Magyarország nem hagyja magát

2013.05.29. 06:36 - vancat

Zoe_1.jpgA szomszédos európai országokban - fizikailag tőlünk karnyújtásnyira - kezd kibontakozni az európai villanyautó-piac, amelynek immáron megvannak a slágerei és a piaci kudarcai is. A legnagyobb darabszámot a franciaországi eladások produkálják, de Németországban, Norvégiában és Olaszországban is jelentős az - egyelőre elsősorban céges és közszolgáltatói - igény az elektromos autókra.

A e-autó piac legújabb sztárja a Renault Zoe, állócsillaga a Nissan Leaf, nagy ígérete pedig a Ford Focus electric.
A Franciaországban jelenleg piacvezető, egyébként nemrégiben bevezetett Zoe receptje viszonylag egyszerű: az új Clio család formajegyeit egy kicsit posztmodernebb interpretációban magában hordozó autó hasonul, de egyúttal különbözik is a benzines változatoktól. Önállóan is szerethető, új forma, de azért stílusban köthető a megszokott és megszeretett régebbihez. 

Az európai piacok legnagyobb típusválasztékát a az eladási listák élmezőnyében szintén a Renault produkálja: Fluance electric rendőrautóflották Franciaországban, Kangoo electric postai autók Németországban, Twizy bérautók Nápolyban, hogy csak néhány jelentősebb flottavásárlást említsünk. Így fest az európai villanytabella:

1. Renault Zoe
2. Nissan Leaf
3. Bolloré Bluecar
4. Smart electric
5. Mia electrique
6. Citroen C-Zero
7. Peugeot I-On
8. Renault Fluance
9. Renault Kangoo electric

Ráadásul, ami örvendetes, hogy az európai villanyautópiac nagyjai (Nissan, Renault, Ford) mindannyian hangsúlyt helyeznek és pénzt költenek arra, hogy lehetőség szerint a piaccal együtt növekedjen a nap- és szélenergiával, vagyis a megújuló forrásból tölthetőség lehetősége.

Mi, magyarok pedig az esélytelenek nyugalmával, a kényelmesnek tűnő, de vesztes páholyból szemlélhetjük, miként maradunk le végletesen és végzetesen a villanymotorizáció és a megújuló villanyáram-termelés csendes, zöld forradalmáról. Fizikailag karnyújtásnyira, valójában még hosszú évekre, évtizedekre vagyunk ezeknek a technikáknak a terjedésétől.

Magyarország nem hagyja magát! A megújuló és zöld technológiák térnyerésében sem. Villanyautózás, megújuló energiaforrások helyett nekünk marad a rezsicsökkentés, ami a szegényeknek érdemi segítséget ugyan nem jelent, de az energiapazarlás jól berögzött kádári attitűdjét és a megújuló forrásból származó áram iránt totális érdektelenséget azért segít további hosszú évtizedekre konzerválni.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr635331592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatto nero 2013.05.29. 09:25:36

Jobbról a harmadik a Zoe?

nagyfeszültség 2013.05.29. 15:20:58

@gatto nero:

Az bizony...
Magyarországon egyébként nem csak a rezsicsökkentés hat erősen a takarékosság és a megújuló energiák ellen, de legfőbbképpen az, hogy mindent elkövetnek a terjedésük ellen.
Féltik a monopóliumaikat, merthogy a szelet és a napot - még - nem tudják ellenőrzésük alatt tartani.

Laciii 2013.05.29. 15:32:08

Mert a legtakarékosabb és legkörnyezetkímélőbb dolog egy feneket egy tonna vassal szállítani csupa veszélyes anyagból készült akksit töltögetni a szén ill. olaj erőműben termelt áramból.

Dolgozni kell rajtuk, hogy alakuljanak, de tömegesen terjeszteni akkor lesz értelme ha valóban lesz elég környezetbarát energia. Addig marad a bölcsesség, hogy a legtisztább és legolcsóbb energia az amit nem kell megtermelni (kisebb, könnyebb, lassabb autók, dizájn helyett minimális légellenállású forma, kamionok helyett vasút...).

Jelenlegi formában az elektromos autókat többnek vélni, mint technológia útkeresés az önbecsapás.
Amikor majd a laborokból kiszabadulnak a sokkal hatékonyabb akksik, napelemek, szélerőművek ... na akkor kell majd mindenhova elektromos autó.

nagyfeszültség 2013.05.29. 15:46:53

@Laciii:

Az elektromos autók valóban kezdetleges (nehezek, stb.) de a szél és naperőművek azért elkelnének áramtermeléshez....

Laciii 2013.05.29. 15:58:55

@nagyfeszültség:
Kellenek bizony, de ha háromszor annyi lesz belőlük, mint most még akkor se lesz felesleg amit nem lesz hova tenni, rakjuk az autókba.

Azt mondom, hogy az elektromos autó jelenleg látszatmegoldás és arra jó, hogy elfedje a valódi problémát. Lehet vidámkodni, hogy mennyit nőtt a nem fosszilis energia termelés, ja hogy a fosszilis meg a dupláját az már izééé.
És akkor jön az igazi pazarlás, amikor az áramot támogatja az állam, a benzint meg adóztatja, aztán jaj de jó kétszer annyit lehet autózni, aztán kétszer annyi olaj lesz végül elégetve csak máshol.

A probléma a pazarlás, ha az elektromos autókkal másképp pazarlunk az még nem megoldás.

Gera 2013.05.29. 16:16:43

Tévedés. Ugyanúgy, ahogy a napelemek ára hatalmasat esett tíz év alatt (még így se térül meg, de ettől most nagyvonalúan tekintsünk el), a villanyautónál is ez várható (legalábbis reméljük). Akkor érdemes beszállni, amikor értelme is lesz. Ha lesz :) Én abszolúte nem díjaznám, ha a magyar rendőrség soha meg nem térülő villanyautókat venne tízmilliós darabáron. A villanyautópiac "nagyjainál" a forgalom mekkora része villanyautó? Az egy százalékot eléri? Hát tényleg baromira előreszaladtak, nem győzzük majd utolérni őket.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.05.29. 16:55:49

Egyetlen megoldás az atomenergia. Ezeket az infantilis megújulóenergiás hülyeségeket gyorsan el kell felejteni.

Laciii 2013.05.29. 17:03:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
... és a továbbfejlesztett verziókat használni. Szélerőművet nem a földre kell hanem magasra ahol mindig fúj a szél, lásd google repülője, naperőmű meg a sivatagba kell ahol mindig nagyon süt a nap, erre készülnek az arabok...

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.05.29. 17:53:36

@nagyfeszültség: "Féltik a monopóliumaikat, merthogy a szelet és a napot - még - nem tudják ellenőrzésük alatt tartani. "

A Kúrcsányinak tudtommal komoly érdekeltségei vannak szélerőművekben.

Argus 2013.05.29. 17:57:38

Az első mobiltelefonok is "látszatmegoldásnak" tűntek. húsz évvel ezelőtt senki nem mondta volna, hogy mi lesz belőle.
Elég az ilyen lesajnáló és szkeptikus hozzáállásból villanyautó ügyben. Én mint elektromos szakember, komoly fogadást mernék kötni az elektromos járművek elterjedésére.
Az egyedüli akadály jelenleg az olajlobbi.

Argus 2013.05.29. 17:58:51

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: A politikát ne keverjük a szakmaisággal!

Behajtó70 2013.05.29. 18:01:17

A megújuló 50%-kal többe kerül, keress rá a netet, pl az elműnél.

Totális érdektelenség? Normális nem vagy, az biztos! Csak a "hülye" és az "ostoba" között választhatsz.

MACSKANŐ 2013.05.29. 18:58:31

Aranyos a zoe,de a legaranyosabb a Twizzy. Gyengébbek kedvèèrt a képen a bal szélső.

Laciii 2013.05.29. 20:37:20

@Argus:
A jelenlegi legfőbb akadály az akksi, laborban már vannak nagyon jók. Következő legfőbb akadály a termelés bizonytalansága, erre lesznek majd az afrikai naperőművek, meg a magasan repülő szélerőművek...
El fog terjedni, de egyenlőre a hétköznapi használat még úri hóbort.

nagyfeszültség 2013.05.29. 20:42:43

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:

Szegény szélerőművek nem tehetnek arról, hogy egy tető bűnöző tulajdonában vannak. Nehogymár emiatt a véglény miatt kritizáljuk a megújuló energiát....

Zs Astral H 2013.07.31. 01:35:01

@Laciii: Magyarország területére egyetlen nyári napon annyi napenergia jut, amit 423 Paksi erőmű képes megtermelni egy év alatt...tehát VAN energia, méghozzá ingyen. Technikailag is le vagy maradva szvsz.


süti beállítások módosítása