Veszélyes és szimpatikus precedenst teremtett a Dacia új modell kínálatával: a Sandero, Logan, Lodgy, Duster és Dokker kvintettje a világ autóipara előtt bebizonyította, hogy igenis lehet elfogadható áron, strapabíró, kortalan és korrekt dizájnnal a legkülönbözőbb kategóriákban autót gyártani.
Ezért szimpatikus a Dacia modell kínálata. De hogy miért veszélyes? Pont ugyanezért. Ha ugyanis tovább növekszik a Dacia népszerűsége, akkor egyre többen választanak tartós, strapabíró és divatból ki nem menő - merthogy aktuális és múló divatirányzatokat tudatosan nem követő - autót.
Ebből következően végre újra nem 2-3, 4-5 vagy 6-7, hanem akár tíz-húsz évre vehetnek autót, visszaadva annak tartós fogyasztási cikk-jellegét, és csökkentve az autóvásárlás divat- és konzumidiotisztikus, buta, pazarló, nyersanyag- és környezetpusztító jellegét.
Mert - ahogy erre korábban sok kedves kommentelőm is felhívta a figyelmet - nem csak azzal lehet spórolni és környezetet kímélni, hogy kis fogyasztású autót használunk, de azzal is, ha nem cserélgetjük nyakra-főre járműveinket.
Daciáéknál a Sandero, a Logan, a Lodgy és a Duster után, most a kisáruszállító kategóriájában érkezik egy nagyszerű autó, a Dokker, amely méltó, tartós és hosszútávú alternatívája lehet a sajnálatos módon a haszonjárművek közé is betört, divathullámoknak felülő és divatból kimenő áruszállítóknak.
A gond csak az lehet, hogy jelenleg - sajnos - egyetlen autógyártó sem érdekelt tartós, strapabíró termékek előállításában; természetesen a Dacia sem. Az, hogy most mégis ilyeneket gyártanak, különlegessége és különcsége a világ autópiacának. A marokkói Tangerből érkező Dokker mindenesetre garantáltan nem fog kimenni a divatból, még akkor sem, ha - a Duster sikerét megismételve - szinte már divattá válik a Dokker is.