A kizárólag elektromos hajtású autókról már jó előre - mindenfajta vitát megelőzve - el akarják hitetni, hogy azok tökéletesen környezetbarát modellek. A rájuk aggatott leggyakoribb kifejezés a "zéró emisszió", amivel igyekeznek már időben nyilvánvalóvá tenni: az autógyártók villanyautós kommunikációja zéró toleranciát alkalmaz a villanyautók környezetbarátságával szemben kétkedőkkel. Holott az elektromos autózás - bár valóban egy óriási lehetőség a környezetet jobban kímélő mobilitás irányába - legalább annyi ökológiai problémát felvet, mint amennyit a belsőégésű motorok helyettesítésével megold.
A reményteljes különbség csak az, hogy - ellentétben a benzin és dízelmotorokkal - az elektromos autó elvben legalább, tényleg lehet(ne) környezetbarát. Ahhoz viszont, hogy elterjedésekor majd tényleg az is legyen, rengeteg, a belsőégésű korszakból örökölt beidegződésünkkel szakítanunk kell.
Ilyen például a gyártók ravasz közreműködésével, a reklámok segítségével és a hitelező bankok hathatós támogatásával belénk sulykolt állandó autócserélgetés. A recept tök egyszerű: egyre sűrűbben avítják mindenfajta racionális indok nélkül az autókat, csak hogy dobjuk már el a régit, és vegyünk végre egy újabbat. Ha az elektromos autók korszakában nem fogunk ennek a mára már kétségbeejtő méreteket öltött cinikus autócserélgetésnek véget vetni, semmiképpen sem beszélhetünk zöld(ebb) autózásról.
Az autó egyik legkörnyezetpusztítóbb része ugyanis a gyártása. Egy gépjármű előállítása iszonyatos energiát emészt fel, még akkor is, ha nem szállítgatják kontinenseken keresztül az alkatrészeket. Az elektromos autó korszaka tehát csak és kizárólag akkor lehet zöldebb, ha a gyártók felhagynak a nyakló nélküli avítással - mi, vásárlók pedig felhagyunk azzal, hogy ennek a hülyeségnek bedőlve konzumidióta módjára kényszeresen vásárolgassunk.
Az elektromos autónak vissza kell szereznie a tartós fogyasztási cikk státuszát, és nem az eldobható, egyszer használatos termékek közé pozicionálni.
Természetesen akkor sem lehet zöld egy elektromos autó, ha a hozzá szükséges áramot nem megújuló - magyarán: szél, nap vagy kisebb, a tájat és az ökoszisztémát nem veszélyeztető vízerőművekben - állítják elő. Sajnos nem úgy tűnik, hogy az autógyártók annyira törnék magukat azon, hogy elősegítsék az elektromos autók érkezésének idejére ezeknek a megújuló energiáknak a megfelelő mennyiségű előállítását. (Bár szinte minden elektromos autó prototípusát szélkerekek és napelemek társaságában reklámozzák.) A gyakorlatban viszont szarnak arra, milyen forrásból és milyen pusztítás árán lesz megfelelő mennyiségű áram elektromos autóik akkumulátoraihoz.