Könnyűszerkezetes tájsebek

2013.10.11. 12:09 - vancat

Környezetet szennyezni nemcsak kipufogógázzal, tisztítatlan szennyvízzel, szemeteléssel vagy pazarlással lehet. Ugyanúgy környezetszennyezés az, ha valaki indokolatlan tájsebeket okoz a természeti vagy akár az épített környezetben.

A teljesség igénye nélkül most három hírhedt autóipari tájsebzőről írok, akiknek a története tanulságul szolgálhat mindazoknak, akik az ő pusztító ténykedésükért felelősek. Közös jellemzőjük, hogy mindhárman nagyon menőnek, komoly üzletembernek képzelték/képzelik magukat, de valójában életművük leglátványosabb része könnyűszerkezetes tájsebekben merül ki.

Ha észak felől, Békásmegyer irányából közelítünk Budapest felé, nehéz nem észrevenni az egykori Csiki-Beke Plázát, ezt a megalomán, ocsmány és üresen különösen elborzasztó látványt nyújtó épülettömböt, ahol egykor egy Dr. Csiki-Bege Lajos nevű fogorvos rémálma vált valóra. Ráadásul Csiki-Bege ámokfutását szégyenszemre hosszú ideig senki nem állította meg: a bankok még akkor is hitelezték, amikor már régen nyilvánvaló volt, hogy a plázájában összehordott több tucat autó és motormárka sem képes rentábilisan működtetni ezt a világon talán egyedülállóan borzalmas zagyvalékot.

Az óbudai önkormányzat szó és hang nélkül kiadta az építési engedélyt egy már látványában is vizuális fájdalmat okozó óriás betonkockára, amely immáron évek óta üresen rombolja ízlésünket. Miközben Csiki már egész más területeken szédíti újra a hülyeségre és szélhámosságra még mindig nyitott ügyfeleket.

Akkor sem jobb a helyzet, ha dél felől, a Soroksári úton közelítünk Budapest szíve felé. Ott egy a csernobili szellemvároshoz hasonló, világháború és atomtámadás utáni állapotokat idéző rettenetes, toldozott-foltozott óriásépületet találunk, amely - szégyenszemre - hosszú évekig két patinás, legendás autómárka, a Jaguar és a Land Rover főhadiszállása volt. A tulajdonos, Vadas Tamás talán kiérdemli Magyarország legnagyobb márkaimázs-rombolójának abszolúte nem megtisztelő címét, hiszen amit Jaguar- és Land Rover-importőrként művelt, az még a hozzám hasonló, környezetszennyező luxusautókat nem kedvelők számára is egy fájdalmas vizuális-mentálhigiénés pusztítás.

A két márka magyarországi imidzsének romjait immáron egy profi autós csapat, az Autopalace eltakarította, és a két angol autólegenda rangját visszaszerezte. Viszont a Vadas okozta Soroksári úti tájseb maradt - és, ha lehet így fogalmazni, egyre inkább kezd elüszkösödni.

A helyzet - és a kérdés - ugyanaz, mint Csiki esetében: az önkormányzat miért hagyta, a bank miért finanszírozta a Jaguar-Land Rover gyár pedig ennyi idáig miért tűrte Vadas ámokfutását. Csikihez hasonlóan egyébként Vadas sem pihen: nemrégiben bejelentette, hogy kínai autókat hoz Magyarországra. Kemény lesz.

A kedves olvasó nyugalmát és türelmét már csak rövid időre kérem: a következő esettel le is zárom a tájsebzők három tipikus képviselőjének bemutatását. Ha Budapestről érkezünk Egerbe, a csodálatos székesegyház tornyai után a második, amit megpillanthatunk, a közismert helyi szélhámos, Farkas Tamás által magára hagyott mély és gyógyíthatatlannak tűnő tájseb, amit fénykorában Citroen Egernek hívtak. Az Egerbe látogató első élménye tehát egy üresen álló, rettenetes, ocsmány, koszos, üres könnyűfém-üveg hodály, betört ablakokkal, félig leszedett márkajelekkel.

Farkas igazán nemtelen ténykedésére egyébként már fénykorában több blog, fórum és újság is felhívta a figyelmet: átvert vásárlók, eltűnt előlegek és betartatlan ígéretek sokasága volt a Citroen egri imázsának legfőbb jellemzője. Ráadásul a nagyszerű és legendás francia márka magyarországi importőre még a legvégső pillanatban is vásárlói helyett Farkas mellé állva, a gazdasági válság sajnálatos negatív hatásaival indokolta hazudozásait.

Annak ellenére, hogy már a rendőrség is nyomozott nemtelen ténykedése miatt.

Mostanra nem maradt más, mint az Egert elcsúfító tájseb, a tehetetlen önkormányzat és a felelősséget magától cinikusan elhárító Citroen, ahol úgy gondolják: azzal, hogy levetették az omladozó épületről a márka jelét, a double chevront, a felelősséget és a szégyent is egyik pillanatról a másikra maguk mögött hagyhatták.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr555563080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lost hope 2013.10.12. 06:52:42

pár fotó azért feldobná a bejegyzést...

werno 2013.10.12. 07:22:13

Nem értem miért kell egy gazdasági tevékenység sikerét vagy sikertelenségét összemosni a könnyűszerkezetes építéssel.
Ha a posztolónak nem tetszik akkor nem tetszik ehhez joga van , de ne mondja már meg ,hogy a területemre engedéllyel mit építsek mert ehhez semmi köze! A társadalmi felügyeletet az épített környezet kapcsán a helyi, a demokrácia szabályai szerint elfogadott szabályozási terv biztosítja ..
Tudjuk: "A demokrácia a legrosszabb kormányzási forma - nem számítva az összes többit, amellyel az emberiség időről időre megpróbálkozik." (Churchill)
Sajnos ez az egész poszt nagyon illészoltánosra sikeredett.
Nem egyéb mint mentális környezetszennyezés!

BigPi 2013.10.12. 07:51:53

@lost hope: Nekem is ezek hiányoznak.

Mária 2013.10.12. 08:04:53

Tele van ilyen elhagyott autószalonokkal az ország. Miért nem lehet ezeket elbontatni?

MACSKANŐ 2013.10.12. 09:44:56

@werno:

Tényleg azt szűrted le ebből a posztból, hogy nem jó a könnyűszerkezetes építkezés?

nagyfeszültség 2013.10.12. 09:50:54

@BigPi:

Ezeket a "tájsebeket" bárki bármikor megtekintheti. Akár autóval, akár hévvel, busszal közlekedsz, ott tornyosul a Szentendrei úton a Csiki Bege Plaza romja, a Soroksárin az Illatos sarkánál pedig vadas Tamás többezer négyzetméteres hajléktalantanyája.
Eger bevezető útján egyébként mindkét oldalon egy ilyen tájseb éktelenkedik, azt én is tudom, hogy a jobb oldali Citroen volt, de a másik oldali sem szebb, viszont azt nem tudom melyik márka kereskedése volt.

Gera 2013.10.12. 09:52:26

Mennyire kell ahhoz hülyének lenni, hogy valaki egy baszom nagy panel lakótelep közepén egy négysávos "autópálya" mellett álló tök átlagos üveg-beton épületen anyázzon habzó szájjal? Tájseb? Röhej. Egyébként hol könnyűszerkezetes az Autópláza? Iszonyat komoly ez a blog, mindig tud lejjebb menni, a sokadik öncélú fröcsögést olvasva az ember már komolyan visszasírja a 80 kilométeres hatótávú tízmilliós villanyautókat ajnározó cikkeket :)

A Cél-Motors az egyébként tényleg nem volt kispálya, poén volt, amikor már ott tartottak, hogy a fotocellás ajtó megjavítására se volt pénz és az alkalmazottak pufidzsekiben ültek télen a harmincmilliós luxusautók között :) Nem mellesleg az se könnyűszerkezetes, egy akkora vasbeton szerkezet, hogy na.

Közös jellemzője ezeknek a helyeknek, hogy a válság tett be nekik alaposan. Lehet mondani, hogy a tulajdonosok túl nagyot akartak, mert ez igaz, de ha nem omlik össze a magyar autópiac, valószínűleg nem dőlnek be ezek a cégek se.

gatto nero 2013.10.12. 09:56:41

@Gera:

Látod, tudod te ki volt Vadas Tamás: jól írja a noemisszio, egy fő-fő gagyizó. Nem pénze nem volt, hanem szart mindenre. Később tényleg eladósodott, mindenkit, aki "szűrkimportból" hozott Jaguárt, hogy ne kelljen az ő disznóólába bemenni, azt feljelentgette. Egy igazi mocskos szarházi.
Most majd ugyanezt eljátsza a kínai autókkal - ha még hagyják neki.
A "Cél- Motors Plaza" egyébként tényleg nem könnyűszerkezetes, hanem egy vasbeton szarkupac.

nagyfeszültség 2013.10.12. 10:03:55

@Gera:

"Közös jellemzője ezeknek a helyeknek, hogy a válság tett be nekik alaposan. Lehet mondani, hogy a tulajdonosok túl nagyot akartak, mert ez igaz, de ha nem omlik össze a magyar autópiac, valószínűleg nem dőlnek be ezek a cégek se."

Azért vannak akik tisztességesen gyarapodtak és túlélték a válságot, az autóiparban is.
vannak, akik tizenöt jó év után, hajlandóak végigcsinálni és végigfinanszírozni öt-hat rosszat.
Ők az üzletemberek. Ők mertek nagyot álmondni.
Vadas, Csiki, meg az a harmadik, egri faszfej,aki egyébként még súlyos drogfüggő is, nem autókereskedők, hanem ahogy a szerző írja, gagyizók.
Egyébként nem csak ők: Peugeot Kovács - szintén szentendrei út és még sokan mások, ugyanez az ügyeskedő, szélhámos stílus.
És a Citroenhez hasonlóan a Peugeot is szó nélkül tűrte, ahogy hosszú éveken keresztül szisztematikusan átverte a - Peugeot - ügyfeleit.

Gera 2013.10.12. 10:04:19

Kár, hogy a _FORD_ Piramist már lebontották és Aldi lett a helyén, kíváncsi lettem volna, hogy bekerül-e ebbe az írásba :)

Gera 2013.10.12. 10:08:29

@nagyfeszültség: Nem értem, mi a probléma Csikivel, ő az Autópláza miatt dőlt össze, amivel semmi gond nem lett volna, csak pechje volt. Kurva egyszerű úgy bedönteni egy céget, hogy pont azelőtt csinálsz egy nagyberuházást, amikor összeomlik a piac meg forint-chf árfolyam.

nagyfeszültség 2013.10.12. 10:14:34

@Gera:

Bizony, a peugeot Kováccsal szemben volt. Már el is felejtettem -:
Csikivel sok baj volt, de az tény, hogy súlyos a felelőssége annak a harminc valahány autó-motor-quad és felszerelés márkának, akik hajlandóak voltak ebbe a nagyra nőtt és üzleti modelljét tekintve a válságtól függetlenül is kudarcra ítélt szatócsboltba betenni a termékeiket.
Ez a szélhámos székely egyébként az építőipart is végighazudozta, egy két éve meg ázsiai megújuló energia konferenciákon lódít, ahelyett, hogy fedezetelvonás, csődbüntett és egyebek miatt börtönben ülne.

Gera 2013.10.12. 10:27:21

@nagyfeszültség: Szerintem semmiféle kudarc nem volt belekódolva az Autóplázába. Utólag kurva egyszerű okosnak lenni. A Duna-Autóba is bele van kódolva a kudarc? Nem látszik rajtuk.

nagyfeszültség 2013.10.12. 10:32:55

@Gera:

Ormos szisztematikusan építkezett, Csiki Bege össze vissza ötletelt és kapkodott.
Ormos növelte a kínálatot és összevonta a szervíz költségeket, Csiki Bege - hitelre - palotát épített.
Nem tudom van e hasonlóság?
Ezzel az erővel Hovány Marci bácsit is összehasonlíthatnád Csikivel -de sértő lenne.

Gera 2013.10.12. 10:43:57

@nagyfeszültség: A legtöbb vállalkozás hitelből csinálja a beruházásokat, másképp nehezen menne.

nagyfeszültség 2013.10.12. 10:50:40

@Gera:

Nehezen is megy, de meg lehet csinálni. Amikor szalad a szekér, nem kell Bentley-vel járni...

Gera 2013.10.12. 11:22:17

@nagyfeszültség: A Bentley is hitelből van. És nem nehéz, hanem gyakorlatilag lehetetlen. Teljesen normális dolog, ha hitelből növekszik egy vállalkozás, erre találták ki.

nyikk 2013.10.12. 12:26:36

@nagyfeszültség: A bal oldali nem autók számára épült, valami csempe és díszköves buli rémlik.
Egyébként Gyöngyösre beérve a 3-as főúton a korábbi FIAT-Alfa-Lancia kereskedés is "épületes" látvány.

Máriának: ki állná a cehhet, ha bontanánk?

Reggie 2013.10.12. 14:25:37

Fotok nelkul kirakni egy ilyen cikket. De legalabb street view lenne. Ezek a sotetzoldek egyre sotetebbek.

nyünyüge 2013.10.12. 14:50:30

Ha könnyűszerkezetes, akkor hálistennek könnyen és elbontható lesz. Ha majd egy a tájba jobban illő MIT IS? MILYET IS? MIBŐL IS? kívánnak majd.

Várjuk a fejleményeket, amiről a Noemisszió Misszió nyilván majd hasonló alapossággal és képi illusztrációval tájékoztat bennünket.

gatto nero 2013.10.12. 14:51:03

@Reggie: ha egyszer igaz, fotòk nèlkül is igaz. Egyèbkènt a felsorolt tàjsebeket sajnos bàrki bàrmikor megtekintheti.

werno 2013.10.12. 15:36:32

@MACSKANŐ:
Nem.
Csupán csak annyit ,hogy egy környezetfasiszta miközben él a fogyasztói társadalom nyújtotta megnyilvánulási formákkal, finnyáskodik és megpróbál döglött oroszlánokba rugdosni.
Egyébiránt többször olvasva a hozzászólásomat sem értem miből vontad le ezt a következtetést ?
A kedvedért még egy Churchill:
"Az állatok - milyen furcsák. A kutya felnéz rád. A macska lenéz rád. Csak a disznó szemében vagy egyenrangú."

werno 2013.10.12. 15:39:21

@Gera: Köszönöm ez korrekt!

Reggie 2013.10.12. 15:57:20

@gatto nero: Hogy kerul ide az igazsag? A cikk minosegerol volt szo es nem arrol, hogy hazudik-e.

MACSKANŐ 2013.10.12. 18:25:57

@werno:

érdekes, hogy lekörnyezetfasisztázol valakit ismeretlenül azért, mert -ahogy egy ideje olvasom ennek a blognak a posztjait - az átlagosnál jobban, érzékenyebben aggódik a környezetünkért.
Nekem ez kicsit analóg azzal, amikor lefasisztázzák azokat, akik az átlagnál jobban, érzékenyebben aggódnak a nemzetük sorsáért, azokat lefasisztázzák.
Egyébként látom imádod Churchill-t és jól ismered a legközismertebb - neki tulajdonított - mondásokat.
De a demokráciát, ami tényleg szar és egyelőre tényleg nem nagyon van nála jobb, ne keverd a korrupcióval és a káosszal.
Vadas, Csiki Bege és az egri gyerek ténykedése káosz, korrupció, csalás nem demorácia: sőt maga a demokrácia tökéletlensége, működési zavara.
De a demokrácia tökéletlensége ellenére képes önkorrekcióra: például a Citroen Eger esetében, ahol büntetőeljárás is indult csalás miatt.
Sajnos amiatt, hogy Eger kapujéában egy ilyen fénykorában is tájsebnek minősülő valamit lehetett felhúzni, az, amit közel két évtized alatt Vadas a soroksári úton művelt, nyílvánvalóan mindenfajta építési és egyéb rendelet felrúgása, kijátszása.
Ez nem demokrácia, ez csak a demokrácia működési zavara.
Döglött oroszlán?
Dehogy voltak ezek oroszlánok, legfeljebb élelmes okos(kodó) nagyranőtt patkányok.
Másrészt: Gyárfás, Illés, Fodor és a többi gazember, akit emlékeim szerint ez a poszt mostanában kritizált, abszolút nem döglöttek. Sőt nagyon is élők és szabadlábon rohangálnak.

werno 2013.10.12. 19:22:02

@MACSKANŐ:
"tájsebekről" volt szó, miközben ezt összemosták demagóg módon a bukott "korrupt vállalkozókkal".Valójában arról van szó ,hogy oda epítették azt amit amit szabad volt, nem csak az építési engedély ,hanem az önkormányzati rendelet szerint is .
Ez utóbbi pedig a társadalmi egyeztetés ami ellen időben lehetett volna tiltakozni, ha esetleg a demokrácia ezen része esetleg korrupcióra alapul akkor talán a választópolgárt kellene leváltani. Egyébként ha egy vállalkozás szabályosan épít valamit aztán a cég befuccsol,majd e közben az építmény magára marad ez nem egyéb mint amit a társadalom kényes szemű részének is illik sztoikusan viselni,ugyanis a társadalom ezen gyűlölt vállalkozások adóiból képes működni.
Ha kérhetném ne papoljunk adómorálról ha ezzel esetleg baj van akkor akkor most a törvényalkotók okán Balzac-ot idéznék:
"Ha a csalódsz az emberekben, akik a legszebb érzelmeid bírják, ne ítéld el őket, nem ők a hibásak, hanem te, mert rosszul választottál."

werno 2013.10.12. 20:21:28

@MACSKANŐ:

...." szabadlábon rohangálnak" ,már megint ez a fránya demokrácia.....tudod mindaddig amíg gyanúsított,vádlott,majd elítélt nem lesz belőlük. Ez maga a rend a demokrácia rendje,az a te szerencsétlenséged ,(meglehet a társadalom szerencséje)hogy nem a vágyaid vezérlik ezt a folyamatot,ez egyúttal azonban a szerencséd is ,ne feledjük Maximilien de Robespierre sorsát.

Reggie 2013.10.12. 20:47:12

@MACSKANŐ: Akkor nem eleg ideje olvasod.


süti beállítások módosítása