Megbukott a Smart, éljen a Twingo!

2015.05.17. 13:34 - vancat

twingo.jpgEgy legenda elbukott, egy meg visszatért.

Röviden így foglalhatnánk össze a kevesebb mint egy évvel ezelőtt, lényegében egyidőben bemutatott Renault Twingo és Smart Fortwo/Forfour nemzetközi piaci eredményeit.

Az új Smartból az első két generáció után kiszerettek, a Twingóba meg (az átütő első generációt követő) második generáció hűvös fogadtatása után újra beleszerettek a vásárlók.

A dolog azért érdekes és pikáns, mert míg korábban a Smartoknak és a Twingóknak az ég egy adta világon semmi közük sem volt egymáshoz, az új Smart és Twingo azonos alapokra, azonos motorokkal, közös platformra készül.

Másrészről mindkét gyártónak igen fontos volt/lett volna az új modell sikere - igaz, mindkettőnek alapvetően más okokból.

A Renault mindenekelőtt meg akarta ismételni a Twingo 1 elsöprő, szinte rajongásig fokozódó fogadtatását. Ami azért most, a harmadiknál nem jött össze, viszont a farmotoros, hátsókerékhajtású kisautó a mai uniformizált piaci környezetben egyediségével együtt is igazán szép sikereket produkál.

smart.jpgA Mercedesnél kicsit más a helyzet.

A stuttgartiaknak alapvetően azért (lett volna) fontos - az ő szájukból elég hiteltelen - környezetvédelmi lózungokon kívül a Smart sikere, mert benzin- és gázolajfaló luxusautóik brutális károsanyag-kibocsátását ennek a zöld apróságnak az alacsony szennyezésével tudnák "jól átlagolva" viszonylag alacsonyan - vagy legalábbis ökológiai ingerküszöb alatt tartani.

A Renault és a Mercedes közötti kooperáció végeredménye: francia siker, német bukás.

Egyrészt szomorú ez ránk magyarokra nézve, hiszen éppen idén augusztusban ad otthont Budapest a nemzetközi Smart találkozónak :)

Viszont a Renault márka és a Twingo típus elvakult rajongóin kívül öröm lehet azoknak is, akik a Twingo 3. sikerében annak precedensét látják, hogy ismét van népszerű, rendkívül alacsony fogyasztású, négy személy számára is használható, korrekt árú zöld autó a piacon.

Mert a Twingo 3 valójában a Smart zöld értékeit ötvözte egy kis franciásan szellemes praktikummal: mini külső méret, mini fogyasztás, kényelmesen magas üléspozíció; viszont négy - valódi - ülőhely.

Meg persze egy igazán trendi külső - ami nélkül ma már sem kedves, szimpatikus ökoautót, sem pedig gyűlölt benzinfaló szörnyeteget sem lehet(ne) eladni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr477466926

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xvb 2015.06.22. 15:53:05

Miért bukott volna meg a Smart? A Forfour egy az egyben ugyanaz, mint a Twingo, nyilván egyik cégnek se ment volna a másik nélkül, és Európában mind a két típus eladásai 46%-kal emelkedtek. Forrás: bestsellingcarsblog.com/category/europe/

lorinser 2015.09.25. 15:36:01

@xvb:

"Miért bukott volna meg a Smart?" - ezt kérdeztem én is, amikor elolvastam a blogot. De valószínűleg azért, mert ez a vancat nevű blogtoló a tényekkel sincsen tisztában és tisztán látszik, hogy a Mercedes valami miatt szúrja a szemét. A legutóbbi negyedévben (ahogy írtad) 46%-al emelkedtek a Smárt eladások. Egy másik forrás: www.daimler.com/Projects/c2c/channel/documents/2642454_Daimler_Q2_2015_Interim_Report.pdf

Már csak ezek miatt is értelmezhetetlen a cím.


süti beállítások módosítása