Titkos magyar atomvonatok

2011.12.11. 18:33 - vancat

Tisztán látszik, hogy teljes az emberek bizalma az atomenergia békés célú hasznosításával kapcsolatban, és az is világos: minden alapja megvan ennek a bizalomnak, hiszen megnyugtató az a transzparencia, amely az energiatermelés e területét - különösen annak logisztikáját - övezi Magyarországon.

Itt van például a múlt heti, Magyarországon keresztülhaladt atomvonat esete. Az uránium-dioxidot szállító vagonokat hálókocsiknak álcázták, azokat gépfegyveresek őrizték, ráadásul az éj leple alatt teljes titokban közlekedő vonat útvonala államtitok volt, mint ahogy az is: jár-e valamifajta kockázattal az, hogy ilyen és ehhez hasonló szerelvények rendszeresen róják hazánk sinpályáit.

Tisztán látszik tehát: semmi titkolnivaló sincsen a Paksi Atomerőmű nyersanyagellátásával és használt fűtőelemeinek elhelyezésével kapcsolatban. Annak ellenére sem, hogy az atomenergia társadalmi elfogadottságát firtató közvéleménykutatások egyértelműen bebizonyították: utoljára talán 1919-ben, Szamuely Tibor és Cserny József Lenin-fiúinak páncélvonatait tartották olyan életveszélyesnek a vasútvonalak környékén élők, mint a mostani paksi atomszerelvényeket.

Miközben teljes titokban különböző atomvonatok sunnyognak Magyarországon, addig egyébként mi, állampolgárok tényleg rengeteg hasznos információhoz juthatunk a "jövő energiáját" termelő Paksi Atomerőműről. Fizetett televíziós hirdetésekben például rendszeresen nyilatkozik Atom Anti arról, milyen nagyszerű az általa irányított paksi sportélet, míg az atomerőmű tájékoztatóközpontjában is számos kedves-hasznos ismeretet szerezhetünk az erőműről, amelynek - világosan látszik - semmi titkolnivalója.

Igaz, nem kell az atomvonatok menetrendjéről érdeklődni, elég néhány, az atomerőművel kapcsolatos húsbavágóbb kérdésről érdeklődni Pakson ahhoz, hogy elkomorodjanak az egyébként mézes-mázos keep smilingra idomított hivatásos atomkommunikátorok. Mert továbbra sem lehet tudni például, kiket és mennyi pénzzel támogat az atomerőmű, kiket és milyen tanulmányutakra visznek gyakran egzotikus célpontokra.

Nem lehet tudni, hogy a parlamenti képviselők közül kik az atomerőmű közvetlenül vagy közvetve fizetett lobbistái. Nem lehet tudni azt sem, mely Paks környéki vadászatokon, milyen körben dőlnek el az atomenergia magyarországi hasznosításának jövőbeli projektjei, vagyis kik a spiritus rectorai és kik a haszonélvezői a nagy magyar atomerőmű-projektnek.

Tartok tőle, ha ez utóbbira legalább részben fény derülne, akkora lenne a közfelháborodás és meglepődés, hogy igazából nem lenne több probléma azzal: mikor és miért járkálnak titokban atomvonatok a magyar települések között. Onnantól valószínűleg csak nyilvános menetrenddel közlekedő nappali kirándulóvonatok közlekednének a bezárt Paksi Atomerőmű helyén kialakított múzeumkomplexumba.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr913456014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2011.12.11. 19:56:41

Pont a hozzád hasonló elvakultak miatt kell titokban tartani. Veszélyt ugyanis az atomvonat nem jelent, az viszont nem optimális, ha a grínpísz által meghülyített, magukat hősnek képzelő szerencsétlenek az útjába állnak. És ha tényleg sikerült a környékbeli Mari néniknek is bemagyarázni a nagy veszélyt, akkor dupla gratula...

nagyfeszültség 2011.12.11. 20:43:04

@bm613:

Veszélyt azok a Paksi Atomerőmá által lefizetett kormánypárti és ellenzéki politikusok jelentik, akik aszisztálnak ahhoz a gyalázathoz, hogy ilyen vonatok titokban közlekedhessenek Magyarországon.
Amikor meg atomkatasztrófa történik, mindenki
bekussol és senki nem vállalja a felelősséget.

the cat 2011.12.11. 21:12:40

Csak emlékeztetnék arra, amit talán már itt is lehetett korábban olvasni: a hazudós Illés Zoltán azt ígérte: ha a fidsz hatalomra kerül, népszavazés
dönt majd Paks jövőjéről.
Illés ugyee hazudott, bár gondolom nem önszántából,
hanem talán mert semjén (ez az ártalmatlannak és kicsit gügyének tünő áhitatoskodó manó, aki egyébként talán a legnagyobb és leggátlástalanabb
paks lobbista) gyorsban leintették.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.12.11. 21:32:51

Te sötétzöld barom, szerinted mi a veszélyesebb, hogy a gyökerek odaláncolják magukat a sínhez, esetleg előre felhívjuk a nagyközönség figyelmét, hogy "ha lőni akartok az atomvonatra, akkor kedd 14:36, Paks vasútállomáson buli van", vagy az, hogy a vonat csak simán odamegy? És már megbocsáss, de kit érdekel, hogy a vasútvonal mellett élők mit tartanak veszélyesnek? Kivéve persze a vasútvonal mellett él fizikusokat és energetikai mérnököket, de szerintem ők pont csöndben vannak, mert tudják, hogy nem veszélyes. Agyam eldobom az ilyen önjelölt szakértőktől, komolyan, gondolom bölcsész, jogász, esetleg tesco-pénztáros vagy, de hogy mérnök nem az is biztos....

barna86 2011.12.12. 17:18:59

Az útvonal nem titok, bármely 12 éves kitalálja egy vasúti térkép segítségével, ha figyelembe veszi az alábbi szempontokat: kezdőpont Záhony, végpont Paks. A Dunán két helyen kelhet át: Baja és Budapest. Budapestet érdemes kerülni, hogy a különleges forgalmi előírásokkal védett vonat ne akadályozza a budapesti elővárosi forgalmat. Így adódik a Záhony - Debrecen - Cegléd - Kiskunfélegyháza - Kiskunhalas - Bátaszék - Rétszilas - Mezőfalva - Paks útvonal.

"Nem lehet tudni, hogy a parlamenti képviselők közül kik az atomerőmű közvetlenül vagy közvetve fizetett lobbistái. "

Kicsit ironikus ezt pont tőled olvasni. A Greenpeace-nek sem a felajánlásokból van a pénze, mindenki tudja, hogy az olaj- és széntársaságok pénzelik őket, hogy tüntessenek az atom ellen.

"mikor és miért járkálnak titokban atomvonatok a magyar települések között"

Csúsztatás, úgy írsz, mintha össze-vissza az egész országban urániumot hordanának naponta, pedig csupán egy előre kijelölt útvonalon történik a szállítás évi pár alkalommal. Megsúgom, hogy a különböző savak, lúgok, gázok szállítása sokkal veszélyesebb vasúton, mivel ha azok kiszabadulnak, nem lehet őket befogni (lévén folyadékok, gázok), ellentétben a rudakba zárt uránnal. S hogy még jobb legyen: évi 1-2 alkalommal legalább történik ilyen baleset, ahol sósav, lúg, ammónia szabadul fel. No most akkor mi legyen? Álljon le az ipar, mert nem szabadna ezeket az anyagokat vasúton szállítani?

Elszomorít, hogy egyre inkább építik le a természettudományos oktatást, s ennek hatására egyre több önjelölt bölcsész lesz környezetvédő (mivel nem tudja mivel már kitölteni azt a sok szabadidejét) úgy, hogy a legalapvetőbb fizikai, kémiai törvényeket sem ismeri. Jól jellemzi az ő szintjüket az alábbi sztori: Amerikában végeztek egy felmérést, amiben az volt a kérdés: <<Egyetért-e Ön azzal, hogy betiltsák a dihidrogén-monoxidot, mivel fulladást okozhat?>> A válaszadóknak csupán a 20-25%-a jött rá, hogy a vízről van szó, a többi agynélküli a "tiltsák be, tiltsák be" opciót választotta.

Amúgy továbbra is azt ajánlom, hogy ne a szád járjon: költözz egy barlangba, ahol semmi elektromosságot nem használsz fel. Akkor mondhatod, hogy neked nem kell Paks, független vagy tőle, addig viszont eléggé álszent duma itt írni ilyenekről. Vagy pedig szentelj egy leírást a műszakilag megvalósítható és reális alternatíváknak, amivel biztosítható a stabil áramellátás hazánkban.

Pink Floyd 2011.12.15. 09:53:27

Először is uránium nevű fém nem létezik! Urán a helyes megnevezés!

Egyvalamire nem tértél ki a cikkíró.:

Milyen kockázatot jelenthet egy ilyen friss üzemanyagot hozó szállítmány.

Vegyük sorra:
Toxikológiai kockázat: A fűtőelempasztillákban urándioxid van. Ez vízben nem oldódik, és nem hiszem, hogy a gyomorsav fel tudná oldani, tehát nem szívódik fel -> nem mérgező

Radiológiai kockázat: A kibányászott érc radioaktívabb, mint a friss fűtőelem. De MÉG A SZÉN IS radioaktívabb nála.

A fűtőelemekben a kevesebb, mint 5%-ra dúsított U-235 van. Ezért -bármennyire is fáj a sötétzöldeknek- nem tud atombombaként felrobbanni. Hiszen túl sok a 238-as urán bennük, és az "elkapkodná" a neutronokat de nem hasad.
De még láncreakcióra sem képesek moderátor nélkül.

Terrorizmus: Hiába lopna el egy ilyen vonatot egy terrorszervezet, szüksége van egy dúsítóüzemre ahhoz, hogy bombát csináljon. (Esetleg egy reaktorra, hogy plutóniumot tenyésszen) De mind a kettőhöz évek kellenek.

EGY valami fenyegetheti ezt a vonatot: A "környezetvédő" aktivista, aki már régen leszokott a gondolkodásról a bölcsészkaron. Ezért tartják titokban a menetrendet.

(Amúgy melyik a rosszabb? Napi egy-két vonat szénerőművenként, vagy évente egy vonat Paksra?)


süti beállítások módosítása