Természetrombolás rugalmasan

2013.05.23. 06:21 - vancat

Századszor, ezredszer is megdöbbenek Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkáron, aki egykor magát képes volt környezetvédőnek nevezni. Most pedig képes volt egy igazán kártékony megállapodást kötnie a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel (ha Gyurcsányék idejében történik mindez, a Fidesz jogosan mondta volna, hogy köztörvényes bűncselekmény). A környezetvédelmi hatóságok ennek szellemében a jövőben "rugalmasabban kezelik" a természetvédelmi területekre tervezett versenyek engedélyeinek kiadását. E rugalmas ügymenet első megnyilvánulása az volt, hogy a Bükki Nemzeti Park fokozottan védett természetvédelmi területei melllett rendeztek ralliversenyt, amely például madárvédelmi zónákat vágott keresztbe, és megzavarta azt a kevéske nyugalmas helyek egyikét, ahová a növények, az állatok és a szépre, a tisztára, a csöndre nyitott emberek még elmenekülhetnek.

Egyébként tudja Ön, kedves olvasó, jelenleg kik a Nemzeti Autósport Szövetség fő tisztségviselői? Például Rogán Antal, Láng Zsolt, Móczár Péter, míg az elnök Gyulay Zsolt.

Igen, ők állapodtak meg Illéssel, a nyomorult székéhez, fizetéséhez, a pozícióval járó hatalmacskához, fizetéshez és juttatásokhoz ragaszkodó felelőssel. Konkrétan abban, hogy a jövőben tényleg rugalmasan kezelik a természetvédelmi területeken zajló autóversenyek engedélyezését. Hatalommal, joggal, erkölccsel, védett természeti értékekkel való visszaélés? Fene se tudja melyik, talán mindegyik.

Az a kérdés, hogy egy Rogánnal, egy Lángnak mondjuk mi a franc köze van a nemzeti autósporthoz, és polgármesteri, parlamenti és egyéb pozíciójuk mellett hogyan marad idejük ilyen rugalmassági megállapodások kötésére, az megint egy külön téma lehetne.

Mint ahogy az is, tekinthető-e bármilyen szempontból társadalmi közérdeknek a raliverseny?

Az pedig már sokkal kevésbé erkölcsi, társadalompolitikai, inkább büntető- és adójogi kérdés, hogy az állítólagos válság közepén honnan kerül évi többmilliárd forintnyi szponzori pénz a raliversenyzésbe - pontosabban, hogy ezeket a pénzeket valóban elköltik-e a felettébb nagyvonalú támogatók az óriási reklámértéket jelentő kocsira kiragasztott matricák ellenértékeként - vagy esetleg a raliversenyzés ilyen lelkes támogatása esetén valami másról, talán úgynevezett adóoptimalizálásról van itt szó?

Ezt például Rogán Antal, a költségvetés kérdéseiben annyira akkurátus országgyűlési képviselő és frakcióvezető is megvizsgálhatná, megvizsgáltathatná. Feltéve, ha nem ott virítana a Nemzeti Autósport Szövetség elnökségében.

A nyilvánosság előtt környezetvédelemről, a közpénzek szigorú ellenőrzéséről, átláthatóságról beszélni és közben a Nemzeti Autósport Szövetség elnökségében lapítva rávenni egy ma már bármelyik befolyásosabb fideszes politikus által szabadon csicskáztatható környezetvédelmi államtitkárt az amúgy is harmatgyenge természetvédelmi előírások megcsúfolására, ez képmutatás. Normális kultúrállamban pedig képtelenség lenne.

Ráadásul most már abban sem bízhatunk, hogy a következők majd elszámoltatják ezeket, és legalább utolag felelősségre vonják az ilyen és ehhez hasonló környezetvédelmi bűncselekményekért.

Ugyanis nincsenek következők.

Minden garnitúra volt már fenn, és eddig mindenki ugyanezt csinálta.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr1005313919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.05.23. 09:37:35

A rugalmas törvénykezelés más néven: bűncselekmény.
A rallyszponzorációval elért adóoptimalizálás: adócsalás.
A nemzeti autósport szövetségből, vezető politikusként ennek a gyáva, nyomorult Illésnek a presszionálása: befolyással űzérkedés.

gatto nero 2013.05.23. 10:44:11

Amit ezek művelnek, az nem csak természet, hanem súlyos erkölcsrombolás is.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.05.24. 16:55:56

az autóversenyzés eleve romboló sportág, mint gyakorlatilag az összes verseny, a dohányzás, és a húsfogyasztás

ezek egyike sem építő jellegű, mindazonáltal a jelenlegi társadalmi berendezkedésben ezeknek nagy a vonzereje az akaratgyenge szenvedélybetegek számára

szóval betiltani nem lehet

Fejesrob 2013.05.24. 17:41:05

Mutyi. nem betiltani kell, hanem nyilvánosságra hozni az ilyen eseteket, gondolkodjanak csak el.

Ilyesmikkel Orbánék azt érik el, hogy ugyanúgy szép lassan megvonják tőlük a bizalmat, mint Gyurcsányéktól.

Azt tudomásul kell venni, hogy a környezetvédelem egyre fontosabb lesz. Az nem úgy működik, hogy kinevelek egy korosztályt, akik már nem szemetelnek, természetesnek veszik a szelektív hulladékgyűjtést, de elnézik balkáni fideszpolitikusok autókázását.

nagyfeszültség 2013.05.24. 19:14:04

A posztíró szerint Illés Zoltán csak gyáva, jellemtelen, zsarolható, de nem korrupt. Érdekes vélemény....

gatto nero 2013.05.24. 19:15:46

@turista vagyok nem magyar:

A maffiánál legalább rend van. Ami itt van az viszont egy korrupcióval átszőtt erkölcstelen káosz.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.24. 21:11:22

szakmai szempontól teljesen nulla cikk...

bivalybasznád 2013.05.24. 21:15:59

semmi gond.
ez simán alkotmányellenes.

nagyfeszültség 2013.05.24. 21:19:36

@FILTOL:

Melyik szakmára gondolsz? A természetvédelemre, a rallyra, az adócsalásra vagy a politikusbűnözésre?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.24. 21:25:07

@nagyfeszültség: a term.védelemre, a jogszabály ismeretére, vagy a bloggolás íratlan szabályaira...
először is nem ártana belinkeni a forrást..mit is mondott IZ pontosan. innen indulunk.

hackbard.celine 2013.05.24. 22:12:00

@FILTOL: Illés Zoltán már korábban letette a névjegyét.
www.origo.hu/gazdasag/hirek/20101028-interju-illes-zoltan-kornyezetvedelmi-allamtitkarral.html
Szemelvény:
O: És mi van, ha a környezetvédelem érdekei mást diktálnának, mint Orbán Viktor? Akkor melyiket választja?
I: Akkor a miniszterelnök úrnak akarok megfelelni.

Innen indulunk.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.25. 08:19:02

@hackbard.celine: neked van főnököd? IZ főnöke a miniszter, és a miniszterelnök.
de ettől még nem derül ki mit is mondott most, de aki a natura 2000 területet madárvédelmi ZÓNÁNAK hívja....na attól nem sok komolyságot várhat az ember.

MACSKANŐ 2013.05.25. 09:04:47

@FILTOL:

A poszt nem állította, hogy a Natura 2000 az madárvédelmi zóna. Csupán annyit, hogy madárvédelmi zónát is érintett a rally, amely szerintem is feleslegesen és súlyosan környezetpusztító. Illés pedig a természet és környezetvédelem jogszabályainak betartására esküdött fel, nem Láng vagy Rogán utasításainak betartására. Egyébként Orbán a főnöke, de nem az Autósport Szövetség.

gatto nero 2013.05.25. 09:14:42

@FILTOL:

Itt nem a szakma az érdekes, hanem az erkölcs.
Az a nulla Illés és társai részéről.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.25. 13:20:54

@MACSKANŐ: akkor mi a madárvédelmi zóna? mert olyan szerintem mo-on nincs. de nosza, oszd meg velünk mi az?

ja...és ki fod derülni még, hol, és mikor mondta ezt IZ?

nagyfeszültség 2013.05.25. 16:00:50

@FILTOL:

Lehet kötözködni, pontosítani, kiigazítani, de attól még Illés egy gyáva, környezetvédőhöz méltatlan alak lett. Ez - a madárvédelmi zóna létével vagy nemlétével ellentétben - szilárd tény.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.05.25. 17:33:02

@nagyfeszültség: pontosítani csak azt lehet, aminek van forrása.
amúgy marad a semmi.

nagyfeszültség 2013.05.25. 19:47:10

@FILTOL:

Ezt jobb országokban úgy hívják szintiszta korrupció. Előre lehet tudni a rally engedélyezési eljárásának a végeredményét.
Szégyen, gyalázat.

Forrás: Nemzeti Autósport Szövetség veboldala

A Magyar Nemzeti Autosport Szövetség delegációja járt Illés Zoltán államtitkár úrnál előzetes konzultáción a Magyar Rally Bajnokság 2013. évi futamainak környezetvédelmi engedélyezésének előkészítése miatt.
Nagyon fontos kérdésről van szó, hiszen minden versenyen, minden gyorsasági szakaszt engedélyeztetni kell környezetvédelmi szempontból is az illetékes szakhatóságnál. Engedély nélkül természetesen gyorsasági szakasz nem szerepelhet a futamon.
A találkozó célja az volt, hogy a szakállamtitkársággal már a futamok előkészítési időszakában minél korábban konzultáció jöjjön létre az esetleges vitás kérdések tisztázása érdekében.
A Mecsek Rallye mindig érzékeny téma környezetvédelmi szempontból, hiszen a Mecsek egy jelentős része Tájvédelmi Körzet. Államtitkár úr elismerően szólt az elmúlt évek tapasztalatairól, így elmondhatjuk, hogy a konzultáció eredményesen zárult: a szakhatósághoz benyújtandó környezetvédelmi engedélykérelem, s eljárás egyik félnek sem fog meglepetéseket tartogatni."


süti beállítások módosítása