Henry Ford szellemében

2013.07.22. 15:33 - vancat

Ford Transit Family.jpgSzeretem, ha egy cég figyel a múltjára, amikor a jövőt tervezgeti. Különösen abban az esetben, ha olyan vállalatról van szó, amelynek múltja ezt lehetővé, sőt indokolttá is teszi. A Ford feltétlenül ezek közé tartozik, hiszen a világ egyik nagy-nagy sikertörténete. (Ha nem az lenne, túl sem élte volna azokat a visszatérő kríziseit, amelyek az elmúlt évszázadban többször is komolyan veszélybe sodorták még a létét is.)

Úgy tűnik Henry Ford szellemes bölcsessége, gyakorlatias realitásérzéke még mindig - vagy talán ismét? - áthatja ennek a globális óriásnak a döntéshozatali mechanizmusait, amely meghatározza a közeli és távolabbi jövő termékpalettáját. A két legfigyelemreméltóbb - és talán legpéldaértékűbb - iránynak a Transit brand megújulása, átalakulása és kiteljesedése, valamint a Ford társadalmi, technikai felkészülése a mindennapos elektromos autózásra korszakára.

De haladjunk sorjában.

Nagyjából háromhavonta érkeznek a Transit személy- és áruszállító változatainak megújult szériái: Custom, Connect, Courier, és persze a nagy, jelzők nélküli új Transit - közben ugyanezek személyszállító verziókban, a Tourneo sorozat tagjaiként. A "hosszú" Connect, amely lényegében a jelenlegi Transit méreteivel rendelkezik, elérhető lesz a cég idén másodszorra Év motorja-díjas, ezres, háromhengeres Ecoboost erőforrásával, amellyel az új Connect raktérre és befogadóképességre vetítve minden idők legtakarékosabb áruszállítója lesz. Arról nem is beszélve, hogy ráadásul benzines, amely - különösen nagyvárosokban - éppen a legakutabb urbánus környezeti problémára, a koromszennyezésre jelenthet gyógyírt.

Bátor lépés, hiszen sok az okoskodó ellendrukker: "egy motor legyen V6-os", "kétezer köbcenti alatt nincs élet", "micsoda hülyeség egy benzines áruszállító" stb-stb.

A Ford tehát alkotott egy olyan takarékos benzinmotort, amely a Fiestától a Transitig, (sőt, jövőre a Mondeóig) szinte minden kategóriában kínál ha nem is öko, de mindenképpen racionális, takarékos, túlzások nélküli, kiforrott benzinmotort. Elérhető áron, innovatív, de megbízható műszaki tartalommal. Ez Henry Ford szelleme.

Ráadásul a Transit család új, immáron magyar nyelven is meglévő katalógusában további felettébb szimpatikus dolgokról olvashatunk: az ökológiai lábnyom méretcsökkentésének fontosságáról, meg arról, hogy a Transit igyekszik, hosszú ideig, tartós társa és munkatársa lenni a tulajdonosának. Talán vége lehet az autóiparban annak a dumának, hogy cserélgessük három évente az autóinkat? Végre valaki azt ígéri, hogy a terméke tartósan kiszolgál minket? Nem szükséges becserélni, beszámíttatni - elég szervizeltetni és használni hosszú időn át?

Mindezek persze minősíthetőek süket reklámdumának. Lehet, hogy azok is, hiszen meggyőződni csak akkor tudunk valóságtartalmukról, ha tíz év múlva megkérdezünk egy Transit Connect használót az egymillió kilométert futott autójáról? (Mármint, hogy futott-e annyit, és egyáltalán megvan-e még?)

De ha egy autógyár a tartóssággal, az ökológiai lábnyom kicsinyítésének szándékával és nem divatkarosszériával, divatszínekkel és ostoba extrákkal lép fel, nos, már ezt is határozottan jó jelnek kell tekinteni.
Az elektromos autóikkal pedig láthatóan az a helyzet, hogy a Ford nem az atomenergiából nyert villamosárammal táplált utcai töltővel rendelkező és reklámcélból tartott, mindennapi használatra alkalmatlan villanyautók piacára kíván belépni. Hanem - talán szintén Henry Ford szellemében - az elérhető, korrekt árú és megbízható szolgáltatást nyújtó, a kor igényeinek megfelelően nagyobbrészt megújuló energiával táplált igazi, hétköznapi villanyautó-piacra. Ahol a villanyautó egy racionális, valóban környezettudatos döntés eredménye, nem pedig hülye és különc gazdagok, meg pénzszóró cégvezetők játékszere. Ezért aztán egyelőre nem drágán gyártanak és még drágábban eladnak, csak tesztelnek és terveznek. Platformokat, hajtásláncokat, megújuló energiaszolgáltatókat. 

Elsősorban Kölnben, az európai Ford szülőföldjén. Ahol egyszer még meglepték a világot: amikor Fiesta néven alkottak egy kényelmes kisautót, amely már a hetvenes években beérte 3,6 liter gázolajjal száz kilométeren.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr445418714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.07.22. 16:07:05

A legnagyobb újdonság a Courier lesz - abban a kategóriában egy ideje nincsen jelen a Ford és - így kép alapján - minőségi visszatérésnek ígérkezik.

gatto nero 2013.07.23. 09:23:03

Henry Ford nagyszerű ember lehetett....

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2013.07.23. 09:34:11

Henry Ford náci volt. persze ettől még az érdemeiről sem kell el-feledkezni/tekinteni

Medgar 2013.07.23. 10:26:13

Nettó hülyeség amit leírsz. Ahol jól teljesítenek ezek a motorok az az NEDC (New Europen Driving Cycle – új európai menetciklus). Valós körülmények között ehhez képest a "downsized" motoroknál 25-30%-os a túlfogyasztás. Vegyük hozzá, hogy ezeknek a motoroknak az élettartamai is rövidebb, mint egy normálisan méretezettnek, és máris adtunk egy pofont az ökológiai lábnyomunknak.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.07.23. 10:41:11

@szorokin: Ferdinand Porsche is az volt és akkor mi van? Fél évszázada a fél világ az volt, ezzel mit akarsz mondani?

Henry Ford egy zseniális elme volt, igazi tudatos akarnok akinek volt egy álma és meg is csinálta azt. Ja, és mindezt úgy, h iskolái szerint köze sem volt az autókhoz...

Gera 2013.07.23. 11:16:46

Nekem egy Ford F150 kell a 3.5 V6 Ecoboost motorral, mert az biztos kurrrvára zöld, mert a Ford az szuperzöld.

Röhej ez a poszt a múltkori opelfikázás után. És igen, süket reklámdumának minősítem :) Annyira egyoldalú és seggnyaló a stílusa, mint egy mosóporreklámnak, az emberben komolyan felmerül, hogy ezért már tényleg fizetett valaki.

gatto nero 2013.07.23. 11:51:49

@szorokin:

Dehogy volt náci - legfeljebb őszinte, szókimondó és tisztességes.

Captain Caveman 2013.07.23. 11:54:38

@Gera: nem értem a felháborodásodat, ide az olvasók nagyrésze röhögni jár. Csodás idiotizmus süt minden itt megjelenő posztból, miközben a katalógus-mondatok miriádjai tündöklenek képernyőinken!
ROTFLMAO

Reggie 2013.07.23. 13:56:42

"Az elektromos autóikkal pedig láthatóan az a helyzet, hogy a Ford nem az atomenergiából nyert villamosárammal táplált utcai töltővel rendelkező és reklámcélból tartott, mindennapi használatra alkalmatlan villanyautók piacára kíván belépni. "

Te tenyleg hulye vagy.

gatto nero 2013.07.23. 15:27:41

@Gera:

Opelt fikázáshoz nem kell sok rosszindulat: a példánál maradva egy Opel Adam CO2 kibocsájtása megegyezik egy Focuséval.

nagyfeszültség 2013.07.23. 15:29:44

@Gera:

Dícsérte itt valaki az F150-et?

Gera 2013.07.23. 20:34:10

@gatto nero: Hagyjuk már ezeket a hülye európai fogyasztási ciklus szerinti kamuadatokat, mert nem érdekelnek, a valósághoz közük nincs.

Gera 2013.07.23. 20:35:13

@nagyfeszültség: A poszt a Fordot úgy általában emeli valami piedesztálra, teljesen indokolatlanul.

MACSKANŐ 2013.07.23. 21:58:08

Szerintem mostanában nagyon jók is a Fordok...

nagyfeszültség 2013.07.24. 06:40:02

@Gera:

Szerintem túlidegeskeded ezt az egészet.
Ez egy elég különleges blognak tűnik, szenvedélyes és olyan témákat is előhoz, amivel túl keveset foglalkozik a nyílvánosság.
Néha persze egyoldalú, mint minden karakteres vélemény, de attól én még szeretem olvasni - még akkor is, amikor nem értek egyet vele egyet.
Az Opelt meg ne vedd a szívedre: egyrészt megérdemel egy kis fikázást, másrészt nekik aztán van elég seggnyalójuk, aki majd megdícséri - nem pénzért, csak egy kis külföldi tesztútért...
Ha érdekel kik ezek a seggnyalók, üsd be a google-ba kik dícsérik folyamatosan és elvtelenül az autóikat (Adam, Cascada stb)

Gera 2013.07.24. 20:31:59

@nagyfeszültség: Azért vagyok ideges, mert objektíve (egyikhez sincs semmi közöm) gyakorlatilag nincs semmi különbség az Opel és a Ford között, ehhez képest ezen a blogon ez alig pár hét külöbséggel egy teljesen indokolatlan sárbataposást és egy szintén teljesen indokolatlan ajnározást ért. Mit lehet erre mondani?

nagyfeszültség 2013.07.24. 21:00:19

@Gera:
Nemekm sincs közöm egyikhez sem és tényleg kemény, amit az Opelről írt - meg Szalairól.
Én azért látok különbséget a két vállalati kultúra és a két cég környezetvédelmi policy-je között - a Ford javára.
Mondjuk akkorát nem, amekkora a két poszt közötti érzelmi amplitúdó -:)


süti beállítások módosítása