Egy autó, két bukás, egy siker

2014.07.04. 07:24 - vancat

A két legendás francia autómárka, a Peugeot és a Citroen kedvelői azt már régóta kénytelenek voltak tudomásul venni, hogy a PSA Peugeot-Citroen csoport lassan másfél évtizede képtelen egy igazán takarékos, környezetbarát, egyszerű és tartós benzines alapmotort előállítani, amely ugyebár alapjául szolgálhatna igazán környezetbarát kisautók forgalmazásának.

Már 2005-ban, amikor a csehországi Colinban megkezdődött a teljesen azonos alvázra, hajtásláncra és karosszériaformára épülő hármasikrek, a Peugeot 107, a Citroen C1 és a Toyota Aygo gyártása, szinte természetes volt, hogy ilyen "francia zöld erőforrás" híján, a Toyota később Év motorja-díjat is nyert igazán szimpatikus háromhengeres, szívó benzinesét használják mindhárman. Akkoriban is legfeljebb az volt fura, hogy sem a Peugeot, sem pedig a Citroen nem tudott stílusban, dizájnban, sármban semmifajta hozzáadott esztétikai érték produkálni a C1-el és a 107-el az Aygóhoz képest.

(Holott már akkor világos volt: egy környezetbarát miniautónak kötelező nagyon jó fazonúnak lenni, mert csak akkor lehet vonzó széles vásárlói rétegeknek. Vagyis az embereket csak stílussal lehet rávenni a környezetvédelemre.)

Most, amikor bemutatkozott a colini hármasikrek második generációja, a napnál is világosabbá vált: mára a Toyota nemcsak műszakilag, de stílusban, dizájnban, sármban, sőt praktikumban és megsemmisítő vereséget mért két francia ikertestvérére.

fotó_3.jpgAz Aygo kedves, sármos, vicces, feltűnő, sportos, csajos, vagány, uniszex egyszerre. Elképesztően kedves stílusbravúr, ráadásul a már emlegetett háromhengeres ezres kis Toyota motor új verziója még takarékosabb: 88 g/km-es rekordalacsony károsanyag-kibocsátása mellett kifejezetten sportos és dinamikus vezethetőséget is lehetővé tesz az új kisautó.

Az új Citroen C1 viszont kifejezetten rusnya, míg a Peugeot 108 egyszerűen csak unalmasan semmilyen. Vélhetően tisztában vannak ezzel a francia cég illetékesei is, hiszen állítólag még az sem bizonyos, hogy az Aygo két francia testvérét egyáltalán bevezetik a magyar piacra, mert szinte borítékolható az irdatlan üzleti bukta, és attól félnek, hogy vásárlói érdeklődés híján még a homologizáció tetemes költségeit is elbukják.

Szóval itt tart a világ: a Peugeot 203, 205, 406, a Citroen DS Pallas, a 2CV egykori gyártóját ma nem csak műszakilag, de esztétikailag is lemossa a japán Toyota - amelyet rajongói ugyebár nem a szépségéért szoktak szeretni.

Szóval ebben a posztban temetnem kell - és dicsérni egyszerre.

Temetni a két franciát, a Peugeot-t és a Citroent, amelyek mióta kínai befolyás alá kerültek, majdhogynem kimondva is leszarják Európát, és a torzult ízlésű, tébolyult konzumidiótizmusba hajszolt újdonsült kínai vásárlók számára terveznek elvetemült gnómságokat, és képtelenek volt ízléses külsőt álmodni egy városi kisautónak.

És dicsérni kell a korábban sok legendásan nagyszerű - és csúnya - autót gyártó Toyotát. Amelynek mostantól bizonyosan nem a híres hibridjei, hanem ez a bájos kisautó, az új Aygo lesz a zöld zászlóshajója.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr656472177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altezza 2014.07.04. 14:38:16

Colin helyesen: Kolín.

nagyfeszültség 2014.07.04. 19:24:56

@Altezza:

Így igaz.
Viszont a többi nagyon stimmel: amit a Peugeot-Citroen művel Európában dizájnban, környezetvédelemben, az kezd alulmúlhatatlanná válni (kivétel talán a most bemutatott C Cactus) Valószinüleg tényleg le is szarják Európát, mert mostanában jól megélnek a kínai szörnyszülöttjeikből.

vasgyuszi 2014.07.04. 21:39:33

Idézet a Totalcar-ról:
"...megkóstolhattuk az új C1-est is egy rövidke kör erejéig. A törpeautó, előző generációjához hasonlóan, a Toyota Aygóval és a Peugeot 108-assal alkot hármas ikerpárt, csak más az arcuk. Közülük én a Citroënt érzem a legerősebb formatervnek..."

Szóval ott tartunk, hogy "...Az új Citroen C1 viszont kifejezetten rusnya,..." valamit megint benéztél leveli béka ;)

röf 2014.07.04. 21:46:11

Nem tudom, miért született ez a Toyota reklám.
Feltételezem, megérte.
Ilyen libakergetőt normális ember nem vesz 3 millió forintért.

nagyfeszültség 2014.07.05. 09:54:47

@vasgyuszi:
Miért mi a totalcar, etalon? Amit ők írnak az úgy van?
Miért nem nézel rá inkább a új C1-re és hányod el magad önszántadból?

bridget jones 2014.07.05. 10:27:51

@röf:

Környezettudatos ember csak ilyesmi autót vesz ma már....

MACSKANŐ 2014.07.05. 10:43:25

@nagyfeszültség:

Nekem is van egy olyan érzésem, hogy a Peugeot-Citroen csoport számára Európa már nem fontos és csak a kína izlés kiszolgálására koncentrálnak.

Viszont az Aygo tényleg übercuki -:)

röf 2014.07.05. 11:01:25

@bridget jones:
Ekkora csacsiságot..... környezettudatosan meghalni egy előzésképtelen autóban .... tiéd, viheted.
Ráadásul ennyi pénzért a használtautóponthun szétnézve normális autó is kapható.

bridget jones 2014.07.05. 11:37:12

@röf:

Ha abból indulsz ki, hogy normális állapot amikor egymás életére törve mindenki száguldozik, akkor igazad van: legcélszerűbb egy tankkal közlekedni.
Egyébként már az előző Aygo-nak is tök jó volt a töréstesztje - jobb mint számos régebbi nagyautóé.

nagyfeszültség 2014.07.05. 12:08:33

@röf:

Sajnos a hozzászólásod is megerősít abban, hogy ez a nagyszerű kisautó nem Magyarországnak készült....

vasgyuszi 2014.07.05. 13:14:10

@nagyfeszültség: ;)
Ehhez képest bizonyára...

röf 2014.07.05. 15:49:21

@bridget jones:
Nem kell egymás életére törve száguldozni, egyszerűen csak sima főútvonalon meg kell tudni előzni egy pótkocsis teherautót, ami teszem azt erős 75 km/h sebességgel halad,
Anélkül, hogy életveszélybe sodornád a családod.
Az nem érdem, hogy keveset fogyaszt, mert hogy nem is megy.
Törésteszt? Ne viccelj.
Lehet húszcsillagos töréstesztje is, ha szemből 90-nel eltalál egy A4 vagy egy 320-as,.... viszon hallás.
Bszhatod a törétesztet.

kereszturi 2014.07.05. 19:01:55

Hát, nem is tudom. A Toyota sem az, ami régen volt. Az egy dolog, hogy sosem tudtak szép autót gyártani, de legalább megbízhatót. Ma már azt sem. A milliós visszahívások már régóta csak a Toyotára jellemzőek évek óta. Azon kívül sosem volt még ennyi műszaki probléma a Toyotákkal, mint manapság. Erre büszke lenni? A Toyota addig volt jó, míg az autógyártást az egyszerű autók jellemezték. A bonyolultabb és technikailag komolyabb autók előállítása a Toyotának sem megy könnyen. Utánozzák az európai autóipart, próbálnak koppintani, másolni, de kevés sikerrel. Ma már a "made in japan" felirat nem garancia a minőségre. Ez az Aygo meg egyébként is az alja mindennek. A Yaris sorjás és fröccsöntött minőségétől ez sem áll messze. Miért is állna? Talán a Toyotánál nem a profit a cél? Hát persze hogy az. Az igazság az, hogy a Toyotának sosem sikerült beverekednie magát a minőségi autóvásárlók piacára (és most hagyjuk a Lexust, mert arról is tudnék mesélni). Egy komoly piac leszarja a Toyota márkát. Menj el egy komolyabb országba, ahol az emberek adnak a minőségre. Nem sok Toyotát fogsz látni. És itt nem az usa-ra vagy éppen valamelyik kecskepásztorok lakta és olajban gazdag arab országra gondolok, mert ezek minden, csak nem az ésszel rendelkező minőségi autóvásárlóikról híresek. Én személy szerint inkább vennék pl egy 308-as HDI Peugeot-t, aminek 4 liter alatt van az átlagfogyasztása, igényes és jó autó. A Toyota sosem fog olyan dízelt gyártani, mint a Peugeot. A Peugeot abban a mai napig verhetetlen. Minden valamire való komoly gyártó dízele a Peugeot HDI-jére épül, arról van koppintva (lásd Mercedes CDI). Akinek meg a Toyota 3 hengeres benzinesére áll fel... hát annak úgy is kell.

nagyfeszültség 2014.07.05. 21:22:41

@kereszturi:

A GM világbotrány kellős közepén kijelenzeni, hogy "a milliós visszahívások már régóta csak a Toyotára jellemzőek évek óta"...nos, kicsit elnagyolt véleménynek tűnik.

nagyfeszültség 2014.07.05. 21:24:03

@vasgyuszi:
Én azért inkább a saját szememnek hiszek, mint mondjuk Winklernek -:)

nagyfeszültség 2014.07.05. 21:24:57

@röf:

Ha az említettek szemből eltalálnak kilencvennel tényleg baszhatod - bármiben.

kereszturi 2014.07.05. 22:58:13

@nagyfeszültség:
Ja, mert most éppen van egy GM világbotrány? A sajtóban meg már ki tudja milyen régóta rendszeres téma a Toyota rendszeres és minden alkalommal milliós nagyságrendű visszahívásai. Minden évre jut belőle. Alig hogy hallottunk egyről, jön a másik. Ez nem éppen a minőségi autógyártást jelenti számomra. A Toyota minősége és megbízhatósága csak mese habbal.

röf 2014.07.06. 07:44:55

@kereszturi: @nagyfeszültség:
A Toyotáról leírtakkal többé kevésbé egyet is értek, tipikusan a japán autógyártó filozófia iskolapéldája.
Minden csak éppen annyira jó, amennyire muszáj, egy picivel sem jobb. Így aztán könnyű átesni a vonalon, és "épphogy, de szar"-t gyártani. Hiszen így a legolcsóbb.
Ezt teszi a részvényesek parancsa: haszon mindenek felett.

A GM most tényleg rábaszott ezzel a gyújtáskapcsolóval, meg ezzel a szerencsétlen slusszkulccsal, de nem sajnálom őket.
Sőt, én egyetlen amerikai gyártót nem sajnálok.
Olyan messze vannak egymástól az amerikai és az európai autóvásárlási szempontok és szokások, mint ide Hanoi.

Visszatérve még a fönti cikkben reklámozott kis Toyotára, az hogy ronda, abba nem tudok belekötni, mert ízlés kérdése.
Az, hogy gyenge, mint a tavaszi lepkefing, az viszont közlekedésbiztonsági kategória.
(Egyébként megölik a gyártókat ezzel a kibocsájtási normával, holott a legnagyobb CO2 és CO kibocsájtás a lakásfűtéshez kapcsolódik világszerte, de ennek korszerűsítése helyett az autógyártókat ütik.)
Szóval én jártam eleget kispolszkival, megtanultam, mi az állandó életveszély.
De mondhatná e libakergető forgalmazója azt is, hogy ez az autó a nagypapának készült, hogy délutánonként eltotyogjon vele az aggok házába körbefost játszani. Arra kiváló.
De mi kerül ezen 3 millába?

vasgyuszi 2014.07.06. 09:10:48

@nagyfeszültség: Azt készséggel elismerem, hogy az elso lámpák és az indexek/helyzetjelzok eroteljesen izzadtságszagúak. A kardomba dolök és kijelentem, hogy a 108-as sokkal jobban tetszik (öregszem), az Aygo meg harmonikusabb az X-es pofájával. Hát ez van ;)

nagyfeszültség 2014.07.06. 09:56:18

@röf:

Szeretném tisztázni: az Aygo hárommmilliós, sőt egyes felszereltségeknél még bőven afeletti árával én sem értek egyet -:)

nagyfeszültség 2014.07.06. 10:00:06

@vasgyuszi:

Ebbe így kis tudunk egyezni -:)
A Peugeot semmi extra, de viszonylag harmónikus vonalvezetésű, az Aygo feltűnően jópofa, sőt inkább extravagáns.
Egyébként én is úgy hallottam, hogy vagy a Citroen-t vagy a Peugeot-ot nálunk nem fogják forgalmazni.
Így csökken a vásárlók dilemmája -:)

gigabursch 2014.07.07. 07:14:53

88 g/km-es rekordalacsony károsanyag-kibocsátás

Ööööö...
Világosítson fel valaki:
A 88 g/km az nem a CO2 fogyasztás?
CO2 = károsanyag?

A károsanyag az nem az elégetlen CH maradványok és egyebek.
Most így hirtelen fogalmi dugóba keveredtem és erősen elbiznytalanodtam.
.
.
.
Egyébként - emlékeim szerint - ekkora fogyasztást a Zastava Yugo és a 4 ütemű Trabi is tudott.
Ha ez tényleg így van, akkor nem tul sok víz folyt le a Dunán az elmált 32-35 évben...

S hasonló méretű autókról beszélünk.

Sőt, egy kombi Trabinak ehhez mérten még van csomagtere is, ráadásul a kasztnija - némi túlzással - károsanyag nélkül bomlik -> értsd PapírJaguár. :-))

nagyfeszültség 2014.07.07. 09:17:14

@gigabursch:
Ez sajnos így igaz. és méginkább megdöbbensz, ha megnézed a kocsik súlyadatait ekkora időtávlatban.
Elhízásnak indultak, mint az emberek.

gigabursch 2014.07.07. 14:33:38

@gigabursch:
mármint CO2 kibocsátás....

fogyasztás... áááááááááááá


süti beállítások módosítása