Keleti nyitás a Hondánál

2015.04.22. 10:03 - vancat

honda_cb125f_1.jpg

 

 

Nem állítanám, hogy a "keleti nyitás" szóösszetétel egyértelműen pozitív és bizonyosan kellemes érzéseket kelt mindenkiben ma Magyarországon. Mégsem találok jobb szóösszetételt arra a környezetvédelmi szempontból (is) rendkívül szimpatikus üzletpolitikára, amit a Honda motorkerékpárok hazai importőre folytat immáron hosszú évek óta.

A Hondánál a keleti nyitás lényege az, hogy rendszeresen tartanak a kínálatban olyan motort/motorokat, robogót/robogókat, amelyek alapvetően az ázsiai piacon és az ázsiai piacnak készülnek, de kedvező áruk, praktikumuk, rendkívüli takarékosságuk és legendás elnyűhetetlenségük miatt nagyszerű szolgálatot tehetnek a magyar városi, elővárosi közlekedésben is.

Itt és most rögtön egy téveszmét is el kell oszlatni.Az ázsiai ugyanis jó esetben nem a gagyi, nem a rossz minőség és nem az eldobhatóság szinonimája. Ha megnézzük a Kínában, Indiában, Indonéziában, Thaiföldön - különösen a helyi piacra - gyártott világmárkás motorokat, robogókat láthatjuk: azok éppen legendás tartósságuk, takarékosságuk, elnyűhetetlenségük és egyszerűségük miatt váltak legendává. És ez az állítás abszolút nem csak a Hondára, de a másik három nagy japánra, a Suzukira, a Kawasakira és a Yamahára is áll.

Más kérdés, hogy például az eladási és tartóssági világrekordot a Super Cube-bal mégiscsak a Honda tartja: röpsúlyos kuplungos, körváltós kis gépe jóval több, mint ötvenmillió példányban kelt el - és ebben még nincsen benne a típus két utódja, az egy időben itthon is elérhetővé tett Innova és Wave.

Szóval a helyzet évek óta úgy áll, hogy itthon lényegében csak a Honda veszi a fáradságot arra, hogy a presztizsvásárlókon kívül gondoljon azokra, akik kifejezetten olcsó, mindenképpen vadonatúj, olcsó, takarékos motorokat szeretnének.

Azért érdemel egy képzeletbeli lájkot ez a fajta üzletpolitika, mert nagy a csábítás arra, hogy leszarva a csórókat, egy márka inkább csak a presztizsvásárlókat szolgálja ki és ne tartson szociális szempontokat is figyelembe vevő járműveket.

Nem mellesleg, szerencsére ez az a ritka eset, ahol a "szegényebbek", "szerényebbek" járnak igazán jól. Nem kételkedve a Honda, vagy bármely más gyártó termékeinek tartósságában és megbízhatóságában, azt biztonsággal ki merem jelenteni: aki az elmúlt években a low cost kínálatból választott új Hondát Magyarországon, (PCX 125/150, Innova, CBF 125, Wave, NSC 110 Vision) az lényegében egy életre vett motort, hiszen normális használat esetén ezek a kis ázsiaiak két liter körüli fogyasztásúak és lényegében örök életűek.

Végül, de korántsem utolsó sorban érdemes egy pár szót ejteni a hazai Honda üzletpolitikájának idei újdonságáról, a CB125F-ről, amely lényegében a CBF125 trendibbé tett utódja. Szimpatikus és sármos kis naked, amelynek legfontosabb jellemzőit lényegében ide másolhatnánk elődei jellemzéséből: olcsó, tartós, takarékos. Ami talán újdonság, hogy ez a modell immáron európai szemmel is kifejezetten vonzó - majdhogynem presztizsvásárlóknak is ajánlott. Ránézésre ugyanis senki meg nem mondja róla, hogy egy ázsiai származású haszonmotorról, nem pedig egy európai presztizstermékről van szó.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr477388636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása