Természetpusztítás pedeleccel?

2013.06.11. 05:18 - vancat

pedelec.jpgLehet, hogy az emberiség tényleg menthetetlen? Képesek lennénk a környezet védelmét szolgáló egyik legnagyszerűbb eszközt is a természet nyugalma ellen fordítani? Sajnos, nem kizárt, hogy igen.

Horrorisztikusan magas ára ellenére végre elkezdett itthon is terjedni a pedelec. Meggyőződésem, hogy az utóbbi idők egyik legnagyszerűbb találmányáról van szó, amely megőrizve az önerőből tekerés élvezetét, amatőr sportértékét és jótékony egészségvédő hatását, egy finom kis motoros vezérléssel ránk segít: emelkedőn, vagy a nap végén, de akár folyamatosan is biztosítva azt, hogy a bringázás ne csak izzasztó kihívás, hanem kellemes, környezetbarát kikapcsolódás lehessen a mindennapokban, minden generációnak - akár a már nem ereje teljében lévő idősebbeknek is.

Hozzásegít továbbá ahhoz is, hogy olyanok is hajlandóak legyenek a bringát választani a mindennapos közlekedéshez, akik nem tudják vagy esetleg nem akarják abszolválni a naponta többszöri emelkedőket, az izzadást, a túlzott elfáradást.

Ráadásul szédületes élmény közlekedni egy pedeleccel, mindenkinek csak azt tudom ajánlani, próbálja ki, garantáltan megszereti. A pedelec - igazán minimális és napelemmel is pótolható forrásból - hajthat bringás futárokat, úgynevezett cargo bike-okat, vagyis teherszállító bicikliket, tricikliket, qadricikliket - szóval a benne rejlő lehetőség nem más, mint a fenntartható városi egyéni közlekedés reménye.

Ezzel szemben Magyarországon mit terveznek? Nem adókedvezményt, áfakedvezményt a vásárlásáshoz. Nem közösségi, ingyenes napelemkutakat, amiről feltölthetők. Nem őrzött, bekamerázott parkolókat számukra. Nem új városi rendeletet, amely előírja, hogy a munkahelyeken biztosítani kell a megfelelő tárolás lehetőségét.

Nem, nem fogják kitalálni.

Azt tervezik, hogy erdőkben lehessen menni velük, aminek az a lényege, hogy néhány újgazdag idióta könnyen feltuningoltatja az engedélyezett 250 wattos motorokat annak sokszorosára, és akkor már szinte úgy lehet velük száguldozni az erdőkben, mint egy crossmotorral. Vagyis, ahogy szerencsére jelenleg azzal nem lehet.

Azzal lobbiznak, hogy nemrég a kormányzat a lovas turizmus fejlesztésének elősegítésére engedélyezte az erdei lovastúrákat. Ha ló mehet, mehessen a tuningpedelec is. Ha ezt valóban sikerül keresztülverni az erdőtörvényen, akkor tényleg be kell látni, hogy Magyarország néhány ezer ostoba újgazdag oligarcha kezében van - ahogy szegény Ángyán József szokta - ennél finomabban - megfogalmazni.

Ha Magyarországon a pedelecet is sikerül a természetpusztítás szolgálatába állítani, akkor tényleg megérdemeljük a sorsunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr575354955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fertőtlenítés a faluban 2013.06.11. 14:37:56

Jó tudni, hogy erdőkben nem lehet crossmotorral csapatni. Ehhez képest egy-egy nyári hétvégén csak belefutok mind crossos mind pedig quados arcokba.

☉ ☾ 2013.06.11. 15:11:41

Azért ezek az árak szerintetek nem túlzottan magasak?
www.ambringa.hu/1043-pedelec/

igazi hős 2013.06.11. 15:15:47

Kicsit túlgondoltad ezt a dolgot. Aki jelenleg csapatni akar az erdőben, az vesz egy quadot, legalább 15 LE. Azzal lehet rendesen nyomulni, nem egy ilyen kis vacak kétkerekűvel. (Persze egy crossmotor még jobb erre, de ahhoz érteni is kéne, és ahhoz comb is kell rendesen.)
Valószínűbb, hogy a segway túrákhoz hasonló "izombarát" túrákra ad lehetőséget egy ilyen módosítás, főként turistáknak.
Egyébként nem az a helyzet, hogy lóval és bringával is ott mehet az ember, ahol külön megengedik? (A sorompó és a magánút tábla a lovasra is ugyanúgy vonatkozik, mint a járművekre.)
A pedelec és az elektromos bringa egyaránt kerékpárnak minősül.

igazi hős 2013.06.11. 15:32:15

@☉ ☾: Mihez képest magas? Egy rendes trekking 200 ezerből megvan, erre jön rá egy nagyon kis szériás meghajtás. Te mennyiért tartanál fenn egy garanciális szervizt pár tucat elektromos bringa/pedelec kedvéért?
Ha minden 10. nyugdíjas ilyennel járna (mert meg tudja fizetni és még akkor is ott van a bolt előtt, amikor kijön vásárlás után), akkor sokkal olcsóbb lenne (és még többen tudnák megfizetni). Ettől elég messze vagyunk.

nagyfeszültség 2013.06.11. 15:40:13

@igazi hős:

Ki kell feszíteni egy dróthálót - és persze kiírni, hogy tilos a természet nyugalmának megzavarása....

gatto nero 2013.06.11. 15:48:22

Az erdőben legjobb sétálni.

phaszfej 2013.06.11. 15:48:42

Engem városban is idegesítenek a motorizált járművek.

nagyfeszültség 2013.06.11. 15:59:23

@phaszfej:

Engem is, de az már tényleg mindennek a teteje, hogy még abba a kevés megmaradt erdőbe is bepofátlankodnak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.06.11. 16:34:42

Na, a mai nap sem telt el anélkül, hogy valami újat tanuljak. Most hallottam először a pedelec szót.

dukeekud 2013.06.11. 16:52:46

Meglehetossen radikalis kornyezetvedo vagyok, en a helyszinen fobe lonem, azokat a motorosokat, quadosokat, terepjarosokat, akik a kornyezetet pusztitjak, de az elektromos kerekparok miatti aggodalmat tulzasnak erzem.
Azert ne hasonlitsunk mar, egy 50-100 LE eros crossmotor hatasat, egy par szaz wattos villanymotorral meghajtott kerekparhoz, ami nem hangos, es nem fustol.
Persze azert, ha hosszutavon kiderulne, hogy a sok barom tobb kilowattos villanymotorokkal pusztitja az erdot, akkor azert majd, fel kell lepni ellenuk, de most meg korai ez az aggodalom.

Szamiz67 2013.06.11. 17:14:06

@dukeekud: A Budai hegység elektromos hajtás nélkül is a száguldozó kerékpáros srácok prédája lett, kb. 100x gyorsabban amortizálják le a hegyoldalt, mint a gyalogosok. Felfelé persze a fogaskerekűvel mennek, csak lefelé döngetnek. Léteznek már 1000-2000 wattos sportgépek is, teljesen reális lehetőség, hogy ezek elterjednek, mert azok a bringák, amelyeket a fogaskerekűn láthatsz felfelé többnyire a 200e. + kategóriába esnek.

Gera 2013.06.11. 18:02:28

Én a jogosítványt-forgalmit-rendszámot vezetném be ezekre a kínai szarokra, mert kurvára életveszélyesen közlekednek velük negyvennel egyes júzerek. Aki rendes biciklivel annyival bír tekerni az legalább profinak mondható, de ezekkel minden béna képes rá.

tobias2 2013.06.11. 18:12:29

A pedelec környezetpusztítása a hozzá szükséges lítiumos akkumulátos gyártásakor jelentkezik. Egy-egy ilyen akkumulátorhoz fél hegyoldalt le kell bontani, az érc feldolgozásához és kinyeréséhez pár mázsa szenet el kell égetni. Ehhez képest az erdőben tekerés semmi.


süti beállítások módosítása