Az igazán elvetemült sznobokat úgyis felesleges lenne győzködni.
Mindenki másnak azonban jó szívvel ajánlható minden idők második legszimpatikusabb Jeepje, a most bemutatkozott Renegade. Az első természetesen az egykori legenda, a Willys, amelynek egyfajta jogutódjának is tekinthető a Fiat csoport kötelékébe lépett és Olaszországban készülő Renegade 2014.
Azon persze lehet vitatkozni, hogy méltó utódja-e Willysnek a Renegade, de valójában értelmetlen, hiszen pontosan tudjuk: a komoly katonai érdemeket is szerzett egykori mini-jeep ugyanolyan egyszeri és megismételhetetlen legenda, mint mondjuk a Citroen Kacsa, a Mehari vagy éppen a Renault 4-es.
Az viszont kétségtelen, hogy a benzinfaló, zöld szempontokra érzéketlen és gyakran feleslegesen pazarló megajeepek után igazán örvendetes, szimpatikus és környezettudatos fejlemény a kis Renegade. Amely valójában a legkevésbé sem kicsi: éppen akkora, amekkora akár négy ember számára is kényelmes. Nem véletlen, hogy a Fiat csoport új, Euro6-os 1,4-es EcoJet benzinmotorja tökéletes párosítás ehhez a kis kompakt terepjáróhoz.
Merthogy a Renegade valóban terepjáró: nem műmájereknek való BMW X6-os, barbibaba off roadhoz készült Range Rover Evoque, és nem gazdag, frusztrált feleségeknek való Audi Q3.
A Renegade városi autó, terepjáró, családi jármű, hobbiautó vagy akár kemény munkához is alkalmas erdész, rendőr vagy éppen katasztrófavédő autó.
Igazi, régi vágású kemény játékos, csak éppen - ilyen és ehhez hasonló társaival ellentétben - még takarékos is.
Öko-Jeep?
Azért ne túlozzunk.
Fogalmazzunk úgy: környezettudatos választás azoknak, akik egy multifunkciós családi és hobbiautót, valamint egy kemény terepjárót akarnak egyszerre, egy autóba gyúrva, korrekt áron.