Az ember - különösen, ha budapesti - mindig abban a tévhitben él, hogy akárcsak egy-két évtized alatt is annyi mindent látott, hallott, megélt már, hogy bizonyosan nem érheti meglepetés.
Emlékeznek például még Demszkyre? Erre az eszelősen vicsorgó őrültre, aki Audi 6 allroad quattrót vásároltatott magának az adófizetők pénzén, hogy "megfelelőképpen tudja ellenőrizni a fővárosban zajló építkezéseket"? Aki - szintén közpénzen - Volkswagen Tuareget vásároltatott a közterület-felügyelettel, azt hazudva, hogy a cégnek van szüksége rá, és eközben a horvátországi nyaralójába járkált vele - amit részben fővárosi közüzemi dolgozókkal, részben üzletember haverjaival építtetett fel, ki tudja, milyen szívességeket kínálva nekik ezért cserébe?
Emlékeznek még Hagyóra, aki egy kültelki autótolvaj ábrázatával és cinikus zsebmetsző mosolyával végigrabolta a fellelhető közpénzeket? És a doktori disszertációjáról összevissza hazudozó, helyesírni egy általános iskolás szintjén sem képes, végtelenül ostoba Schmitt Pálra, akit főpolgármesterként szerencsére megúsztunk, mert elvesztette a választásokat? Akit később a nyakunkba sóztak köztársasági elnöknek, hogy zongorákra, utazásokra, lakberendezésre elverjen néhány tízmilliárdot, és hivatali ideje alatt is testőreivel naphosszat szaunázgasson egy budai luxuswellness VIP részlegében?
Vagy a szélhámos zuglói Weinek Leonárd a VR6-os luxus Passatjával? Esetleg Hunvald és stricitempóban menősködő, most meg bilincsben sírdogáló gazdasági bizottsági elnöke?
Jó, rendben, nem folytatom a sort, inkább csak megadnék egy bibliográfiai hivatkozást: http://politikusbunozes.info/
Itt párt és betűrend szerint ki lehet keresni a többit is.
Merthogy mindezekkel a kiragadott példákkal tényleg csak arra akartam utalni, hogy sok mindent láttunk már itt Budapesten az elmúlt évtizedekben. De olyat, hogy egy éppen pozícióban lévő főpolgármester hadat üzenjen a buszsávoknak, a forgalom csillapításának, a villamosok haladását elősegítő közlekedési lámpa programozásnak, nos, ez azért még új.
Pedig mindezek spiritus rectora, Tarlós István abszolúte kilóg az iménti felsorolásból, hiszen az említettekkel ellentétben nem bűnöző és nem is igazán feltételezhető róla, hogy ilyesmire hajlamos lenne. Inkább csak egy kedves, jó humorú, de gyakran fafejű mérnökember, akinek néha - mint például most - egyszerűen elgurul a gyógyszere.
Ilyenkor aztán eszelősségeket beszél - és néha sajnos tesz is.
Ráadásul abból a szempontból is igazi logikátlan abszurd dráma ez a történet, hogy Tarlós buszsáv- és tömegközlekedés-ellenes kirohanását nyílt levélben hozta nyilvánosságra, amit Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) éppen általa kinevezett vezetőjéhez intézett.
http://index.hu/belfold/budapest/2013/11/06/tarlos_nyilt_levelben_ekezi_vitezyt/
(Most azt hagyjuk is, hogy egy városvezető és egy városi cégvezető közötti kommunikációban a nyílt levél mint műfaj eleve súlyos pojácaság, hiszen rúgja ki, beszélje meg vele négyszemközt, de ne levelezzen itt megjátszva magát előttünk, a nyilvánosság előtt, miközben a levél címzettjével akár naponta többször találkozik vagy beszél személyesen.)
Az igazán abszurd ebben a történetben az, hogy Vitézyt - akinek kinevezése ellen azért jó néhány érv szólt, hogy mást ne mondjak: túlontúl fiatal kora - Tarlós éppen azért bízta meg ezzel a feladattal, mert a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nevű civilszervezetben már bizonyította szakértelmét, valamint környezetvédelmi és tömegközlekedés-fejlesztési elkötelezettségét.
A budapesti környezetvédelem és tömegközlekedés barátai szerint egyébként Vitézy lassan, túlzott óvatossággal és nem kellő dinamizmussal végzi a rábízott feladatot. Erre most Tarlós még azért a kevésért is seggberúgja, amit legalább ezidáig elvégzett és amit a közeljövőre eltervezett.
Környezetvédő körökben sokan már megkongatták a vészharangot: Tarlós az Audis, Mercedeses, lángzsoltos, rogánantalos autóslobbi markába került, és a háttérből ők diktálják azokat az eszelős, vállalhatatlan ostobaságokat, amit Tarlós a budapesti tömegközlekedés ellenében megfogalmazott.
Én azért nyitva hagynám még a kétely lehetőségét. Tarlós néha (mint most is) önfejű, makacs és meggondolatlan. Csak azt tudnám neki javasolni, hogy ha Vitézyvel van valami nem nyilvános, esetleg a munkájától független, egészen más természetű baja, rúgja ki nyugodtan - akkor is, ha Orbán Viktor közeli rokonáról van szó.
De semmiképpen se a tömegközlekedésen, a buszsávokon és az azt használók millióin verje el a port ilyen hülye és buta nyílt levelekkel. Mert bár ő azt írja nyílt levelében Vitézynek, hogy "a dugók rontják a közhangulatot", ami igaz lehet. Viszont az is biztos, hogy az általa a választások előtt tett tömegközlekedéspárti ígéretek elárulása, a dugóknál sokkal végzetesebben és hosszabb távon fogja elrontani a vele kapcsolatos közhangulatot.