A Renault például nagyon szimpatikusan: ahogy elkészül egy-egy újabb villanyautó-fejlesztéssel, gyorsan piacra is dobja azt. A gyorsaság persze okoz néha problémákat: legújabb villanykocsijukat máris elérte egy visszahívási akció, az összes 2012-ben gyártott Twizyt hátsó féknyeregproblémák miatt szervizbe kell vinni.
A Fiat egészen másképp csinálja. Szintén szimpatikusan, a végletekig érlelik villanyautó-fejlesztéseiket, és ezalatt megpróbálják a belsőégésű motorjaikat is a lehető leginkább ökokompatibilissá varázsolni. Ez utóbbi törekvés terméke a 0,9-es, kéthengeres Twin Air, jóval 100 g/km alatt széndioxid-kibocsátással.
Elektromos fejlesztéseik lassúsága még azt eredményezte, hogy például a Fiat 500-asból már közel fél tucat kisgyártó rukkolt elő villanyváltozattal, mire most végre megjelent a gyári 500 Electric. Tény viszont, hogy nagyszerű munkát végeztek a gyáriak - csökkentett lég- és gördülési ellenállású kaszni és futómű, 111 lóerős háromfázisú villanymotor, vízhűtés, lítiumos, 220 voltról négy óra alatt fullra tölthető, 160 kilométeres hatótávú akkumulátor.
Sajnos egyelőre csak a kaliforniai piacra szánják, de nagy butaság lenne, ha záros határidőn belül nem vezetnék be az európai piacra az eddigi legtrendibb szériagyártású elektromos kisautót. Amely ráadásul már 0,9-es Twin Air motorjával is elég trendi és viszonylag öko.