Jövőre itt az öko-Transit

2013.05.20. 06:19 - vancat

2014-Ford-Transit-Connect.jpg2014 elején megújul a Ford Európában és az Egyesült Államokban egyaránt népszerű áruszállítója, a Transit Connect. A várhatóan legkedveltebbé váló hosszú változat olyan súlyú és mennyiségű áru mozgatására lesz képes ezer köbcentis benzines, 100 g/km alatti károsanyag-kibocsátású EcoBoost motorjával, mint a korábbi nagy Tranzitok 2,2-es, mégkorábban pedig a 2,5-ös, háromezres, sőt, 4,1 literes motorokkal. Ráadásul mindezt egy személyautó dinamizmusával.

Az én szememben ez komolyabb tett a környezet védelmében, mint akár tíz villanyautó-prototípus végighaknizása a világ nagy autószalonjain és szaklapjaiban.

Elég tartós lesz-e egy ekkora teherautó egy ilyen kicsi motorral? Nem teheti meg a Ford, hogy ne legyen az. A haszongépjármű-piac ugyanis szerencsére még sokkal régimódibb a személyautókénál. Ott nem lehet divatszínekkel, öncélú dizájnelemekkel, szemet vonzó, de értelmetlen faceliftekkel, hülye sajtóanyagokkal és bugyuta reklámokkal operálni. Ott még léteznek az ár-érték arány, a futásteljesítmény, a teherbírásra jutó fogyasztás és szervizköltség/intervallum nagyon is racionális fogalmai.

Nyilvánvaló, hogy a 2014-es Transit Connectet hajtó ezres EcoBoost motort egészen másképpen fogják hangolni és áttételezni, mint a Focusban, Fiestában, B-Maxban használt ugyanolyan hengerűrtartalmú társaikat. Más áttétel, nagyobb nyomaték, talán valamivel kisebb végsebesség - amely még mindig sokkal magasabb lesz, mint az Európai Unió által a teherautók számára szintén 2014-től javasolt 120 km/h-s végsebességkorlát.

Ja, és a Ford annyira komolyan gondolja az új Ford Transit családot (Transit, Custom, Connect, Courier), hogy jövőre az USA-ban legendás - és a horrorfilmek állandó sztárjaként is elhíresült - jócskán eltúlzott motorméretű Econoline-okat is nyugdíjazzák. Így talán Amerikában is beköszönthet az EcoBoost korszak, amely a világ egyik újabb fontos helyén vet véget a teljesen eszetlen motorizációs pazarlásnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr755307820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.05.20. 09:17:05

A Transit Connect igazán zseniális autó és tény, hogy a jelenlegi 1.8-as dízel motorja már indokolatlanul szennyező, de nemcsak ezres EcoBoost lesz hozzá, hanem egy kisebb dízel is. Szerintem inkább azt fogják választani.
Ami a "horrorfilmek kedvencét", az amerikai Econoline-t illeti, az pedig úgy búcsúzik, hogy marad: teherautóként kiváltja a Transit, de alvázként mentő, tűzoltóautóként és iskolabuszként továbbra is szolgál majd.

gatto nero 2013.05.20. 12:20:27

Fotók alapján a legcukibb a Transit Courier lesz, világoskékben, azzal a kis ezüstszínű tetősinnel.

MACSKANŐ 2013.05.20. 14:08:32

@gatto nero:

cuki, de főként praktikus.

Gera 2013.05.20. 17:46:34

Ki a túró vesz benzines teherautót? A benzin áfája nem igényelhető vissza.

nagyfeszültség 2013.05.20. 17:52:14

@Gera:

Ezért írtam én is, hogy valószinüleg a dízelt fogják legtöbben választani. Ha jól tudom 1.5-ös - talán GDI? - lesz és az is nagyon öko-:)
Talán még ökobb az ezres EcoBoostnál.

Gera 2013.05.20. 17:59:38

@nagyfeszültség: Ezen a blogon a dízelt halott technológiának tekintik, mert beveszik ezeknek a modern kis hengerűrtartalmú, befecskendezős, turbós benzinmotoroknak a valósággal köszönő viszonyban sem levő gyári fogyasztási adatait. Így szerintük a csúnya kormoló dízeleknek nincs létjogosultságuk.

nagyfeszültség 2013.05.20. 18:13:50

@Gera:
Úgy tűnik, én se veled, sem a posztíróval nem értek teljes mértékben egyet: hiszek a dízelek nyomatékában, tartósságában, takarékosságában, de aggasztónak tartom a koromszennyezésüket - különösen városban és nem is nagyon látok megnyugtató megoldást.
Részben szkeptikus vagyok a kis, turbós benzinesekkel, bár azt gondolom, ha kímélik őket képesek takarékosak és tartósak lenni.
Csakhogy ez nem életszerű - sajnos. A furgonokat nemhogy nem kímélik, de - tisztelet a kivételnek - egyenesen gyilkolják.

gatto nero 2013.05.20. 18:23:23

@Gera:

Ez csak Magyarországon van így vagy máshol is Európában?

Gera 2013.05.20. 18:32:12

@nagyfeszültség: Aki kímélné az vegyen egy 75 lóerős 1.4-es szívó benzinest, annak olyan a karaktere, hogy az ember nem is akarja tolni neki, ellentétben ezekkel a pörgős, nyomatékos 100+ lóerős turbós benzinesekkel. Az lehet, hogy felismeri a motorvezérlő az ECE ciklust és akkor produkál egy feleakkora fogyasztást, mint ami nekem jönne ki valós közlekedésben, de ezt hadd ne tekintsem fejlődésnek :) Különösen, ha valós körülmények között 80ezer kmnél elkezd széthullani és felér egy GTK-val a javítás költsége a fillérekből javítható szar korszerűtlen szívómotorhoz képest. Ami a valóságban kevesebbet fogyaszt, persze nem ugyanolyan stílus mellett, csak azzal nem is lehet ugyanolyan stílusban tolni :)

Az Audi A4 1.8 TFSI-m ugyanolyan vezetési stílussal 30+ százalékkal fogyaszt többet, mind a 2.0 CD Mazda6-om. A két autó kb ugyanakkora, kb ugyanolyan menetteljesítménnyel bír, stb. Ettől még persze nagyon kellemes autó az Audi. Én mindenesetre maradok a dízelnél.

Gera 2013.05.20. 18:33:47

@gatto nero: Jó kérdés, nekem is eszembe jutott. Nem tudom, de gyanús, hogy az EU-ban így lehet, az áfa szabályok eléggé harmonizáltak. De nem biztos.

gatto nero 2013.05.20. 19:47:34

@Gera:

Köszi, megnyugodtam, mert azt hittem, csak én nem tudom....

nagyfeszültség 2013.05.20. 19:56:53

@Gera:

Látod egy strapabíró szívómotorból dízelt és benzinest is szívesen választanék, de lassan már nincsenek szívómotorok -:)


süti beállítások módosítása