A szomszédos európai országokban - fizikailag tőlünk karnyújtásnyira - kezd kibontakozni az európai villanyautó-piac, amelynek immáron megvannak a slágerei és a piaci kudarcai is. A legnagyobb darabszámot a franciaországi eladások produkálják, de Németországban, Norvégiában és Olaszországban is jelentős az - egyelőre elsősorban céges és közszolgáltatói - igény az elektromos autókra.
A e-autó piac legújabb sztárja a Renault Zoe, állócsillaga a Nissan Leaf, nagy ígérete pedig a Ford Focus electric.
A Franciaországban jelenleg piacvezető, egyébként nemrégiben bevezetett Zoe receptje viszonylag egyszerű: az új Clio család formajegyeit egy kicsit posztmodernebb interpretációban magában hordozó autó hasonul, de egyúttal különbözik is a benzines változatoktól. Önállóan is szerethető, új forma, de azért stílusban köthető a megszokott és megszeretett régebbihez.
Az európai piacok legnagyobb típusválasztékát a az eladási listák élmezőnyében szintén a Renault produkálja: Fluance electric rendőrautóflották Franciaországban, Kangoo electric postai autók Németországban, Twizy bérautók Nápolyban, hogy csak néhány jelentősebb flottavásárlást említsünk. Így fest az európai villanytabella:
1. Renault Zoe
2. Nissan Leaf
3. Bolloré Bluecar
4. Smart electric
5. Mia electrique
6. Citroen C-Zero
7. Peugeot I-On
8. Renault Fluance
9. Renault Kangoo electric
Ráadásul, ami örvendetes, hogy az európai villanyautópiac nagyjai (Nissan, Renault, Ford) mindannyian hangsúlyt helyeznek és pénzt költenek arra, hogy lehetőség szerint a piaccal együtt növekedjen a nap- és szélenergiával, vagyis a megújuló forrásból tölthetőség lehetősége.
Mi, magyarok pedig az esélytelenek nyugalmával, a kényelmesnek tűnő, de vesztes páholyból szemlélhetjük, miként maradunk le végletesen és végzetesen a villanymotorizáció és a megújuló villanyáram-termelés csendes, zöld forradalmáról. Fizikailag karnyújtásnyira, valójában még hosszú évekre, évtizedekre vagyunk ezeknek a technikáknak a terjedésétől.
Magyarország nem hagyja magát! A megújuló és zöld technológiák térnyerésében sem. Villanyautózás, megújuló energiaforrások helyett nekünk marad a rezsicsökkentés, ami a szegényeknek érdemi segítséget ugyan nem jelent, de az energiapazarlás jól berögzött kádári attitűdjét és a megújuló forrásból származó áram iránt totális érdektelenséget azért segít további hosszú évtizedekre konzerválni.