunkon arcátlanul és indokolatlanul környezetpusztító termékeiket. (Emlékeznek még, mit ígértek például, amikor Budapesten a Porsche Hungária lényegében megvásárolta a Levegő Munkacsoportot és közös sajtótájékoztatón udvaroltak egymásnak? Azt, hogy hamarosan elektromos Volswagen Golf taxik állhatnak szolgálatba Budapesten...)

Úgy tűnik, szerencsére a Nissan - és még jó néhány más gyártó - nem ezt az utat járja: környezetvédő szervezetek korrumpálása, kiállításról kiállításra hordozott demó elektromos autók reklámozása helyett inkább az Év autója díjas Leafjüket gőzerővel igyekeznek a mindennapi közlekedéshez adaptálni. Egyrészt komolyan veszik a flottavásárlásokat, amelyek - meggyőződésem szerint - a legjobb próbái lehetnek az elektromos autózásnak, amely terjedése - ideje észrevenni - nem egyszerűen technológiai, környezetvédelmi, hanem ami még ennél is perdöntőbb, megfelelő üzleti modell kérdése.

Márpedig a flottaüzemeltetésnél jobb próbapályája a világon nincsen annak, hogy kiderüljön: milyen valódi költségek, problémák, előnyök jelentkeznek az elektromos járművek nagyobb száma esetén. Kicsit irigykedve olvastam annakidején, hogy a MOBI.E nevű portugál konzorciumról, amely még múlt év végén átvette első Leaf flottáját, és különösen az tetszett, hogy a Magyarországhoz hasonló méretű állam egyfajta laboratóriumként működhet az elektromos autók számára.

Meg azt is, hogy portugál kormánytagok Leafeket tesztelnek (nem A8-as és Q7-es Audikat). Miniszterelnökük azt mondta: "Rendkívül boldoggá tesz minket, hogy bevezethetjük az elektromos autókat Portugáliába. Hároméves közös munka eredményeként, mely a kormány, a privát szektor szereplői, a MOBI.E-t kifejlesztő nagyvállalatok konzorciuma és a Nissan között folyt, felállítottuk az első országos szintű, intelligens töltőhálózatot, így az első ország lettünk, amely tárt karokkal várja az elektromos autókat. Úttörő jellegű megoldásokkal kombinálva a megújuló energiaforrások iránti elkötelezettségünket, az intelligens töltőhálózat felállítását és az elektromos autók megjelenésének támogatását, Portugália a fenntartható jövőre való átállás éllovasa lett."

Elég gáz, nem? (Miközben Magyarország legfeljebb az egy főre eső átmenő kamionforgalomban, az egy főre eső, közpénzen, a Porsche Hungáriától vásárolt autók számában képes versenyben lenni, és a legnagyobb visszahangot kiváltó hír az elektromos autózással kapcsolatban az volt, hogy az Autómentes Napon valamelyik EON-os matricás Tesla Roadsterrel gyorshajtó hülyegyerek ripityára tört egy autót.)

A Nissan Leaf gyártása - Japán után - egyébként hamarosan megkezdődik a cég legpatinánsabb európai üzemében, az Egyesült Királyságbeli Sunderlandben is, ami azt jelzi: komoly terveik vannak Európában, Európával. Ráadásul hamarosan Magyarországon is bemutatkozik a Leaf. A Nissan pedig, több céggel együttműködve, gőzerővel dolgozik a gyorsabb töltés, a nagyobb hatótáv elérésén. Szóval annyi már bizonyos: azok a félelmek és vádak nem állták meg a helyüket, miszerint a Leaf csak egy zöld imázst sugalló kirakati tárgy lesz, amelyet szükség esetén mutogatni lehet azoknak, akik a környezetvédelem iránt érdeklődnek. Várhatóan Portugáliában, Angliában, Hollandiában hamarosan a mindennapos közlekedés, a cégflottakínálat és az állami autópark része lehet. Ahogy írtam, még idén, Magyarországon is bemutatják. A többi azon múlik, hogy a vezető a magyar politikusok hajlandóak-e elfelejteni félelmeiket, rossz beidegződéseiket és kiszállni 40-50 literes fogyasztású páncélozott Audijaikból...

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr683263409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the cat 2011.09.28. 22:03:51

A magyar politikai élet rendkívül megosztott, legszívesebben börtönbe, sőt, ha lehetne akasztófára küldenék egymást a pártok képviselői. Két dologban viszont a vérpadig összetartanak:
1. Minden közpénzből vásárolt autót a Porsche Hungáriánál kell beszerezni
2. Nem baszogajuk egymást a luxusautók miatt, hiszen mindannyian azzal járunk.

Sajnos ebbe a közmegegyezésbe
nem illik bele egy környezetbarát(abb) Leaf.

nagyfeszültség 2011.09.28. 22:51:28

Szimpatikus autó a Leaf, csak azt nem értem miért van ráírva az oldalára, hogy zero emissio.
Ez ugyanis mindaddig szemenszedett hazugság, amig nem szél és napenergiából nyerik hozzá az áramot.
Ettől pedig, sajnos, még messze vagyunk.

Gyulimali 2011.09.29. 21:23:17

@nagyfeszültség:
...azt nem értem miért van ráírva az oldalára, hogy zero emissio...
Talán azért, mert maga az autó _MAGA_ TÉNYLEG zéro emissziós. Az peidg, hogy az áramot honnan szedik, teljességgel érdektelen. A Paksról töltött autó az zéró emissziós?

gatto nero 2011.09.30. 18:29:26

Állítólag már a Volkswagen is
szélerőműveket vásárol, hogy a zéro emisszio tényleg zéro emisszio legyen.
Pedig ők aztán igazi öko szemétládák...


süti beállítások módosítása