Újabb, határozott jelét adta a GM nevű amerikai autóipari konszern annak, hogy tényleg helyesen írta korábban a Noemisszió (és világszerte, évek óta rendszeresen mások is): erős, szoros mezőnyben bár, de valóban ők a világ legmocskosabb autógyártói.
A GM néhány nappal ezelőtt bejelentette: Chevrolet nevű, régóta döglődő és csak agresszív, ostoba és erőszakos, gyenge akaratú, erősen befolyásolható fogyasztókra kihegyezett reklámkampányokkal életben tartott, korszerűtlen, erősen szennyező, gyalázatos töréstesztű típusokat kínáló márkáját kivonja Európából.
Emlékeznek még, kedves olvasók, amikor ezeket a Koreában gyártott autókat - annak idején - átnevezték Daewoo-ról Chevroletre, hogy bántak el az akkori márkakereskedő hálózattal? Milyen arrogánsan, pökhendi módon kommunikáltak és milyen fokú érzéketlenséget mutattak az autóikat korábban forgalmazó és vásárló emberekkel szemben?
Most meg egy igazán köcsög, nyegle sajtóközleményben jelentették be kivonulásukat. Egyúttal biztosítják a márka típusainak tulajdonosait, hogy tíz évig biztosítani fogják az alkatrész- és szervizellátást. Értik, kedves olvasók? A GM nagykegyesen biztosítja azt, ami egyébként abszolúte törvényi kötelezettsége, mint minden tartós fogyasztási cikket gyártónak és forgalmazónak.
De azért ennél a tíz évnél álljunk meg egy pillanatra. És utána? Úgy gondolják, hogy aki mondjuk idén - vagy akár három éve - vásárolt náluk egy új Chevroletet, azt a mostantól számított tizenegyedik évben már ki kellene dobni?Tíz év múlva egy tíz, tizenkét éves Chevrolethez - hivatalosan - nem lesz tovább alkatrész?
A kivonulás bejelentése és időzítése is rendkívül GM-esen gennyes: néhány hete még lebonyolítanak egy harsány és bugyuta Chevrolet Trax kampányt, hátha szerencsétlen emberekre rásóznak még néhány új autót, majd bejelentik angolos távozásukat? Önök szerint, kedves olvasók, mennyivel csökken azonnal, egy a bejelentés előtti napon vásárolt Chevrolet használtpiaci értéke?
Emlékeznek, hogy néhány éve a Cadillac-kel egyszer már meghintáztatta egyszer a GM Magyarországot? Nagy óriásplakátkampánnyal akarták a magyarokra rásózni benzinzabáló, környezetpusztító batárjaikat, majd miután ez nem sikerült, se szó se beszéd, kivonultak vele. Majd most, a Chevrolet távozásával egyidőben, bejelentik a jó hírt: jön Magyarországra a nagyszerű Cadillac.
Annyi mindenesetre bizonyos: aki ezek után Magyarországon még hajlandó GM terméket vásárolni, annak papírja lesz róla, hogy vele bármit meg lehet csinálni. Ha lenne egy kis tartás és fogyasztói tudatosság Magyarországon, innentől kezdve egyetlenegy terméket, egy darab Opelt sem vennénk ettől az igazán cinikus, hazudozó, mocskos multitól.