Egy magyarországi multi mocska

2013.12.13. 19:45 - vancat

kép1.pngÚjabb, határozott jelét adta a GM nevű amerikai autóipari konszern annak, hogy tényleg helyesen írta korábban a Noemisszió (és világszerte, évek óta rendszeresen mások is): erős, szoros mezőnyben bár, de valóban ők a világ legmocskosabb autógyártói.

A GM néhány nappal ezelőtt bejelentette: Chevrolet nevű, régóta döglődő és csak agresszív, ostoba és erőszakos, gyenge akaratú, erősen befolyásolható fogyasztókra kihegyezett reklámkampányokkal életben tartott, korszerűtlen, erősen szennyező, gyalázatos töréstesztű típusokat kínáló márkáját kivonja Európából.

Emlékeznek még, kedves olvasók, amikor ezeket a Koreában gyártott autókat - annak idején - átnevezték Daewoo-ról Chevroletre, hogy bántak el az akkori márkakereskedő hálózattal? Milyen arrogánsan, pökhendi módon kommunikáltak és milyen fokú érzéketlenséget mutattak az autóikat korábban forgalmazó és vásárló emberekkel szemben?

Most meg egy igazán köcsög, nyegle sajtóközleményben jelentették be kivonulásukat. Egyúttal biztosítják a márka típusainak tulajdonosait, hogy tíz évig biztosítani fogják az alkatrész- és szervizellátást. Értik, kedves olvasók? A GM nagykegyesen biztosítja azt, ami egyébként abszolúte törvényi kötelezettsége, mint minden tartós fogyasztási cikket gyártónak és forgalmazónak.

De azért ennél a tíz évnél álljunk meg egy pillanatra. És utána? Úgy gondolják, hogy aki mondjuk idén - vagy akár három éve - vásárolt náluk egy új Chevroletet, azt a mostantól számított tizenegyedik évben már ki kellene dobni?Tíz év múlva egy tíz, tizenkét éves Chevrolethez - hivatalosan - nem lesz tovább alkatrész?

A kivonulás bejelentése és időzítése is rendkívül GM-esen gennyes: néhány hete még lebonyolítanak egy harsány és bugyuta Chevrolet Trax kampányt, hátha szerencsétlen emberekre rásóznak még néhány új autót, majd bejelentik angolos távozásukat? Önök szerint, kedves olvasók, mennyivel csökken azonnal, egy a bejelentés előtti napon vásárolt Chevrolet használtpiaci értéke?

Emlékeznek, hogy néhány éve a Cadillac-kel egyszer már meghintáztatta egyszer a GM Magyarországot? Nagy óriásplakátkampánnyal akarták a magyarokra rásózni benzinzabáló, környezetpusztító batárjaikat, majd miután ez nem sikerült, se szó se beszéd, kivonultak vele. Majd most, a Chevrolet távozásával egyidőben, bejelentik a jó hírt: jön Magyarországra a nagyszerű Cadillac.

Annyi mindenesetre bizonyos: aki ezek után Magyarországon még hajlandó GM terméket vásárolni, annak papírja lesz róla, hogy vele bármit meg lehet csinálni. Ha lenne egy kis tartás és fogyasztói tudatosság Magyarországon, innentől kezdve egyetlenegy terméket, egy darab Opelt sem vennénk ettől az igazán cinikus, hazudozó, mocskos multitól.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr385690064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatto nero 2013.12.13. 21:54:40

Kicsit naív vagy...a GM köztudottan egy nagy mocskos, nemzetközi bűnszervezet. Miért várod, hogy Európával vagy éppen pont a magyarokkal korrekt legyen?

www.vegyireakcio.hu/hirek_list.php?item=51

bridget jones 2013.12.14. 13:00:25

Úgy tudom, eredetileg az Opelt akarták elpaterolni, de végülis a német szakszervezetek - és a kormány megmentették, így döntöttek a Chevrolet Európai kivonulásáról.
Opel vagy Chevrolet? Nem tök mindegy? Két nem olcsó és közepesnél jóval szarabb márka. Én azért annyira nem aggódnék a tulajokért, meg a kereskedőkét: aki ilyet árul és vesz vagy tudja mit vállal, vagy ha nem, hát rá kell hagyni...

MACSKANŐ 2013.12.14. 13:03:59

Ezt a képen lévő nagy dögöt hozzák Magyarországra?
Ez aztán a környezetvédelem. Ehhez képest még egy Jeep is ökoautó -:)

mohaa 2013.12.14. 13:59:02

ja, biztos nem lesz hozzá alkatrész. tekintve, hogy műszakilag a legtöbb valamilyen Opelnek felel meg, ezért tutira nem lehet majd alkatrészt találni hozzá. annyira szép tud lenni, amikor tudálékos, hozzá nem értő idióták osztják az észt. :D

mohaa 2013.12.14. 14:01:55

@MACSKANŐ: nem hozzák. A képen egy Escalade látható, hivatalos Cadillac forgalmazás Magyarországon nincs. Olvasni kéne picit, mielőtt valamiről véleményt nyilvánítasz.

Mr. Waszabi 2013.12.14. 14:25:37

Személyes tapasztalatodból fakad mindaz, amit írtál? Netán Daewo/Chevy tulaj vagy, kellemetlen tapasztalatokkal, akit gyenge akarata miatt befolyásolt a gonosz multi? Ne röhögtesd ki magad.
Ha még is így van, akkor erről kéne posztot írni. A személyes rossz tapasztalat érthető motiváció egy ilyen fikázós cikkhez, azonban ha valójában fingod sincs az egészről, csak valakibe rúgni kellett, akkor inkább ne firkálj vélelmezett marhaságokat. Inkább írj a békák sanyarú nemi életéről.
Személy szerint nekem csak pozitív tapasztalatom volt mind a géppel, mind a szerviz szolgáltatásokkal kapcsolatban. Nem nagy az arcuk, és nem is akarnak átvágni. Ezt a legtöbb Opel szervizről nem lehet elmondani.
Majd nézzük meg, hogy veszik le a hozzájuk terelt ügyfeleket az Opel szervizek, arról tessék majd öklendezni. Kíváncsian várom.

nagyfeszültség 2013.12.14. 15:05:00

@mohaa:

Olvasni kéne egy kicsit:

www.vezess.hu/hirek/visszater_cadillac_europaba/34820/

A válasz igen, a képen látható nagy büdös szar kapható lesz hivatalosan is Magyarországon.

hidegchaco 2013.12.14. 15:48:11

Húha, azért a poszt-író sem csak hallomásból ismeri a frusztrációt... nem lehet könnyű ilyen felfogással élni a mindennapok Magyarországát. (Bár szerintem ilyen felfogással boldogabb országok mindennapjait sem - hacsak nem pártszóvivő az ember fia avagy lánya, mert ott egyenesen kötelező, hogy nemszeretem dolgokról kizárólag a negatív jelzők bőséges halmozásával, egyoldalúan beszéljünk, betegesen irtózva véleményünk minimális árnyalásától is).

nagyfeszültség: nem csak olvasni kellene, hanem értelmezni is a leírtakat. Az általad linkelt cikkben egy szó sem esik Magyaro-ról, "európai visszatérésről" írnak - ami jelent_HET_i azt, hogy nálunk is kapható lesz Cad., de még korántsem bizonyosság.

Bélabácsi 2013.12.14. 16:24:42

Rutinos házorvosok anno az ilyen kirohanásokra egy doboz Seduxen-t írtak fel receptre...

Ugyanez a sírás ment a Rover kivonulásakor is, és mégis: tíz év után is futkos nem egy és nem két 25-ös, 45-ös vagy éppen 75-ös az utakon....

Ilyen az élet, márkák jönnek-mennek.

Legalább az elkövetkezendő 5-6 évben lesz a hazai használtautó-piacon egy csomó elérhető árú jó autó a sok import )és hazai) hulladék közé igencsak elfér.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.12.14. 17:45:34

Húha. A posztírónál itt azért van baj. Remélem majd meggyógyul.

ne0dd 2013.12.14. 18:18:54

A VW fizetett hirdetését olvashattuk. :D

2013.12.14. 18:20:36

nem egy szimpatikus cég az tény

Pszt! 2013.12.14. 18:39:02

Bazz, azt hittem, hogy a modorosblogra keveredtem. Egy pillanatig sem vettem komolyan az írást, csak a végére esett le a tantusz, hogy ez a majom komolyan gondolja.
Szimpla fröcsögés az egész, gondolom azért, mert a posztíró nem engedheti meg magának a luxusterepjájót.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.14. 18:58:16

@Pszt!: :D en ugyanigy jartam :D

nos, a GM sz@rik europara, mert az EU autopiac doglodik.

"Nagy Dog"

hol, mi szamit annak.

Csak az USAban ford F150 bol tobbet eladnak ( tipikus truck, 50 eves technika merev tengellyel, 25literes fogyasztasu V8-al ) mint Camry ( Toyota hibrid ) bol

( It was the pickup sales boom that helped put the F-150 -- the best-selling vehicle in America this year -- back on top, where it had been before being deposed by Camry.)

ennyit az europai szemmel "nagy dogok"rol. Jobban veszik mint a kis fogyasztasu japant.

Gyulimali 2013.12.14. 19:14:01

@Pszt!:
Látom, te is most jársz ezen a "blogon" először..
Ez itt kb. az áltagos szint. Igaz, ez kicsit még a szokottnál is hisztisebb lett, de nem tér el nagyban az eddigi szinvonal(?)tól.

nagyfeszültség 2013.12.14. 20:03:19

@Sidaries: szerintem meg csak utálja a túlzottan környezetszennyező autókat. Lehet, hogy ez manapság betegségnek számít -:)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.12.14. 20:10:08

@nagyfeszültség: Azzal nem lenne baj. Na de a stílus az már bajosabb. Erről nem is beszélve:
"régóta döglődő és csak agresszív, ostoba és erőszakos, gyenge akaratú, erősen befolyásolható fogyasztókra kihegyezett reklámkampányokkal életben tartott, korszerűtlen, erősen szennyező, gyalázatos töréstesztű típusokat kínáló márkáját kivonja Európából."

nagyfeszültség 2013.12.14. 20:18:40

@mohaa:

még egy picit kéne olvasni. Jövőre újra jön a Cadillac Magyarországra:

cink.hu/a-chevrolet-kivonul-europabol-jon-helyette-a-cadillac-1477027563

nagyfeszültség 2013.12.14. 20:20:49

@Sidaries:

Szegény vásárlókat én sem bántottam volna, de szerintem nem nekik, hanem a GM - kétségtelenül - iszonyatos mocsok üzleti stratégiájának szól a düh.
Hogy milyenek az autók?
Előző előtti generációs kóreaiak.
Egyébként a Trax például nekem tetszik.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.12.14. 20:27:54

@nagyfeszültség: A GM stratégiája nem különbözik bármelyik multitól. Profitot akar termelni és ezt így csinálják. Nem rosszabbak mint bármelyik másik.
A koreai Chevy valóban elég gyenge, de ha van rá igény, akkor árulják. Ha nincs, akkor meg nem. Eddig volt.
Nekem ez a Trax nem tettszik, de egy Camarot elfogadnék. És ezzel most belengettem a cikkírónak a vörös posztót azt hiszem. :D

nagyfeszültség 2013.12.14. 21:38:28

@Sidaries:

Nics igazad: igenis van tapintható különbség a különböző nagy gyártók stílusa, piaci magatartása és környezetvédelmi elkötelezettsége között. Honda, Renault, Nissan, Fiat, Ford az utóbbi években egészen máshogy áll a környezettudatossághoz, mint a Volkswagen csoport vagy a GM.
A delorean blogot viszont nagyon szeretem, meg ezt a noemisszot is, bár nem mindig tükrözi a véleményem. De legalább szevedélyesen és néha elfogultan elkötelezett egy számomra is fontos ügy iránt.

halaloszto 2013.12.14. 21:42:01

sosemertettem miert a blog cime. egy autobuzi miert hivja noemisszionak a blogjat?

Vajk

Bambano 2013.12.14. 21:49:41

@nagyfeszültség: nem, alapvetően a józan észt utálja, és az ellen szokott kikelni (hogy is mondta) agresszív, erőszakos, agymosott olvasókra számító bejegyzésekben...

és persze kövesd a bloggert a fészbukon, mert az például egy angyali kis vidéki garázscég, soha életükben nem volt egy adatvédelmi balhéjuk se...

nagyfeszültség 2013.12.14. 21:55:33

@Bambano:

konkrétan nem értem amit írsz.
ki, mit csináljon?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.12.14. 21:57:27

@nagyfeszültség: Én nem látok nagy különbséget a multik alapvető magatartása és célja között. A más célcsoportok miatt persze máshová teszik a hangsúlyokat, emiatt pedig igazad lehet és valóban lehet különbség. Én ezt annyira nem tapasztaltam, de annyira nem is foglalkoztam a dologgal.
(Örülök, hogy tetszik a delorean blog. :) )

Bambano 2013.12.14. 21:58:12

@nagyfeszültség: Ez van a bal felső sarok környékén:
"No emisszió misszió
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!"

Pedig az arckönyv nagyságrendekkel nagyobb kárt okoz, mint a gm.

Kettős mérce szagot érzek.

Reggie 2013.12.14. 22:12:15

@nagyfeszültség: azert a szenvedelyes, elkotelezett kicsit mas. inkabb szanalmas kirohanasokkal es tudatlansaggal tuzdeltnek neveznem. mar nagyon sok posztban bizonyitotta.

Szabványok 2013.12.14. 22:21:39

Hol van olyan törvény, hogy 10 évig kell alkatrészt biztosítani?
Európában sehol. Nálunk régen 8 év volt, de az EUs jogharmonizáció jegyében eltöröltük ezt.
Csak a prémiummárkák (BMW, MB, stb.) hajlandók régebbi modellekhez alkatrészt adni. (aranyáron)

Én három Ford után azért hagytam ott a Fordot, mert 8 év után már tele volt az alkatrészkatalógus "nem rendelhető" címkékkel.

Reggie 2013.12.14. 22:40:15

@Szabványok: Meg az, hogy a gyarto nem ad, nem azt jelenti, hogy utangyartott nincsen.

2013.12.14. 22:56:05

Éljen éljen éljen -a generalmotors- sokáig éljen éljen....:D:D:D

Ennyi buta agresszív tájékozatlan, csúsztató, rosszindulatú alaptlaan fikázást még politikai blogon a választási kampány finisében is ritkaság olvasni!

Noemmiszió missziós szerencsétlenek, a 86os corvette-hez _van_ alkatrész, értitek? VAN. Eredeti GM, un OEM..és utángyártott is.

Az államokbol kell rendelni, mivel nincs belőle millió az utakon, inkább maréknyi ha futhat.
Senki nem hozza át és rohasztja benne a drága tőkéjét csak ugy, horror áfa megfizetése után a kontinensen.

Ettől még a mai napig gyártanak sé készleteznek hozzá mindent. Noháááát.

A kedves tulaj -szerelő, restaurátor, akárki- a kis kacsójával elhelyezi a megrendelést a megfelelő webshop megfelelő rublikájában és jééé, egyszercsak a futár a megrendelt alkatrésszel csenget. Mik vannak, ilyen ez a modern biznic.

De a hazai autógyártás felfutásába egyik legtöbbet tevő, és egy időben a jóléti középosztály újonan vásárolt népautójának számító OPEL (kadett, astra előtte egy pici az ascona is azért) szintén maga a nagy gonosz mumus GM. Na erre varrjatok gombot emissziós makik!

A GM ahol még cseppkadetthez is van máig minden, nem csak kétes kínai minőségben, hanem akár eredeti GMes dobozban is, mivel a daewo maradéka, -ami ma már maga is GM-, ha már nem is gyártja (bár nem lepne meg, ha még valami okossággal valahol a világon máig jönnének le a sorrol a racerek) alkatrészt annyit csinált, hogy bele lehet fulladni.

Szabványok 2013.12.14. 23:36:07

@Reggie: Egy modern autóban sok alkarészt nem gyártanak utána. Pl. egy ABS egységet nem szokás utángyártani.
Utángyártott az vagy jó vagy nem. Sajnos többször nem, mint igen, voltak rossz tapasztalataim.
Ismétlem: Vitális alkatrészek nem rendelhetőek Fordokhoz.
Ami meg rendelhető, az rossz minőségű.
Én egészen konkrétan ezért adtam el a Fordomat és amíg nem változtat ezen a Ford (vagy nem lesz a BMW is ilyen) nem veszek Fordot.

Reggie 2013.12.15. 00:03:59

@Szabványok: Attol fugg ki gyartja utana. Nem ritkan az alkatresz valodi gyartoja nem csak az autogyarba szallit be, hanem eladja sajat neve alatt. Azok pedig jok.

JSHannibal 2013.12.15. 00:28:42

Én a Koreában gyártott autóknak nem igazán vagyok lekötelezett tesztalanya, így maradok az eredeti amerikai gyártmánynak híve. Ha környezettudatosan akarok gondolkodni, akkor az újautó-vásárlásnak sem igazán vagyok híve, mert szerintem nagyobb környezetszennyezés, mint fenntartani egy (jó)párévest, méghozzá lehetőleg eredeti alkatrészekkel, akár bontva, de az utángyártott veddmeg-dobdel típusú alkatrészektől tele a tököm. A Ladámhoz nem veszek utángyártott cuccot, nemhogy Opelhez vagy Chevyhez. Amúgy meg ha valakit ennyire kiakaszt egy autógyár piaci magatartása, az vesz mást. Én például (sok) másikat viselek nehezen, ezért veszek pl. GM-et oszt helló.

monddazigazatmar 2013.12.15. 06:09:23

ezt a szar blogot kretének írják
soha ne nyomjál full kretént...

gatto nero 2013.12.15. 06:12:33

@Mr. Waszabi:

Ha ennyire jó autó a Chervrolet, korrekt a szervíz, miért bukott meg Európában?

nagyfeszültség 2013.12.15. 06:13:09

@monddazigazatmar:

Néha a hülyék mondják ki az igazságot....

nagyfeszültség 2013.12.15. 06:18:30

@Sidaries:

Ennek egyébként két oka van:nagyon kedvelem a DeLoreant a blogról pedig rendszeresen megtudom mennyi mindent nem tudtam róla -:)

nagyfeszültség 2013.12.15. 06:21:37

@ne0dd:

Ehhez képest ez az egyetlen magyar blog ahol a Volkswagent forgalmazó Porsche Hungária dosznóságairól olvasni lehet. Mert úgy egyébként a magyar újságírók nagyrésze le van nekik kötelezve.

nu pagagyí 2013.12.15. 06:45:11

Nemhogy örülne a posztíró, hogy nem szállít a GM több nagyétvágyú "környezetszennyező" autót Európába. Itt a kisebb autókra buknak a vevők, már csak anyagi megfontolásból is. Pont ezért, az Opel még marad.

Circus 2013.12.15. 07:32:49

Szerencsére már többen leírták, így nekem nem kell véleményeznem a kirohanást, hogy ellenvélemény miatt innen is kitiltsanak, mint egy jónevű zöldblogból...

nyelv-ész 2013.12.15. 09:09:56

Igen, igen! Na végre!
Mióta várok erre!

Végre vehetek Escalade-t, és végre lesz nagyobb terepjáróm, mint a szomszéd X5-öse!

Micsoda megkönnyebbülés!

nyelv-ész 2013.12.15. 09:11:57

@mioporfeszosz: A Racer műszakilag nem azonos a Kadettel, bár vannak közös alkatrészeik.

nyelv-ész 2013.12.15. 09:15:02

@nu pagagyí: "...nem szállít a GM több nagyétvágyú "környezetszennyező" autót Európába."

Funkcionális analfabétának teccik lenni?

Ott van a cikkben, hogy a Chevy helyett lesz Cadillac. Ami nagy étvágyú, környezetszennyező. Sokkal jobban, mint pl. a Chevrolet Cruze.

jaty 2013.12.15. 09:33:38

Szerencsétlenek!!! Nem a koreai daewooo-chevrolteteket vonja ki a GM hanem az Amerikai valódi cheviket. Pl. Camaro... Ennyi olvasni nem tudó kretént egy helyen... Az meg hogy a daewoo-chevroletek szarok lennének eléggé szánalmas kijelentés. A matíz az ő kategóriájának tökéletes darabja, a cruz meg szintén a saját kategóriájának átlagos darabja. Ha lehet ne matízt hasonlítgassatok össze egy 5 ös bmv vel... Idióta trollok

nincs1itt 2013.12.15. 10:07:49

@nyelv-ész: Nem, dehogy... A GM azért adta el a feltörekvő (akkor, még) kistigrisnek a kifutott "csepp kadett", teljes gyártási technológiáját, gépekkel, szerszámokkal együtt...
Szinte csavarra megegyezik a két járgány...

NemNick 2013.12.15. 10:28:07

@Enemy No 1: És akkor ez az jeLENti, hogy egyértelműen nem hozzák, mint moha állította?

igazad van: "nem csak olvasni kellene, hanem értelmezni is a leírtakat" - mondjuk, mielőtt nagyképűen osztani kezdesz mást :))))

nyelv-ész 2013.12.15. 11:00:39

@nincs_itt: Külsőre igen, de eltérő a váltó, a fék, a lengéscsillapító, a motorvezérlés, befecskendező, meg még mittudomén mi minden... Aztán nyomták 1.5-ös motorral is, ami megint csak nem egyezik a Kadett motorjaival... LeMans néven is gyártották, abban a motor Pontiac licensz.

gatto nero 2013.12.15. 11:53:52

@nu pagagyí:

De hozzák a Chevrolet helyett a Cadillac-et....

Bellagio 2013.12.15. 12:37:00

@nyelv-ész: raadasul ha hibridet veszel meg kevesebbet is fogyaszt, kirohogheted a stilustalan X5 tulajt

Szabványok 2013.12.15. 13:19:45

@Reggie: Nem biztos. Van, hogy a gyártó mást minőséget szállít a gyárnak és mást más márkanéven. Én azért veszek csak gyári alkatrészt, mert az biztos gyári minőségű. Az egyébről meg csak a Pista bácsi mondja, hogy ez ugyanaz, mert ez a gyár beszállítója is.
Másrészt, ha a gyár nem szállít alkatrészt, akkor a beszállító sem.
Egészen konkrétan: A teenager korú autó rugói leültek. A Ford nem szállít hozzá. Nosza, utángyártott. Amikor aláteszik cm-kel magasabb, mint kéne. Pár hónap(!) és cm-kel alacsonyabb, mint a megült rugókkal.
Soha többé utángyártott "ez tán még jobb is, mint a gyári" alkatrészeket. Hiába mondja Pista bá', Józsi bá', sőt a nagy guru Feri bá' is, hogy ez a fékbetét pont olyan, mint az eredeti, mert ezt is folyóparton gyártják.

Gera 2013.12.15. 13:24:53

A szokásos idióta fröcsögés. A poszt ténytartalma: a GM kivonul a Chevrolet márkával, a törvényi kötelezettségeinek eleget téve. A poszt ebből: egy oldal parttalan fikázás.

Mr. Waszabi 2013.12.15. 15:08:22

@gatto nero: mrt az Opelt nem akarták tavaly bezárni, ugye? Ne játszd már az eszed, nem áll jól. A Chevrolet márkanevet későn vezette be a GM Európában, a gazdasági válság évei alatt próbálta. Nem volt jó pálya, veszteséget eredményezett. De az nyilvánvaló, hogy a modell paletta átalakításával nem nyúltak mellé. Az másodlagos szempont, hogy mire a magyar Suzuki be merte válllani a 2 év garanciát, a GM 3 év garanciával indította a koreai palettáját itt. Sőt, 2 éve megemelte 5-re. Nem lényegtelen szempont, amikor az ember autót vesz.Megjegyzem, nem tudtam kihasználni a 3 éves garanciát, mert nem romlott el semmi. A futómű pont a magyar kátyús utakra lett tervezve, pedig Dél-Koreában sokkal jobb minőségű utak vannak , mint itt.
A koreai ízlés más márkáknál se hozott áttörést az európai piacon, lásd Hyunday, Kia, amíg nem igazodtak az itteni elvárásokhoz. Ezt a GM még náluknál is később kezdte el.
Az amerikai Chevrolet típusok a szegényes európai hozzáállás miatt nem lehettek itt sosem nyerők, ezt is látni kell. Ahol azon kell reszelni, hogy hány köbcenti a motortérfogat, ahol az számít, hogy 3,80 vagy 4,50 egy kocsiszekrény hossza, meg hogy 9 vagy 12 litert fogyaszt a motor, hát az szegény ország, kontinens. Ez tagadhatatlan és egyértelmű bizonyítéka az európai szegény gondolkodásnak, akárhogy is igyekszik magyarázni ezt bárki.
Mindezt amiatt, hogy az itteni országok fele annyi hatékonysággal dolgoznak, és az államok is kénytelenek a gépkocsi parkból és az üzemanyag jövedéki adójából bevételre szert tenni. Ez Európa szegénységi bizonyítványa az USA-hoz képest, be kéne végre ismerni.
Nem bírom a hazudozó, gyenge embereket, akik gyengeségeiket nem képesek belátni. Különösen Magyarországon képmutatás, ahol az állam minden létező módon leveszi az autósokat.
Az USA-ban egy átírásért 20 dolcsit kell fizetni fixen - nem köbcenti függő. A forgalmi szintén minimál követelmény - legyen jó a fék, azt slussz. A motor meg a saját érdekedben legyen jó. Zöldkártyát ott is kell csináltatni, az is pár dollár.
Amíg nem mersz szembe nézni azzal a valósággal, hogy igazából itt néznek hülyének, addig a menekülési útvonalad csak annyi, hogy az irigyelt amerikát fogod fikázni. Pedig ennek oka csupán az, hogy te is csak annyit szeretnél fizetni bármiért, mint amit az ottaniak. Mert érzed, hogy az a reális, a normális. Hazudni emberi dolog, csak éppen nem dicsőséges. Ezen kár izmozni, ez az itteniek gyengesége, nem az ottaniaké.
Jó reggelt kívánok.

hidegchaco 2013.12.15. 15:51:58

@NemNick: attól tartok, hogy egyrészt az én hozzászólásomból nem sikerült az "ami jelent_HET_i azt, hogy nálunk is kapható lesz Cad., de még korántsem bizonyosság." rész értelmezése, másrészt az általam kritizált hozzászólásból kiordító ellentmondás felfedezése sem (pedig egyikhez sem kell különösebb tudományos előképzettség). Fuss neki még egyszer, ha nem megy, kérj segítséget.

eßemfaßom meg áll 2013.12.15. 17:36:36

Szerző, te egy kretén vagy

gatto nero 2013.12.15. 17:52:54

@Mr. Waszabi:

Kedves tőle, hogy rögtön azzal indítasz: ne játszam az agyam vagyis abból indulsz ki, hogy én játszom az agyam. Az egyébként megtisztelően részletes magyarázatod szerint, mi európaiak csököttek, kicsinyesek és szűklátókörűek vagyunk kocsivásárolásban is.
Nos, nem értek veled egyet: úgy gondol mi európaiak inkább vagyunk nyitottak az igényességre azért veszünk Volkswagent, Fordot, Nissan-t, Renault-ot, Alfa Romeot és csak nagyon kis százalékban amerikai-koreai autókat.
Nem keresek menekülési útvonalat: boldog vagyok, hogy egy nagyszerű Ford-om lehet, amely talán lesz annyira elegáns, hogy nem hagyja itt csapott-papott Európát.


süti beállítások módosítása