Rákaptak, sőt mondhatni rászoktak az autógyártók PR-esei a környezetvédelemre, a zöldautózásra, a fenntartható fejlődésre és az ökológiai kommunikáció egyéb közhelyeire. Mindenkinek van már zöldautója, zöldprogramja, zöld policyje, zéró emissziós járműve és sok-sok ötlete arra vonatkozóan, miként lehetne csökkenteni a motorizáció környezetterhelését. Úgy általában nincs is ezzel semmi baj, hiszen számos jó, sőt akár néhány tisztességes ötlet is felbukkan ezek között. A Toyota például az új Yaris katalógusában felhívja a figyelmet arra, hogy rövidebb távolságokon lehetőség szerint ne használjunk autót. A Nissannál a Leaf bemutatóján fontosnak tartották a megújuló energiák fontosságáról beszélni, Ulmann Mónika pedig elektromos Revájából csábosan kacsingatva zöldáramot kínál a nagyérdeműnek.
Van viszont néhány igen durva vadhajtása az autózással kapcsolatos környezetvédelmi PR-nek, amit - félek - ha időben nem sikerül lenyesegetni, úgy elburjánzik, hogy - klasszikus képzavarral éve - egyszer csak valósággá válik. A legdurvább és leggyakoribb az elsőként talán a Peugeot által propagálni kezdett ostobaság: hogy tudnillik a villanyautók igenis közlekedhessenek a buszsávban. Azóta ezt a "gondolatot" szinte minden autós cég PR gépezete bedolgozta a saját ökokommunikációjába, és egyre hangosabban, egyre nagyobb kórusban, immáron együtt harsogják a hülyeséget.
Ráadásul némelyek már azt is hazudják, hogy "Nyugat-Európában ez már bevett szokás", csak mi, elmaradott magyarok vagyunk még lemaradva erről a nagyszerű vívmányról. Teljesen világos, kiknek szól ez az üzenet: a folyton ügyeskedő, mindenből kibúvót kereső tahóknak, akik most akár kedvet is kaphatnak a villanyautókhoz, hiszen azt érzik: újra visszahódíthatnák maguknak a jól megérdemelt buszsávjukat, amit oly pöffeszkedve használtak a kamerarendszerek kiépítéséig, az objektív felelősség bevezetéséig, a szlovák rendszámok ellehetetlenüléséig és addig, amíg szartak a hatóságok behajtani a bírságokat.
Pedig a buszsáv - amely hosszú, évtizedes csaták eredménye - nevéből adódóan csak és kizárólag arra való, hogy elsőbbséget, szabad utat biztosítson a tömegközlekedésnek. Semmi másra. Szóval el a kezekkel a buszsávoktól! Támogassa az állam, az önkormányzatok a villanyautózást kedvezményes parkolással, olcsóbb megújuló árammal, adójóváírással, de nehogy már kedvet kapjanak ezzel az ürüggyel valakik újra visszafoglalni az autók számára a buszsávokat.
Ráadásul, gondoljunk csak bele: amíg kevés villanyautó fut az utakon, kik jutnának így előnyhöz? Autóscégek vezetői, autókereskedők, esetleg politikusok és néhány kifejezetten jómódú polgártársunk. Nekik kéne átadni a buszsávot? Mondjuk a Peugeot Magyarország francia igazgatója héderezzen ott az I-Onjával, miközben mindenki más tisztességgel beáll a dugóba? Mire és kinek lenne jó mindez? Ha pedig már sok villanyautó lesz, akkor azok konkrétan kiszorítják majd a buszokat a buszsávból? Vagyis megszűnik annak mindenfajta értelme és a legjobb villanyautónál is sokkal ökobb tömegközlekedést választóknak járó előnye? Ez lenne a cél? Nem ragozom, csak magam ismétlem: el a kezekkel a már meglévő és a jövőben remélhetőleg egyre nagyobb számú nagyvárosi buszsávoktól!