Nemrégiben éppen arról értekeztem, milyen semmitmondó, kutyaütő, tartalom- és zöldértékek nélküli önkormányzati választási kampány elő nézünk néhány hét múlva. Erre mit ad a Jóisten! Kezembe került az egyik óbudai ingyenes újság, ahol urbanisztikai és zöld szempontból is egy igazán szívet melengető - és komolyan megfontolandó - budapesti fejlesztési javaslatot találtam.
Lényege: hosszabbítsák meg az 1-es villamos vonalát az óbudai temetőn át az egykor sokkal, de sokkal szebb napokat látott óbudai vasútállomásig. (Amely egyébként a most felújítás alatt álló Budapest-Esztergom vonal egyik legszebb állomása.)
A javaslat szépséghibája csak annyi, hogy az önkormányzati választásokon nem induló politikustól, Kiss László országgyűlési képviselőtől származik.
Szóval kedves óbudai, budapesti várospolitikusok! Kérem tisztelettel, lopják el a képviselő úrtól az ötletét és valósítsák meg!
Az első épkézláb, komoly és bölcs ötlet iránti tiszteletem jeléül a cikket befényképeztem, a szöveget pedig bekörmöltem ide önöknek, nektek kedves olvasóim. Olvassátok, terjesszétek - és ha ezen a környéken laktok, akkor pedig követeljétek ki az 1-es villamos meghosszabbítását képviselőjelöltjeitektől.
Műszaki és politikai egyeztetést kezdeményez Óbuda MSZP-s országgyűlési képviselője arról, hogy az egyes villamos vonalát a lehető legrövidebb határidőn belül hosszabbítsák meg az óbudai temető érintésével a vasútállomásig. Kiss László, az Óbudán egyéni választókörzetben mandátumot szerzett szocialista politikus szerint, a mostani alkalmat urbanisztikai, városfejlesztési szempontból bűn lenne elhalasztani.
Most zajlik az egyes villamos korszerűsítése és hamarosan elkezdődnek az M0-ás körgyűrű tovább építésének munkálatai, ami szervezési, logisztikai szempontból tökéletes alapot ad ahhoz, hogy egyúttal meghosszabbítsák Óbuda „széléig” az egyes villamost. – magyarázza Kiss László, aki első körben mérnökökkel, közlekedési és várostervezési szakemberekkel egyeztet a fejlesztésről. Kiss szerint az egyes villamos jelenlegi Bécsi út és Vörösvári út találkozásánál lévő végállomása ideiglenes megoldás, hiszen ez a nagykapacitású vonal akkor lesz képes igazán betölteni a metróra és a belvárosi tömegközlekedési eszközökre ráhordó szerepét, ha annak több mint fél százezer embernek is lehetőséget teremt a használatára, akik a jelenlegi végállomás és az óbudai vasútállomás közötti zónában élnek.
Ha azt akarjuk, hogy az emberek tömegközlekedjenek és elvárjuk, hogy az agglomerációból ne zúduljon ránk, óbudaiakra az elviselhetetlen autóforgalom, akkor kutya kötelességünk megbízható, gyors és nagy kapacitású kötött pályás tömegközlekedési eszközt biztosítani. Az óbudai szocialista képviselő szerint, az sem elhanyagolható szempont, hogy talán az óbudai az egyetlen olyan nagy fővárosi temető, ahol a hozzátartozók, nagyon nagy számban idős emberek nem tudnak eljutni szeretteik nyughelyéhez, kényelmes, gyors, dugóban és szélsőséges időjárási körülmények között is megbízható, kötött pályás tömegközlekedéssel.
Kiss László lapunk kérdésére azt is elmondta, a műszaki egyeztetésekkel párhuzamosan: óbudai képviselőként feladatának tekinti a minél szélesebb körű politikai konszenzus megteremtését az egyes villamos vonalának meghosszabbításának ügyében.
Azt bizonyosan ígérhetem az óbudai polgároknak, hogy az Óbudán dolgozó és az ősszel megalakuló új önkormányzatba bekerülő szocialista képviselők, valamint a párt meghatározó fővárosi vezetői és budapesti frakciója bizonyosan teljes mellszélességgel fog kiállni és gőzerővel dolgozik majd azon, hogy az egyes villamos vonala mihamarabb elérjen Óbuda határáig.
Kiss László abban viszont csak reménykedik, hogy nem fordul még egyszer elő az a helyzet, ami korábban a budai fonódó villamos tervezésekor, amikor is a második kerület, Fideszes polgármestere Láng Zsolt bűnös cinizmussal akadályozta az óbudaiak számára döntő jelentőségű vonal megépítését.
Az egyes villamosnak nincsenek és nem is lesznek Fideszes vagy MSZP-s utasai, csak olyan, minőségi tömegközlekedésre váró óbudai polgárok, akiknek kötelességünk biztosítani, hogy autó nélkül is eljussanak uticéljukhoz. - zárja gondolatait Kiss László.