Motorpiac: összement és kijózanodott

2012.01.10. 16:24 - vancat

Kedves olvasó, vessen egy pillantást az alábbi listára:

1. Honda WW125 (PCX) - 131 motor
2. Honda CBF125M - 70
3. BMW R900RT - 60
4. Honda CB1000 - 58
5. BMW R1200GS - 39
6. Honda CBR125R - 38
7. Honda CBF600 - 35
8. Honda NHX110 - 32
9. Honda VT750 - 31
10. Honda XL700V - 30

Ez volt 2011 tíz legnépszerűbb, vagyis legnagyobb darabszámban újan értékesített motortípusa Magyarországon. Maguk a darabszámok igazából nem érdemelnek sok kommentárt. Teljesen nyilvánvaló, hogy a magyar egy igen kicsi, mondhatni hibahatáron belüli motorpiac, nagyjából akkora, mint egy komolyabb olasz vagy német kereskedés éves forgalma...

Viszont a típusok sorrendje mégis jelez valami pozitívat: egy jelentősen összement, de elég alaposan ki is józanodott motorpiac képe tárul elénk. A toptízben például legalább öt olyan típust találunk, amely a mindennapos közlekedés praktikus, hatékony eszköze lehet, és amelyek kifejezetten takarékos, környezetkímélő egyéni közlekedési eszköznek minősülnek. Igen, ráadásul kivétel nélkül mind Honda... ami nyilvánvalóan nemcsak a japán motorkerékpár-gyártó világóriás széles és vonzó kínálatának köszönhető.

De annak is, hogy ők voltak azok, akik kifejezetten vonzó árakkal lepték meg ezt a kicsiny magyar piacot. Sokan ezért aztán a szemükre is vetik, hogy persze, mert a Honda "árversenyt folytat". Hát kedves Suzuki vagy Yamaha, tetszettek volna önök is árversenyt folytatni, ahelyett, hogy idióta és szánalmas versenyek szervezésére, meg obskúrus versenyzőiskolák támogatására fordítotották volna marketingbüdzséjüket...

A Honda ráadásul nyomott - vagy ahogy mondani szokták: versenyképes - áraival elérte, hogy nem szemétláda nóném kínai, koreai típusok árasztották el a magyar újmotor piacot, ami abból a szempontból különösen lényeges, hogy legalább minimálisra csökkenhet azoknak a száma, akiknek egy rossz minőségű újmotor veszi el akár végleg a kedvét a mindennapos motorozástól-robogózástól.

Tehát összement, de kijózanodott a magyar motorpiac, amelynek kedvencei a világ talán legjobbjának számító Honda praktikus, takarékos modelljei. Plusz a BMW két kitűnő modellje, amelyek a környezet védelmétől ugyan távol állnak, de legalább jelzik: jómódú motoros honfitársaink ízlése sokat javult.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr953534619

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Honda tarolt 2011-ben, de a motoreladások tovább csökkentek 2012.01.11. 05:33:30

Keresettek a városi járgányok, és a nagyköbcentis, túrázásra alkalmas motorok – a középkategória süllyedőben, a négy japán közül csak egy maradt talpon, a BMW sikeréhez pedig az állami megrendelések is hozzájárultak....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Plumper_ 2012.01.10. 19:33:17

400 eladott új motor lenne a magyar motorpiac?
megmondom, mi a magyar motorpiac: használtmotor. A gazdagok levedlett játékszerei és az import. Meg a használt motorok, amiket nem adunk el sz@rért-hugyért, inkább megtartjuk.

Terry Wrist 2012.01.10. 19:39:27

"Plusz a BMW két kitűnő modellje, amelyek a környezet védelmétől ugyan távol állnak, de legalább jelzik: jómódú motoros honfitársaink ízlése sokat javult."

az R900RT rendormotor, kereskedelmi forgalomba nem is hoztak egyaltalan. ahhoz aztan javulhat akarmennyit a jomodu honfitarsaink izlese... persze ha az ember nem ert a motorokhoz, csak annyit, hogy "hat a BMW-k biztos eleg jok", akkor ilyen marhasagok szuletnek

balance 2012.01.10. 19:48:38

Már van egy cikk ebben a témakörben, az kevésbé reklámgyanús.

balance 2012.01.10. 19:51:28

A zöld megoldás: szélenergiával termelt, árammal hajtott robogó!

the cat 2012.01.10. 20:11:14

Nem csodálom, hogy a PCX az első: zseniális és nagyon csinos motor, több, mint korrekt áron.

hackbard.celine 2012.01.10. 20:29:13

A t. bloggernek szokás szerint fogalma sincs arról amit kiposztolt.
Egyrészt: 343,8 millióért vettek a rendőrségnek 60 db speciális R900RT-t. Valóban nagy józanságra vall egy (elég drága) közbeszerzést belekeverni a valós motoreladásokba. 5 miliió 730 ezer Ft per darab.
De lépjünk tovább: a magyar vásárló árérzékeny: keresi a kiskapukat, azaz a 125 ccm eladások statisztikái nem tükrözik a valós eladásokat. A legtöbb 125 ccm kétkerekű 50 ccm papírral szaladgál, regadó, kategóriának megfelelő jogsi és érvényesíthető kötelező biztosítás nélkül.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.01.10. 21:36:29

A legnépszerűbb Honda listaára 750.000 forint, amit semmiképpen nem neveznék jó árnak. Ennyiért van olyan alternatíva, amely sokkal biztonságosabb. Ráadásul a kínai szutykok csak azért nem fogytak jobban, mert azok is félmilliónál kezdődnek, és a bérlettel élőknek még ez is borzasztóan drága 7 havi motorozásért.

nagyfeszültség 2012.01.10. 21:37:09

@hackbard.celine:

Szerintm te félreeértesz valamit. Ez - tudtommal - egy hivatalos statisztika az eladásokról. Senki nem kevert bele semmit.
Senki nem állította, hogy nem járnak rngeteegen nagyrobogóval papírok nélkül.
Viszont az tényszerűen örvendetes, hogy végre józan motorok és robogók uralják - legalább a hivatalos - újmotoreladási listákat, mert ebből az következik, hogy egyre többn közlekedésre és nem mások (és maguk) meggyilkolására vesznek motort.
Az én értelmezésemben:ennyi.

hackbard.celine 2012.01.10. 21:50:25

@nagyfeszültség: az új motor eladási statisztikákba év(tized)ek óta a forgalmival rendelkező motorok kerülnek be.
Egyáltalán nem örvendetes, hogy statisztikailag alig 400-600 db forgalmival rendelkező új kétkerekű került összesen forgalomba.
Semmilyen relevanciája nincs a valós fogyasztói és közlekedési szokásokra vonatkozóan. Kb. 2 millió jármű van forgalomban, ehhez képest a felsorolt 400-600 db motor semmilyen szempontból nem mérvadó, nem jelent tendenciát.

nagyfeszültség 2012.01.10. 21:58:21

@hackbard.celine:

Ok. Abban egyetértek, hogy a forgalomban lévő és a használtpiacon 2011-ben megfordult kétkerekűekhez
képest valóban nem jelent semmit ez a nagyságrend.
Viszont azt mégiscsak tükrözi, hogy az új motort vásárolni képes kisebbség körében leáldozott az idióta speedmotoroknak, a böszme choppereknek,
a műmájer harley-knek.

hackbard.celine 2012.01.10. 22:02:59

@nagyfeszültség: Tehát a sztereotípiákon túl nagyjából semmit nem tudsz a motorozásról, csak okoskodsz.
Rendjén is van ez így, illik a blog szellemiségéhez.

nagyfeszültség 2012.01.10. 22:24:25

@hackbard.celine:

Vagy csak érintett valamelyik említett kategóriában
és megsértődtél -:)

gatto nero 2012.01.10. 22:26:10

Tippem szerint 2012-ben a 110-es Vision lesz a "piacvezető", ami szintén egy szuper kis robogó.

baranyp 2012.01.10. 22:35:16

Az előítéletekkel teli kedves írónak elárulok egy titkot,senki nem vásárol drága pénzen mások (és maguk) meggyilkolására 'idióta' speedmotort.Tehát nem,a típusok sorrendje mégsem jelez semmi pozitívat:a statisztikából az látszik,hogy a népnek már nincs pénze hobbira,csak a legszükségesebbre költ,mkp-t is inkább munkába járásra vásárol.

Gekko 2012.01.10. 22:47:35

@nagyfeszültség: faszért kell ugatnod a HD-t? A HD élvezeti cikk, ezek meg műanyag, eldobhatós használati tárgyak. Start-stop rendszer, nemár, az én vasamat be kell rúgni - nem is kislányoknak, meg gizdáknak való. Na, az motor, már ha érted.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2012.01.11. 05:36:27

a használt motorok darabszámát és típusait látva rögtön kiderül, miért van óriási tévedésben a cikkíró, főleg az oly csodásan hangzó "obskúrus" résszel...

nem józanság van, hanem ébredés: a korábban méregdrága hitelre vásárolt új vasakba ma már senki nem ugrik bele, akinek KP-je van, az pedig nem erre költ.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2012.01.11. 09:10:46

@balance: Nem lehet a menetszél energiájával hajtani a motort? Sokkal jobb lenne:)

(lásd még túlhajszolt teve és a menetszél esete a sivatagban: Na mivan, megfagytál?)

Reggie 2012.01.11. 09:54:47

@balance: Sokkal zoldebb, ha vitorlat raksz a robogora.

DataHouse 2012.01.11. 12:29:20

Kedves Mindenki,

A cikkben csak a TOP10 modell jelent meg. A teljes hazai regisztrált (rendszámozott) új motor piac összesen 1.956 darab volt a vélelmezett 400-600 darabbal szemben.

Üdv.: DH

DataHouse 2012.01.11. 12:30:28

@hackbard.celine: Kedves Mindenki,

A cikkben csak a TOP10 modell jelent meg. A teljes hazai regisztrált (rendszámozott) új motor piac összesen 1.956 darab volt a vélelmezett 400-600 darabbal szemben.

Üdv.: DH


süti beállítások módosítása