A körgyűrűk fura urai

2014.12.11. 21:36 - vancat

Nem szeretnék túlságosan mélyenszántó budapesti körgyűrű-tudományi értekezésbe bocsátkozni, de néhány dolgot legalább most, a fővárost elkerülő autópályahálózat fizetőssé tétele előtt érdemes tisztázni.

Mindenekelőtt azt, hogy a Budapestet elkerülő kicsit több, mint félkör gyűrű ugyan a városon kívülre helyezte az elviselhetetlen mennyiségű, pusztító hazai és nemzetközi teherautó forgalom nagy részét, viszont a fővárosi autóforgalmat nemhogy csillapította volna, de egyenesen gerjeszti.

A helyzet ugyanis úgy áll, hogy minél több az út, annál több az autó: minél több lehetőség van autózni, annál többen autóznak - közülük rengetegen végtelenül feleslegesen.

Csak a szűk ismeretségi körömben többtucatnyian vannak, akik az elmúlt években a Budapestet elkerülő gyűrű vándoraivá váltak. Inkább kerülnek ötven-hetven kilométert a gyűrűn, mint hogy álljanak a dugóban. És mivel van gyűrű, eszük ágában sincsen elgondolkodni azon, miként lehetne a dugót metróval, villamossal, hévvel, elővárosi vasutakkal, biciklivel elkerülve, ugyanoda stressz- és szennyezésmentesen eljutni.

A körgyűrű egy részére most kiterjesztik az autópályadíjat, valamint némileg megemelkedik a legpusztítóbb teherautók és az utánfutóval ellátott áruszállítók díja. A polgármesterek egy része pedig szabályosan őrjöng.

Azok a kormánypári kerület- és Budapest környéki városvezetők, akik az elmúlt években benyeltek bármit és mindent ennek a kormánynak: korrupciót, a természeti értékeink elherdálását, törvénysértő döntéseket, agressziót, azok a polgármesterek, akik most simán benyelik a tervezett fővárosi közösségi közlekedési nagyberuházások elmaradását, a vasúti közlekedés megritkítását, a természetvédelmi területek felszámolását, a megújuló energiák népszerűsítése helyett az (orosz) atomfüggőség erősödését, azok most szabályosan hisztériáznak a körgyűrű útdíja miatt.

Még Bús Balázs, Óbuda polgármestere is tőle szokatlan vehemenciával megy neki a kormány fizetőskörgyűrű-tervének, de egy szava sincs arról, hogy a tervezettel és az ígértekkel ellentétben szarnak meghosszabbítani az esztergomi vasútig az egyes villamost.

Azok a polgármesterek őrjöngenek most magukból kivetkőzve, akik hosszú évekig szó nélkül tűrték, hogy Budapest második kerületének polgármestere, Láng Zsolt - ez a külsejét és morálját tekintve egyaránt szégyenteljes figura - szisztematikusan megakadályozza a budai fonódó villamos megépítését.

Azok a polgármesterek, akik az elmúlt években-évtizedekben szinte semmit nem tettek a Budapestet és környékét a motorizációs terror színhelyévé változtató elviselhetetlen mennyiségű autó- és teherautóforgalom megfékezésére, szigorú ellenőrzésére, embermértékűvé csökkentésére és gyilkos tempójának lelassítására - ezek most őrjöngenek, hisztériáznak az útdíj miatt.

Orbán Viktor kormányával már nagyon régóta szinte semmiben nem lehet úgy istenigazából egyetérteni, de a kormányszóvivő azon tegnapi kijelentésével sajnos nem nagyon tudok vitatkozni, hogy - talán - ez a körgyűrűdíj némi közlekedési szemléletváltozásra ösztönzi a Budapesten és környékén eszetlen mennyiségben autózókat.

Akik nem csak előidézői, de maguk is szenvedő alanyai ennek a mára már szemléletében is súlyosan túlmotorizált világnak.

Mindenesetre akárhogyan is végződik ez a körgyűrűvita, egy dolog most egyértelművé és világossá vált: miközben választott önkormányzati vezetőink képesek akár saját miniszterelnökükkel nyíltan és durván szembe menni egy szaros úthasználati díj miatt, aközben - szintén saját miniszterelnöküknél - évek óta gyáván kussolnak a demokrácia, a jogállam, környezetünk, természeti értékeink, jövőnk és egészségünk védelmét ért sérelmek sokkal sorsdöntőbb ügyeiben.

Régen királyaink, hercegeink, báróink és ispánjaink akár csatába, halálba mentek a hazáért, ezek a mostaniak, úgy tűnik bármikor képesek lennének ugyanerre - az ingyenes körgyűrűn autózásért.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr776976265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lammaer 2014.12.12. 11:53:14

a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyeskedes

"Azok a polgármesterek őrjöngenek most magukból kivetkőzve, akik hosszú évekig szó nélkül tűrték...."

Minek kevered bele a budapesti tömegközlekedést meg a fonodó villamost az M0s körgyűrűbe?

Arcade Macho 2014.12.12. 11:58:25

nehogy megint trollnak nezzenek aki csak huzna a jonepet igy bemasolom az ide vonatkozo magvas hozzaszolasom:
vaczijanos.blog.hu/2014/12/11/bevezeto_szakasz

amugy megjegyeznem hogy sokszor sok helyen a megyeri hidrol ugy beszelnek mintha forgalomban lenne, pedig ez korant sincsen igy!!! ideiglenes forgalomba helyezes az megvolt...

a posztnak meg igaza van...
budaorsi pogimesternek uzenem, hogy a P+R -t epitse meg, ha ott van egy raktar akkor dozerolja le, es akkor majd ugathat utana, meg inditson az M4re rahordo jaratokat a madaras tecsko parkolojabol, es a sajat aggloskait ne engedje ra masnak az utjara!

cserpalkovics taplokanak uzenem hogy jarjon vonattal, remelem a P+R -t mar megcsinalta Várott...

kkn 2014.12.12. 11:59:09

A tömegközlekedés több vonalon messzebbre szörnyű.Nem csodálom,ha autóznak,mint a sok beteg,mocskos ember között fogdossák a buszon q kapaszkodót.Ugyanúhy időt rabol az átzzállás.Drága abérlet.Ha egy kultúrország fejlett tömegközlekedése kultúrált állampplgárok között zajlana,megfontolnák.De az itteni viszonyok között,aki teheti ,magányosan szenved a közlekedéssel,nem tömegben.

Arcade Macho 2014.12.12. 12:05:34

@lammaer: ezt irta a poszt:
"Azok a polgármesterek őrjöngenek most magukból kivetkőzve, akik hosszú évekig szó nélkül tűrték, hogy Budapest második kerületének polgármestere, Láng Zsolt - ez a külsejét és morálját tekintve egyaránt szégyenteljes figura - szisztematikusan megakadályozza a budai fonódó villamos megépítését."

a kozlekedes egy resze a TÖMEGkozlekedes
ha jo a tomegkozlekedes, akkor tobben szallnak arra at, illetve az autosok szopiztatasa is konnyebben megy

jelen pillantban miert is orjongenek?
mert tul sok forgalom lesz rajtuk keresztul, anno meg a budai fonodo villamos megakasztasanal csak kussoltak, pedig mint irtam ott is extra plusz forgalmat szenvedtek el mert NEM volt budai fonodo!

en is ugyanazt gondolom hogy ezek a mostani orjongo pogimesterek gerinctelenek

Emmett Brown 2014.12.12. 12:09:46

@Arcade Macho: nem a polgikról van szó.

Hanem az egész javaslatról: mi a célja, mik a várható következményei. Az a nagyon kemény, hogy erről blogokban meg kommentekben kell agyalni, mert senki nincs aki fel tudna mutatni egy hatástanulmányt, ami azt mutatja hogy: ennyi pluszpénzt várunk a díjtól, ez esetleg mekkora forgalomcsökkenéssel jár a fizetős részen és emelkedéssel az ingyenesen, illetve mik a tömegközlekedési kapcsolódó fejlesztések/járatsűrítések amikre szükség van.

meggyes alfonz 2014.12.12. 12:13:16

Szántsuk be az összes utat!
Minek közlekedjenek holmiféle autók! És ne csak a városban, hanem a város körül is! Legyenek lovasszekerek, riskák, sőt gyaloghintók!

Hagyjuk már ezt az álkörnyezettudatos, sötétzöld szöveget!
Az emberek igen is autózni akarnak. Eljutni A-ból B-be. Ehhez sokkal inkább nagy áteresztő képességű jó utak, zöld hullámok és a közlekedést segítő eszközök kellenének. Akkor nem állnánk a dugóban állandóan és talán még a környezetterhelés is csökkenne.

Lovakkal jöttél Viszockij! 2014.12.12. 12:25:13

Mekkora maszatolás!
A polgik gerinctelenek: Ok (ezt eddig is tudtuk)
Tömegközlekedés KELL hogy jobb legyen: OK
Vámot szedni az elkerülőn?! Kurvára nem OK. Mindenki csak az ingázókra gondol - de mi van azzal aki pont el akarja kerülni Budapestet?! Megyeri-híd fizetős???
És a sorrendiséggel is rohadt nagy bajok vannak. Mikor is kellett volna elkészülni pl. az esztergomi vasútvonalnak? Meg a 10-es útnak? Idén ősszel! A 4-es metróra 15 évig vártunk kb, és mire elkészült minden megváltozott...

Arcade Macho 2014.12.12. 12:35:41

@Emmett Brown: a posztnak van egy allaspontja
az kommenteli ezt az extra dijat, amit meghozott a kormany, azaz reszletesen a tulzott orjongest kommenteli

ha engem kerdezel meg, a jelenlegi "matricanak" az a celja hogy minden autos faradjon a kasszahoz 5e Ft -al
ergo semmi ertelme a penzbehajtason kivul!!!
az utdijnak lenne ertelme, akar meg az M0 -n is, de ugy hogy belul meg dragabb legyen!!!

BiG74 Bodri 2014.12.12. 12:35:52

Előbb utóbb minden út fizetős lesz, úgyhogy nem csak kötelező gépjármű biztosítást, kötelező baleseti adót, hanem kötelező útadót is kell majd fizetni. Mondjuk már így is fizetjük az önkormányzatnak a súly-teljesítményadót. A lényeg, hogy a büdzséből egyre kevesebbet lehet lopni, ígyhát nem azembereket adóztatjuk szarrá, hanem mindent ami a környezetükben van, oszt jónapot.

Emmett Brown 2014.12.12. 12:45:22

@Arcade Macho: igen,erre írtam, hogy fölösleges a polgik álláspontjával kapcsolatban értetlenkedni, meg őket szapulni. van nekik is saruk, meg hülyeségeik, de ez nem mond ellent annak, hogy nincs igazuk azzal kapcsolatban, hogy így ebben a formában az egész egy baromság.

sanyix 2014.12.12. 13:08:19

@BiG74: kifelejtetted a benzin árát 51%-ban alkotó adót is... meg a gépjármű átírási adókat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.12.12. 13:17:11

A budapesti polgármesterek az autósok pártján állnak a tömegközlekedéssel szemben. Csak az országos politikusoknak szokott eszébe jutni a tömegközlekedés, mert a nyugdíjasokat meg lehet fogni az ingyenes utazással...

Jolka40 2014.12.12. 13:24:20

@kkn: Kulturált állampolgár ismeri a magyar helyesírást és még fogalmazni is tud. Ennyit az undorító, mocskos kezű villamoson, buszon közlekedőkről.

BitPork 2014.12.12. 13:27:49

Én nem értek hozzá, de amit itt tömegközlekedésnek neveztek az mi? Mert én közlekedőket nem, csak szenvedőket látok mindenhol. Minden koszos, lerohad, kicsi és ritkán jár. Ezért cserébe drága.
Mit kell csodálkozni hogy igény van az autózásra? Ugyanolyan áron kényelmesebben, sok esetben gyorsabban , kötöttségek nélkül lehet közlekedni. A parkolás díja annyi amennyi, de megéri ha nem kell átszállni, várni és nyomorogni.
A probléma az egésszel csak annyi hogy a P+R előre megépítése helyett, az autósokkal akarják finanszíroztatni azt, hogy utána még a dugódíjjal is megkínálják őket.
Miért nincs gyalogos adó? A járda is kopik, és még takarítani is kell. Sokkal több a gyalogos, ha mindenki fizetne 1 FT-t lépésszám után, nem lenne baj az ellopandó pénz előállításával.

Bársony és Selyem 2014.12.12. 13:30:43

"eszük ágában sincsen elgondolkodni azon, miként lehetne a dugót metróval, villamossal, hévvel, elővárosi vasutakkal, biciklivel elkerülve, ugyanoda stressz- és szennyezésmentesen eljutni."

Két aspektusból is vitatkozom ezzel a mondatoddal. Egyfelől évekig az agglomerációból gyakran Budapestre utazóként. Mondhatom, a tömegközlekedés kapacitása, menetsűrűsége és komfortja messze nem megfelelő ahhoz, hogy az autózás valódi alternatívája lehessen. Sokan nem azért utaznak autóval, mert úgy akarnak utazni mindenáron, hanem azért, mert a tömegközlekedéssel való beérkezéshez akár egy órával-másféllel korábban kellene elindulniuk otthonról, vagy éppen a gyerekeiket nem tudnák iskolába-óvodába vinni, vagy onnan időben hazavinni.

Ezért végtelenül zölddemagóg és cinikus az állításod, hogy "ott a stresszmentes tömegközi!".

De hozzászólok környezetmérnökként is: hamis az állításod, hogy a tömegközlekedés "szennyezésmentes" lenne. Az autóbusz-közlekedés talán nem Diesel-üzemű? Vagy a vonatok működése nem igényel villamosenergiát. aminek az előállítása Magyarországon szinte csak atom-, vagy fosszilis erőművekben történik? Hiszen ti, sötétzöldek szoktatok folyton sivalkodni "a Zatom" miatt! (Rendszerint úgy, hogy fogalmatok sincs az atomtechnológiáról, csak a Greenpeace--brosúrákból olvasok ezt-azt össze róla.)

A fentiek miatt ez egy demagóg és hazug poszt!

2014.12.12. 13:47:21

" És mivel van gyűrű, eszük ágában sincsen elgondolkodni azon, miként lehetne a dugót metróval, villamossal, hévvel, elővárosi vasutakkal, biciklivel elkerülve, ugyanoda stressz- és szennyezésmentesen eljutni."

Ezen nincs mit gondolkodni, mert nem lehet. Zavarj le egy Zsámbék-Gödöllőt stressz-, (nem jön a csatlakozás, megintállunkvezze, menjenmárbennebb, kérem) és szennyezésmentesen HAHAHAHAH!.

2014.12.12. 13:50:28

"Régen királyaink, hercegeink, báróink és ispánjaink akár csatába, halálba mentek a hazáért, ezek a mostaniak, úgy tűnik bármikor képesek lennének ugyanerre - az ingyenes körgyűrűn autózásért." No igen, mint Szapolyai Mohácsra.

Phteven 2014.12.12. 13:51:53

Az írással többé-kevésbé egyet értek. A szerző azonban elmagyarázhatná, példával illusztrálhatná, hogy miként gondolja a fölöslegesen közlekedést? Mutasson már nekem egy embert, aki szórakozásból ül autóba! Főleg a belvárosban... Az emberek azért mennek, azért jönnek a fővárosból, mert épp ott, vagy nem ott van dolguk. Azzal ne jöjjön senki, hogy költözzenek közelebb a munkahelyhez, mert ez baromság! Mivel a tömegközlekedés továbbra sem reális alternatíva - legfeljebb kényszermegoldás -, ezért marad az autó annak, aki megteheti. Csendben megjegyzem, a megyére szóló matrica nekem nagyon bejön, évek óta nem volt ilyen nagyszerű találmány. Így negyed annyi pénzből megúszom az éves ingázást, mint egyébként.

Szelid sunmalac 2014.12.12. 13:55:52

Hajra bazdmeg! Akkor most tessek hevvel, trolival, villamossal, metroval eljutni mondjuk az orstol, vagy a mexikoitol a 17 kerbe, vagy akar Maglodra. Hajra baszki! Ja! Hogy nem lehet, akkor esetleg busszal, tobbszori atszallassal, detto dugoban, amin a korgyuru fizetosse tetele biztosan csak segit.
Barom...

Tapsi75 2014.12.12. 14:14:31

Amíg nem is olyan sokkal tobb pénzből, kényelmesen, pl nyáron huvosben, télen melegben, jelentősen rövidebb idő alatt eljutok Budapesten szinte bárhova autóval mint bármi mással, addig nem fogok tömegközlekedést használni...
Csak nehány példa: nyáron a klíma es ablak nélküli 7es busz?
Este 9 utan juss el a Clark Adam térről mondjuk Rakosborzasztora?
Stb.... Arról mar nem is beszélek, hogy este 8 utan ki megy le szívesen egy metró aluljáróba????

Netuddki. 2014.12.12. 14:16:58

"Régen királyaink, hercegeink, báróink és ispánjaink akár csatába, halálba mentek a hazáért"

Lófaszt! Akkor is a jobbágyot küldték előre ágyútölteléknek...

krj 2014.12.12. 14:22:11

nálunk sokan ingáznak nap mint nap a körgyűrű mentén lévő településekről (Csömör, Ecser, Pécel) a harmadik kerületbe a nulláson. harmadannyi idő alatt járják meg, mintha tömegközlekednének, úgyhogy hagyjuk ezt a szöveget. kb 10 km-es táv felett az autónak nincs alternatívája vagy csak nagyon ritkán. én a belvárosból járok ki minden nap kocsival, oda-vissza összesen 50-60 percet töltve el ezzel. bkv-val csak egy út 60-70 perc lenne.

Móg 2014.12.12. 14:31:22

Ha jól értem az a követendő magatartás,hogy az említett polgármesterek továbbra is kussoljanak minden baromsággal kapcsolatban.

BelAmi 2014.12.12. 14:40:04

Szerintem tök felesleges a kormány bármely döntéséről szakmai alapon vitatkozni. Minden esetben kizárólag pénztarhálásról van csupán szó! Bajban a költségvetés szükségvan minden fillérle. És ez a pénzéhség csak fokozódni fog a jövőben.

Erdélyi Imre 2014.12.12. 14:54:52

Te honnan vagy képes megítélni, hogy ki autózik feleslegesen?
Mi ennek az ítéletnek az alapja?

A metró, villamos, hév mitől stressz- és szennyezésmentes?

MAC-Ka 2014.12.12. 15:16:34

"Mindenekelőtt azt, hogy a Budapestet elkerülő kicsit több, mint félkör gyűrű ugyan a városon kívülre helyezte az elviselhetetlen mennyiségű, pusztító hazai és nemzetközi teherautó forgalom nagy részét, viszont a fővárosi autóforgalmat nemhogy csillapította volna, de egyenesen gerjeszti."

Mutatnál erről egy nem sötétzöldek "becslései" alapján készült statisztikát? Márhogy a körgyűrű LÉTE gerjeszti.

"Budapestet és környékét a motorizációs terror színhelyévé változtató"

Ebből az álláspontból nem csodálkozom, ha egyébként az élettől elrugaszkodott következtetésre jutsz. :(
A világ az elkerülő utak építéséről beszél és tesz érte, a magyar sötétzöldek meg fizetőssé tennék, esetleg be is szántanák...
Bakker a tömegközlekedés fejlesztése és p+r építés valamint az (ingyenes) körgyűrű nem egymást kizáró tényezők, sőt.

MAC-Ka 2014.12.12. 15:40:01

Ez majdnem kimaradt:
d'e a kormányszóvivő azon tegnapi kijelentésével sajnos nem nagyon tudok vitatkozni, hogy - talán - ez a körgyűrűdíj némi közlekedési szemléletváltozásra ösztönzi a Budapesten és környékén eszetlen mennyiségben autózókat.'

Eszetlen mennyiség? Barátom te nem tudod miről beszélsz.
Ha nem lennél ennyire autó sőt motorizációellenes talán reálisan látnád miért ülnek autóba a z emberek.
Csak egy példa 5 km-re lakom a munkahelytől, de optimális feltételekkel is 40 perc tömegközlekedéssel. Autóval 10 perc.
...és még nem beszéltem arról, ha valahová el kell menni napközben munkaügyben.

Pseudolysa 2014.12.12. 16:28:55

Az én munkahelyem autóval az M0-on 40 perc, a városon át 1,5 óra. Tömegközlekedéssel 2 óra 45 perc (amiből 45 perc gyaloglás). Bringával (ez biztos, mert hobbiból párszor jöttem-mentem már) 3,5 óra. Azért napi 6 órát tömegközlekedni vagy 8 órát tekerni combos lenne :-) Persze miért nem dolgozom a lakhelyem közelében: mintha olyan egyszerű lenne manapság munkahelyet váltani vagy lakást venni. Arról nem is beszélve, hogy ki garantálja, hogy 1 év múlva nem megy ki alólam a cég és nem a város másik végébe kell járnom?
Óvatosan a kemény és demagóg szavakkal, mert rosszabbat tesz a környezetvédelem ügyének és népszerűségének mint bármi más (tudom, mert ezen a területen dolgozom).

eßemfaßom meg áll 2014.12.12. 17:48:13

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: " Akkor is a jobbágyot küldték előre ágyútölteléknek..."

jobbágy nem katonáskodott, etette a katonákat

lammaer 2014.12.12. 18:43:24

@Arcade Macho: "mert tul sok forgalom lesz rajtuk keresztul"

Figyu már, nem a polgármesteren keresztül lesz az a forgalom, hanem a kerületekben lakókon. Tehát a polgármester nem magáért őrjöng, hanem a kerületben lakókért.

És még1x: azért mert mondjk a fonódó villamosért nem szólalt fel, akkor az M0ért se szólaljon fel? Szerinted jobb 2x hibásan dönteni mint 1x hibásan és 1x jól?

Ezért linkeltem az érvelési hibát amin az egész cikk alapul...

Az M0-nak NINCSEN tömegközlekedési alternatívája. ABSZOLÚT NINCSEN.

Én pl rákoscsaba és újpest közt megjárom az utat 25 perc alatt. Mutasd meg a tömegközlekedési alternatívát... Mert az 1:40+ amit a tömegközlekedés fel tud mutatni az nem alternatíva....

Arcade Macho 2014.12.12. 20:14:45

@lammaer: "Figyu már, nem a polgármesteren keresztül lesz az a forgalom, hanem a kerületekben lakókon. Tehát a polgármester nem magáért őrjöng, hanem a kerületben lakókért. "

igen ez igaz, elirtam, tehat most elmeletileg ezzel a lepessel tobb forgalom lesz a keruletben (a polgarmester amugy meg szar bele az egeszbe, lasd demszkaj dunakeszi, mig rogan taploka meg II keruleti)
kb ugyanaz lesz most forgalom ugyileg, mint amikor még szigetmonostor szivozott a hiddal, vagy az idiota langzsolticska a fonodo villamossal

akkor a most orjongo poooogimesterek mit csinaltak???
kussoltak, mind egytol egyig!!!
a poszt errol szol

"Szerinted jobb 2x hibásan dönteni mint 1x hibásan és 1x jól? "
most 10 polgarmesterrol beszelunk!
felteve hogy mindegyik 50% -osan orjongo balfasz, akkor annak az eselye hogy egyik se orjongjon az egy per kettó a tizediken, azaz 1 ezrelek, ergo itt tobbrol van szo, hogy 1szer hibasan donto 1szer meg jol...

Arcade Macho 2014.12.12. 20:24:46

@lammaer: "Én pl rákoscsaba és újpest közt megjárom az utat 25 perc alatt. Mutasd meg a tömegközlekedési alternatívát... Mert az 1:40+ amit a tömegközlekedés fel tud mutatni az nem alternatíva...."

korabban ezt irtad: "Minek kevered bele a budapesti tömegközlekedést meg a fonodó villamost az M0s körgyűrűbe?"

rakoscsaba es ujpest kozott NINCSEN realis tomegkozlekedesi alternativa
viszont a poszter irta az 1es gyorsvilinger meghosszabbitasanak az elmaradasat
konnyu belatni hogy azon az oldalon ez a beruhazas elmaradasa nagyon sok embert erint hatranyosan, hogy nem tudjak a tomegkozlekedest hasznalni, pedig kb azt az utat tennek meg mint te...

Arcade Macho 2014.12.12. 20:30:02

@MAC-Ka: "Csak egy példa 5 km-re lakom a munkahelytől, de optimális feltételekkel is 40 perc tömegközlekedéssel. Autóval 10 perc."

kerekparral meg 15 perc...
gyalog meg 1 ora...

amugy erdekes milyen sok embernek optimalis az auto... ennekem sokszor nem, mert tul sok masik embernek annyira de annyira optimalis az auto, hogy csinalnak nekem extra dugot

viszont csak egyet kerek a mostani kurmanytol, ne automentes napot csinaljanak nekem hanem autos napot, es akkor en egesz nap ott leszek es eppen valami uberfontos balfaszsagot fogom intezni...

MAC-Ka 2014.12.12. 20:42:01

@Arcade Macho:
Bocs, a kerékpár/robogó nem alternatíva, mert egyrészt nincs halálvágyam (kamionok, buszok között az kell), másrészt nincs kedvem extra gáz inhalálásra, harmadrészt így 50 körül már nem sport pl szarrá ázni, se a munkahelyen átöltözgetni naponta kétszer.

nagyfeszültség 2014.12.12. 21:48:26

Az eddigi hozzászólások döntő többségéből kiderül: az autóközpontú, pusztító életszemlélet kétségbeejtő többségben van Magyarországon.

Arcade Macho 2014.12.12. 23:51:31

@MAC-Ka: ne tolem kerjel bocsanatot
a sajat csaladodtol kerjel, hogy ilyen elhetetlen retek helyre vitted oket

a sajat lakohelyemrol 5 kilcsire van a Varosliget es Ujpest is
mindezt MELLEKUTON
ott ahol a szennyezes a toredeke, mint amit te szivsz be

ugyanakkor bevallom hogy tudatosan vallalom azt hogy egy sutyerak vagyok hogyha esik az eso akkor a gyerekert az oviba a gurulos esernyovel megyek, tehat nem ohajtok en senkit sem meggyozni, csak tenyleg szolhatnanak mar azert az autos napert, hogy meg legyen mutatva mi is van akkor ha a csendes tobbseg beul az autoba

MAC-Ka 2014.12.13. 00:22:18

@Arcade Macho:
Tőled nem is kérek (az csk egy töltelékszó volt :) ), de azért vegyél vissza a mellényedből légyszíves. Fingod sincs hol lakom, de nagy a szád.:)))))
Egyébként ki tudja, lehet, hogy nem is olyan messze attól ahol te laksz, legalábbis a paramétereid alapján.. :)

Persze lehet mellékutakon is, de attól még a nagyforgalmú utakat keresztezni kell és a vasutak se akárhol átjárhatóak :)
A levegő se változik sokat egy utcával arrébb, bár ringathatod magad abba a hitbe :)
(A plusz gázbeszívás egyébként a plusz időből és a több elégetett kalóriához tartozó plusz oxigénigény miatt lesz. A mellékutcában is.)

Egyébként igaz, ha mindenki autóba ülne, meghalna a közlekedés.
Ha meg mindenki kiszállna, a tömegközlekedés halna meg.
Ami amúgy is kritikán aluli. (Néha kell, mert a tökömnek sincs kedve autóval menni a belvárosba) Utálom is.

De a lényeg továbbra is az, hogy azért csinálják minden épeszű helyen az elkerülőket, hogy akinek nem szükséges ne menjen be a városba. Mindenkinek jobb.
Erre itt azt olvasom, hogy van aki szerint ez növeli a városi forgalmat., és jó ha fizetős lesz, mert majd szemléletváltás...
Ez ostobaság, egy idealizált és életszerűtlen felfogás terméke,
Aki egyébként nem akar egy autóközpontú helyen élni, van rengeteg lehetőség.
Éppen tegnap jártam pl Orosháza környékén, rengeteg tanyát láttam az úttól elegendő távolságban. :))))))
De e két véglet között is van sok lehetőség.

MAC-Ka 2014.12.13. 00:41:41

@Arcade Macho:
Egyébként megjegyzem, nekem személyesen nem kerül semmibe az ha az m0 fizetős lesz, lévén a munka miatt gyakran kell vidékre menni, ezért úgyis van "matricám". De attól még védhetetlen ostoba ötlet, és azt hinné az ember aki tényleg "zöld", az háborodik fel a legjobban.

kkn 2014.12.13. 12:37:42

@Jolka40: Majd legközelebb veszek egy nagyobb kijelzőjű mobilt, amit könnyebb nyomkodni. Meg próbálok az esti nyugalom idején írni, nem a rendelő előtt kapkodva, a behívásra várva. Akinek nem inge, ne vegye magára.

Örülök,hogy te nem találkozol szörcsögő,krákogó, a taknyos orrát a kezével dörgölő, a tömegbe köhögő utasokkal. A kétes tisztaságú, csimbókos hajú, jó esetben egy hete hordott ruhájú alakokkal. A felszállás előtt a cigibe utolsót szívó, és a füstjét felszálláskor az arcodba lehelő bagósokkal. A maguk alá hugyozó részegekkel,hajléktalanokkal.

Szerintem pár elütött betű, sebtében megfogalmazott gondolat bírálatától ők nem válnak köddé, továbbra is ott utaznak majd.

Jolka40 2014.12.13. 14:03:06

@kkn: Lehet, kicsit igazságtalan voltam, elhamarkodottan ítéltem. De azt látnod kell, a többség tömegközlekedik. Néha persze bekapunk bacikat-vírusokat, de így legalább erősödik az immunrendszerünk. Látok én is olyan embereket, amilyenekről írsz, de eszembe sem jut, hogy irtózzak tőlük. Otthon, mielőtt eszem, kezet mosok, aztán annyi.

Arcade Macho 2014.12.14. 00:38:29

@MAC-Ka: jo hat tenyleg azt hittem hogy van egy nagyforgalmu ut a lakhelyednel es kesz, na ott nem tul jo lakni :)

amiket irsz abban van igazsag, de par dologban tevedsz

200-300 meterre a fouttol a szennyezodes mar a hatterszennyezodes lesz csak, viszont a foutvonal menten tobbszoros szennyezodes van

a kerekpart nem kell hajtani es akkor nem is izzad le az ember

Arcade Macho 2014.12.14. 00:42:40

@kkn: mi van varni kellett a maganrendelo elott? vagy ott mar leereszkedik nagymeltosagu urasagod a nep koze es a pornep rendelojebe mesz?
ott nem felsz hogy elkapsz valami bacit/virust?

kkn 2014.12.16. 18:40:37

@Arcade Macho: Jó vicc,hehehe... Sima SZTK, vagy mi ma a neve az ilyen TB ( vagy már az sem az? ) rendelőintézeti szakrendeléseknek. De szoktam magánrendelésre is járni, mert a kafetériát egészségpénztárra kérem.


süti beállítások módosítása