Néha azért a jók, a szerények is elnyerik méltó jutalmukat, de általában csak viszontagságos megpróbáltatások után - és csak a népmesékben. A Renault Kangoo Z.E. esete, amely nem kis meglepetésre elnyerte a "2012 Kishaszongépjárműve" díjat, az a kivétel, amely erősíti a szabályt. Ha volt gyártó, amely nem píárolta gusztustalanul és nyomulósan - egyébként kitűnő - elektromos járműveit, amely nem bocsátkozott velük kapcsolatban kommunikációs blaszfémiákba, hanem csak egyszerűen Európa-szerte megpróbálta, megpróbálja csendesen, szelíden bevezetni, elfogadtatni őket, nos az éppen a Renault volt (2011-ben is).
Ráadásul két létező modelljüket alakították elektromossá (Fluence, Kangoo), vagyis már eleve nem a feltűnési viszketegségben szenvedő kirakatzöldeket célozták meg velük; sokkal inkább azokat, akiknek minden szempontot egybevetve racionális alternatíva lehet a villanyautó-üzemeltetés. Ráadásul a Renault volt az, amely hazájában, Franciaországban és azon kívül is rengeteget tett - és költött - az elektromos autózás infrastruktúrájának kialakítására, kialakíttatására. Városokkal, tartományokkal, civil szervezetekkel és kormányokkal működött együtt annak érdekében, hogy hamarosan ne különc gazdagok, hanem környezettudatos átlagemberek és vállalkozások logisztikai partnere lehessen a villanyautó.
A Kangoo Z.E., amelynek egyébként ötszemélyes személyszállító változata is létezik, vélhetően mégsem ezért nyerte el a megtisztelő címet. Sokkal inkább azért, mert gyártási technológiájában érvényesült az a fajta egyszerű nagyszerűség, amely - reméljük - általában is jellemző lesz a hétköznapi villanyautókra. A Kangoo Z.E-t ugyanis Maubeuge-ben, a hagyományos - és mára legendás - "kangoogyárban" készítik.
Ráadásul - a futószalagok legvégének kivételével - hosszú ideig ugyanazokon a gyártósorokon, mint hagyományos belsőégésű társaikat. Így a Renault - szimbolikusan is - gördülékeny átmenetet képezett a motorral és villanymotorral hajtott járművek között. Aminek egyáltalán nem kizárhatóan akár még lehet egy olyan jövőbeli haszna, hogy egy idő után akár a hagyományos Kangook számára is készülhet "villanyszett", ami jelentős energia- és nyersanyagmegtakarítás mellett segítené a villanyautózás tömeges elterjedését.
A Kangoo Z.E. tehát a mindennapok józan racionalitását képviseli a villanyautózásban, ráadásul annak talán legígéretesebb terepén, a városi, városkörnyéki kisáruszállításban. A most szerzett elismerés pedig talán segít ráirányítani a figyelmet erre a nagyszerűen egyszerű, ráadásul bájos és praktikus kis autóra, amely jelenleg, az elektromos autózás talán legnagyobb ígérete.