Nem nagyon van ma már olyan, magát komolyan vevő autógyártó, amely ne készített volna saját márkás biciklit. Stílus, marketingcél és célcsoport függvényében vannak már autók neveit viselő többmilliós luxusbringák, unalmasan átlagosak, ötletesek, országúti versenygépek, pedelecek és mountain bike-ok is.
Szóval ma már egy közlekedéssel foglalkozó zöld blogon se túl nagy hír, ha éppen egy újabb autómárka készít biciklit.
Amiért mégis felkeltette érdeklődésemet - és rögtön elnyerte szimpátiámat - a Ford két új bringája, az nem is maga a két jópofa elektromos kerékpár, hanem az amerikai-német autógyártó óriásnak e két bringa mögött meghúzódó szemlélete.
Azért, hogy mindezt vizuálisan is kellőképpen alátámasszam, mellékelnék egy kis filmet is.
Aki végignézi, vélhetően egyet fog érteni velem. Vonat és összecsukható (Ford) bringa kombinációja, városi kisáruszállítás Transit Courier-rel és kiscsomagszállítás a forgalomcsillapított zónákban (Ford) biciklivel.
Feltűnnek még rendesen és hatékonyan forgalomcsillapított belvárosi utcák, öltönyben bringázó menedzser, vagány és csinos bringázó lány (Ford) kerékpárral és a tájékozódáshoz (Ford) okostelefon applikációval.
Szóval a Ford ezúttal nem egyszerűen két bringát készített/készíttetett és matricázott fel, hanem egy tudatosan átgondolt, az autóhasználat korlátozását is népszerűsítő szimpatikus, felvilágosult terméket - és zöld jövőképet - készített.
Szóval várjuk, nagyon várjuk a két Ford villanybringa, a Mo De Me és a Mo De: Pro mihamarabbi sorozatgyártását.
Meg persze azokat a magyarországi forgalomcsillapított belvárosokat, ahol ezeket permanens életveszély nélkül is használni lehet majd.